Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

A lerakódásokra nem jó, amit lehet kapni, valami adalék, amit olajcsere elött kell beleönteni? Sosem próbáltam, de lehet nem árt, főleg nekem is már 125e+ km van a kocsiban.

NE önts bele motoröblítőt! Nem kell, hidd el többet tudsz ártani vele mint használni (állítólag ezek a mosók a kisteherautók dízel motorjainál kellhetnek olajcserkor, de azon motorok egy más univerzum, másra vannak méretezve). Ráadásul a 125k km szinte semmi egy motornak ha mindig megkapja időben a megfelelő olajcseréket. Anno, mikor az akkor 18 éves F Astra motorját meg kellett bontani egy kipufogószelep miatt, akkor látszott a lényeg. Minőségi olaj és 10k km-ként csere, és "tiszta" volt belül az akkor 180k km-es motor. Nem kell abba adalék...

Szia! Ez egy 24 éves Kadett 1.4 LS 14NV a motorkódja, első tulaj vagyok (illetve apámé volt tőle örököltem meg a kocsit) de nagyon vigyázott rá. 160.00 km van az autóban. Nem volt agyon nyúzva apám babusgatta amíg élt. Azóta én használom, de én is vigyázok rá, a szervizelést be tartottam, 7 és 10 ezer km között cserélve van az olaj, a levegőszűrő. Ha valami gond volt vele nem használtam míg rendbe nem lett hozva. Eddig nem volt benne fő alkatrész cserélve. 135.000 km volt vezérmű szíj cserélve és ősszel kuplung tárcsa csere volt. Nagyon jó kis megbízható autó, nem volt eddig semmi gond vele soha nem hagyott ott sehol. Az olajba nem lett semmilyen adalék téve. Most 15W Mol olaj került bele, de mindig 15W volt benne (7000 km után lett most lecserélve az olaj), február közepén cserélte le az unokatesóm, (vizsgáztatás előtt, március elején vizsgázott az autó) mindig Őt kérem meg, mert van aknája, olajcserére soha nem viszem szervizbe. Amikor cserélve lett a hidrótőke jószerivel új volt az olaj. Egyik ismerős azt is mondta, hogy a hidrótőke csere után is illet volna olajat cserélni.

Illet volna cserélni de a probléma nem ettől van az szinte biztos. Én egyébként nem használnék 15w-s olajat (tudom hogy akkoriban ez kellett bele), én az előző autómban (1992-es Astra) mindig 10w-t használtam. (De a családon belüli Opel-ek is azt kapták: 1987-es Ascona, 1991-es A Vectra, 1993-as Astra F, 1991-es Corsa A... Nem volt velük gond -olaj jellegű)... Kézzel át sem lehet forgatni a motort jelenleg? El sem indul? Ha teljesen beállt, akkor sajnos darabokra kell szedni és megtisztítani. Tömítéseket cserélni, összeszereléskor átkenni, ezután mondjuk egy 10w-s Mobil, Castrol, Valvoline stb kategóriából feltölteni, 1000-1500km után olajcsere. Ismét feltölteni valami jobb olajjal (MOL-ra nem írok semmit), és akkor kiderül hogy van-e maradandó probléma. De ha kézzel nem lehet átforgatni, akkor ott a dugattyú vagy vezérműtengely környékén is lehet valami mechanikai probléma is. Nem kopogott mielőtt végleg beállt?

Link to comment
Megosztás:

NE önts bele motoröblítőt! Nem kell, hidd el többet tudsz ártani vele mint használni (állítólag ezek a mosók a kisteherautók dízel motorjainál kellhetnek olajcserkor, de azon motorok egy más univerzum, másra vannak méretezve). Ráadásul a 125k km szinte semmi egy motornak ha mindig megkapja időben a megfelelő olajcseréket. Anno, mikor az akkor 18 éves F Astra motorját meg kellett bontani egy kipufogószelep miatt, akkor látszott a lényeg. Minőségi olaj és 10k km-ként csere, és "tiszta" volt belül az akkor 180k km-es motor. Nem kell abba adalék...

