Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Köszi, holnap beszámolok az eredményekről.

Nos, nem jön ki. A lámpa kapaszkodik az alsó peremével a lökhárítóba. Leszenvedtük. Helyzetjelző izzót kicseréltem, jobbos lámpa magasságállítót ellenőriztem. Nincs benne a motor... :omg: Az állító csavar benne, a bajonettzáras műanyag állító anya pedig rajta volt, de utóbbi nem volt a helyére zárva. Állítható így is a magasság, de nagyon nehéz, mivel alig lehet a csavarhoz hozzáférni. Ha kézben állítod, nem tudod, hova fog világítani a hellyére rakva. Így rádiós fogóval -egy megfelelő falra világítva (Tesco fala)- fél óra tekergetés 1/5-öd fordulatonként... :( A ködlámpákat bekötöttem, a jobb oldaliba nem raktak izzót, úgyhogy a következő szopás tárgya egy megfelelő padkát találni az izzó berakásához, amire fél kerékkel jól fel lehet állni, mert bazi alacsony a lökhárító. Ez az egész művelet 3,5 órát vett igénybe és mivel a jobb eleje törött volt, a lökhárítót nem sikerült pontosan illesztve visszarakni.

Módosítva : Foghorn
Link to comment
Megosztás:

Bekerült a jobb ködlámpa izzó is -hogy dögölne meg. 3 biztosíték bánta, mire kiderült, hogy az új h3 izzó zárlatos. Némi vasgyúrás után jó lett, de persze nehogy már egyszerű legyen berakni -a helyhiány és a gravitáció nem a barátod. Fényszóró magasság állítási is megtörtént végre. Miután 5-ször levertem a kezemet a légszűrő doboz peremén, jött a megvilágosodás: a beállító bizbasz és egy philips csavarhúzó segítségével 2 perc alatt végeztem. Már csak a hűtő gomba szivárgása maradt ad hoc feladatként... Aztán persze vezérlés csere.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy szoktam a ködlámpákat szerelni, hogy megemelem az autót azon az oldalon annyira, hogy az első kerék már a levegőben legyen. Így már hozzá lehet férni alulról. Ilyenkor szoktam védőszemüveget is használni, mert ha aládugod a fejedet - másképp nem látod mit is csinálész ott - akkor a mocsok hullik bele a szemedbe :)

Persze ehhez nem ajánlatos a gyári emelőt használni, mert az annyira szar, hogy szerintem max 5-10 emelést bír ki, amit ha ilyenekre használsz el, akkor tuti hogy egy útszéli defekt - kerékcserénél fog leszopatni majd.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy szoktam a ködlámpákat szerelni, hogy megemelem az autót azon az oldalon annyira, hogy az első kerék már a levegőben legyen. Így már hozzá lehet férni alulról. Ilyenkor szoktam védőszemüveget is használni, mert ha aládugod a fejedet - másképp nem látod mit is csinálész ott - akkor a mocsok hullik bele a szemedbe :)

Persze ehhez nem ajánlatos a gyári emelőt használni, mert az annyira szar, hogy szerintem max 5-10 emelést bír ki, amit ha ilyenekre használsz el, akkor tuti hogy egy útszéli defekt - kerékcserénél fog leszopatni majd.

Aknából csináltam :-) Ja, van egy Lada emelőm, azzal egy harckocsit is fel lehetne emelni. Persze Vekihez nem jó... :smartass: :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Olyan problémám van az autómmal, hogy pár napja minden indításnál lezajlik a "szivatás" fázis. Megemeli az alapjáratot és járatja a szekunder levegő szivattyút minden alkalommal, még akkor is ha a bemelegedett motort leállítom és rögtön újraindítom. Mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csak én szívok a szivargyújtó csatlakozójával? Elsőnek azt hittem, hogy a töltőm a rossz, de mikor már a 3.-at próbáltam és az is kiesik akkor gondolkodóba estem. Tehát olyan, mintha nem lehetne teljesen bedugni és kiesik. Csak ráolvasással és egyéb voodoo mágiával lehet bent tartani. Ez gyári hiba? Ha igen könnyen lehet cserélni? (2001-es B Vectra) Ha igen, akkor mire érdemes cserélni? :)

Ha másnál is ilyen probléma, hogy oldotta meg?

