Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Nézni kell hibakódot, ha még nem volt fojtószelepet, EGR szelepet kipucolni (utóbbit még inkább lefalazni).

a hibakódom 4051, amire külföldi fórumon azt írták, hogy az EGR szelep (1405-ös kóddal).

https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOOTQ5NTMxMzAtMmY0Yy00NjJmLWIxMTgtODM0MzkwODAzZTlj/edit?hl=en_US

a fenti linken nem található ilyen hibakód.

valaki tud segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Olyan gondom lenne az autommal ami egy 1998 as g astra 1.6 16v hogy neha leesik az alapjarata!!
Elofordult olyan pl allo motornal 10 perc alatt leesett az alapjarat haromszor de utanna szep lassan beallt a normalra! Olyan is vaan vele ha ingadozik is alapjarat kis gazfroccs utan beall a normaal ertekre! De a legrosszabb az mikor lassitok egy vasuti atjaronal vagy kanyarodok akkor fek kuplung es kuplugolasnal leesikk az alapjarat,de ez is olyan dolog ami egyszer elofordul egyszer nem!! Amit idaig csereltem alapjarati motor leomlo lambdaszonda pucolva lett a pillango szelep egr szelep! En vmi jeladora tippelek vagy erzekelore! Volt valakinek ilyen esettel dolga?? Minden valaszt szivesen fogadok!

Link to comment
Megosztás:

a hibakódom 4051, amire külföldi fórumon azt írták, hogy az EGR szelep (1405-ös kóddal).

https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOOTQ5NTMxMzAtMmY0Yy00NjJmLWIxMTgtODM0MzkwODAzZTlj/edit?hl=en_US

a fenti linken nem található ilyen hibakód.

valaki tud segíteni?

Sziasztok,

levettem az EGR szelepet, kitakarítottam és bár némileg jobb lett (főleg, miután kicsit meghajtottam), még mindig rángat. Hibakódra 4051-et ad ki. Esetleg valakinek még ötlet? Nekem már elfogyott...

Köszi előre is,

Balu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon. Az elmúlt néhány napban átolvasgattam a fórumot...igen sok hasznos információt és tanácsot kaptam.

Kb. két hete vásároltam egy Astra g 1.6 8 szelepes verdát. 2003 évjáratú, 124000 km van benne. Z16XE jelzésű motorral van szerelve.

Eddig közel 400 km mentem vele. Az autó kifogástalanul üzemel. Húz rendessen ahogy kell. Kicsit sokallom a fogyasztást (kb. 8 liter) de hát ez még nem annyira vészes.

Mint ahogy már irtam az imént, az autóval látszatra minden ok, viszont nekem volna egy kérdésem. Pontosabban van egy jelenésg ami zavar és nem tudom hogy mennyire normális dolog, kell-e vele foglalkozni.

Terehelés alatt (tehát nem álló helyzetben) 2500-3000 fordulat között olyan enyhén dizeles hangot ad ki a motor. Tehát mondjuk 2 vagy 3 fokozatban ha rálépek a gázra amikor eléri a 2,5-3 ezer fordulatot kicsit dizeles hangot ad ki a motor vagy valami (nem vagyok egy nagy autó szaki), viszont gyorsul rendessen. Amint tulépi a 3 ezer fordulatoto megszünik ez a hang. Állóhelyzetben, fordulat számtól függetlenül nem jelentkezik ez az enyhén dizeles hang.

A müszerfalon semmi hibát nem jelez a kompjuter.... Persze ha jelzett is mielőtt megevttem, gondolom törölték.

A kocsi telyes és pontos előéletét nem tudom. Egy kereskedötől vettem aki ausztriábol hozta be. A kilométer állás a szerviz papirok tekintetében valósnak tünik.

Remélem valaki tud segiteni vagy tanáccsal ellátni.

Előre is köszönöm a türelmet és a válaszokat.

Üdv

Attila

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon. Az elmúlt néhány napban átolvasgattam a fórumot...igen sok hasznos információt és tanácsot kaptam.

Kb. két hete vásároltam egy Astra g 1.6 8 szelepes verdát. 2003 évjáratú, 124000 km van benne. Z16XE jelzésű motorral van szerelve.

Eddig közel 400 km mentem vele. Az autó kifogástalanul üzemel. Húz rendessen ahogy kell. Kicsit sokallom a fogyasztást (kb. 8 liter) de hát ez még nem annyira vészes.

