Ugrás a tartalomhoz


  • Loading Countdowns
Fotó

Általános műszaki problémák!

vectra vectra-b

  • Please log in to reply
6430 válasz erre a témára

#4921 vaszilíj

vaszilíj

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 329 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 11 - 21:32

Bár én nem vagyok dieseles de azokat a gyertyákat ki kell venni anélkül hogy mondja meg hogy jó e ha csak 1 nem jo ebben a hidegben már akkor is nyöszörgös az indulás,másnapra lemerült megint az akksi vagy csak nem tudta beinditani és azért merült le??
Ha semmi képpen nem indul elsö körben mindenképpen gyertya ki cserélni a rosszat.de inkább mindet egyszerre még anníit hogy elmodásod alapján 90 % hogy izzito gyertya
Opel Vectra B,1996,X18XE

"Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít."...Ayrton Senna
"Hiba ami nem megoldható nem létezik,csak nem jó embertől várod a választ!"



#4922 Hanguci

Hanguci

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 279 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 11 - 22:41

Sziasztok! Egy X20DTL tulaja vagyok. Olyan problémám lenne, hogy most a nagy hidegekben nem mentem az autóval és egyszer indítanám és semmi. Aksi OFF-on volt, feltöltöttem. Nehezen, de elindult a járgány. Másnap újra indítanám és megint nem indul. Nézem az aksit, hát tölthettem rajta bár annyira nem volt lemerülve. De indításkor csak pörgeti-pörgeti, de nem indul. Egy autó villamossági-s megnézte és azt mondta, hogy jók az izzítógyertyák, bár nem vette ki és nem úgy nézte meg. Megjegyzem full satu vagyok az autókhoz. Szóval aksi feltöltve, de csak pörgeti-pörgeti, de nem indul. A garázsomban kinti -20-as hómérsékletnél is nulla mínusz öt fok volt. Mi lehet szerintetek a hiba? Köszönném a segítséget!

Szia!Űdv. a forumon! Én úgy kezdeném hogy le venném a pozitiv szálat az izz. ,utána az össze kötő sínt és vinnék 1 pozitiv szálat az aksiról ,szerre finoman hozzá érinted az izzókhoz és a melyiknél nem szikrázik az kuka ,utána adagolónál a hideginditást kell meg nézni ,de sz.tem azt már bizd szakira. :huh:
Opel Vectra B, 1996., X17DT
Azt hiszed, hogy van egy határ, melyet nem tudsz átlépni. Amikor ezt a határt eléred, hirtelen történik valami, és mégis át tudod lépni. A tudatod, az elkötelezettséged, az ösztönöd és a tapasztalatod révén nagyon magasra tudsz emelkedni." (Ayrton Senna)

#4923 Adam1

Adam1

    Fórumlakó

  • MOTE klubtag
  • 4.510 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 12 - 13:38

Bár én nem vagyok dieseles de azokat a gyertyákat ki kell venni anélkül hogy mondja meg hogy jó e ha csak 1 nem jo ebben a hidegben már akkor is nyöszörgös az indulás,másnapra lemerült megint az akksi vagy csak nem tudta beinditani és azért merült le??
Ha semmi képpen nem indul elsö körben mindenképpen gyertya ki cserélni a rosszat.de inkább mindet egyszerre még anníit hogy elmodásod alapján 90 % hogy izzito gyertya


Ha az egyik izzítógyertya totál halott, azzal +10 fokban is nyöszörgős az indulás. Hosszú másodpercekig 3 hengerezik a motor,

De az X20DTL-nek ezer más baja lehet még ezen kívül. Pl, elkezd szarakodni az adagoló, tömítetlen, lelevegősödik, és sokáig kell köszörülni, mire kitisztul.

Viszont amit már eddig is tisztázni kellett volna: Jó-e az akksi. Rendben van-e a töltés. Izzít-e egyáltalán a motor.

http://www.youtube.com/watch?v=Nz5giTMck7E&feature=related]Ennél

Itt pl kompresszió és/vagy izzítás gondok vannak, telenyomja üzemanyaggal az égésteret, ami utánna koromfekete füstként távozik.
Opel Vectra B, 1996., X17DT
Opel Corsa B, 1993., C12NZ

#4924 Rolend

Rolend

    Újonc

  • Fórumlakó
  • 8 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 12 - 16:09