Módosítva : Bugge
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csak én szívok a szivargyújtó csatlakozójával? Elsőnek azt hittem, hogy a töltőm a rossz, de mikor már a 3.-at próbáltam és az is kiesik akkor gondolkodóba estem. Tehát olyan, mintha nem lehetne teljesen bedugni és kiesik. Csak ráolvasással és egyéb voodoo mágiával lehet bent tartani. Ez gyári hiba? Ha igen könnyen lehet cserélni? (2001-es B Vectra) Ha igen, akkor mire érdemes cserélni? :)

Ha másnál is ilyen probléma, hogy oldotta meg?

Kicserélni nem könnyű, mert ha ki is szedted a panellel, az oldalán lévő izzó miatt nehéz kijátszani a helyéről. Adam1-nél a pont.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek. Abban kérném a segitsegeteket,hogy van egy 1997 es b vectram x20xev 2.0 cdx ,egyik. Naprol a masikra indítanam az autotráadom a gyujtást és nemvilagít a motor viszzajelzo lampa (ez elvileg ha beindult a kocs akkor kéne hogyelaludjon)csak a tc lámpa(kipörgesgatló)világít c 4 celzius fok van odakint telik mulik az ido melegszik a homerséklet olyan 6-8 c fokra neha bevillan a motor lampa de elkezd nyomni az ac mozog a fordulatszammerö úgy hogy csak a gyujtás van rá adva(néha be is indul deleáll) 10 c foknal már beindul a kocsi de eleg erötlen megnéhale is all. (A külsö hömérsékletet a computerjol irja.)Elöre is köszönöm a valaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én ezt találtam:

http://budavill.hu/pages/OBD-k%C3%B3dok-magyarul!.html

http://kutyubazar.hu/letoltes/hibakodtablazat.pdf

Kellemes Ünnepeket, bár ilyen kódokkal nem biztos, hogy az lett :(

Köszönöm és Nektek is kivánom!

:)

Sajnos a kódokkal tisztában vagyok csak azzal nem ,hogy melyikkel kezdjem...légtömegmérő csere,a potit kicseréltem,az egr-t szintén megszakértettem,kopogásérzékelőm nincs.....az egész onnan indult,hogy felrobbant a szívóhidam,az egyik oldala teljesen levált...ezt betudtam a gázüzemnek mert az elszegényedett és berobbant-visszadurant.....de azt,hogy az automataváltóm is meghalni akar mert valamelyik / 3./ mágnesszelep sz@rakodik és nincs csak manuális váltási lehetőségem azt már kevésbé.Szóval elég szép pénztárca apasztó műveletnek nézek elébe....mellékesen most meg elment a fűtésem is;a víz rendesen felmegy 92 fokra de bent ha van 5 fok akkor sokat mondok...most szétszedem a boxot,hogy hozzá férjek a radiátorhoz,kimosom és majd meglátom mi lesz belőle.Azért gondolok a radiátorra mert a boxnál a bemenő cső az forró a másik meg kézzel foghatóan meleg csak.

Esetleg ha valami t kifelejtettem vagy jön még hozzá akkor jelzem :) és tessék együtt érezni velem mindenkinek ha valakinek elfogyoban lesz a papirzsebkendője küldök :))

Jajj,majd elfelejtttem a benzinüzem meg olyan,hogy szépen beindul de amint gázt adok megtorpan és csak egy pont van ahol hajlandó üzemelni ha nagyobban nyomnék neki olyan mint ha megfulladna.Most azt kellene eldönteni,hogy keveset kap vagy sokat !?

A szelepet megnyomva olyan mint ha nem lenne elég benzinnyomás alig jön ki valami kevéske üzemanyag,azaz a benzincsövet megbontva spriccelni kellen a benzinnek nem de? még álló állapotban is,vagy tévedek?

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm és Nektek is kivánom!

