Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Helló

Megnézte a szerelő a kocsit és arra a megállapításra jutott hogy a gyújtás rész okozza valószínüleg a csörrenést. Első körben megpróbáljuk hogy magassabb oktánszámú benzinnel is csinálja-e. De ez valószínüleg nem oldja meg a problémát mert az autó már lassan egy éve nem is látott magyar benzint csak osztrákot. Utánna megpróbálunk gyújtógyertyát cserélni opelesről NGK-ra. Ha ez sem akkor még lehet a gyújtótrafó is de az már elég kölcséges kísérlet lenne.

Hát egyenlőre ennyi.

Üdv

Köszi az update-et :) és várom a fejleményeket. Nekem az elmúlt 2 évben gyertyacsere volt (igaz GM került vissza bele), magasabb oktánszámot próbáltam, igaz nem teljes tank volt, de sajnos nem tapasztaltam változást. Nekem még olyat mondtak, mint laikusnak, hogy esetleg hidrotőkék csilingelnek mert valamilyen olajjárat részben el van dugulva és amikor hirtelen fel kéne álljon az olajnyomás akkor nem sikerül kellő gyorsasággal?!

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Senkinek semmi változás ebben a problémában?

Én is évek óta szívok vele. Már kaptam olyan tippet, is, hogy a motortartók vannak ki.

Köszi az update-et :) és várom a fejleményeket. Nekem az elmúlt 2 évben gyertyacsere volt (igaz GM került vissza bele), magasabb oktánszámot próbáltam, igaz nem teljes tank volt, de sajnos nem tapasztaltam változást. Nekem még olyat mondtak, mint laikusnak, hogy esetleg hidrotőkék csilingelnek mert valamilyen olajjárat részben el van dugulva és amikor hirtelen fel kéne álljon az olajnyomás akkor nem sikerül kellő gyorsasággal?!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Üdv mindenkinek!

Na mióta nem jártam erre átestem egy két dolgon a géppel.

Íme:

A 3 hengerezés előjött az első hideggel együtt (10 fok alatt kezdődött)már majdnem cseréltem egy trafóhidat,de inkább elvittem szerelőhöz aki bemérte és kiderült hogy nincs kompresszió az egyes hengerben.

A probléma oka: felakadt a kipufogó szelep.

Elszállt vele együtt az 1-es gyertya.Tömítések,hengerfej felújítás stb.

Azóta minden ok...lenne HA nem enné az olajat(előtte 10000 km alatt 1-1,5 litert,most meg 300km 0.5 liter.)

Már kész vagyok tőle,nem áll messze egy szál gyufától(pedig nagyon szeretem a verdát)

Valaki találkozott már ilyennel?Segítség!!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Na mióta nem jártam erre átestem egy két dolgon a géppel.

Íme:

A 3 hengerezés előjött az első hideggel együtt (10 fok alatt kezdődött)már majdnem cseréltem egy trafóhidat,de inkább elvittem szerelőhöz aki bemérte és kiderült hogy nincs kompresszió az egyes hengerben.

A probléma oka: felakadt a kipufogó szelep.

Elszállt vele együtt az 1-es gyertya.Tömítések,hengerfej felújítás stb.

Azóta minden ok...lenne HA nem enné az olajat(előtte 10000 km alatt 1-1,5 litert,most meg 300km 0.5 liter.)

Már kész vagyok tőle,nem áll messze egy szál gyufától(pedig nagyon szeretem a verdát)

Valaki találkozott már ilyennel?Segítség!!!

jajj...ugye nem véletlen, hogy nem a gázos topikba írtad? bár a gáz pontinkább elégeti a szelepet, míg neked gondolom a koromtól megszorult. milyen motor van az autódban? szerintem ha már a szelep így járt, talán a gyűrű is hasonlóan beállt, azért eszi az olajat...a fennakadt szelep nem tett kárt a dugóban? mennyi volt a hengerfej felújítás?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Na mióta nem jártam erre átestem egy két dolgon a géppel.

Íme:

A 3 hengerezés előjött az első hideggel együtt (10 fok alatt kezdődött)már majdnem cseréltem egy trafóhidat,de inkább elvittem szerelőhöz aki bemérte és kiderült hogy nincs kompresszió az egyes hengerben.

A probléma oka: felakadt a kipufogó szelep.

Elszállt vele együtt az 1-es gyertya.Tömítések,hengerfej felújítás stb.

Azóta minden ok...lenne HA nem enné az olajat(előtte 10000 km alatt 1-1,5 litert,most meg 300km 0.5 liter.)

Már kész vagyok tőle,nem áll messze egy szál gyufától(pedig nagyon szeretem a verdát)

Valaki találkozott már ilyennel?Segítség!!!