Illet volna cserélni de a probléma nem ettől van az szinte biztos. Én egyébként nem használnék 15w-s olajat (tudom hogy akkoriban ez kellett bele), én az előző autómban (1992-es Astra) mindig 10w-t használtam. (De a családon belüli Opel-ek is azt kapták: 1987-es Ascona, 1991-es A Vectra, 1993-as Astra F, 1991-es Corsa A... Nem volt velük gond -olaj jellegű)... Kézzel át sem lehet forgatni a motort jelenleg? El sem indul? Ha teljesen beállt, akkor sajnos darabokra kell szedni és megtisztítani. Tömítéseket cserélni, összeszereléskor átkenni, ezután mondjuk egy 10w-s Mobil, Castrol, Valvoline stb kategóriából feltölteni, 1000-1500km után olajcsere. Ismét feltölteni valami jobb olajjal (MOL-ra nem írok semmit), és akkor kiderül hogy van-e maradandó probléma. De ha kézzel nem lehet átforgatni, akkor ott a dugattyú vagy vezérműtengely környékén is lehet valami mechanikai probléma is. Nem kopogott mielőtt végleg beállt?

De igen előtte kopogott, és ez már a hidrótőkék cseréje után volt. Vagyis újak voltak a hidrótőkék, és azután is el kezdett kopogni, majd megálltam vele, és aztán már nem akart indulni, akkor a szomszéd srác 5. sebességbe rakta, és akkor át tudta fordítani a motort és utána beindult, de megint csak kopogott. Ő is mondta, hogy valami nem jó vele. Akkor utána párszor indítottuk el is indul, de reggel megint nem indult. Majd délelőtt a szerelőnek ismét beindult. Így vitte el, aztán derült ki amikor ismét szét kapta, hogy valami ragacsos trutyi van a motorban. Az nem lehet, hogy az új hidrótőkékről került valami az olajba? Mert azok egy műanyag dobozban voltak és látszott, hogy valami olajos jellegű folyadékban vannak. Már csak erre tudok gondolni. Miért jobb a 10W olaj? Mi a különbség a 10W és a 15W között? És ásványi vagy szintetikus legyen az olaj? Igazán nem vagyok teljesen biztos abban, hogy nem -e valamit a szerelő szúrt el, mert eddig ment mint az álom, jó volt a fogyasztása, az olajat sem ette. Milyen lesz majd ezek után a motor hát nem is tudom?

Módosítva : smerci
Link to comment
Megosztás:

De igen előtte kopogott, és ez már a hidrótőkék cseréje után volt. Vagyis újak voltak a hidrótőkék, és azután is el kezdett kopogni, majd megálltam vele, és aztán már nem akart indulni, akkor a szomszéd srác 5. sebességbe rakta, és akkor át tudta fordítani a motort és utána beindult, de megint csak kopogott. Ő is mondta, hogy valami nem jó vele. Akkor utána párszor indítottuk el is indul, de reggel megint nem indult. Majd délelőtt a szerelőnek ismét beindult. Így vitte el, aztán derült ki amikor ismét szét kapta, hogy valami ragacsos trutyi van a motorban. Az nem lehet, hogy az új hidrótőkékről került valami az olajba? Mert azok egy műanyag dobozban voltak és látszott, hogy valami olajos jellegű folyadékban vannak. Már csak erre tudok gondolni. Miért jobb a 10W olaj? Mi a különbség a 10W és a 15W között? És ásványi vagy szintetikus legyen az olaj? Igazán nem vagyok teljesen biztos abban, hogy nem -e valamit a szerelő szúrt el, mert eddig ment mint az álom, jó volt a fogyasztása, az olajat sem ette. Milyen lesz majd ezek után a motor hát nem is tudom?

Nem csapágyas lett a motor? Biztosan ez a ragacsos valami fogja össze a motort? Nem hinném hogy a hidrotőkéről került bele olyan/annyi szennyeződés ami miatt megváltozna az olaj állaga (pláne ennyire drasztikusan). Lehet hogy a szerelő hibázott, de el nem tudom képzelni hogy mitől tudna ragaccsá válni a kenőanyag. Ha csak valami nem odavaló nem lett beleöntve...

15w már nagyon elavult, eljárt felette az idő. Nagyobb védelmet ad a motornak a 10w. Más a viszkozitása és az összetétele is, jobb kenést biztosít.

Link to comment
Megosztás:

Nem csapágyas lett a motor? Biztosan ez a ragacsos valami fogja össze a motort? Nem hinném hogy a hidrotőkéről került bele olyan/annyi szennyeződés ami miatt megváltozna az olaj állaga (pláne ennyire drasztikusan). Lehet hogy a szerelő hibázott, de el nem tudom képzelni hogy mitől tudna ragaccsá válni a kenőanyag. Ha csak valami nem odavaló nem lett beleöntve...