:)

Sajnos a kódokkal tisztában vagyok csak azzal nem ,hogy melyikkel kezdjem...légtömegmérő csere,a potit kicseréltem,az egr-t szintén megszakértettem,kopogásérzékelőm nincs.....az egész onnan indult,hogy felrobbant a szívóhidam,az egyik oldala teljesen levált...ezt betudtam a gázüzemnek mert az elszegényedett és berobbant-visszadurant.....de azt,hogy az automataváltóm is meghalni akar mert valamelyik / 3./ mágnesszelep sz@rakodik és nincs csak manuális váltási lehetőségem azt már kevésbé.Szóval elég szép pénztárca apasztó műveletnek nézek elébe....mellékesen most meg elment a fűtésem is;a víz rendesen felmegy 92 fokra de bent ha van 5 fok akkor sokat mondok...most szétszedem a boxot,hogy hozzá férjek a radiátorhoz,kimosom és majd meglátom mi lesz belőle.Azért gondolok a radiátorra mert a boxnál a bemenő cső az forró a másik meg kézzel foghatóan meleg csak.

Esetleg ha valami t kifelejtettem vagy jön még hozzá akkor jelzem :) és tessék együtt érezni velem mindenkinek ha valakinek elfogyoban lesz a papirzsebkendője küldök :))

Jajj,majd elfelejtttem a benzinüzem meg olyan,hogy szépen beindul de amint gázt adok megtorpan és csak egy pont van ahol hajlandó üzemelni ha nagyobban nyomnék neki olyan mint ha megfulladna.Most azt kellene eldönteni,hogy keveset kap vagy sokat !?

A szelepet megnyomva olyan mint ha nem lenne elég benzinnyomás alig jön ki valami kevéske üzemanyag,azaz a benzincsövet megbontva spriccelni kellen a benzinnek nem de? még álló állapotban is,vagy tévedek?

Üdv.

Fűtőradiátor kiszedve kimosva és most azon lehet főzni a kv-t.....közben mekkszakértettem a szivargyújtót is...nem olyan nagy meló mint ahogy első hallásra gondolná az ember.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!olyan problémàm van, hogy kicsit hidegebb van akkor indítàskor izzítàs utàn beindul elsőre, de leugrik pàr mp-re a fordulat, majd beàll rendesen!olyan hangja van a motornak mintha nem indulna be minden henger és kékes füst jön ki belőle pàr mp-ig!ezutàn hibàtlanul megy!nem füstöl nem eszi az olajat semmi gond vele,gyönyörűen megy, húz!izzítóval lenne a baj? Előre is köszönöm!X20DTH !

Módosítva : Janigy
Link to comment
Megosztás:

Fűtőradiátor kiszedve kimosva és most azon lehet főzni a kv-t.....közben mekkszakértettem a szivargyújtót is...nem olyan nagy meló mint ahogy első hallásra gondolná az ember.

Nem tudod kimosni úgy, hogy jó is legyen, a lerakódás, vízkő nem fog kijönni belőle.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudod kimosni úgy, hogy jó is legyen, a lerakódás, vízkő nem fog kijönni belőle.

Szép napot!

Az meglehet,de adtam neki egy kis RO55-t meg ecet-szodabikarbona combót és jelentem ma már olyan meleget nyomott,hogy egy szál gatyában is vezethetem volna pedig a külső hőmérő igen csak verte a -2 fokot...gondolom hosszabb távon nem lesz megoldás de jelen pillanatban csillagos ötös :) arról nem is beszélve,hogy csak ma voltak nyitva az alkatrész ellátó üzletek...be is szereztem egyből 4 új Bosch gyertyát csak,hogy költsem a pénzt :)

Nem lenne valakinek vákum rajza,mert szépen jár a motor csak az alapjáratot nem tudom levinni 1000-1200 alá és erős a gyanum,hogy valamit felcserélhettem.Benzinen és gázon is egyforma,féktisztítóval körbe fújva és sehol sem szív falsot ezért is gondolok a vákumra.....vagy egyébb tanács?

köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Szép napot!

Az meglehet,de adtam neki egy kis RO55-t meg ecet-szodabikarbona combót és jelentem ma már olyan meleget nyomott,hogy egy szál gatyában is vezethetem volna pedig a külső hőmérő igen csak verte a -2 fokot...gondolom hosszabb távon nem lesz megoldás de jelen pillanatban csillagos ötös :) arról nem is beszélve,hogy csak ma voltak nyitva az alkatrész ellátó üzletek...be is szereztem egyből 4 új Bosch gyertyát csak,hogy költsem a pénzt :)

Nem lenne valakinek vákum rajza,mert szépen jár a motor csak az alapjáratot nem tudom levinni 1000-1200 alá és erős a gyanum,hogy valamit felcserélhettem.Benzinen és gázon is egyforma,féktisztítóval körbe fújva és sehol sem szív falsot ezért is gondolok a vákumra.....vagy egyébb tanács?

köszönöm.