Mint ahogy már irtam az imént, az autóval látszatra minden ok, viszont nekem volna egy kérdésem. Pontosabban van egy jelenésg ami zavar és nem tudom hogy mennyire normális dolog, kell-e vele foglalkozni.

Terehelés alatt (tehát nem álló helyzetben) 2500-3000 fordulat között olyan enyhén dizeles hangot ad ki a motor. Tehát mondjuk 2 vagy 3 fokozatban ha rálépek a gázra amikor eléri a 2,5-3 ezer fordulatot kicsit dizeles hangot ad ki a motor vagy valami (nem vagyok egy nagy autó szaki), viszont gyorsul rendessen. Amint tulépi a 3 ezer fordulatoto megszünik ez a hang. Állóhelyzetben, fordulat számtól függetlenül nem jelentkezik ez az enyhén dizeles hang.

A müszerfalon semmi hibát nem jelez a kompjuter.... Persze ha jelzett is mielőtt megevttem, gondolom törölték.

A kocsi telyes és pontos előéletét nem tudom. Egy kereskedötől vettem aki ausztriábol hozta be. A kilométer állás a szerviz papirok tekintetében valósnak tünik.

Remélem valaki tud segiteni vagy tanáccsal ellátni.

Előre is köszönöm a türelmet és a válaszokat.

Üdv

Attila

A Z16XE az 16 szelepes.

A hangra csak tippelni tudnék.

Hidrotőke?

Hidegen indításkor nem csattog?

A fogyasztás szerintem rendben van.

Link to comment
Megosztás:

A Z16XE az 16 szelepes.

A hangra csak tippelni tudnék.

Hidrotőke?

Hidegen indításkor nem csattog?

A fogyasztás szerintem rendben van.

Igazad van nem Z16XE hanem Z16SE a tipusa. Az imént ellenöriztem le.

Hidegen inditáskor nem csattog. Melegen-hidegen terhelés alatt csak 2,5-3 fordulat között jön ez az enyhén dizeles hang.

Érdemes volna elmennem egy szakihoz diagnosztikára attol függetlenül, hogy a müszerfalon semmi nem jelez hibát?

Link to comment
Megosztás:

Nálam ugyanez a helyzet, mondjuk az Z16XE motor. 2,5-3e közti fordulaton, gázadásnál rövidebb-hosszabb ideig dízel-szerű csörgő hangot... A szerelők is csak "pingvineztek", mikor mutattam nekik. Viszont az észre vette, hogy ha kevésbé sz@r minőségű üzemanyagot tankolok (nem említek kutakat), a hang megszűnik, ill. jelentős mértékben csökken. /Kopogásérzékelő?/

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet esetleg csapágyas generátor, feszítőgörgő, esetleg vízpumpa, ami pont azon a fordulaton kerreg be?

Már ha olyasmi hangról van szó...

Érdemes egyébként jó minőségű üzemanyagot tankolni, több szempontból is.

Én már csak Maxx Motion 95-öt teszek bele...

Bizonyos problémákat nem old meg, viszont nem is okoz :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nálam ezek lettek első körben ellenőrizve, a vízpumpa csapágya ellett meg 40e km után, de annak jellegzetes hangja volt, könnyű volt kiszúrni. Ez a hang más jellegű "csörgés", legjobban egy régebbi dízel motor hangjához lehet hasonlítani, ami pár mp-ig tart csak. Biztos nem egészséges, de én úgy vettem észre, hogy üzemanyagfüggő...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon. Az elmúlt néhány napban átolvasgattam a fórumot...igen sok hasznos információt és tanácsot kaptam.

Kb. két hete vásároltam egy Astra g 1.6 8 szelepes verdát. 2003 évjáratú, 124000 km van benne. Z16XE jelzésű motorral van szerelve.

Eddig közel 400 km mentem vele. Az autó kifogástalanul üzemel. Húz rendessen ahogy kell. Kicsit sokallom a fogyasztást (kb. 8 liter) de hát ez még nem annyira vészes.

Mint ahogy már irtam az imént, az autóval látszatra minden ok, viszont nekem volna egy kérdésem. Pontosabban van egy jelenésg ami zavar és nem tudom hogy mennyire normális dolog, kell-e vele foglalkozni.