15w már nagyon elavult, eljárt felette az idő. Nagyobb védelmet ad a motornak a 10w. Más a viszkozitása és az összetétele is, jobb kenést biztosít.

Azt még nem tudom, hogy csapágyas -e motor, még nem derült ki, illetve nem említette eddig a szerelő. A hidrótőkéket mutatta, hogy teljesen beragadtak, és benzinben kell neki kiáztatni. Az egésztől tanácstalan vagyok, mivel nemigazán fért a kocsihoz senki. Én nem adtam senkinek sem kölcsön az autót, csak a szerelőnél járt a hidrótőke csere miatt. Szóval kész rejtély az egész. Eddig akikkel beszéltem csak értetlenül állnak a dolog előtt, ahogyan mi is. Senkinek nem volt még ilyen tapasztalata. Szóval akkor a 10W/40-es olajat kellene a motorba tölteni?!

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Érdekelnének vélemények hol, milyen kutaknál érdemes illetve nem érdemes tankolni pl 95-ös benzint?
Illetve ki milyen más premium benzint használ milyen időközönként?
Én az utóbbi időben Lukoil-nál tankoltam 95-öst, főleg anyagi megközelítésből.
Igaz a régi (karburátoros) kocsijaimnak nagyjából mindegy volt.
Előtte sokáig MOL meg OMV ment, .
De ezekkel mintha jobban mentek, kevesebbet ettek volna.

Céges kocsikhoz Shell kártya van, azokba mindig az ment (régebben Astra G-k, most Skodák).
Nem vettem észre vele problémát.
Ahogy olvasgatok, ezeknél a motoroknál már érdemes odafigyelni mit, és hol tankol az ember.
Szerintem visszatérek valamelyik nagyobb kúthoz, és időnként beletolok valami jobb anyagot.
Maxxmotion, Racing, EVO stb.

Eddig a Lukoil-os nafta ment bele, és nem tetszik annyira (bár nem tudom lehet ez a problémám okozója).
Ahogy fogy le a tankból, mintha már városban is szarabbul menne.
Alacsony fordulaton alig akar húzni, és nem is egyenletesen gyorsul, néha mintha már enyhén rángatna is.
Főleg melegen csinálja, hidegen mintha fürgébb lenne.
Lehet a tankba sem ártana belenézni, mennyi szemét van benne. Benzinszűrő lesz cserélve.
Várom már, hogy fogyjon belőle, még kb 1/4 alatt van kicsivel, most még nem nagyon akarok rátankolni.

Tehát kinek mi vált be?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekelnének vélemények hol, milyen kutaknál érdemes illetve nem érdemes tankolni pl 95-ös benzint?

Illetve ki milyen más premium benzint használ milyen időközönként?

Én az utóbbi időben Lukoil-nál tankoltam 95-öst, főleg anyagi megközelítésből.

Igaz a régi (karburátoros) kocsijaimnak nagyjából mindegy volt.

Előtte sokáig MOL meg OMV ment, .

De ezekkel mintha jobban mentek, kevesebbet ettek volna.

Céges kocsikhoz Shell kártya van, azokba mindig az ment (régebben Astra G-k, most Skodák).

Nem vettem észre vele problémát.

Ahogy olvasgatok, ezeknél a motoroknál már érdemes odafigyelni mit, és hol tankol az ember.

Szerintem visszatérek valamelyik nagyobb kúthoz, és időnként beletolok valami jobb anyagot.

Maxxmotion, Racing, EVO stb.

Eddig a Lukoil-os nafta ment bele, és nem tetszik annyira (bár nem tudom lehet ez a problémám okozója).

Ahogy fogy le a tankból, mintha már városban is szarabbul menne.

Alacsony fordulaton alig akar húzni, és nem is egyenletesen gyorsul, néha mintha már enyhén rángatna is.

Főleg melegen csinálja, hidegen mintha fürgébb lenne.

Lehet a tankba sem ártana belenézni, mennyi szemét van benne. Benzinszűrő lesz cserélve.

Várom már, hogy fogyjon belőle, még kb 1/4 alatt van kicsivel, most még nem nagyon akarok rátankolni.

Tehát kinek mi vált be?

Szia!

