Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Én meg B Corsán tisztítottam, először slagos módszerrel, ahogy te, utánna meg különféle oldószerekkel keringettem benne meleg vizet mosógép szivattyúval, egészen addig, amíg tiszta víz nem jött belőle. Csak azért nem cseréltem, mert macerás lett volna nagyon, meg leírást sem találtam hozzá. Sokkal jobb lett, mint volt, de nem az igazi.

B Vectrában ezzel szemben pofon egyszerű a csere, és egy új utángyártott fűtőradiátor is megáll 5000 Ft-ból. Ennyiért szerintem nem érdemes szórakozni vele, mert úgysem lesz teljesen jó. A csere ráadásul egy jó alkalom volt egy teljes hűtőrendszer tisztításhoz is.

Ha újkorától nálad van az autó, és nem hanyagolod el a hűtővizet, akkor nem lesz gond. De ugye nem tudni, hogy az előző tulajdonosok hogy viszonyultak ehhez a kérdéshez. Az olajat még csak-csak lecserélgetik, de a hűtővizre szarnak általában. Így évek alatt elveszti a korróziógátló hatását a hűtővíz, és elkezdi korrodálni a rendszert. A rozsda meg ugye oda rakódik le, ahol az áramlás kedvezőtlen. És azt ki nem szeded belőle rendesen, az erős savak lúgok pedig kimarhatják a radiátort, és akkor kilyukad.

Én csak annyit mondtam, hogy bizonyos helyzetekben igenis tartós és jó megoldás lehet a mosás. Én nem szívesen kukázok ki olyan dolgokat, amik még hazsnálhatók, akármennyibe kerül is a cseredarab.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek! Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy adott egy '99 végi 1.6 16V X16xel B Vectra, amiben éppen az ünnepek előtti utolsó napon, révén karácsony közeledik, teljesen meghalt az akkumulátor. A csere megtörtént, új akkumulátor a helyén, viszont még az üzletben elvégeztek egy kontroll mérést, hogy renden van-e minden (generátor, alapjárati feszültség, indítómotor stb.) Ott egyből jelezték hogy alapjáraton túl magas a töltés, mivel 14,8- 14,9 V -14.3 V helyett- a feszültség csak alapjárattal, se világítás, se klíma semmi más. Az akksi boltos azt javasolta mindenféleképpen nézessem meg egy autóvillamossági szerelővel, mert hosszú távon tönkreteheti a túlfeszültség az új akksit. Azóta járt az autó autóvillamossági szerelőnél, aki csak generátorra, és önindítóra specializálódott kb 20-25 éves tapasztalattal. Ő egyből azt mondta, hogy az akksi boltban nagyon nem értenek hozzá, hiszen az összes Opel, pl. Astra G, Vectra B egyszerűen a gyárilag szerelt generátorral ennyit tölt, és ez a normális, sőt ezekben a tipusokban nincs 14,4 V-os feszültségszabályozó - ergó az én eseteben nem kell félnem, hiszen nincs túltöltés. Abban kérnék segítséget, hogy akkor most végül is kinek van igaza? :) Hasonló típusú tulajoknál is ennyire magas 14,8- 14,9 V az alapjárati érték? Előre is köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

14,4 V-ot tölt max, de nem többet. Nemtudom, honnan vesz ilyen marhaságot a villamossági szerelő.

De van feszülstégszabályzó, egybe van építve a generétorral. 14,8 V az sok, tönkre fog menni előbb utóbb valami.

Ki kell cserélni a feszültség szabályzót.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy 1.6 benzin, '99-es b Vectrám van és a mai nap elkezdett valami ütemes kattogó hang jönni a kesztyűtartó környékéről. A hang független kb mindenre amit próbálgattam (motor, teljes belső elektronika, ajtó, ablak, kesztyűtartó nyitás-csukás, stb). A kattogás kb 1 sec-ként ismétlődik és csak akkor szűnik meg, amikor áramtalanítom az autót (lehúztam az akksi sarut). Sajnos amikor visszateszem, újra hallatja magát és nem szűnik. Valakinek ötlet? Esetleg valakinek volt már hasonló tapasztalata? Köszi a segítséget előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy 1.6 benzin, '99-es b Vectrám van és a mai nap elkezdett valami ütemes kattogó hang jönni a kesztyűtartó környékéről. A hang független kb mindenre amit próbálgattam (motor, teljes belső elektronika, ajtó, ablak, kesztyűtartó nyitás-csukás, stb). A kattogás kb 1 sec-ként ismétlődik és csak akkor szűnik meg, amikor áramtalanítom az autót (lehúztam az akksi sarut). Sajnos amikor visszateszem, újra hallatja magát és nem szűnik. Valakinek ötlet? Esetleg valakinek volt már hasonló tapasztalata? Köszi a segítséget előre is.

