Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

7 perce, joecockroach írta:

Nem úgy van, hogy a lambdaszonda 300 fokos kell legyen, hogy helyes erteket adjon? 

A szonda lehet, de a motorvezérlő a vízhőfokot figyeli a szonda hőfokát nem látja. Gondolom a mérnökök úgy gondolták ha 60-70 fokos a víz a szonda kábé már bemelegedett. Hidegen nincs lambda szabályzás.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 perce, zotya975 írta:

A szonda lehet, de a motorvezérlő a vízhőfokot figyeli a szonda hőfokát nem látja. Gondolom a mérnökök úgy gondolták ha 60-70 fokos a víz a szonda kábé már bemelegedett. Hidegen nincs lambda szabályzás.

Korai NZ-nél elég hamar elkezdi nézni a szondát. SZR-nél hajszál pontosan 70fok fölött.

Simán lehet, sőt biztos, hogy az 1.4 kozpontisból is kétféle van az Opcomban és hülyeségeket ír ki, ha nem a megfelelőt használod. Érdemes pl akku feszültséget, tps-t, vegig próbálni hogy a neki megfelelő értek változik-e. 

A lambda feszültségnek 100mV és 800mV közt kell billegnie és closed loopba kell mennie ha elég meleg a szonda is és a víz is. Máskülönben open loopban van. Ekkor 450mV-nak veszi az ecu a lambdát fixen. Akkor is ez van, ha van aktív keverék képzési hiba.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Bundee írta:

Korai NZ-nél elég hamar elkezdi nézni a szondát. SZR-nél hajszál pontosan 70fok fölött.

Simán lehet, sőt biztos, hogy az 1.4 kozpontisból is kétféle van az Opcomban és hülyeségeket ír ki, ha nem a megfelelőt használod. Érdemes pl akku feszültséget, tps-t, vegig próbálni hogy a neki megfelelő értek változik-e. 

A lambda feszültségnek 100mV és 800mV közt kell billegnie és closed loopba kell mennie ha elég meleg a szonda is és a víz is. Máskülönben open loopban van. Ekkor 450mV-nak veszi az ecu a lambdát fixen. Akkor is ez van, ha van aktív keverék képzési hiba.

Megint elkezdtél csúnya szavalat irogatni. Dobj be pénzt a perselybe!:-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

13 órája, Bundee írta:

Korai NZ-nél elég hamar elkezdi nézni a szondát. SZR-nél hajszál pontosan 70fok fölött.

Simán lehet, sőt biztos, hogy az 1.4 kozpontisból is kétféle van az Opcomban és hülyeségeket ír ki, ha nem a megfelelőt használod. Érdemes pl akku feszültséget, tps-t, vegig próbálni hogy a neki megfelelő értek változik-e. 

A lambda feszültségnek 100mV és 800mV közt kell billegnie és closed loopba kell mennie ha elég meleg a szonda is és a víz is. Máskülönben open loopban van. Ekkor 450mV-nak veszi az ecu a lambdát fixen. Akkor is ez van, ha van aktív keverék képzési hiba.

Ezt én is tapasztaltam az apám C14NZ-jével. Ha megnyomtuk a gázpedál, akkor a motorhőmérséklet emelkedett...meg hasonló hülyeségek... :)

Link to comment
Megosztás:

10 órája, pszilaj írta:

Ezt én is tapasztaltam az apám C14NZ-jével. Ha megnyomtuk a gázpedál, akkor a motorhőmérséklet emelkedett...meg hasonló hülyeségek... :)

A tps jo volt, egyedul a homerseklet tunt rossznak. De ha hazaerek, akkor megyek egy naplozasos karikat, aztan jol megnezegetem

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akadt egy kis problémám az SE-mmel. Most nem számít hogy SE, de jó ha tudjátok... :-)

Szóval, jobb első lámpában a fényszóró aluminium foglalata kijött, veletlenül kitekertem izzócserekor. Hogy kell ezt a foglalatot beállítani pozícióba? Mert ha addig tekerem, amig tudom, akkor az izzo kb 45fokos szögben el van tekeredve. Szemre beállítottam úgy, hogy az izzó két oldalsó lába függőben álljon, a felső meg ugye vízszintbe.