Ha lenne a közelemben Shell kút, tuti ott tankolnék, de sokan tankolnak OMV kúton és dicsérik.

Én Agipon tankolok, oda van kártyám meg a közelben nincs más "minőségi" kút. Teljesen elégedett vagyok az agippal, jártam 98as benyával is, nem igen vettem észre különbséget. A pici rángatás nálam is (és még sokunknál) meg van, még nem sikerült orvosolni.

2000 alatt keveset használd, minél kevesebb dzsuva ragadjon le. Néha én tolok bele egy spurit.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekelnének vélemények hol, milyen kutaknál érdemes illetve nem érdemes tankolni pl 95-ös benzint?

Illetve ki milyen más premium benzint használ milyen időközönként?

Én az utóbbi időben Lukoil-nál tankoltam 95-öst, főleg anyagi megközelítésből.

Igaz a régi (karburátoros) kocsijaimnak nagyjából mindegy volt.

Előtte sokáig MOL meg OMV ment, .

De ezekkel mintha jobban mentek, kevesebbet ettek volna.

Céges kocsikhoz Shell kártya van, azokba mindig az ment (régebben Astra G-k, most Skodák).

Nem vettem észre vele problémát.

Ahogy olvasgatok, ezeknél a motoroknál már érdemes odafigyelni mit, és hol tankol az ember.

Szerintem visszatérek valamelyik nagyobb kúthoz, és időnként beletolok valami jobb anyagot.

Maxxmotion, Racing, EVO stb.

Eddig a Lukoil-os nafta ment bele, és nem tetszik annyira (bár nem tudom lehet ez a problémám okozója).

Ahogy fogy le a tankból, mintha már városban is szarabbul menne.

Alacsony fordulaton alig akar húzni, és nem is egyenletesen gyorsul, néha mintha már enyhén rángatna is.

Főleg melegen csinálja, hidegen mintha fürgébb lenne.

Lehet a tankba sem ártana belenézni, mennyi szemét van benne. Benzinszűrő lesz cserélve.

Várom már, hogy fogyjon belőle, még kb 1/4 alatt van kicsivel, most még nem nagyon akarok rátankolni.

Tehát kinek mi vált be?

Üdv.

nekem a legkevesebbet az Agip sima 95-el, és a Maxxmotion 95-el evett.

a legtöbbet a Lukoil sima 95-el evett.

most már csat Maxxmotion-t tankolok, így kizárólag városban 6.3 a fogyasztás.

igaz xep 1.4

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekelnének vélemények hol, milyen kutaknál érdemes illetve nem érdemes tankolni pl 95-ös benzint?

Illetve ki milyen más premium benzint használ milyen időközönként?

Én az utóbbi időben Lukoil-nál tankoltam 95-öst, főleg anyagi megközelítésből.

Igaz a régi (karburátoros) kocsijaimnak nagyjából mindegy volt.

Előtte sokáig MOL meg OMV ment, .

De ezekkel mintha jobban mentek, kevesebbet ettek volna.

Céges kocsikhoz Shell kártya van, azokba mindig az ment (régebben Astra G-k, most Skodák).

Nem vettem észre vele problémát.

Ahogy olvasgatok, ezeknél a motoroknál már érdemes odafigyelni mit, és hol tankol az ember.

Szerintem visszatérek valamelyik nagyobb kúthoz, és időnként beletolok valami jobb anyagot.

Maxxmotion, Racing, EVO stb.

Eddig a Lukoil-os nafta ment bele, és nem tetszik annyira (bár nem tudom lehet ez a problémám okozója).

Ahogy fogy le a tankból, mintha már városban is szarabbul menne.

Alacsony fordulaton alig akar húzni, és nem is egyenletesen gyorsul, néha mintha már enyhén rángatna is.

Főleg melegen csinálja, hidegen mintha fürgébb lenne.

Lehet a tankba sem ártana belenézni, mennyi szemét van benne. Benzinszűrő lesz cserélve.

Várom már, hogy fogyjon belőle, még kb 1/4 alatt van kicsivel, most még nem nagyon akarok rátankolni.

Tehát kinek mi vált be?

Szia,

aminél nem tankolnék az a Lukoil és a Mol, ezekkel rossz tapasztalatom van, talán a "legszemetebb" benzint adják. Úgy értem 0 adalékkal.