A szelepberagadás az alacsony fordulat miatt jöhetett elő, vagyis sokat volt használva alacsony fordulaton. Ezeket pörgetni kell, de ésszel, s nem lesz szelepszorulás. Ezt szervizben is tanácsolták.

Link to comment
Megosztás:

Igen a koromtól akadt fenn.

A szerelőm szerint a gyűrű és a dugó rendben van.

A hengerfej felújítás 23000 volt,az egész procedúra alkatrészekkel együtt minden tömítés 4 gyertya meg egy hosszbordás szíj és a hengerfejfelújítás 75000ft.Szerintetek sok volt?

Link to comment
Megosztás:

Igen a koromtól akadt fenn.

A szerelőm szerint a gyűrű és a dugó rendben van.

A hengerfej felújítás 23000 volt,az egész procedúra alkatrészekkel együtt minden tömítés 4 gyertya meg egy hosszbordás szíj és a hengerfejfelújítás 75000ft.Szerintetek sok volt?

szerintünk nem :devlish: (bocs)

s a felújításba mi volt benne? csak az egy szelep, vagy mind...szelepszár szimmeringek...síkköszörülés...?

a 23 ezer az munkadíj?

Link to comment
Megosztás:

szerintünk nem :devlish: (bocs)

s a felújításba mi volt benne? csak az egy szelep, vagy mind...szelepszár szimmeringek...síkköszörülés...?

a 23 ezer az munkadíj?

23 ezer volt a hengerfej felújítása,Amúgy két szelep volt cserés.A többi meg az összes alkatrésszel együtt még plusz 52 ezer.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Tudna valaki valamilyen tanácsot adni.Van egy opel astra g kombi 2002 évjáratú 1.7turbó dizel 55kw-os kocsim Nincs töltésem és szervóm a müszerfalon a töltés lámpa ég és egy ideig az abs.Autó diagnosztikán volt de csak kontakt hibát mutatott de azt nem hogy hol.Kulcsot is cseréltetem benne zárat és betétet.Kérem ha tud valaki valamit irjon már elvesztetem minden reményt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Tudna valaki valamilyen tanácsot adni.Van egy opel astra g kombi 2002 évjáratú 1.7turbó dizel 55kw-os kocsim Nincs töltésem és szervóm a müszerfalon a töltés lámpa ég és egy ideig az abs.Autó diagnosztikán volt de csak kontakt hibát mutatott de azt nem hogy hol.Kulcsot is cseréltetem benne zárat és betétet.Kérem ha tud valaki valamit irjon már elvesztetem minden reményt.

Szia!

Szinte biztos, hogy generátor hiba. Leggyakrabban kefe, szabályzó vagy diódasor hiba szokott lenni. Legvalószínűbb ez utóbbi, dízeleken ha jól tudom az a gyengepontja. A szervó hiánya ennek a következménye, az ugyanis töltés nélkül nem működik. Javíttasd meg a generátort, és menni fog a szervó is.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok! Segítség kellene!

Van egy 1998-as 1.6 16v g-astra-m! Ami már 4-éve a tulajdonomba van az lenne a problémám hogy drasztikusan sokat fogyaszt! Mit értek drasztikus alatt 100km-en 3-4-literrel eszik többet! És elég furcsa hangja van olyan hangja van mint egy traktornak! A gyertyák jók a gyújtó trafó ujj és az üzemanyag szűrő ujj! Az első hengerben lévő gyertya mindig be szennyeződik olajos lesz az a henger megy csak néha ki hagy! Az egr szelepem rossz volt de mivel nem volt 50-ezer forintom ujjat venni ezért lezárattam és már fél éve hibátlanul működik a kocsi lezárt egr-el vagyis működött! tudnátok segíteni hogy mi lehet a baja vagy hogy hova vigyem és mit nézessek meg rajta??? Előre is köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítség kellene!

Van egy 1998-as 1.6 16v g-astra-m! Ami már 4-éve a tulajdonomba van az lenne a problémám hogy drasztikusan sokat fogyaszt! Mit értek drasztikus alatt 100km-en 3-4-literrel eszik többet! És elég furcsa hangja van olyan hangja van mint egy traktornak! A gyertyák jók a gyújtó trafó ujj és az üzemanyag szűrő ujj! Az első hengerben lévő gyertya mindig be szennyeződik olajos lesz az a henger megy csak néha ki hagy! Az egr szelepem rossz volt de mivel nem volt 50-ezer forintom ujjat venni ezért lezárattam és már fél éve hibátlanul működik a kocsi lezárt egr-el vagyis működött! tudnátok segíteni hogy mi lehet a baja vagy hogy hova vigyem és mit nézessek meg rajta??? Előre is köszönöm a segítségeteket!