Nekem egy Mazdánál volt hasonló gondom. Nekem a belső levegőkeringetés gombja akadt be. Akkor is hallod, ha a gyújtást leveszed? Mert akkor biztos nem az. Esetleg a CD tár, ha van benne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy 1.6 benzin, '99-es b Vectrám van és a mai nap elkezdett valami ütemes kattogó hang jönni a kesztyűtartó környékéről. A hang független kb mindenre amit próbálgattam (motor, teljes belső elektronika, ajtó, ablak, kesztyűtartó nyitás-csukás, stb). A kattogás kb 1 sec-ként ismétlődik és csak akkor szűnik meg, amikor áramtalanítom az autót (lehúztam az akksi sarut). Sajnos amikor visszateszem, újra hallatja magát és nem szűnik. Valakinek ötlet? Esetleg valakinek volt már hasonló tapasztalata? Köszi a segítséget előre is.

Ha digit klímás, akkor elképzelhető még az állítómotorok hangja is. Nekem ugyan csak gyújtásra szokott mindig állítgatni valamit, de lehet hogy van valami érintkezési hiba. De jó ötlet a levegőkerigető meg a CD tár is. Akárhogyan is legelőször szedd ki a kesztyűtartót, hátha meglátod a forrást. Csak 4 csavar fogja. Ha nem, akkor folytasd a biztosítéktáblával. Nézd meg melyik áramkörön van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy 1.6 benzin, '99-es b Vectrám van és a mai nap elkezdett valami ütemes kattogó hang jönni a kesztyűtartó környékéről. A hang független kb mindenre amit próbálgattam (motor, teljes belső elektronika, ajtó, ablak, kesztyűtartó nyitás-csukás, stb). A kattogás kb 1 sec-ként ismétlődik és csak akkor szűnik meg, amikor áramtalanítom az autót (lehúztam az akksi sarut). Sajnos amikor visszateszem, újra hallatja magát és nem szűnik. Valakinek ötlet? Esetleg valakinek volt már hasonló tapasztalata? Köszi a segítséget előre is.

Vannak ott relék is. A kesztyűtartó alatt: Lehet hogy valamelyik haldoklik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vectra-B 2001 Y20DTH típusú autóm van. A reggeli, illetve a hidegindítás (főleg így már a mínuszokban) nem megy. A motor teker és teker, de nem indul be az autó. Néha már-már mintha el akarná kapni, de aztán semmi. Traverz gyűrű, résolajcső, g.olaj szűrő kicserélve. Egy porlasztó kivezetve, de indításkor nem adagolja a gázolajat, csak akkor amikor véletlenül kapkodni kezd. Egyértelmű, hogy adagoló??? Vagy van még esély valami apróbb problémára?

Link to comment
Megosztás:

Üdv olyan kérdésem lenne,van egy opel vectra b 20,16v és hidegen az alapjárat ingadozik,melegen meg teljesen jó.Mi lehet a baja?Válaszokat előre is köszönöm

Esetleg alapjárati motor tisztítás? Melegen tágul az anyag lehet nem szorulbe annyira mint hidegen...

Ez csak egy kósza ötlet :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv olyan kérdésem lenne,van egy opel vectra b 20,16v és hidegen az alapjárat ingadozik,melegen meg teljesen jó.Mi lehet a baja?Válaszokat előre is köszönöm

Ki kell tisztítani mindent, amit lehet a szívórészen. Csöveket ellenőrizni nem repedtek vagy csúsztak le a helyükről. Vezetékeket/csatlakozásokat szintén ellenőrizni/tisztítani. (repedt szigetelés, oxidálódott csatlakozás)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

figyu mar ki lett cserelve a szivatyu megy minden okes indul sziasztok..elso kerdesem az lenne hogy most nem reg vasaroltam egy 2002es 2.2 16v 148le b vectrat..azota mar csereltem.benne benzin szivatyut..es most olyan hibat eszlelek ha ezt lehet hibanak mondani hogy mikor elkezdem huzatni a kocsit barmelyk sebessegbe olyan mintha valami visszafogna a kocsit ilyen. 2.3masodpercre es utana kezd el.huzni.mi lehet a gond valakinek volt mar ilyen.2kerdes lampamosom nem.mukodik akikkel eddig beszeltem.mind azt mondta hogy nezem meg a relet...de azt hol talalom valaki kuldjon mar nekem rola egy kepet.hogy mihez is nyuljak elore is koszi varom a valaszokat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 2 literes benzines vectra b- m van f23 as váltó van benne. Ma szét szedtem a kulisszát, h felújítom, esetleg valaki tud hozzá linkelni teljes javító kitet?

Másik kérdés: szivargyújtót is szét kaptam ma nincs benne fesz. biztosítéka (elvileg 36 os számú) rendben van. Esetleg valami más ötlet? És ha arra kerülne a sor hogyan kábelezzem újra? Mit merre stb.

Link to comment
Megosztás:

A rá menő kábel útját kövesd végig, ott lesz a hiba

Nem rossz ötlet de szemrevételezéssel? :unsure: Vagy vágjam bizonyos helyen és szakadás vizsgálat? Az a baj, hogy anyós ülésnél megy el onnan fel aztán balra veszi az irányt de azt már kábel kötegben, ki tudja merre kóringyál.

