Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Van egy 1,7-es f astra caravan-om. Egyik nap észrevettem, hogy folyik az 1-4 porlasztó résolajcsöve. Kicseréltem őket, de akkor is folytak, és egy ismerősnél ilyenkor el volt dugulva a visszafolyó cső, gondoltam megfúylom kompresszorral. Később vettem észre, hogy rossz helyen fújtam, és az adaolóba is belefújtam a kijövő résolajcsőbe. Ezután a motor nehezen indul, egy ideig pörög aztán leáll. Kitakarítottam a tankot, csöveket, szűrőt cseréltem, de a jelenség azóta is fennáll. Igaz a szűrő, és az adagoló közötti cső még nem lett takarítva. kb 1 percig szépen pörög bármilyen fordulaton, aztán megáll. Kérdésem, hogy a visszafújással valamit sikerült tönkre tenni az adagolóban, vagy csak még koszos, esetleg nem légtelenítődött ki? Bosch adagolóról van szó, és német szívó dieselről. És a résolajcsövekkel mit csináljak, hogy ne szivárogjanak új csővel sem? Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 1,7-es f astra caravan-om. Egyik nap észrevettem, hogy folyik az 1-4 porlasztó résolajcsöve. Kicseréltem őket, de akkor is folytak, és egy ismerősnél ilyenkor el volt dugulva a visszafolyó cső, gondoltam megfúylom kompresszorral. Később vettem észre, hogy rossz helyen fújtam, és az adaolóba is belefújtam a kijövő résolajcsőbe. Ezután a motor nehezen indul, egy ideig pörög aztán leáll. Kitakarítottam a tankot, csöveket, szűrőt cseréltem, de a jelenség azóta is fennáll. Igaz a szűrő, és az adagoló közötti cső még nem lett takarítva. kb 1 percig szépen pörög bármilyen fordulaton, aztán megáll. Kérdésem, hogy a visszafújással valamit sikerült tönkre tenni az adagolóban, vagy csak még koszos, esetleg nem légtelenítődött ki? Bosch adagolóról van szó, és német szívó dieselről. És a résolajcsövekkel mit csináljak, hogy ne szivárogjanak új csővel sem? Köszönöm a válaszokat!

Heló,

Biztos a résolajcsőnél folyik?

Van olyan is, hogy nincs jól összetekerve a két porlasztófél, bár akkor még dadogva is jár a motor.

Vagy olyan méretű résolajcsövet raksz rá, ami rávaló? Azt hiszem 3.2mm. Újat rakj rá, ne kikeményedett régit, és minőségit, ami nem keményedik ki fél év után. Érdemes ezeket legalább 2 évente kicserélni.

Ha a résolajcsőnél engedi a gázolajat, attól nehezen indulhat, és lelevegősödik az adagoló.

A visszafújás nem csinálhat problémát.

De ilyet ne csinálj többet, inkább cserélj gázolajszűrőt.

Link to comment
Megosztás:

Nincs káros hatása.

Hát, lehetne vitatkozni erről, mert azért a gyárban a kipufogórendszereket is méretezik és meghatározott légellenállásúra tervezik meg a rendszert aminek oka is van, de lehet, hogy ezeknél a régi motoroknál ennek még nincs túl nagy jelentősége. Én azért azt javaslom, ha nem is azonnal, de idővel fel kellene szerelni valamit mert kat. nélkül nem tudom milyen emissziós értékeket produkál majd műszakin meg lehet kormolni fog ha odalép neki és ezt privát véleményem szerint ki nem állhatom a dízeleknél.

Link to comment
Megosztás:

Hát, lehetne vitatkozni erről, mert azért a gyárban a kipufogórendszereket is méretezik és meghatározott légellenállásúra tervezik meg a rendszert aminek oka is van, de lehet, hogy ezeknél a régi motoroknál ennek még nincs túl nagy jelentősége. Én azért azt javaslom, ha nem is azonnal, de idővel fel kellene szerelni valamit mert kat. nélkül nem tudom milyen emissziós értékeket produkál majd műszakin meg lehet kormolni fog ha odalép neki és ezt privát véleményem szerint ki nem állhatom a dízeleknél.

Valóban méretezik, hogy szinkronban legyen a szívó és kipufogó oldal, mivel egy rosszul elkészített kipufogó rendszer is képes hazavágni a motort rövid időn belül.

A kormolást meg nem a katalizátor hárítja el. Azt katalizátorral is előidézhető, csak fel kell tekerni a füstcsavart.

Link to comment
Megosztás:

Hát, lehetne vitatkozni erről, mert azért a gyárban a kipufogórendszereket is méretezik és meghatározott légellenállásúra tervezik meg a rendszert aminek oka is van, de lehet, hogy ezeknél a régi motoroknál ennek még nincs túl nagy jelentősége. Én azért azt javaslom, ha nem is azonnal, de idővel fel kellene szerelni valamit mert kat. nélkül nem tudom milyen emissziós értékeket produkál majd műszakin meg lehet kormolni fog ha odalép neki és ezt privát véleményem szerint ki nem állhatom a dízeleknél.

Nyilván műszakin nem fog átmenni, de én eleve azt gondoltam hogy csak ideiglenes a dolog, pölö most nálam is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

X17dtl-nél a lendkereket míly módon tudom leszedni? 6db 17-es fejű csavart láttam, ezenkivül van még valami trükkje? Probáltam nagy krovával, de mivel átforog a motor, nem igazán sikerült.Nem nagyon sikerült ellen tartani.

