Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Az isuzusnak tipusbetegsége a generátor.

A dobbetétnél hiányzik egy háromszögű rész ahol beveri a vizet a kerék, ha belemész nagyobb tócsába.

Szóval, az ékszíjcsúszás még elő fog jönni.

Nemcsak ez a gáz vele.

A fő baja az, hogy alulméretezett, 70A-es van pl az enyémben (B Veki).

Az utóizzítás eléggé megterheli, ha van az autóban egy jobb hifi plusz mélynyomó, megy a tompított, megy a hátsó ablakfűtés egy hideg téli reggelen, akkor már kevés.

Link to comment
Megosztás:

Nemcsak ez a gáz vele.

A fő baja az, hogy alulméretezett, 70A-es van pl az enyémben (B Veki).

Az utóizzítás eléggé megterheli, ha van az autóban egy jobb hifi plusz mélynyomó, megy a tompított, megy a hátsó ablakfűtés egy hideg téli reggelen, akkor már kevés.

Már korán reggel, éhgyomorra megy a hifi ???

Így nem csoda, hogy kevés a 70A.

De szó ami szó, az utóizzítás visszafogta nekem is anno.

Link to comment
Megosztás:

Hú, király vagy, köszi szépen. Csak a szűrő hiányzik, a vízvető vagy mi megvan.

%7Boption%7Dhttp://n1.vatera.hu/photos/e0/71/ea65_1_big.jpg/img]

Itt a szelepfedél jobb felső sarkán lévő izé a kérdés tárgya. Arról jön egy gumicső, ami a szívócsőbe megy. Na onnantól gyakorlatilag tiszta olaj az egész csőrendszer. Megnéztem, a fedélke alatt egy rugós membrános valami van. Arra tippelek, hogy kartergáz visszavezető lehet (persze ha egyáltalán létezik olyan, és oda szokták tenni... :D )

(A kép nem az enyémről készült, hirtelen ezt találtam.)

A másik, hogy az olajszűrőmön észrevettem néminemű olajfröcskölés nyomát. Kiderült, hogy az intercooler visszajövő csöve és a légszűrő ház (fém öntvény) között elég szépen szivárog valami olaj. Kicsit kutakodtam, és kiderült, hogy ami a szelepfedélen van kis izé, amiből egy kis cső megy a szívócsőbe, egy membrános valami, na onnan jön a cucc. Gyakorlatilag onnantól végig olajos belül a szívócső. Na az mi, és vajon miért ereszt? B)

Az a kartergáz visszavezető cső, jól mondod. Ha azt lehúzom a szívócsőről járó motornál, akkor érezni, hogy nyom ki valami gázt. Ez a gáz hideg motornál teljesen színtelen, láthatatlan, meleg motornál pedig látható. Gondolom van benne egy kis karterfüst is lévén hogy nem új motorról van szó. Meg van benne egy kis olajgőz is szerintem. Ha megszagolom, inkább olajgőz szaga van, mint füst. A kompressziómmal tutira nincs gond, mert így indul 0...-5 fokban: .

Egyébként megnyugodhatsz, mert nálam is full olajos attól a kartergáz csőtől lefelé az egész szívó rész. És abban biztos vagyok, hogy a motorból elfogyó olaj egy része itt távozik.

Sőt, amit nem értek, a szívócsőre, a turbóhoz való csatlakozásától kb 10 cm távolságig körbe mindig kiül egy kis olajpára. Nem olajos vastagon, csak épphogy látni rajta, hogy olajpárás, ez a legjobb szó. Hogy ez honnan jön, fogalmam sincs.

Mennyi olaj fogy a motorból?

Link to comment
Megosztás:

Már korán reggel, éhgyomorra megy a hifi ???

Így nem csoda, hogy kevés a 70A.

De szó ami szó, az utóizzítás visszafogta nekem is anno.

Megy igen, de nem úgy ahogy gondolod.

Nálam csak egy sima autórádió van, a gyári hangszórókkal, mélynyomó nélkül, ami nem is lesz soha.

De ettől függetenül is kevés a generátor, a klímás verziókban 100-120 A-es generátor van. Azért nem mindegy. Pedig a klíma nem dob rá olyan sokat, hogy 30-40%-al nagyobbat kellene bele emiatt szerelni.

