Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok van egy kis problémám van egy 1 7 D astra caravanom 92 es... Ma hogy kezdett ereje lenni a napnak észre vettem hiába tekerem le a hőfokot ugyanaz a meleg forró levegő jön be.... Hol keressem a hibát?

Szia!

Én alapból azt nézném meg, hogy a szabályzó mozgatja-e bowdent, ami állítja a hűtőzsalukat.

Lehet, hogy kiakadt. (De nem vagyok szaki, csak tippelek. :D )

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Van erre más példa is amikor a Elektromos topicban oldalakon keresztül a BC ről folyik a duma holott ennek is van külön topicja, majd az én valóban elektromos kérdésemre, hogy hogyan lehet kimérni a levegő hőmérséklet jeladót pedig nem jön válasz. Örülök, hogy ez másnak is feltűnik, de a moderátorok dolga lenne, hogy rendet tegyenek és ha nem teszik akkor sajnos csökken a fórum színvonala, de a legfőbb probléma, hogy aki célirányosan keres az nem talál.

Módosítva : Astra F Caravan
Link to comment
Megosztás:

Amúgy ezt miért pont a Diesel topicban kell tárgyalni? Amikor van vagy húsz másik topic. Köztük olyan is, aminek egészen váletlenül az a neve, hogy Fűtés és klíma

Hát ,meglátásom szerint a kérdező kezdő opeles 11 hozzászólással, fogalma sem lehet nagyjából az autóról, és mivel dieselje van hát itt kérdezett. Amikor én opelezni kezdtem még azt sem tudtam hogy a hűtőfolyadék adja a fűtést azt hittem valami fűtőszál van benne. Sokszor meg egyik probléma jön a másikból és nem visszük körbe a fórumon a kérdést amikor kiderül hogy pölö nem a termosztát rossz ami végülis motor topic hanem a bowden van leakadva ami mondjuk általános műszaki,, vagy a előtét ellenállás rossz ami meg elektromos.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát ,meglátásom szerint a kérdező kezdő opeles 11 hozzászólással, fogalma sem lehet nagyjából az autóról, és mivel dieselje van hát itt kérdezett. Amikor én opelezni kezdtem még azt sem tudtam hogy a hűtőfolyadék adja a fűtést azt hittem valami fűtőszál van benne. Sokszor meg egyik probléma jön a másikból és nem visszük körbe a fórumon a kérdést amikor kiderül hogy pölö nem a termosztát rossz ami végülis motor topic hanem a bowden van leakadva ami mondjuk általános műszaki,, vagy a előtét ellenállás rossz ami meg elektromos.

Jajjj. :) :)

Link to comment
Megosztás:

Jajjj. :) :)

Hát szerintem kevés friss jogsis-autó tulajdonosnak van fogalma a hűtőfolyadékról, radiátorról, és egyéb dolgokról. Sőt meglátásom szerint sok embernek egész életében sötét folt úgy általában minden az autóval kapcsolatban. Beülnek, tankolják, és kábé ennyi. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem kevés friss jogsis-autó tulajdonosnak van fogalma a hűtőfolyadékról, radiátorról, és egyéb dolgokról. Sőt meglátásom szerint sok embernek egész életében sötét folt úgy általában minden az autóval kapcsolatban. Beülnek, tankolják, és kábé ennyi. :rolleyes:

Szerintem is. Nekem 14 éve van jogsim, de már akkor is elintézte az oktatóm a műszaki kérdéseket azzal, hogy a mai autókkal már nem kell foglalkozni, hiszen a computer ugyis jelzi majd a hibákat, így nem is volt kedvünk már tovább kérdezgetni. Kresz vizsgán is talán 1-2 műszaki kérdés ha van, tehát az oktatásával sem foglalkoznak túl sokat mert nem ezen van a hangsúly. Ennek alapján nem csodálkozom azon, hogy az emberek 99%-a nem ért semennyire az autójához csak hajtja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az opel motoros astramba gyárilag nincs fordulatszám mérő , a kérdésem , hogy utólag lehet bele szerelni? Gondolok itt arra például, hogy egy isuzus astra műszerfalát beszerelném akkor a működne? Vagy egyéb külső fordulatszám mérőt be tudok szerelni, ha az isuzus műszerfal nem stimmelne?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az opel motoros astramba gyárilag nincs fordulatszám mérő , a kérdésem , hogy utólag lehet bele szerelni? Gondolok itt arra például, hogy egy isuzus astra műszerfalát beszerelném akkor a működne? Vagy egyéb külső fordulatszám mérőt be tudok szerelni, ha az isuzus műszerfal nem stimmelne?

