Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Úgy értem hogy kibeleztük,az olaj csövek meg le dugózva.

Cimbimnek sima szívó dízelje van,mentem azzal is és én nem érzek különbséget!

Hiába van ezen turbó,szerintem csak viccnek,meg még egy hiba forrásnak szánták a fricek!

Egyébként értem én hogy 30-ért van bontott turbó,de mikor már a paraszt 3-jára vesz bontottat és az sem válik be,akkor inkább úgy döntöttem hogy kibelezés!

Felújítása meg horror ár!

Nem akarok nagyon beleszólni, da amikor a "paraszt" 3-adjára vesz turbót, és nem válik be neki, még akkor sem tűnik fel neki, hogy nem a turbó a hibás? Ha azt feltételezzük, hogy a 3 bontott turbó mind szar volt (ami valószínűtlen), még akkor is fel kéne merülnie a kérdésnek, hogy az eredeti, ami jó volt, az mitől szarhatott be. A turbók nem maguktól szoktak beszarni.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok nagyon beleszólni, da amikor a "paraszt" 3-adjára vesz turbót, és nem válik be neki, még akkor sem tűnik fel neki, hogy nem a turbó a hibás? Ha azt feltételezzük, hogy a 3 bontott turbó mind szar volt (ami valószínűtlen), még akkor is fel kéne merülnie a kérdésnek, hogy az eredeti, ami jó volt, az mitől szarhatott be. A turbók nem maguktól szoktak beszarni.

Paraszt a nénikéd!

Te egy igazi professzor vagy!

Nem csak én jártam így te nagy tudású!

Honnan tudod hogy egy bontott turbó jó?

Az egy dolog hogy a tengelye nem lóg!

Szerintem meg mondtam már hogy nekem ne szólogass be!

Módosítva : sakál
Link to comment
Megosztás:

A turbó lekötése egy tákolmány megoldás.

A tákolmány megoldások pedig az "elkövetőjét" minősítik.

Én anyázni szoktam, amikor az autómban ilyen és ehhez hasonló kókányolásokat találok, az előző tulaj átal elkövetve. És alakítom is vissza gyárira.

A 3 bontott turbó árából már egyet fel lehetett volna újítani becsületesen.

Link to comment
Megosztás:

Hidd el, én is vennék az autómra vadi új turbót, vagy felújíttattam volna, ha lenne rá pénzem. Csak még tanulok, és így nem igazán egyszerű ezt a kis dögöt fenntartani.

Na meg igazán kalandos vele az élet. Nem köttettem volna ki, ha nem éreztem volna szükségét. Mikor megvettem az autót, utána még egy évig kb. jó volt a turbója. Aztán meghalt, gondoltam, a nyavaja sem költ rá 75000-et, vettem egyet 50-ért. Az eladó beszerelési garanciát vállalt rá. A szerelőm azt mondta, nincsen semmi baja,beszerelte, jó is volt úgy egy hónapig, aztán elkezdte zabálni az olajat. 3 hónap múlva pedig az M3-as autópályán kettétört a turbó középtengely (legalábbis ezt mondták). Aztán szépen beletolta az összes olajat a légszűrőbe. Aztán nagyon vicces volt, mert az összes hatvani szerelőt (aki a neten is megtalálható volt) végighívtam, és mind nagyon kedves volt, mert volt aki szó szerint elküldött a (idézem) "dolgozó lány anyádba", meg volt aki azt mondta, hogy vigyem oda a kocsimat, ahol eddig javíttattam. (230 km-rel arrébb). Volt, aki megcsinálta volna: 250000 Ft-ért, de akadt aki azt mondta, mit képzelek, neki karácsony előtt annyi munkája van, hogy nem győzi... -.-"

Szóval nekem ez a turbó kiköttetésének az oka.

De a mostani esetem is vicces, hogy elszakadt a vezérműszíj. Mondjuk mákom volt, 3 himbát tört el "csak". Viszont ugye írtam, hogy az adagolót perselyeztetni kell. Hát elvitte apa egy helyre, aztán meg is hozta, amire a szerelő majdnem infarktust kapott, mert azt mondta, hogy rosszabb állapotban van szerencsétlen, mint volt. -.-"

Úgyhogy feltette, eljöttem vele 180 km-t, majd hazamegyek, és folytatják a szerelést. Nem bírom elképzelni, hogy tudnak "szakemberek" trehány munkát kiadni a kezükből.