Link to comment
Megosztás:

Megy igen, de nem úgy ahogy gondolod.

Nálam csak egy sima autórádió van, a gyári hangszórókkal, mélynyomó nélkül, ami nem is lesz soha.

De ettől függetenül is kevés a generátor, a klímás verziókban 100-120 A-es generátor van. Azért nem mindegy. Pedig a klíma nem dob rá olyan sokat, hogy 30-40%-al nagyobbat kellene bele emiatt szerelni.

Dehogynem.

Link to comment
Megosztás:

Dehogynem.

A klímakompresszor behúzva tartásához, meg a venti működéséhez mennyi energia kell? B)

Mert mást nem tartalmaz egy manuális klíma.

A fűtőventit meg ne számoljuk, mert az van a klíma nélküli változatban is.

Nem több, mint 100 W. Szerintem ezzel még sokat is mondtam.

Ez rohatul nem indokol +30-50 A-es generátort.

Inkább az van, hogy rájöttek, hogy a 70A el lett kefélve. Inkább 80-100 kellett volna. Ezért kapott a klímás 120-at.

Link to comment
Megosztás:

A klímakompresszor behúzva tartásához, meg a venti működéséhez mennyi energia kell? :D

Mert mást nem tartalmaz egy manuális klíma.

A fűtőventit meg ne számoljuk, mert az van a klíma nélküli változatban is.

Nem több, mint 100 W. Szerintem ezzel még sokat is mondtam.

Ez rohatul nem indokol +30-50 A-es generátort.

Inkább az van, hogy rájöttek, hogy a 70A el lett kefélve. Inkább 80-100 kellett volna. Ezért kapott a klímás 120-at.

Kettő ventilátor van. :(

Egyébként Udi mesélhetne... Ő berakta utólag a klímát a 70A-s generátor mellé. Mesélte, hogy mikor kapcsol tompítottat, akkor már érezni lehet, hogy kevés. B)

Ja és számolj kicsit. Mennyi kell az akksi töltéséhez és ilyenek. Mert ugye mikor jár a motor, akkor gyakorlatilag a generátor visz mindent áramellátás szempontjából, nem az akksi. :)

Link to comment
Megosztás:

Kettő ventilátor van. B)

Egyébként Udi mesélhetne... Ő berakta utólag a klímát a 70A-s generátor mellé. Mesélte, hogy mikor kapcsol tompítottat, akkor már érezni lehet, hogy

F Astrába rakta be utólag? Gyári bontott cuccot, vagy utólagosat?

Egyébként klíma nélkül 100-as, klímával 120-as a normális kb. +20 Amper a klímának bőven elég.

A 70A-es már akkor is kevés, ha megy az utóizzítás. Olyankor 12,6-12,7 V a töltés, minden egyéb fogyasztó nélkül.

Viszont, az utóizzítás vezérlője van olyan okos, hogyha túl alacsony a töltés, akkor kikapcsol. Amikor összefosta magát a generátorom, nem volt töltés, akkor indítás után azonnal kikapcsolt. 12,3 volt az akksi feszültsége az elindított motornál. És lehetett érezni, hogy kopogósabban, egyenetlenebbül járt a motor.

Link to comment
Megosztás:

Az a kartergáz visszavezető cső, jól mondod. Ha azt lehúzom a szívócsőről járó motornál, akkor érezni, hogy nyom ki valami gázt. Ez a gáz hideg motornál teljesen színtelen, láthatatlan, meleg motornál pedig látható. Gondolom van benne egy kis karterfüst is lévén hogy nem új motorról van szó. Meg van benne egy kis olajgőz is szerintem. Ha megszagolom, inkább olajgőz szaga van, mint füst. A kompressziómmal tutira nincs gond, mert így indul 0...-5 fokban: .

Egyébként megnyugodhatsz, mert nálam is full olajos attól a kartergáz csőtől lefelé az egész szívó rész. És abban biztos vagyok, hogy a motorból elfogyó olaj egy része itt távozik.