Létezik a dieselhez fordulatszámmérős óra, 6000-ig van skálázva a fordulatszámmérője.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az opel motoros astramba gyárilag nincs fordulatszám mérő , a kérdésem , hogy utólag lehet bele szerelni? Gondolok itt arra például, hogy egy isuzus astra műszerfalát beszerelném akkor a működne? Vagy egyéb külső fordulatszám mérőt be tudok szerelni, ha az isuzus műszerfal nem stimmelne?

Az isuzu motornál elektromos a fordulatszámmérő, és közvetlen a generátorra csatlakozik. Az adja neki a motorfordulat jelét. Ha műszer egységet cserélsz akkor generátort is kell, és ott az áttételt ugyan úgy kell beállítani mint a gyári isuzunál.

Link to comment
Megosztás:

Az isuzu motornál elektromos a fordulatszámmérő, és közvetlen a generátorra csatlakozik. Az adja neki a motorfordulat jelét. Ha műszer egységet cserélsz akkor generátort is kell, és ott az áttételt ugyan úgy kell beállítani mint a gyári isuzunál.

Sziasztok!

Olvasgattam a fórumot és ennél a bejegyzésnél egy kicsit leragadtam. Nem vagyok autóvillamossági szakember, ezért szeretném megkérdezni, hogy hogyan lehet az áttételt beállítani a generátoron? Cserélgetni kéne az ékszíjtárcsát? Vagy valami más trükkje van?

Egyébként van valami különbség a benzines és a diesel generátor között? Csak azért kérdezem, mert én is generátor csere előtt állok, de a cromaxban csak benzineshez való generátort találtam.

Illetve lenne még egy kérdésem, hátha valaki tudja! A vezess.hu egyik cikkében olvastam, hogy a cikkben szereplő diesel opel egyik betegsége az volt, hogy az önindító lassan tekert, így az indítás mindig kínszenvedés volt. Ennek orvoslására kicserélték az önindító kábeleit, illetve "valami kütyüt" magában az önindítóban. Ezzel a probléma megoldódott.

A kábel cserét értem (eloxidálódott vagy megtört), de milyen kütyüt kell cserélni az önindítóban, hogy gyorsabban forgassa meg a főtengelyt?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvasgattam a fórumot és ennél a bejegyzésnél egy kicsit leragadtam. Nem vagyok autóvillamossági szakember, ezért szeretném megkérdezni, hogy hogyan lehet az áttételt beállítani a generátoron? Cserélgetni kéne az ékszíjtárcsát? Vagy valami más trükkje van?

Egyébként van valami különbség a benzines és a diesel generátor között? Csak azért kérdezem, mert én is generátor csere előtt állok, de a cromaxban csak benzineshez való generátort találtam.

Illetve lenne még egy kérdésem, hátha valaki tudja! A vezess.hu egyik cikkében olvastam, hogy a cikkben szereplő diesel opel egyik betegsége az volt, hogy az önindító lassan tekert, így az indítás mindig kínszenvedés volt. Ennek orvoslására kicserélték az önindító kábeleit, illetve "valami kütyüt" magában az önindítóban. Ezzel a probléma megoldódott.

A kábel cserét értem (eloxidálódott vagy megtört), de milyen kütyüt kell cserélni az önindítóban, hogy gyorsabban forgassa meg a főtengelyt?

Előre is köszönöm!

A kütyü az önindítóban nem tudom mi lehet..esetleg a forgató kerék, ha létezik belőle más fogszámú. A generátor úgy tudom csak az amper számban tér el, van itthon egy diesel, de még sosem néztem össze az enyémmel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvasgattam a fórumot és ennél a bejegyzésnél egy kicsit leragadtam. Nem vagyok autóvillamossági szakember, ezért szeretném megkérdezni, hogy hogyan lehet az áttételt beállítani a generátoron? Cserélgetni kéne az ékszíjtárcsát? Vagy valami más trükkje van?

Egyébként van valami különbség a benzines és a diesel generátor között? Csak azért kérdezem, mert én is generátor csere előtt állok, de a cromaxban csak benzineshez való generátort találtam.

Illetve lenne még egy kérdésem, hátha valaki tudja! A vezess.hu egyik cikkében olvastam, hogy a cikkben szereplő diesel opel egyik betegsége az volt, hogy az önindító lassan tekert, így az indítás mindig kínszenvedés volt. Ennek orvoslására kicserélték az önindító kábeleit, illetve "valami kütyüt" magában az önindítóban. Ezzel a probléma megoldódott.

A kábel cserét értem (eloxidálódott vagy megtört), de milyen kütyüt kell cserélni az önindítóban, hogy gyorsabban forgassa meg a főtengelyt?

Előre is köszönöm!