Amit tapasztaltam most, hogy használtam ezek után az autót, hogy eddig is rángatott 2-ben egy kicsit, ha gyorsultam (eddig azt gondoltam, hogy a turbó hiánya okozza), de most már 2-ben, és 3-ban is csinálja, főleg, ha motor fékezek.

Kalandos a kis vörös döggel az élet! :D

Link to comment
Megosztás:

A turbó meghibásodása a használat módjától is erősen függ! Pl nem kéne hidegen tolni neki valamint mielőtt leállítod hagyni kellene egy kicsit alapjáraton ketyegni, hogy kicsit vissza hűljön ill. a turbo fordulatszáma is visszaálljon alapra. Ezeket a szabályokat az átlag magyar autós általában nem tartja be ezt a környezetemben is rendszerint tapasztalom. Aki ezt a két fontos szabályt nem tudja vagy nem akarja betartani annak azt javaslom ne vegyen turbós autót.

Link to comment
Megosztás:

A turbó meghibásodása a használat módjától is erősen függ! Pl nem kéne hidegen tolni neki valamint mielőtt leállítod hagyni kellene egy kicsit alapjáraton ketyegni, hogy kicsit vissza hűljön ill. a turbo fordulatszáma is visszaálljon alapra. Ezeket a szabályokat az átlag magyar autós általában nem tartja be ezt a környezetemben is rendszerint tapasztalom. Aki ezt a két fontos szabályt nem tudja vagy nem akarja betartani annak azt javaslom ne vegyen turbós autót.

Az F astra és főleg a caravan és a diesel sajna már szinte csak melósautó kategória, amire semmit nem költenek, olajcsere sem nagyon van, ha ilyen kocsi kerül az emberhez az nagy szívás. A szerelők meg már nem nagyon szeretnek vele foglalkozni, mert sok munka és kevés a haszon. Amennyiért beolajozza a kezét fél napig annál többet elkérhet egy fél órás billentyűnyomogatásért egy újabb autón.

Link to comment
Megosztás:

Én megmondom őszintén, leginkább benzines autót szerettem volna, de apa ragaszkodott a dieselhez, mert az keveset eszik (dupláját ráköltöttem már), öcsém meg a turbó dieselhez. Én tudtam, mi lesz az autó célja (ezt egyébként ők is), meg hogy egész évben kinn fog állni az autó szabad ég alatt. És olvastam, hogy az öreg diesel nem szereti. Na, mióta látta, mennyit szívtam vele, ő vett egy 1.6-os benzines Ford Mondeot.

Az indítással mindig várok, vártam, télen is beröffentem, hagyom pötyögni 5-10 percet, addig letakarítgatom, stb. De bevallom, arról még sosem hallottam, hogy leállításkor is kell hagyni alapjáraton járni egy kicsit.

Nővérem készül autót venni, mondtam neki, hogy vigyen magával egy szerelőt, fizessen neki egy húszast, és meg ne említse otthon, hogy kocsit akar venni, csak állítson haza, a család férfi tagjai véletlenül se tudják, hogy autót akar venni! :D

Link to comment
Megosztás:

Elvileg a TD és a sima DR között nem sok különbség van, ha Bosch VE adagolóval van szerelve.

Viszont az erőben igenis van különbség, ha jól beállított és jó állapotú a TD blokk.

Nem lóerőben van hatása, hanem nyomatékban, 30Nm érezhető egy kigyorsításnál, előzésnél.

Én nemrég csináltattam meg a porlasztócsúcsaimat, érezhető a javulás erőben és fogyasztásban is.

A csúcsok 200Ekm-t mennek el, sajnos a magyar gázolaj elintézi őket.

A turbó lekötést én is MacGyver megoldásnak tartom, 3 bontott turbó árából már felújítható a turbó.