Egy gázos rendszer mindig kivételt képez a gyári megoldások alól, mert utólag lett bele fabrikálva a kocsiba. Ahány gázos rendszer annyi féle, kicsi az esélye, hogy valakinek pont ugyanilyen rendszere van, mint a tiéd, és ugyanez a hibája legyen.
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek. Abban kérném a segitsegeteket,hogy van egy 1997 es b vectram x20xev 2.0 cdx ,egyik. Naprol a masikra indítanam az autotráadom a gyujtást és nemvilagít a motor viszzajelzo lampa (ez elvileg ha beindult a kocs akkor kéne hogyelaludjon)csak a tc lámpa(kipörgesgatló)világít c 4 celzius fok van odakint telik mulik az ido melegszik a homerséklet olyan 6-8 c fokra neha bevillan a motor lampa de elkezd nyomni az ac mozog a fordulatszammerö úgy hogy csak a gyujtás van rá adva(néha be is indul deleáll) 10 c foknal már beindul a kocsi de eleg erötlen megnéhale is all. (A külsö hömérsékletet a computerjol irja.)Elöre is köszönöm a valaszokat.

Nézd meg tárolt-e valami hibakódot.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem sikerült kitisztítanom úgy a radiátort, hogy fűtsön is rendesen, csere lett a vége.

Lehet, azok a szerek, amiket használtál, hatásosak voltak. Én annakidejnén trisót, meg ecetet használtam.

Én kb. 5 éve tisztítottam F Astrán kiszedés nélkül úgy, hogy csak rádugtam a slagot a bevezető csövére (motortérből) a másikról meg elvezettem. Azóta hibátlan a fűtése.

Ha nem volt csapvíz meg hűttömítő beleöntve, akkor túl sok lerakódásnak nem kellene benne lenni. Nekem kisebb nagyobb rozsdadarabokat sikerült eltávolítanom, meg rengeteg homokszerű koszt.

Link to comment
Megosztás:

Én kb. 5 éve tisztítottam F Astrán kiszedés nélkül úgy, hogy csak rádugtam a slagot a bevezető csövére (motortérből) a másikról meg elvezettem. Azóta hibátlan a fűtése.

Ha nem volt csapvíz meg hűttömítő beleöntve, akkor túl sok lerakódásnak nem kellene benne lenni. Nekem kisebb nagyobb rozsdadarabokat sikerült eltávolítanom, meg rengeteg homokszerű koszt.

Én meg B Corsán tisztítottam, először slagos módszerrel, ahogy te, utánna meg különféle oldószerekkel keringettem benne meleg vizet mosógép szivattyúval, egészen addig, amíg tiszta víz nem jött belőle. Csak azért nem cseréltem, mert macerás lett volna nagyon, meg leírást sem találtam hozzá. Sokkal jobb lett, mint volt, de nem az igazi.

B Vectrában ezzel szemben pofon egyszerű a csere, és egy új utángyártott fűtőradiátor is megáll 5000 Ft-ból. Ennyiért szerintem nem érdemes szórakozni vele, mert úgysem lesz teljesen jó. A csere ráadásul egy jó alkalom volt egy teljes hűtőrendszer tisztításhoz is.

Ha újkorától nálad van az autó, és nem hanyagolod el a hűtővizet, akkor nem lesz gond. De ugye nem tudni, hogy az előző tulajdonosok hogy viszonyultak ehhez a kérdéshez. Az olajat még csak-csak lecserélgetik, de a hűtővizre szarnak általában. Így évek alatt elveszti a korróziógátló hatását a hűtővíz, és elkezdi korrodálni a rendszert. A rozsda meg ugye oda rakódik le, ahol az áramlás kedvezőtlen. És azt ki nem szeded belőle rendesen, az erős savak lúgok pedig kimarhatják a radiátort, és akkor kilyukad.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.