Eddig Shell FullSave 95 volt, nincs vele problémám, tankoltam már VPowert is, nem vettem észre különbséget. Most tesztelem az OMV MaxxMotion 95-öt, majd ha lesz tapasztalat akkor írok róla. Agip-nál is tankoltam már, az is jó volt, kevesebbet evett a kocsi az átlagnál 2dl-el :D De ezt csak halkan jegyzem meg, mert "úgysem tudom pontosan kiszámolni" mások szerint.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

nekem a legkevesebbet az Agip sima 95-el, és a Maxxmotion 95-el evett.

a legtöbbet a Lukoil sima 95-el evett.

most már csat Maxxmotion-t tankolok, így kizárólag városban 6.3 a fogyasztás.

Talán azért ehetett a legtöbbet a Lukoillal mert a lukéknál már E10 et adnak sunyi módon a 95 oszlopon. Múlt héten vettem észre mikor leemeltem a 95 pisztolyt alatta a hitelesítő matrica mellett ott figyelt hogy E10, Kb ekkora betűvel írva...

Mondjuk ehhez képest semmi különbség nem volt az előtte tankolt Schell 95 F.savehez képest.

Ellenben én a tapasztalatotokkal pont ellentétesen jártam az OMV maxxmotion 95-tel. Át kellett szoknom egy tank erejéig hogy mindenhol eggyel alacsonyabb sebességfokozatban kell menni, természetesen a fogyin is látszott, hogy volt valami turpisság.

Én attól tartok hogy inkább kútfüggő a minőség, a márka pedig egyre kevésbé garancia.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

aminél nem tankolnék az a Lukoil és a Mol, ezekkel rossz tapasztalatom van, talán a "legszemetebb" benzint adják. Úgy értem 0 adalékkal.

Eddig Shell FullSave 95 volt, nincs vele problémám, tankoltam már VPowert is, nem vettem észre különbséget. Most tesztelem az OMV MaxxMotion 95-öt, majd ha lesz tapasztalat akkor írok róla. Agip-nál is tankoltam már, az is jó volt, kevesebbet evett a kocsi az átlagnál 2dl-el :D De ezt csak halkan jegyzem meg, mert "úgysem tudom pontosan kiszámolni" mások szerint.

Lukoilon még nem tankoltam, viszont ezek szerint nem csak nekem vannak rossz tapasztalataim a mollal..

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hello mindenki először is köszönöm mindenkinek hogy itt lehetek.

Nos szüleimnek van egy G-s 2001-es 1.6-os motorral szerel autója sajnos az utóbbi időben sok vele a gond

a hiba ugy kezdődött hogy mikor a motor bemelegedett leállt az autó addig amíg vissza nem hült nem indult be

elvittük szerelőhöz azt mondta hogy a motrorvezérlőben kiment valami ezt megoldotta úgy hogy az akksira rákött egy szál kábelt és bevezette az egyik reléhez(ha jól tudom a szivattyú reléje de nem biztos) a hiba megszünt ideáig ezután elkezdett olyat produkálni hogy menetközben elkezd rángatni és ha üresbe teszem kuplungot felengedem vagy állok akkor a motor leáll nagynehezen visszaindúl és egy darabig megint megy aztán megint csinálja computeren már volt hibának az EGR-t hozza és a benzinszivattyút az EGR most volt cserélve a benzinszivattyút pedig azt mondta a szerelő hogy azért hozza hibának mert annak a reléje van utólagosan összekötve az akksival.

Valaki járt már így mi lehet a hiba? Kérem aki tud segítsen mert hosszabb útra mennének a kocsival és így nem mernek elindulni vele:(

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Segitséget kérnék a kővetkezőben. Opel Astra 2000.-es évjárat, 1.2 xn12xe szóban forgó "gép". Check lámpa ég, hiba kiolvasva, felső holtpont azaz vezérműtengely jeladó porbléma.90' fokos van benne.

Szerelő szerint ez a probléma oka, miszerint egyfolytában leállogat.

Még azért hozzátette hogy lánc hangja is van, tehát esélyes a lánc csere is, de egy jeladóval ő garantálná hogy a probléma megszünik.

Félek attól hogy lehet ez lánc nyullástól is, mert hogy "elcsuszva" veszi a jelet.

Lánc szokott nyulni Astránál, vagy Opelnál lehet csak feszitő?

Szeretnék első kőrben egy jeladót cserélni,de persze a felső a drágább.

Fehérvár ,Polgárdi, kőrnyékén nincs valakinek egy eladó darab megfizethető áron?