Köszönöm a segítséget! Adam1 pont így csinál az enyém is, csak nem indul. Mivel falun élem tyúkxaros kis életem, így nincs értelmes autószerelő, max aki Ladát és Trabit javít esetleg még román Dákót! :) Mondjuk azok legalább elindulnak -20-ban is. Nem tudtam beszerezni még aksit sem senkitől, hogy megnézzem az-e a baj. Bár az enyém 2 hónapos, TOPLA márkájú. Azért lett ilyen hitvány márka mert az előző VARTA megadta magát 5 év után és mivel nyáron passzolni akarom a verdát el, így olcsót választottam. (lehet cumi :/) Ma dolgoztam, így holnap tudok komolyabban én is nekifeküdni az autónak. A gyertyák feszültséget kapnak az biztos, vezetékkel megnézettem. Bár ha kiveszem őket lehet nem adja azt az ellenállást amit kellene.nekik. Meg lehet nem is izzanak végig. Na majd csak jutok valamire. Addig is sziasztok! Thanks

#4925 Adam1

Adam1

    Fórumlakó

  • MOTE klubtag
  • 4.510 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 12 - 20:52

Kiveszed őket, és direktbe rákötöd az akksira. A rövid időn belül fel kell izzania a végének. Az összesnek kb azonos idő alatt.
Opel Vectra B, 1996., X17DT
Opel Corsa B, 1993., C12NZ

#4926 Levi80

Levi80

    Újonc

  • Fórumlakó
  • 18 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 15 - 04:46

Sziasztok!
Egy 1.6i vectra friss tulaja vagyok,tavaly Júniusban vettem a gépet.A problémám az,hogy üresben,vagy kinyomott kuplungnál időnként felpörög a motor,akár 4000-es fordulatszámig is,majd visszaesik alapjáratra.Decemberben az első futómű alkatrészeinek cseréje közben az alapjárati motor is meg lett takarítva,akkor lett beállítva 800 környékére az alapjárati fordulat,előtte 1100 körül volt.
Ha valakinek van ötlete,megköszönöm az infókat!

#4927 Sunny1.4 8V

Sunny1.4 8V

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 425 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 16 - 00:37

Sziasztok!
Egy 1.6i vectra friss tulaja vagyok,tavaly Júniusban vettem a gépet.A problémám az,hogy üresben,vagy kinyomott kuplungnál időnként felpörög a motor,akár 4000-es fordulatszámig is,majd visszaesik alapjáratra.Decemberben az első futómű alkatrészeinek cseréje közben az alapjárati motor is meg lett takarítva,akkor lett beállítva 800 környékére az alapjárati fordulat,előtte 1100 körül volt.
Ha valakinek van ötlete,megköszönöm az infókat!

A 244. oldalon volt az alapjárat megakadás/Ingadozásról téma. Az ottani infók közül hátha segít valami.

#4928 Levi80

Levi80

    Újonc

  • Fórumlakó
  • 18 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 16 - 05:02

Utána járok!Köszi:)

#4929 tkvectra

tkvectra

    Újonc

  • Fórumlakó
  • 29 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 18 - 14:02

Sziasztok lehet valaki emlékszik rá panaszkodtam, hogy melegen nem indul a vectrám 1,8 ecotech motoros.
Nos a - 20 as hidegben teljesen megadta magát úgy kellett a havernak hazahúznia de nem ez a lényeg. Kezembe vette a telefont oszt kőrbetelefonáltam az összes szerelőt de rá kellett jönnöm ma már autószerelő nem sok van csak új alkatrész cserélő mesterek vannak mindegyik tápszivattyút nyomásszabályozószelepet benzinszűrőt meg a jóég tudja még mit akartak vetetni velem amikor közöltem, hogy várjunk még nem is tudjuk mi a baja előbb keressük meg a hibát akkor elhajtottak. Na mérges lettem és megkerestem én a hibát szoval az volt a baja hogy az a nagyon ügyes szerelő aki már javította megint alkotott mert a tápszivattyú sarujait mindha direkt kitágította volna hogy lötyögjön a saru a szivattyún megcsináltam. Azóta van alapjáratom nem tarakírozik a motor van motorfékem is tökéletesen ejti a fordulatot és ami a leglényegesebb akármilyen meleg a motor az első dugattyúfordulatra indul gáz nélkül mert eddig csak gázzal indult tehát semmi baja nem volt a gépnek csak mindenki le akart venni.
Egyetlen egy problem van még de azt a szervízbe kiolvastatom miért villan ki néha a sárga motorlámpa de csak alapjáraton pedig tökéletes stabil az alapjárat. Pici gázt adok oszt rögtön elalszik.
Csak mind érdekességet írtam le hogy jártam.