Másrészt ha 3 turbót evett meg a blokk, ott keresném a problémát, mert annak oka van, pl az olajrendszerben első sorban.

Link to comment
Megosztás:

Nincs semmi baj ezekkel a turbós dízelekkel, ha kicsit is odafigyelnek rá. Nálam a közel 7 év, és 250 ezer nálam futott km után is, csak egy hengerfej tömítés csere volt. Akkor sem azért mert hengerfejes volt, hanem elöregedett a tömítés, és szivárgott a víz kifelé. A motor most is hibátlan, pedig szerintem közel 500 ezer van benne. Mindig utcán parkolok, ez sem okoz gondot neki. Elsőre indul. A porlasztó csúcsokra még rá sem néztünk. Az adagoló is hibátlan. Vezérlést 120 ezernél fogok most cserélni. Előtte 80 ezernél cseréltettem, de a kiszerelt alkatrészek, tökéletes, mondhatni gyári állapotban voltak. Beleértve a szíjat, és a vízpumpát is. Fogyasztás, 5-5.5 :)

Link to comment
Megosztás:

Az F astra és főleg a caravan és a diesel sajna már szinte csak melósautó kategória, amire semmit nem költenek, olajcsere sem nagyon van, ha ilyen kocsi kerül az emberhez az nagy szívás. A szerelők meg már nem nagyon szeretnek vele foglalkozni, mert sok munka és kevés a haszon. Amennyiért beolajozza a kezét fél napig annál többet elkérhet egy fél órás billentyűnyomogatásért egy újabb autón.

Igen, ezt a saját bőrömön is tapasztalom. 8 szelepes 2000cm3-t akartam Bc-vel és caravan-t. Nem egyszerű feltételek. Jelenleg 726db eladó astra f van az országban, de pillanatnyilag egy sincs olyan eladó amely teljesítené ezeket a feltételeket. Nincs választási lehetőség ha ilyet akarsz, nem úgy van mint az 1,4 es. Az van ami nagy ritkán éppen eladó és még hab a tortán, hogy általában az se jó állapotú. Most pedig iszom a levét. Szerencsére nekem nem létszükséglet az autó inkább csak hétvégi autó így nem okoz katasztrófát ha gondja van és foglalkozni kell vele meg szívesen is csinálom, anyagiakban azonban több kellene, de nagyon szűkös a keret.

Link to comment
Megosztás:

Én egyikkel sem találkoztam.

Én nem hiszek ezekben a típushibás dolgokban, de valahol olvastam, hogy ezt a motort nem ajánlják és fel is sorolják a tapasztalt hibákat. Én azt az elvet vallom ha egy autó becsületesen karban van/volt tartva azzal nagy probléma nem lehet típustól és márkától függetlenül. Persze azt nem vonom kétségbe, hogy bizonyos alkatrészek bizonyos típusoknál nagyobb valószínűséggel vagy hamarabb hibásodhatnak meg, de ez is csak feltételezés és nem mindenkinél nem minden esetben következik be. Összességében egy olyan autót is érdemes megvenni amiről egyesek nagyon sok rosszat mondanak, de mégis találsz ebből egy jó állapotút amiről tudod, hogy rendesen karban is tartottak.

Link to comment
Megosztás:

Én nem hiszek ezekben a típushibás dolgokban, de valahol olvastam, hogy ezt a motort nem ajánlják és fel is sorolják a tapasztalt hibákat. Én azt az elvet vallom ha egy autó becsületesen karban van/volt tartva azzal nagy probléma nem lehet típustól és márkától függetlenül. Persze azt nem vonom kétségbe, hogy bizonyos alkatrészek bizonyos típusoknál nagyobb valószínűséggel vagy hamarabb hibásodhatnak meg, de ez is csak feltételezés és nem mindenkinél nem minden esetben következik be. Összességében egy olyan autót is érdemes megvenni amiről egyesek nagyon sok rosszat mondanak, de mégis találsz ebből egy jó állapotút amiről tudod, hogy rendesen karban is tartottak.

Pedig vannak típushibák, és nem függ attól, hogy hajtod a motort, és mennyire gondozod, csak attól, hogy mekkora a szerencséd...