Link to comment
Megosztás:

figyu mar ki lett cserelve a szivatyu megy minden okes indul sziasztok..elso kerdesem az lenne hogy most nem reg vasaroltam egy 2002es 2.2 16v 148le b vectrat..azota mar csereltem.benne benzin szivatyut..es most olyan hibat eszlelek ha ezt lehet hibanak mondani hogy mikor elkezdem huzatni a kocsit barmelyk sebessegbe olyan mintha valami visszafogna a kocsit ilyen. 2.3masodpercre es utana kezd el.huzni.mi lehet a gond valakinek volt mar ilyen.2kerdes lampamosom nem.mukodik akikkel eddig beszeltem.mind azt mondta hogy nezem meg a relet...de azt hol talalom valaki kuldjon mar nekem rola egy kepet.hogy mihez is nyuljak elore is koszi varom a valaszokat

Az aktív fórumozók közül csak nekem van ilyen motorral B Vectrám. És más típusokban sem nagyon általános.

A motor nekem is nagyon lusta volt mikor vettem, de a 2-3 másodperc az nagyon sok. Ha a kötelező szervíz (olajcsere, légszűrő, üzemanyagszűrő, gyertya) egyébként megvolt, akkor ellenőrizd a szívórészt, ha a pillangószelep nagyon olajos akkor sok a kartergáz (kopott a motor), ennek kitakarítása javíthat a dolgon. Nekem az EGR kiiktatása hozott érezhető javulást.

Figyelj az olajfogyasztásra. ;)

Lámpamosóm szerencsére nincs. Biztos van annak reléje?

Link to comment
Megosztás:

Nem rossz ötlet de szemrevételezéssel? :unsure: Vagy vágjam bizonyos helyen és szakadás vizsgálat? Az a baj, hogy anyós ülésnél megy el onnan fel aztán balra veszi az irányt de azt már kábel kötegben, ki tudja merre kóringyál.

Műszerrel meg lehet nézni, hogy a két vége között van-e szakadás, ha igen általában az elérhető helyen lesz. A műszerfal közepén, ahol egyenesen fut és nem ér hozzá semmi nem valószínű hogy elszakad magától.

Link to comment
Megosztás:

Vagy a szivargyújtónál, vagy a biztosítéknál van a gond. Kicsi az esélye, hogy a műszerfali kábelkötegben szakad meg a vezeték. Azt is nézd meg, hogy nem-e a testje szakadt meg. Ha minden kötél szakad, és sehogyse találod a hibát, akkor vezessél el egy új vezetéket a biztosítéktábláról a szivargyújtóig, egy még nem használt biztosíték foglalatról.

Link to comment
Megosztás:

Rendben köszi. Holnap ránézek.

Viszont. Lenne még egy probléma. Xenonos csoda van a gépben. És a jobb oldali lámpa villog, gondolom nem tud begyujtani. Ma át cseréltem az izzót de még mindig rossz. xenonnál mi lehet a hiba? csak a trafó? merre keressem?

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

14,4 V-ot tölt max, de nem többet. Nemtudom, honnan vesz ilyen marhaságot a villamossági szerelő.

De van feszülstégszabályzó, egybe van építve a generétorral. 14,8 V az sok, tönkre fog menni előbb utóbb valami.

Ki kell cserélni a feszültség szabályzót.

Üdv.

A kocsi könyvében ez van írva:Generátor feszültség vizsgálat

Csatlakoztassuk a voltmérő t az akku pozitív és negatív sarkaira

Indítsuk a motort. (ehhez kell plusz ember segítségnek) Az indítási művelet során a feszültségnek 9.5 V-ig szabad csökkennie.

4000/perc fordulatszámon a feszültségnek 14.2-15.2 V között kell lennie.

A mért érték azt jelzi, hogy a generátor és a szabályzó működik.

Link to comment
Megosztás:

A kocsi könyvében ez van írva:Generátor feszültség vizsgálat

Csatlakoztassuk a voltmérő t az akku pozitív és negatív sarkaira

Indítsuk a motort. (ehhez kell plusz ember segítségnek) Az indítási művelet során a feszültségnek 9.5 V-ig szabad csökkennie.

4000/perc fordulatszámon a feszültségnek 14.2-15.2 V között kell lennie.

A mért érték azt jelzi, hogy a generátor és a szabályzó működik.

Sajnos a savas akkuk jellemzője, hogy a 14,4-nél nagyobb töltőfeszültséget nem szeretik.

Nekem egyébként fogyasztó nélkül 14,5, fogyasztókkal 14,0 körüli.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a savas akkuk jellemzője, hogy a 14,4-nél nagyobb töltőfeszültséget nem szeretik.

Nekem egyébként fogyasztó nélkül 14,5, fogyasztókkal 14,0 körüli.

Hát ezt sajnos rossz tudni :(

Mért nem csinálnak normális akksikat elérhető áron....

Jó ötlet mert én nemis néztemmég terhelve de megfogom :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.