Nem éreztem hogy lenne bármiféle ütköző, jelzést semmláttam. Csak szemre lehet beállítani? Kicsit lazának érzem a foglalatot így betekerve, vár el nem hagyom szerintem.

köszi előre a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

12 perce, joecockroach írta:

Sziasztok!

Akadt egy kis problémám az SE-mmel. Most nem számít hogy SE, de jó ha tudjátok... :-)

Szóval, jobb első lámpában a fényszóró aluminium foglalata kijött, veletlenül kitekertem izzócserekor. Hogy kell ezt a foglalatot beállítani pozícióba? Mert ha addig tekerem, amig tudom, akkor az izzo kb 45fokos szögben el van tekeredve. Szemre beállítottam úgy, hogy az izzó két oldalsó lába függőben álljon, a felső meg ugye vízszintbe.

Nem éreztem hogy lenne bármiféle ütköző, jelzést semmláttam. Csak szemre lehet beállítani? Kicsit lazának érzem a foglalatot így betekerve, vár el nem hagyom szerintem.

köszi előre a válaszokat!

 3 fül van a izzó peremén, annak vannak meg a helyei a búrában, vagy maga ez a "hely" jött ki? 

Link to comment
Megosztás:

Azt az erőszakos úristenedet! :D Há' mér' kellett szétszakítani azt a lámpát? 
Lámpa ki, ha szerencséd van és csak elhajlottak a fülek meg hozzá férsz, akkor vissza kell hajtogatni hogy ne tudjon mozogni a foncsoron, ha nem, akkor lámpa szét, de ha meg letörtek, akkor lámpacsere. Ennek a pozíciója nagyon fontos, ha nem jó helyen van, vagy nem jól áll, a büdös életben nem lesz jó a fénye, mert nem lesz fókuszpontban az izzószál. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiszereltem a lámpatestet. A foglalatot biztosító ékek lettek legyalulva, így kitekeredés ellen nincs biztosítva a foglalat, viszont pozícióba lehetett forgatni, miután rendesen a helyére illesztettem. Mivel sosem szedem ki ezt az alkatrészt, ezért kétkomponensű ragasztóval beragasztottam, hogy ne csavarodjon ki.  A foncsor kicsit megégett. Továbbá a hosszbordásszíjról mutatok képet, ami 10ezer km után szétrepedezett, gondolom többet kéne kibírnia.

Repedezett bordásszíj

Lámpa1

Lámpa2

Lámpa3

Lámpa4

Lámpa5

Lámpa6

Lámpa7 - foglalat beragasztva

Módosítva : joecockroach
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, vago írta:

Ettől a választól tartottam. Valakinek nincs a közelben eladó motor?

Általában csak szelepek görbülnek, egy hengerfej felújításból meg lehet úszni, ez jóval olcsóbb mint ha motort cserélsz. Már 15 ért van bontott hengerfej, megnézed rendesen zárnak-e a szelepek, síkoltatod ( ha kell)ha már a kezedben van szelepszár szimeringet cserélsz és felrakod. 40-50-ben megáll vezérlés, olaj, és hűtőfolyadék cserével szerintem. Vagy a régiben a görbe szelepeket cseréled, ha a szelepvezetők nem sérültek, és még olcsóbban kijössz. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

26 perce, wookie írta:

Ejj, az a foncsor NEM kicsit van megégve. 