Link to comment
Megosztás:

Elvileg a TD és a sima DR között nem sok különbség van, ha Bosch VE adagolóval van szerelve.

Viszont az erőben igenis van különbség, ha jól beállított és jó állapotú a TD blokk.

Nem lóerőben van hatása, hanem nyomatékban, 30Nm érezhető egy kigyorsításnál, előzésnél.

Én nemrég csináltattam meg a porlasztócsúcsaimat, érezhető a javulás erőben és fogyasztásban is.

A csúcsok 200Ekm-t mennek el, sajnos a magyar gázolaj elintézi őket.

A turbó lekötést én is MacGyver megoldásnak tartom, 3 bontott turbó árából már felújítható a turbó.

Másrészt ha 3 turbót evett meg a blokk, ott keresném a problémát, mert annak oka van, pl az olajrendszerben első sorban.

Erről irnál kicsit bővebben,ha publikus! Hol mennyiért csinálták vagy csináltad? Új vagy gyári használt? Csere menete ect........stb! :D

Mi volt az előzmény,amiért cserélték?

Azért kérdem, mert nálam megnőtt az elmúlt egy évben a fogyasztásom, igaz csak városon belül, de 80% -ban itt használom. Elötte nem tudtam 6L fölé vinni most 8,5L fogyaszt!!! Városon kívül 200km es uton 5L alatt eszik! Erőben nincs külömbség,vizet olajat nem eszi!

Módosítva : opelnils
Link to comment
Megosztás:

Én megmondom őszintén, leginkább benzines autót szerettem volna, de apa ragaszkodott a dieselhez, mert az keveset eszik (dupláját ráköltöttem már), öcsém meg a turbó dieselhez. Én tudtam, mi lesz az autó célja (ezt egyébként ők is), meg hogy egész évben kinn fog állni az autó szabad ég alatt. És olvastam, hogy az öreg diesel nem szereti. Na, mióta látta, mennyit szívtam vele, ő vett egy 1.6-os benzines Ford Mondeot.

Az indítással mindig várok, vártam, télen is beröffentem, hagyom pötyögni 5-10 percet, addig letakarítgatom, stb. De bevallom, arról még sosem hallottam, hogy leállításkor is kell hagyni alapjáraton járni egy kicsit.

Nővérem készül autót venni, mondtam neki, hogy vigyen magával egy szerelőt, fizessen neki egy húszast, és meg ne említse otthon, hogy kocsit akar venni, csak állítson haza, a család férfi tagjai véletlenül se tudják, hogy autót akar venni! :D

Hidd el, hogy egy benzines motorral is lehet rengeteg idegesítő, életet megkeserítő probléma. Ha az is 15-20 éves, azzal is ugyanúgy lesznek gondok. Másrészt szerintem az előző tulajdonosok hanyagságából eredő hibákért nem az autót, vagy a diesel motort kell felelősségre vonni :) Nekem egy hengerfej tömítés problémám volt eddig, ami a motorhoz köthető. Adagolóval, porlasztókkal, izzítógyertyákkal még soha semmi gond nem volt, pedig már 120 ezer km-nél tartok. Ennyit számít, ha az előző tulaj is odafigyelt az autóra.

Semelyik autó nem szereti a szabad ég alatt állást. Az öreg diesel is szépen elindul, ha pár apróság jó rajta.

Leállításkor csak akkor kell hagyni pár percet alapjáraton, ha előtte toltad neki (pl autópályán mentél). A lényeg az, hogy magas fordulatos (2500 felett) használat után ne legyen leállítva egyből a motor. Ha pl autópályán mész, begurulsz egy pihenőhöz, amíg beállsz egy parkolóhelyre ami mondjuk eltart 1-2 percig az is elegendő. Vagy ha hazaérsz, parkolót keresel, beállsz az is. Pl mikor hazaérek, beéprek a faluba, ott 50-el kell menni, alapjáraton ketyeg az autó azon a 3-4 km-es szakaszon. Tök felesleges lenne járatni még, azon a 3-4 km-es szakaszon visszhűl a turbó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.