Sürgös lenne.

Kősz Üdv Fleo

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segitséget kérnék a kővetkezőben. Opel Astra 2000.-es évjárat, 1.2 xn12xe szóban forgó "gép". Check lámpa ég, hiba kiolvasva, felső holtpont azaz vezérműtengely jeladó porbléma.90' fokos van benne.

Szerelő szerint ez a probléma oka, miszerint egyfolytában leállogat.

Még azért hozzátette hogy lánc hangja is van, tehát esélyes a lánc csere is, de egy jeladóval ő garantálná hogy a probléma megszünik.

Félek attól hogy lehet ez lánc nyullástól is, mert hogy "elcsuszva" veszi a jelet.

Lánc szokott nyulni Astránál, vagy Opelnál lehet csak feszitő?

Szeretnék első kőrben egy jeladót cserélni,de persze a felső a drágább.

Fehérvár ,Polgárdi, kőrnyékén nincs valakinek egy eladó darab megfizethető áron?

Sürgös lenne.

Kősz Üdv Fleo

A lánc megnyúlása ezt érdemben nem befolyásolja! ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segitséget kérnék a kővetkezőben. Opel Astra 2000.-es évjárat, 1.2 xn12xe szóban forgó "gép". Check lámpa ég, hiba kiolvasva, felső holtpont azaz vezérműtengely jeladó porbléma.90' fokos van benne.

Szerelő szerint ez a probléma oka, miszerint egyfolytában leállogat.

Még azért hozzátette hogy lánc hangja is van, tehát esélyes a lánc csere is, de egy jeladóval ő garantálná hogy a probléma megszünik.

Félek attól hogy lehet ez lánc nyullástól is, mert hogy "elcsuszva" veszi a jelet.

Lánc szokott nyulni Astránál, vagy Opelnál lehet csak feszitő?

Szeretnék első kőrben egy jeladót cserélni,de persze a felső a drágább.

Fehérvár ,Polgárdi, kőrnyékén nincs valakinek egy eladó darab megfizethető áron?

Sürgös lenne.

Kősz Üdv Fleo

Én bosch-t vettem nem olcsó de tökéletes.

Link to comment
Megosztás:

Én bosch-t vettem nem olcsó de tökéletes.

igen ha nem lesz más,akkor az marad, néztem a nem bosch 21e minusz rabat.

Főleg azért kérdeztem,mert én más márka szervizelésével foglalkozom, ez egy rokon Astrája. A más márkánál 10.ből 9x a lánc nyullás a probléma és nem a jeladó. Mivel a jeladó tengely tárcsáról veszi a jelet,nyulásnál nem pont oda esik,hiába törlöd a hibát, azonnal visszajőn.

Tehát kérdeztem,hogy feleslegesen ne dolgozzak, illetve másik proba jeladóval biztosra ki lehet zárni.

Kösz Üdv

Link to comment
Megosztás:

igen ha nem lesz más,akkor az marad, néztem a nem bosch 21e minusz rabat.

Főleg azért kérdeztem,mert én más márka szervizelésével foglalkozom, ez egy rokon Astrája. A más márkánál 10.ből 9x a lánc nyullás a probléma és nem a jeladó. Mivel a jeladó tengely tárcsáról veszi a jelet,nyulásnál nem pont oda esik,hiába törlöd a hibát, azonnal visszajőn.

Tehát kérdeztem,hogy feleslegesen ne dolgozzak, illetve másik proba jeladóval biztosra ki lehet zárni.

Kösz Üdv

Nekem hibakódot dobott, plusz menet közben néha megállt csak úgy. Néztem gyárit is, de gondoltam a bosch is megteszi mivel a gyári után ez volt a legdrágább és jó eséllyel a gyári is bosch, szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Nekem hibakódot dobott, plusz menet közben néha megállt csak úgy. Néztem gyárit is, de gondoltam a bosch is megteszi mivel a gyári után ez volt a legdrágább és jó eséllyel a gyári is bosch, szerintem.

a tünet ugyanez.ugyanez. Hibakód + megáll,volt hogy 15 perc indult neki újra.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Van egy 98-as X14XE motorkódú G astrám. 1 hónapja felvillant a motorvisszajelző led. Az autószerelő kimérte, hogy EGR lesz a hibás. Az előző héten ki is lett cserélve, de a hiba nem szűnt meg. Az autó lomha, rángat menet közben. Alapjárat megvan stabilan 800. A diagnosztikai szoftver P1405-as hibát ír be folyamatosan. Tisztították a pillangó szelepet, és a map szenzort ( ezt szinte biztos, h nem jól írtam ). Segítsetek, hogy mi lehet a hiba. a Fórumon olvastam a 78. oldalon, hogy valakinek hasonló hibája volt, de a konkrét megoldást nem találom.