A szíj az így nem egészséges, milyen gyártmány? Mondjuk mivel semmi létfontosságút nem hajt, igazából lehet vele menni míg le nem szakad, ha nem ilyen 500km-es éjszakai utakon jársz mint én. :) 

Majd jól elszakad, szétcsattan, átrendezi a dolgokat ott a motortérbe :hehe:

Link to comment
Megosztás:

Just now, vago írta:

Itt áll egy másik blokk is az 2 éve lett szíjszakadásos,szerinted abból lehetne pótolni?

Hát az ugye attól függ, hogy ebben melyik és hány szelep sérült, és abban van-e annyi ép. Ezt csak úgy tudod meg hogy leveszed, fejre állítod, vízszintezed, és folyadékot öntesz a szelepekre, majd nézed melyiknél távozik, de általában szemre is látszik hogy eláll a szelep , nem fekszik fel rendesen zárt állapotban. Meg ott lesz a dugó széle ahogy beleütött. 

2483191-20170305-b7oC54.jpg

Ezt a szelepet kicseréled a másikból egy egyenesre, ha kell mert átereszt akkor be is kell csiszolni. A szelepszár szimeringet érdemes cserélni, mert pár 100 forint darabja, és így jóval könnyebb az olajevés egyik oka lehet ha meg vannak keményedve. Ugyanez vonatkozik a vezérműtengely szimeringre meg a termosztátra is, most könnyen cserélheted őket. hengerfej, és szelepfedél tömítés úgyis kell, ha sikolva lesz akkor az elsőből vastagabb. A hengeerfej csavarokat meg vagy cseréled, vagy ha ez az első bontás akkor lehúzod újra a régieket, ez mondjuk vitaalap, de nekem már 100 ezer kilométert elmenet a régi újra lehúzva. De 3 ezer körül vannak újak már/készlet.  

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, wookie írta:

Ejj, az a foncsor NEM kicsit van megégve. 

A szíj az így nem egészséges, milyen gyártmány? Mondjuk mivel semmi létfontosságút nem hajt, igazából lehet vele menni míg le nem szakad, ha nem ilyen 500km-es éjszakai utakon jársz mint én. :) 

Nem tudtam róla, most szembesültem vele. Egyébként a világításra úgy igazán nem volt panaszom, ez az égés kb egy 20 forintos nagyságú felület. 

Nem tudom milyen a szíj, cseréltettem a vezérléscserekor, de a legótvarabb minőség lehet. A régi szíj 60E km után sem volt ilyen. Az ha jól emlékszem continental volt. Arra gondoltam, veszek ilyen szíjat, és berakom a csomitartóba (csak tudjam meg a méretét), szerszám mindig van nálam, úgyhogy ha elszakadna, kicserélem, addig meg megy amennyit megy. Egyébként mit hajt meg? A generátort és a szervoszivattyút? Ha a generátor elszáll az gáz, a szervó nélkül el lehet lenni éppen.

Link to comment
Megosztás:

32 perce, joecockroach írta:

Nem tudtam róla, most szembesültem vele. Egyébként a világításra úgy igazán nem volt panaszom, ez az égés kb egy 20 forintos nagyságú felület. 

Nem tudom milyen a szíj, cseréltettem a vezérléscserekor, de a legótvarabb minőség lehet. A régi szíj 60E km után sem volt ilyen. Az ha jól emlékszem continental volt. Arra gondoltam, veszek ilyen szíjat, és berakom a csomitartóba (csak tudjam meg a méretét), szerszám mindig van nálam, úgyhogy ha elszakadna, kicserélem, addig meg megy amennyit megy. Egyébként mit hajt meg? A generátort és a szervoszivattyút? Ha a generátor elszáll az gáz, a szervó nélkül el lehet lenni éppen.

Világítás, nélkül minden fogyasztót lekapcsolva is el lehet menni benzinessel 20-30 kilométert, de lehet többet, ha nincs töltés. A rásegítéssel az a baj, ha kanyarban ér hogy megszűnik, meglepetést tud okozni, hogy elnehezül a kormány. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.