Sőt, amit nem értek, a szívócsőre, a turbóhoz való csatlakozásától kb 10 cm távolságig körbe mindig kiül egy kis olajpára. Nem olajos vastagon, csak épphogy látni rajta, hogy olajpárás, ez a legjobb szó. Hogy ez honnan jön, fogalmam sincs.

Mennyi olaj fogy a motorból?

Járó motornál még nem próbáltam lehúzni. Meg fogom nézni.

Az a fura, hogy emlékeim szerint, mikor megvettük, akkor nem láttam olajfolyást a szívócső említett részén, legalábbis az olajszűrő feletti csatlakozásánál tuti nem. Most meg ott eléggé olajos. Azt is érdekesnek találom, hogy a légszűrőház, illetve a hűtött levegőcső között nincs tömítés...

Olajfogyást nem tapasztaltam, legalábbis az elmúlt 500km-en, amióta olaj lett bele rakva. Kb középen van a nívó szint.

Jó ez a hely, én már hűtő, meg turbó cserét vízionálok folyamatosan, legalább megnyugtattok. B)

Link to comment
Megosztás:

F Astrába rakta be utólag? Gyári bontott cuccot, vagy utólagosat?

Egyébként klíma nélkül 100-as, klímával 120-as a normális kb. +20 Amper a klímának bőven elég.

A 70A-es már akkor is kevés, ha megy az utóizzítás. Olyankor 12,6-12,7 V a töltés, minden egyéb fogyasztó nélkül.

Viszont, az utóizzítás vezérlője van olyan okos, hogyha túl alacsony a töltés, akkor kikapcsol. Amikor összefosta magát a generátorom, nem volt töltés, akkor indítás után azonnal kikapcsolt. 12,3 volt az akksi feszültsége az elindított motornál. És lehetett érezni, hogy kopogósabban, egyenetlenebbül járt a motor.

Igen, F Astrába, gyári bontottat. :)

Enyémben 120-as van, nem panaszkodom. B) Amíg 12V alá nem esik a feszültség, addig baj nincs szvsz. A 70A-t meg úgy tervezték, hogy max terhelés mellett is (ami úgy 50 amper körül van) meglegyen a 12V legalább. Az utóizzítás meg úgyse állandó dolog. :D Bár az enyém benzines, szóval nekem ilyen "problémám" nincsen.

Link to comment
Megosztás:

Kettő ventilátor van. :)

Egyébként Udi mesélhetne... Ő berakta utólag a klímát a 70A-s generátor mellé. Mesélte, hogy mikor kapcsol tompítottat, akkor már érezni lehet, hogy kevés. B)

Ja és számolj kicsit. Mennyi kell az akksi töltéséhez és ilyenek. Mert ugye mikor jár a motor, akkor gyakorlatilag a generátor visz mindent áramellátás szempontjából, nem az akksi. :D

Udinak nem 1.4ese van? :) Ebben az esetben érdekelne a véleménye a klímattyal kapcsba :( Meg úgy ámblokk minden. .D

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek ujra. Ismét egy nagyon jo kérdésem lenne. isuzu Caravan.. Üzemmeleg motor, minden rendben stb. Hosszu emelkedő végén nagy lassitó. Az emelkedőn pörgetem, 3.ban 3000nél váltok, majd jön a 4. tolom neki felfelé, majd picit visszaveszem, majd kuplung, üres had guruljon a lassitóig. Nos a gurulás közben, a kpulung kinyomása után ahogy esik a fordulatszám jobbik esetben 300-500 az alapjáratom, roszabb esetben le is áll. Na ez mitől lehet? Kipróbáltam sik uton is, ugyanugy csinálok mindent semmi nem történik, ugy megy mintha semmi baja nem lenne. Csak emelkedőn jön elő ez a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek ujra. Ismét egy nagyon jo kérdésem lenne. isuzu Caravan.. Üzemmeleg motor, minden rendben stb. Hosszu emelkedő végén nagy lassitó. Az emelkedőn pörgetem, 3.ban 3000nél váltok, majd jön a 4. tolom neki felfelé, majd picit visszaveszem, majd kuplung, üres had guruljon a lassitóig. Nos a gurulás közben, a kpulung kinyomása után ahogy esik a fordulatszám jobbik esetben 300-500 az alapjáratom, roszabb esetben le is áll. Na ez mitől lehet? Kipróbáltam sik uton is, ugyanugy csinálok mindent semmi nem történik, ugy megy mintha semmi baja nem lenne. Csak emelkedőn jön elő ez a hiba.