3 Astrád van, hogy 3 helyre beírtad? :omg:

Amúgy mennyit eszik a kocsi, mihez képest eszik többet....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítség kellene!

Van egy 1998-as 1.6 16v g-astra-m! Ami már 4-éve a tulajdonomba van az lenne a problémám hogy drasztikusan sokat fogyaszt! Mit értek drasztikus alatt 100km-en 3-4-literrel eszik többet! És elég furcsa hangja van olyan hangja van mint egy traktornak! A gyertyák jók a gyújtó trafó ujj és az üzemanyag szűrő ujj! Az első hengerben lévő gyertya mindig be szennyeződik olajos lesz az a henger megy csak néha ki hagy! Az egr szelepem rossz volt de mivel nem volt 50-ezer forintom ujjat venni ezért lezárattam és már fél éve hibátlanul működik a kocsi lezárt egr-el vagyis működött! tudnátok segíteni hogy mi lehet a baja vagy hogy hova vigyem és mit nézessek meg rajta??? Előre is köszönöm a segítségeteket!

Vidd el egy teljes motordiagnosztikára szakszervizbe, vagy hozzáértőhöz!!!!

Egyébként csak tapogatózás meg ötletbörzézés lesz! :omg:

(A gyújtáskimaradások miatt lerakódások és beégés is lehet a kipufogószelepen, így az nem zár le.

Olajos, koszos gyertya oka lehet kilyukadt dugattyú, szelepszár szimmering kopás, gyűtű-törés is. Ez is túlfogyasztást eredményezhet.

De kismillió oka lehet, ez már nem a Zsiguli kategória, a hiba lehet összetett is.)

De a legfontosabb, ha így használod a katalizátor is tönkremegy és az zsebbenyúlós lesz!!!!

Link to comment
Megosztás:

Vidd el egy teljes motordiagnosztikára szakszervizbe, vagy hozzáértőhöz!!!!

Egyébként csak tapogatózás meg ötletbörzézés lesz! :omg:

(A gyújtáskimaradások miatt lerakódások és beégés is lehet a kipufogószelepen, így az nem zár le.

Olajos, koszos gyertya oka lehet kilyukadt dugattyú, szelepszár szimmering kopás, gyűtű-törés is. Ez is túlfogyasztást eredményezhet.

De kismillió oka lehet, ez már nem a Zsiguli kategória, a hiba lehet összetett is.)

De a legfontosabb, ha így használod a katalizátor is tönkremegy és az zsebbenyúlós lesz!!!!

Jobban jár, ha vesz egy sérült kocsit (3-400e-ért lehet venni), és átteszi a motort, a többit meg elárulja...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Roppant bosszantó jelenséggel találkoztam. A hideg idő beköszönttével városi körülmények között fűtés mellett meg sem mozdul a vízhőfok mérő mutatója. Most vizsgázott az autó, és ha már ott volt termosztátot cseréltettem benne. Az alapjárati fordulatszám hamar visszaesik a normálisra, fűteni is hamar kezd. Ami kicsit összezavar, hogy tényleg rendben visszaáll az alapjárati fordulatszám, így a hőmérséklet jeladója jól működik. Vagy mégsem???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok...

Fateromnak van egy 2003 asrta G je 1.6 16v motorral. Tegnap óta elég komoly kerregést hallok a motortérből. Olaj 3/4 ig, nem a vezérlés, nem a kuplung, nem az ékszíj, de ahogy én hallom nem is a hidrotőkék felöl jön, hanem olyan mintha a szívósorból jönne. Fordulatra nem hallgat el és ahogy emeled a fordulatot, a kerregés is emelkedik. Tudom hogy látatlanba k.... nehéz de hátha valaki találkozott már ilyennel, nem szeretném feleslegesen szétszedni a motort. Elöre is köszönöm a segitségeteket...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok...

Fateromnak van egy 2003 asrta G je 1.6 16v motorral. Tegnap óta elég komoly kerregést hallok a motortérből. Olaj 3/4 ig, nem a vezérlés, nem a kuplung, nem az ékszíj, de ahogy én hallom nem is a hidrotőkék felöl jön, hanem olyan mintha a szívósorból jönne. Fordulatra nem hallgat el és ahogy emeled a fordulatot, a kerregés is emelkedik. Tudom hogy látatlanba k.... nehéz de hátha valaki találkozott már ilyennel, nem szeretném feleslegesen szétszedni a motort. Elöre is köszönöm a segitségeteket...

Esetleg a fojtószelepház környékén lehetne szétnézni. A pillangószelep kikopott tengelye adhat(?) ilyen hangot.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.