#4930 Rolend

Rolend

    Újonc

  • Fórumlakó
  • 8 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 20 - 14:41

Na sziasztok! Újra itt! :/ Az izzítógyertyák cseréjével annyi oldódott meg, hogy indul az autó. Az első indítás is elég mókás volt, mert nyomtuk bele a féktisztító spayt, hogy beröfennyen (mert levolt ragadva egy pár szelep) és sikerült. Azóta elpárolgott a cucc simán, de pl 0 fok körüli első indulásnál dadogva indul el kb 10. tekerés után és éktelen kipuffogó szag áramlik ki egy ideig, a fordulatszám mutató pedig ugrándozik egy pár másodpercig majd beáll minden zsírul. Ha bemelegszik, akkor már semmi baj nincs az indulással. Más fórumon azt mondták, h lehet olaj hőmérséklet jeladó. lehet benne valami vagy szerintetek mi lehet? Köszi: Roland

#4931 goggi

goggi

    goggi

  • Fórumlakó
  • 7 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 23 - 18:37

sziasztok egy roppant fontos kérdésem volna a Tisztelt forumtársakhoz 97-es diesel veki középkonzolján megadta magát a kapcsolok megvilágitása .Hogyan lehet szétszedni ,cserélni az égőt Üdv.

#4932 Hanguci

Hanguci

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 279 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 23 - 21:12

Na sziasztok! Újra itt! :/ Az izzítógyertyák cseréjével annyi oldódott meg, hogy indul az autó. Az első indítás is elég mókás volt, mert nyomtuk bele a féktisztító spayt, hogy beröfennyen (mert levolt ragadva egy pár szelep) és sikerült. Azóta elpárolgott a cucc simán, de pl 0 fok körüli első indulásnál dadogva indul el kb 10. tekerés után és éktelen kipuffogó szag áramlik ki egy ideig, a fordulatszám mutató pedig ugrándozik egy pár másodpercig majd beáll minden zsírul. Ha bemelegszik, akkor már semmi baj nincs az indulással. Más fórumon azt mondták, h lehet olaj hőmérséklet jeladó. lehet benne valami vagy szerintetek mi lehet? Köszi: Roland

porlasztók?
Opel Vectra B, 1996., X17DT
Azt hiszed, hogy van egy határ, melyet nem tudsz átlépni. Amikor ezt a határt eléred, hirtelen történik valami, és mégis át tudod lépni. A tudatod, az elkötelezettséged, az ösztönöd és a tapasztalatod révén nagyon magasra tudsz emelkedni." (Ayrton Senna)

#4933 Adam1

Adam1

    Fórumlakó

  • MOTE klubtag
  • 4.510 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 23 - 21:58

sziasztok egy roppant fontos kérdésem volna a Tisztelt forumtársakhoz 97-es diesel veki középkonzolján megadta magát a kapcsolok megvilágitása .Hogyan lehet szétszedni ,cserélni az égőt Üdv.


Húzd ki a kapcsolót a helyéről, onnan már látni fogod, hogy kell szétszedni.
Általában nem az izzók égnek ki, hanem érintkezési hiba van. Az érintkezés helyre állításával lehet javítani. Kontakt spray, tisztítás stb.
Opel Vectra B, 1996., X17DT
Opel Corsa B, 1993., C12NZ

#4934 Adam1

Adam1

    Fórumlakó

  • MOTE klubtag
  • 4.510 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 23 - 21:59

Na sziasztok! Újra itt! :/ Az izzítógyertyák cseréjével annyi oldódott meg, hogy indul az autó. Az első indítás is elég mókás volt, mert nyomtuk bele a féktisztító spayt, hogy beröfennyen (mert levolt ragadva egy pár szelep) és sikerült. Azóta elpárolgott a cucc simán, de pl 0 fok körüli első indulásnál dadogva indul el kb 10. tekerés után és éktelen kipuffogó szag áramlik ki egy ideig, a fordulatszám mutató pedig ugrándozik egy pár másodpercig majd beáll minden zsírul. Ha bemelegszik, akkor már semmi baj nincs az indulással. Más fórumon azt mondták, h lehet olaj hőmérséklet jeladó. lehet benne valami vagy szerintetek mi lehet? Köszi: Roland


Ki mondta ezt a marhaságot? :)


nincs semmi tócsa, de megkérdeztem egy szerlőt és aztmondta hogy télen elvileg ezt aszót használta "összehúzódika fagyálló folyadék "nyáron vagyis mikormár jóidő van akkor meg vissza enged nemtom én ezt cáfolnám vagyis valótlannak állítom, de nemtom.

Jó nagy marhaság. Ha felöntöd szintig, annak ugyanúgy kell állnia, plusz-mínusz 1-2 cm csökkenés, illetve növekedés lehet.
Ha csökken, és nincs a kocsi alatt tócsa, akkor vagy hengerfejes a motor és fogyasztja a vizet (ennek más jelei is vannak) vagy forró motornál olyan helyen ereszt a hűtőrendszer, ahol azonnal el is párolog. Előbbinél jobban, utóbbinál kevésbő fogy a hűtővíz.
Párologhat a fűtőventilátornál is, de akkor érezni lehet az utastárben a fagyálló szagot.
Opel Vectra B, 1996., X17DT
Opel Corsa B, 1993., C12NZ

#4935 goggi

goggi

    goggi

  • Fórumlakó
  • 7 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 24 - 18:46

Húzd ki a kapcsolót a helyéről, onnan már látni fogod, hogy kell szétszedni.
Általában nem az izzók égnek ki, hanem érintkezési hiba van. Az érintkezés helyre állításával lehet javítani. Kontakt spray, tisztítás stb.

kössz a segitséget . hétvégén megprobálom szétszedni , az elmúlt 8 évben nemvolt szétszedve,ezért nemcsodálkoznék egykis kontakt hibán Üdv.