Köszönöm és üdv

Balázs

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, de ezzel nem lettem okosabb. Nem szeretném napokig otthagyni az autót se.

Jogos észrevétel mantec részéről.

Nem olcsó egy ilyen szelep...

Törölték s hibakódot csere után?

Ha igen, és új EGR esetén is jön az EGR hibakód, az gyanús.

Ha nem, akkor is nyilvánvaló hogy nem az EGR a bűnös.

Azért ezt illene kizárni csere nélkül...

Lehet a csatlakozó, ill. a vezeték is rossz.

Fojtószelep tisztítás után állítólag érdemes alapjárati motor alapbeállítást csinálni. Nem tudom ennél a motornál is így van-e.

Elhasználódott benzinszűrő is tud érdekes dolgokat produkálni...

De ha törölt hibakód, és cserélt EGR után mégis jön az EGR hiba, az elgondolkodtató...

Angol fórumon olvastam olyat, hogy az olcsó EGR-ek csere után is tudják hozni ezt a hibát (csere Delphi-re, megoldotta náluk a problémát). De mivel neked a tünetek még megvannak, ez is csak azt jelentené, hogy még mindig nem az EGR a ludas.

Nekem ennyi ötletem ( tippem) van.

Tutibiztos megoldást azért senkitől se várj :)

Link to comment
Megosztás:

Jogos észrevétel mantec részéről.

Nem olcsó egy ilyen szelep...

Törölték s hibakódot csere után?

Ha igen, és új EGR esetén is jön az EGR hibakód, az gyanús.

Ha nem, akkor is nyilvánvaló hogy nem az EGR a bűnös.

Azért ezt illene kizárni csere nélkül...

Lehet a csatlakozó, ill. a vezeték is rossz.

Fojtószelep tisztítás után állítólag érdemes alapjárati motor alapbeállítást csinálni. Nem tudom ennél a motornál is így van-e.

Elhasználódott benzinszűrő is tud érdekes dolgokat produkálni...

De ha törölt hibakód, és cserélt EGR után mégis jön az EGR hiba, az elgondolkodtató...

Angol fórumon olvastam olyat, hogy az olcsó EGR-ek csere után is tudják hozni ezt a hibát (csere Delphi-re, megoldotta náluk a problémát). De mivel neked a tünetek még megvannak, ez is csak azt jelentené, hogy még mindig nem az EGR a ludas.

Nekem ennyi ötletem ( tippem) van.

Tutibiztos megoldást azért senkitől se várj :)

A hibakódot igen töröltük. Ha hideg a motor, akkor kicsivel később, de beírja. A diagnosztikai programmal teszteltük az EGR-t. TUdja szabályozni, elvileg működik. Alapbeállításokat elvégezte a szerelő. Kimérte az összes kábelt. Minden szükséges áramot megkap és nem szakadt egy kábel sem. A szoftverben annyit látni, hogy 0,51v-ot megkapja az EGR, de gázadáskor marad 0% nyitott állapotban, nem reagál, nem mutat semmi jelet magáról. Ha a szoftverben kértük, hogy nyissa ki, akkor kinyitja és akkor rendesen fulladozik a motor az alapjáraton, ami talán érthető is nem ? A régi EGR is mozog, nincs beakadva. Azt is tudja a diagnosztika mozgatni. A diagnosztika szerint minden jó, de mégis van valami.

A benzinszűrőt megnézetem. Az angol fórumot olvastam én is :( A gyári EGR nagy drága, ez 20000 Ft-ba került, az a legutolsó tudásom szerint 50 felett van.

Nagyon szépen köszönöm az eddig segítséget is.