Próbáld meg sík úton ha elkened a száját, majd hirtelen lefékezel ha ugyanezt csinálja, akkor adagoló lesz. Fater 1.7 d-je is nagyon hasonlót csinált, megléptem jött a kereszteződés hirtelen fék aztán meg is állt.

Link to comment
Megosztás:

Próbáld meg sík úton ha elkened a száját, majd hirtelen lefékezel ha ugyanezt csinálja, akkor adagoló lesz. Fater 1.7 d-je is nagyon hasonlót csinált, megléptem jött a kereszteződés hirtelen fék aztán meg is állt.

Kipróbáltam. Szépen megáll, tartja a szép alapjáratát, legcsekélyebb jelét sem mutatja a leállásnak. Ezután elmentem megint az emelkedős részre, és lám.. ha nem taposok a gázra, ismét leáll.. Tankomba van üzemanyag, bőven fél felett járok. Alacsony állásnál is ezt csinálja 3/4-nél is.. teli még nem próbáltam. tegnap alánéztem, a csövek épek, és szerintem cserélve is voltak (4évvel ezelőtt) mivel ujszerüek.

Link to comment
Megosztás:

Kipróbáltam. Szépen megáll, tartja a szép alapjáratát, legcsekélyebb jelét sem mutatja a leállásnak. Ezután elmentem megint az emelkedős részre, és lám.. ha nem taposok a gázra, ismét leáll.. Tankomba van üzemanyag, bőven fél felett járok. Alacsony állásnál is ezt csinálja 3/4-nél is.. teli még nem próbáltam. tegnap alánéztem, a csövek épek, és szerintem cserélve is voltak (4évvel ezelőtt) mivel ujszerüek.

Reggeli indításoknál hogy viselkedik az autó? Nem ejti el a gázolajat? Akár ez is lehet a probléma, hogy nem megfelelően szívja az adagoló emiatt a gázolajat.

Link to comment
Megosztás:

pont ezt akartam mondani, lehet emelkedőn nehezebben tudja szívni az adagoló és nem bírja, bár azt kétlem de ki tudja.

Nekem fél és negyed tank körül van bajom vele, csak hosszú emelkedőkön, szerpentineken, de az is azért, mert hátrafolyik a gázolaj az üzemanyag tartályban, mert nincs benne valami..

Link to comment
Megosztás:

Nekem fél és negyed tank körül van bajom vele, csak hosszú emelkedőkön, szerpentineken, de az is azért, mert hátrafolyik a gázolaj az üzemanyag tartályban, mert nincs benne valami..

Valószinü nekem is ez a baj. Az adagolóm taknyos, fekete olajos-vagy gázolajos?.. Végülis már megvan az "utód" autó, Isuzu az is. Viszont a Caraván marad. Motor ki, és teljes restaurálás lesz.. csak idő meg tőke hiány. Hidegen fos az egész. Lehetne moderáltabban is irni, de ez az igazság. -1fokban pl 4szer izzitok és nagyon nehezen indul be. Pl ma reggel volt ez. beinditottam a caravánt nagynehezen, az előbb leirt módszerrel. Mig járt addig beültem a másik autómba gyujtás, izzitáslámpa elalszik és talán épphogy megmozditotta az öninditó a motort már járt is gyönyörü szépen. Talán emlékeztek én voltam az aki egész télen szopott az inditással. Most ott tartok hogy tökmindegy milyen idő van, az első inditása már nehézkes.. hiába 390.000km az 390.000km... nem csodálkozom, csak érdekelt mi mitől lehet. Még egy haza és vissza osztrákba utat kibir, aztán szétszedés lesz!