Én légkulcsal lőttem le a csavarokat, ha jól emlékszem menetrögzítőzve is voltak. Hát talán a lendkerék fogaihoz be tudsz valamit támasztani,( persze ne legyen kár semmiben) hogy ne forduljon átt a motor, vagy ha ösze van még dugva a váltóval, akkor 4.-ben taposva a féket talán meg lehet indítani, bár szerintem így sokat rugózik a főtengely.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én légkulcsal lőttem le a csavarokat, ha jól emlékszem menetrögzítőzve is voltak. Hát talán a lendkerék fogaihoz be tudsz valamit támasztani,( persze ne legyen kár semmiben) hogy ne forduljon átt a motor, vagy ha ösze van még dugva a váltóval, akkor 4.-ben taposva a féket talán meg lehet indítani, bár szerintem így sokat rugózik a főtengely.

Akkor marad a légkulcs, ami nincs :) Nah majd elkérem a falubeli gumistól max. A motor már raklapon áll amúgy, szóval a B verzió nem játszik amit írtál. :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

A kormolást meg nem a katalizátor hárítja el. Azt katalizátorral is előidézhető, csak fel kell tekerni a füstcsavart.

Mivel a műszaki vizsgán kormolást mérnek, éppen emiatt valószínűleg át fog menni a műszakin.

Ha amúgy az adagoló jól be van állítva, a porlasztócsúcsok jók, és nem kormol a motor.

Én már több mint egy éve katalizátor nélkül járok, 10%-al erősebbnek érzem a motort, mint katalizátorral.

A kormolásról annyit, hogy a minap jegyezte meg cimborám, aki utánnam jött, hogy semmit nem kormol a kocsi, és néhány új diesel kocsi meg mennyire kormol.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Napokban észrevettem, hogy amikor reggelente elindulok az autoval... megyek vele egy 3-4 percet, és egyszer csak kattan egy relé valahonnan az anyos oldali légzsák felől, és megemelkedik az alapjáratom picit. Tud rá valaki valamit mondani!? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Napokban észrevettem, hogy amikor reggelente elindulok az autoval... megyek vele egy 3-4 percet, és egyszer csak kattan egy relé valahonnan az anyos oldali légzsák felől, és megemelkedik az alapjáratom picit. Tud rá valaki valamit mondani!? :)

Az izzító reléd kapcsol ki olyankor! Indítás után még van utóizítás amíg a motor el nem éri az 55C-ot.

A relé az anyósoldalon van a lábtérben jobb oldalt! ( Vectránál!!)A fordulat meg azért emelkedik meg, mert már nem terheli árammal a motort!

Szóval ez teljesen normális jelenség! :D legalábbis Isuzu Vectránál!

Módosítva : opelnils
Link to comment
Megosztás:

Az izzító reléd kapcsol ki olyankor! Indítás után még van utóizítás amíg a motor el nem éri az 55C-ot.

A relé az anyósoldalon van a lábtérben jobb oldalt! ( Vectránál!!)A fordulat meg azért emelkedik meg, mert már nem terheli árammal a motort!

Szóval ez teljesen normális jelenség! :D legalábbis Isuzu Vectránál!

Köszi a választ. :) Már csak olyan gondom van, hogy a gazolaj mutató éppen hogy beleér a piros csikba, ha nagyon elküdöm az autot akkor megáll. Gondolom nem kap elég gázolajat. Ha van benne egy 3-4 ezerért akkor már nem csinál ilyet. Gázolaj szürő már lett cserélve. Tank lehet esetleg koszos? Vagy van ezekbe valami tápszivattyú vagy miként müködnek? :D kösziii. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ. :) Már csak olyan gondom van, hogy a gazolaj mutató éppen hogy beleér a piros csikba, ha nagyon elküdöm az autot akkor megáll. Gondolom nem kap elég gázolajat. Ha van benne egy 3-4 ezerért akkor már nem csinál ilyet. Gázolaj szürő már lett cserélve. Tank lehet esetleg koszos? Vagy van ezekbe valami tápszivattyú vagy miként müködnek? :D kösziii. :)

Üzemanyagpumpa nincsen,az adagolóban van a szivatyú. Nálam is volt ilyen, az üzemanyagcső volt eltömődve,én lecseréltem a tanktól oda-vissza mind kettőt. A gázolajszűrőbe bemenő csővek csatlakozási pontjai is eltömődnek ,érdemes leszedni és kimosni. A visszacsapószelep is el tud tőmödni érdemes azt is átmosni ha fémből van!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő probléma lépett fel, adott egy isuzu td motor (x17dt), kilyukadt egy vízcsövem (fém lapított vízcső, a termosztát és a vízpumpa között van, a turbo vízhűtését is ez látja el. Sikerült megforrasztanunk, összeraktuk az autót és a következő jelenség van. Amint a motor bemelegszik kilöki a vizet a kiegyenlítőtartálynál. Már megnéztem a csőcsatlakozásokat, nincs-e törés, dugulás. Fűtés is rendben van, amíg be nem melegszik. Hidegen minden rendben van, nem füstöl fehéren, vizet nem nyomja. De amint 90 fok közelébe van a víz, elkezdi lökni, levegőssé válik a vizrendszer, elmegy a fűtés.

Elképzelhető hogy kiégett a hengerfejtömítés, vagy hengerfejen keletkezett valami?

Olyan mintha beledolgozna a rendszerbe a motor, időszakosan, pulzálva löki a vizet.

Köszi a válaszokat előre is.

Üdv,

Péter

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy egy X17DTL gyári turbójának mennyi lenne az az emelt töltő nyomás, amit még biztonsággal elbír a motor? A motor jó állapotban van, nem eszi az olajat , 197.000 km van benne, nem volt pörgetve , természetesen adagolót is hozzá állítanánk az emelt turbó nyomáshoz.

A válaszokat előre is köszönöm !

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.