A főtengely ékszíjtárcsa meg a generátor ékszíjtárcsájának aránya adja meg hogy egy főtengely fordulatnál a generátor mennyit forog, mennyit tölt, mit mutat a fordulatszám mérő. Ha másik autóra teszed a generátort akkor azon is akkora átmérőjű ékszíjtárcsa kell hogy legyen a főtengelyen. Mert ha nem akkor csalni fog a fordulatszám mérő. Ha nagyobb átmérőjű a főtengelyen a tárcsa, akkor többet fog mutatni a fordulatszámmérő, ha kisebb akkor kevesebbet, értelem szerűen a töltés is így változik. Olyan mint a váltós kerékpár. Ha elöl nagy a fogszám hátul kicsi akkor kevés tekeréssel sokat haladsz, ha egyformák akkor sokat kell tekerni hogy haladj.

Isuzunál elő szokott fordulni hogy ha kopott a generátorékszíj, vagy nyúlott akkor megcsúszik hideg motornál a utóizzítás miatt megnövekedett áramfelvételtől , ilyenkor sem mutat normálisan, csak akkor tér magához mikor már nem csúszik a szíj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvasgattam a fórumot és ennél a bejegyzésnél egy kicsit leragadtam. Nem vagyok autóvillamossági szakember, ezért szeretném megkérdezni, hogy hogyan lehet az áttételt beállítani a generátoron? Cserélgetni kéne az ékszíjtárcsát? Vagy valami más trükkje van?

Egyébként van valami különbség a benzines és a diesel generátor között? Csak azért kérdezem, mert én is generátor csere előtt állok, de a cromaxban csak benzineshez való generátort találtam.

Illetve lenne még egy kérdésem, hátha valaki tudja! A vezess.hu egyik cikkében olvastam, hogy a cikkben szereplő diesel opel egyik betegsége az volt, hogy az önindító lassan tekert, így az indítás mindig kínszenvedés volt. Ennek orvoslására kicserélték az önindító kábeleit, illetve "valami kütyüt" magában az önindítóban. Ezzel a probléma megoldódott.

A kábel cserét értem (eloxidálódott vagy megtört), de milyen kütyüt kell cserélni az önindítóban, hogy gyorsabban forgassa meg a főtengelyt?

Előre is köszönöm!

Az a különbség, hogy a dieseles generátoron van egy plusz kivezetés a fordszámmérőnek, ami a benzinesen nincs meg. Ill. ahogy Adam írta, az isuzuén rajta van a vákuumszivattyú. Fordszámmérős műszeregység beépítéshez nem kell cserélni a generátort, ha még gyári dieseles van az autóban, sőt általában be is van vezetékelve a fordszámjel.

Link to comment
Megosztás:

A főtengely ékszíjtárcsa meg a generátor ékszíjtárcsájának aránya adja meg hogy egy főtengely fordulatnál a generátor mennyit forog, mennyit tölt, mit mutat a fordulatszám mérő. Ha másik autóra teszed a generátort akkor azon is akkora átmérőjű ékszíjtárcsa kell hogy legyen a főtengelyen. Mert ha nem akkor csalni fog a fordulatszám mérő. Ha nagyobb átmérőjű a főtengelyen a tárcsa, akkor többet fog mutatni a fordulatszámmérő, ha kisebb akkor kevesebbet, értelem szerűen a töltés is így változik. Olyan mint a váltós kerékpár. Ha elöl nagy a fogszám hátul kicsi akkor kevés tekeréssel sokat haladsz, ha egyformák akkor sokat kell tekerni hogy haladj.

Isuzunál elő szokott fordulni hogy ha kopott a generátorékszíj, vagy nyúlott akkor megcsúszik hideg motornál a utóizzítás miatt megnövekedett áramfelvételtől , ilyenkor sem mutat normálisan, csak akkor tér magához mikor már nem csúszik a szíj.

A szíjtárcsa átmérők egyezni szoktak, ha típusazonos generátort épít be.

Link to comment
Megosztás:

A szíjtárcsa átmérők egyezni szoktak, ha típusazonos generátort épít be.

Azt nem tudom egyezik-e az isuzu motoros és az opel motoros főtengelyen lévő szíjtárcsája. De ha nem akkor csalás lehet a fordulatszám mérésben, és a töltés sem lesz tökéletes.

Link to comment
Megosztás:

Azt nem tudom egyezik-e az isuzu motoros és az opel motoros főtengelyen lévő szíjtárcsája. De ha nem akkor csalás lehet a fordulatszám mérésben, és a töltés sem lesz tökéletes.

a generátor nagyjábol fordulatszám függetlenül adja a töltést nem?

alapjáraton is kb ugyan az mint magasabb fordulaton

a dinamó az ami nem tudja ezt

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.