#4936 egri011

egri011
  • Fórumlakó
  • 1 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 24 - 19:05

Sziasztok!

Egy olyan problémával fordulok hozzátok, hogy nem indul az autónk.
A következő történt.
Mostanában sűrűn csináltuk azt, hogy keveset tankoltunk bele. Jártunk úgy, hogy kifogyott a benzin. Az egyik ilyen alkalommal szintén után töltöttük a tankot, viszont utána már nem indult el. Olyan érzésem van, mintha nem kapna benzint a motor.
Lehet-e benzin szivattyú eldugulása? Ezt saját kezűleg ki tudom takarítani, vagy mindenképpen szerviz szükséges?
Várom a javaslatokat!

Előre is köszönöm!

#4937 Adam1

Adam1

    Fórumlakó

  • MOTE klubtag
  • 4.510 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 24 - 20:06

Sziasztok! Egy olyan problémával fordulok hozzátok, hogy nem indul az autónk. A következő történt. Mostanában sűrűn csináltuk azt, hogy keveset tankoltunk bele. Jártunk úgy, hogy kifogyott a benzin. Az egyik ilyen alkalommal szintén után töltöttük a tankot, viszont utána már nem indult el. Olyan érzésem van, mintha nem kapna benzint a motor. Lehet-e benzin szivattyú eldugulása? Ezt saját kezűleg ki tudom takarítani, vagy mindenképpen szerviz szükséges? Várom a javaslatokat! Előre is köszönöm!


Ez nagyon nagy hiba volt. Egyrészt kevés benzin esetén könnyebben kapja fel a tank alján lévő szemetet az AC pumpa. Másrészt ha kifogy a benzin, akkor az AC pumpa kenés és hűtés nélkül marad, ezért pillanatok alatt tönkre megy. Szóval valószínűleg nyertetek magatoknak egy AC pumpa cserét ezzel a kevés benzines, benzin kifogyasztós játékkal.

Sosem fogom megérteni, hogy ez miért jó... Kifogy a benzin lerohadsz a puszta közepén, aztán lehet szívni, telefonálni haverért...
Opel Vectra B, 1996., X17DT
Opel Corsa B, 1993., C12NZ

#4938 Rolend

Rolend

    Újonc

  • Fórumlakó
  • 8 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 26 - 07:08

Hali! Porlasztók is rendben vannak! Észrevettem, hogy a hőfok és rádió kijelzőn a hőfok mellett van egy kis csillag kb 2-3 fok és az alatt. Ha ez ott van és villog akkor indul nehezen, ha nincs akkor pöcre röffen. Ez jelezné az előmelegítőt?

#4939 rolika99

rolika99

    Érdeklődő

  • Fórumlakó
  • 99 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 26 - 07:51

Hali! Porlasztók is rendben vannak! Észrevettem, hogy a hőfok és rádió kijelzőn a hőfok mellett van egy kis csillag kb 2-3 fok és az alatt. Ha ez ott van és villog akkor indul nehezen, ha nincs akkor pöcre röffen. Ez jelezné az előmelegítőt?

:D Nem,a csillag a fagyra figyelmeztet,amiért nehezen indulhat:előtöltés/befecskendezés kezdet rossz állása,henger tömítetlensége-hengerveszteség,izzítás,illetve csúcsok porlasztási képe,akksi legyen jó.

#4940 Adam1

Adam1

    Fórumlakó

  • MOTE klubtag
  • 4.510 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 február 26 - 09:50

:D Nem,a csillag a fagyra figyelmeztet,amiért nehezen indulhat:előtöltés/befecskendezés kezdet rossz állása,henger tömítetlensége-hengerveszteség,izzítás,illetve csúcsok porlasztási képe,akksi legyen jó.


A 20DTL és 20DTH elektronikusan állítja a befecskendezés kezdetet.
Opel Vectra B, 1996., X17DT
Opel Corsa B, 1993., C12NZ





Fórumok hasonló kulcsszavakkal:

0 felhasználó olvassa ezt a témát.

0 felhasználó, 0 vendég, 0 anonim felhasználó





Google PageRank

Hosted by AZ-NET ZRT