Link to comment
Megosztás:

Valószinü nekem is ez a baj. Az adagolóm taknyos, fekete olajos-vagy gázolajos?.. Végülis már megvan az "utód" autó, Isuzu az is. Viszont a Caraván marad. Motor ki, és teljes restaurálás lesz.. csak idő meg tőke hiány. Hidegen fos az egész. Lehetne moderáltabban is irni, de ez az igazság. -1fokban pl 4szer izzitok és nagyon nehezen indul be. Pl ma reggel volt ez. beinditottam a caravánt nagynehezen, az előbb leirt módszerrel. Mig járt addig beültem a másik autómba gyujtás, izzitáslámpa elalszik és talán épphogy megmozditotta az öninditó a motort már járt is gyönyörü szépen. Talán emlékeztek én voltam az aki egész télen szopott az inditással. Most ott tartok hogy tökmindegy milyen idő van, az első inditása már nehézkes.. hiába 390.000km az 390.000km... nem csodálkozom, csak érdekelt mi mitől lehet. Még egy haza és vissza osztrákba utat kibir, aztán szétszedés lesz!

Szerintem egy kompressziómérés mindenre fényt derítene, de valszeg inkább az adagolód haldoklik.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem egy kompressziómérés mindenre fényt derítene, de valszeg inkább az adagolód haldoklik.

Igy van, ezt beszéltük is csak azóta sem volt rá idő, meg hely sem. Kompresszióm is lehet gyengécske, bár menni megy a vas, ugyhogy adagológyanus a dolog nekem is. Egy kérdés. Olyan 1000-1500 kilómétert még elmegy szerintetek? Következő hétvégén haza kéne ugranom meg kinéznék az Opel családi napra, utána vissza és le is rakom a vasat, forgalomból kivon és teljes ujraépités. Kérdezhetnétek ugyan hogy miért nem a másik autóval megyek, válasz mert azon még nincs rendszám és kb 2 hét mulva kapom meg.. Köszi a válaszokat egyébként!

Link to comment
Megosztás:

Ma kicseréltem a vezérlést. 36 ezer km óta van nálam az autó, most volt az első. Gates szíj, és NTN görgők voltak benne, a szíj és a feszítőgörgő is kitűnő állapotban voltak. Kopásnak, berepedésnek, semmi nyoma. Egyedül a vezető görgőnek volt egy kis holtjátéka, de az semmi. Még bennük maradt 30-40 ezer km így ránézésre...

Gates szíj, NTN feszítő, és SKF vezető ment bele.

És egy érdekesség. Az isuzu motornál a feszítőgörgőt feszítő rugónak csak addig van szerepe, amíg a csavarok meg nincsenek húzva, mert a feszítőgörgőt utánna fixáljuk a csavarokkal. Szóval üzem közben nincsen automata feszítés, illetve feszítés utánállítás. Korábban volt róla itt vita, hogy is van. Nos most már biztos, hogy így.

Egyébként minden gond nélkül ment a csere. A végén volt egy kis szívás a főtengely ékszíjtárcsa visszarakásánál, mert beleszakadt az egyik csavar (8-as 12-es fejmérettel). Nagy nehezen kiszedtem a beleszakadt darabot. 20 Nm-el kell meghúzni őket, nos én annyival csináltam, mégis bele szakadt. Ki is hajítottam mind a 4 csavart, és mentek a helyükre újak (8-as, 13-as fejmérettel)

Link to comment
Megosztás:

Igy van, ezt beszéltük is csak azóta sem volt rá idő, meg hely sem. Kompresszióm is lehet gyengécske, bár menni megy a vas, ugyhogy adagológyanus a dolog nekem is. Egy kérdés. Olyan 1000-1500 kilómétert még elmegy szerintetek? Következő hétvégén haza kéne ugranom meg kinéznék az Opel családi napra, utána vissza és le is rakom a vasat, forgalomból kivon és teljes ujraépités. Kérdezhetnétek ugyan hogy miért nem a másik autóval megyek, válasz mert azon még nincs rendszám és kb 2 hét mulva kapom meg.. Köszi a válaszokat egyébként!

Ember legyen a talpán, aki ezt így megmondja látatlanban. Ha nem fogy a víz, nem fogy az olaj, csak egy kis kompresszió vesztés, van, azzal simán elmész ennyit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.