Most olvasva kicsit magyartalan a szövegezés, ezt nézzétek el nekem. Köszönöm :)

Módosítva : Hunlogo
Link to comment
Megosztás:

A hibakódot igen töröltük. Ha hideg a motor, akkor kicsivel később, de beírja. A diagnosztikai programmal teszteltük az EGR-t. TUdja szabályozni, elvileg működik. Alapbeállításokat elvégezte a szerelő. Kimérte az összes kábelt. Minden szükséges áramot megkap és nem szakadt egy kábel sem. A szoftverben annyit látni, hogy 0,51v-ot megkapja az EGR, de gázadáskor marad 0% nyitott állapotban, nem reagál, nem mutat semmi jelet magáról. Ha a szoftverben kértük, hogy nyissa ki, akkor kinyitja és akkor rendesen fulladozik a motor az alapjáraton, ami talán érthető is nem ? A régi EGR is mozog, nincs beakadva. Azt is tudja a diagnosztika mozgatni. A diagnosztika szerint minden jó, de mégis van valami.

A benzinszűrőt megnézetem. Az angol fórumot olvastam én is :( A gyári EGR nagy drága, ez 20000 Ft-ba került, az a legutolsó tudásom szerint 50 felett van.

Nagyon szépen köszönöm az eddig segítséget is.

Most olvasva kicsit magyartalan a szövegezés, ezt nézzétek el nekem. Köszönöm :)

Én 100 GBP körül (alatt) láttam Delphi EGR-t. Azt az angolok nagyon dicsérik.

Ha az EGR működik rendesen (csak a hibakódot adja), és a hibajelenség továbbra is fennáll, akkor az én értelmezésemben azt jelenti, hogy nem az EGR a ludas.

Sőt, ha ugyanez a helyzet a régi EGR-el, akkor még inkább.

Egy kontaktos kábelt, csatlakozót néha nehéz kiszűrni. Néha érintkezik, néha nem... Nehéz kimérni.

Le kell zárni az EGR-t, rajtahagyni a szelepet félrefordítva (vezérelve), és megnézni, hogy utána megvan-e még a hibajelenséged, a fulladás, erőtlenség stb.

Nem tudom ez ennél a motornál is működik-e.

Én így zártam ki az EGR hibát. A hibám lezárás után is megvolt (hibakód nem), és végül úgy tűnik a benzinszűrő volt a ludas.

Az EGR azóta is maradt félrefordítva.

Link to comment
Megosztás:

Én 100 GBP körül (alatt) láttam Delphi EGR-t. Azt az angolok nagyon dicsérik.

Ha az EGR működik rendesen (csak a hibakódot adja), és a hibajelenség továbbra is fennáll, akkor az én értelmezésemben azt jelenti, hogy nem az EGR a ludas.

Sőt, ha ugyanez a helyzet a régi EGR-el, akkor még inkább.

Egy kontaktos kábelt, csatlakozót néha nehéz kiszűrni. Néha érintkezik, néha nem... Nehéz kimérni.

Le kell zárni az EGR-t, rajtahagyni a szelepet félrefordítva (vezérelve), és megnézni, hogy utána megvan-e még a hibajelenséged, a fulladás, erőtlenség stb.

Nem tudom ez ennél a motornál is működik-e.

Én így zártam ki az EGR hibát. A hibám lezárás után is megvolt (hibakód nem), és végül úgy tűnik a benzinszűrő volt a ludas.

Az EGR azóta is maradt félrefordítva.

Mivel a helyén sem működik normálisan az új EGR, kifordítva sem fog!

Én 20.000ft-ért vettem gyári EGR-t! Igaz szerencsém volt, mert egy fickónak ott állt a polcon. Valószínűleg berendelte és nem vitték el.

Azóta megszűnt a rángatásom! Úton van a lezáró lemez, ha megérkezik akkor lefalazom.

Link to comment
Megosztás:

Mivel a helyén sem működik normálisan az új EGR, kifordítva sem fog!

Én 20.000ft-ért vettem gyári EGR-t! Igaz szerencsém volt, mert egy fickónak ott állt a polcon. Valószínűleg berendelte és nem vitték el.

Azóta megszűnt a rángatásom! Úton van a lezáró lemez, ha megérkezik akkor lefalazom.

De ők elvileg megnézték, és az EGR működik.

A leírásból ítélve elég jól megnézték a szelepeket.

Ha lezárja így, legalább ki tudja zárni, hogy az EGR okozza-e a hibát (a fulladást és az erőtlenséget).

Én valószínűbbnek tartom, hogy a csatlakozó, vagy a kábel kontaktos, és amiatt van kód. (ha már két szelep is ledobta a láncot)

És a hibajelenség meg mástól van... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.