Terehelés alatt (tehát nem álló helyzetben) 2500-3000 fordulat között olyan enyhén dizeles hangot ad ki a motor. Tehát mondjuk 2 vagy 3 fokozatban ha rálépek a gázra amikor eléri a 2,5-3 ezer fordulatot kicsit dizeles hangot ad ki a motor vagy valami (nem vagyok egy nagy autó szaki), viszont gyorsul rendessen. Amint tulépi a 3 ezer fordulatoto megszünik ez a hang. Állóhelyzetben, fordulat számtól függetlenül nem jelentkezik ez az enyhén dizeles hang.

A müszerfalon semmi hibát nem jelez a kompjuter.... Persze ha jelzett is mielőtt megevttem, gondolom törölték.

A kocsi telyes és pontos előéletét nem tudom. Egy kereskedötől vettem aki ausztriábol hozta be. A kilométer állás a szerviz papirok tekintetében valósnak tünik.

Remélem valaki tud segiteni vagy tanáccsal ellátni.

Előre is köszönöm a türelmet és a válaszokat.

Üdv

Attila

Üdv!

Z14XEP motoros gépem is produkálja ez a "zajt" 3 ezres fordulat környékén. Még nem jöttem rá, hogy mitől. Jah, ebben kemény 43.000 km van...

Módosítva : nundee
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Z14XEP motoros gépem is produkálja ez a "zajt" 3 ezres fordulat környékén. Még nem jöttem rá, hogy mitől. Jah, ebben kemény 43.000 km van...

Tehát akkor nem csak nálam jelentkezik ez a dolog!? Ennek részben örülök részben nem. :)

Azért kiprobálom mi történik nagyobb oktánszámú üzemanyaggal.

Minden estre köszönöm a hozzászólásokat.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Már a motor járását is észre lehetett venni a különbséget. Nekem sokat javított a teljesítményen, amennyivel többe került, annyival többet el is mentem vele. A fogyasztást is visszavette majd' 1L-el... Ez nálam volt, hogy másnál mit eredményezett, nem tudom.

Módosítva : fecni
Link to comment
Megosztás:

Már a motor járását is észre lehetett venni a különbséget. Nekem sokat javított a teljesítményen, amennyivel többe került, annyival többet el is mentem vele. A fogyasztást is visszavette majd' 1L-el... Ez nálam volt, hogy másnál mit eredményezett, nem tudom.

Ugyanezt érzékeltem én is. Csendesebb, egyenletesebb járás és többet megyek el vele egy nagyon picivel, nem számottevően az automata váltó miatt. 5000-ért szoktam tankolni és a 95-öshez képest 1 liter a különbség lefele. Most egy jó darabig én is ezt fogom tankolni.

Link to comment
Megosztás:

Akkor úgy vélem megéri a felárat, pénteken tettem bele ~23 litert (10.000ft), egyelőre még nem vettem észre semmit, talán kicsivel halkabb a motor járása, meg talán kicsit jobb is a kigyorsítás kb 3000-ig. Majd meglátom a fogyasztást, most egy darabig akkor kap ilyet aztán majd eldől a későbbiek folyamán :)

Köszönöm a véleményeket.

Link to comment
Megosztás:

Helló Kardika!3hete vagyok opeles,szóval tojáshéj a seggemen de nekem is volt ilyen csattogó dízeles hang az elején,tiszta gáz egy benzinesnél szerintem.Szóval csak annyit mondhatok a 10w 40 olaj helyett most 5w 30-at raktam bele és sokkal szebben ketyeg a motor és megszűnt a dízeles hang is.Igaz nekem olajfogyasztási problémáim vannak,de ez nem a te bajod.Talán ez segít!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kérdésem a következö,ha tud valaki kérem segitsen.

Zafira a 2004-évjárat. Z22SE Hátso kipufogó dob csere után eltünt az alapjárat. A saru le lett kötve,hibakód nincs!

Nem értem,hogy mi lehet a gond elötte minden tökéletes volt. Elfelejtette az alapjárati beállitást?

Volt Astra G Caravánom Z14XE az nem produkált ilyet kipufogó csere után.

Vectra C-vel se volt semmi bajom Z19DTH.

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenki!Talán valaki még emlékszik a sztorimra "3hete vettem egy 1.6 16v g astrát ami időközben kiderült zabálja az olajat 1l/500km szerény számításaim szerint"Hozzáteszem az autóban 233e km van és a bontós kollegák javaslatára 5w 30-at tettem bele amitől valóban szebben ketyeg a motor sőt csak a szervószivattyú hangját hallani 1 méter távolságról.A lényeg ma voltam a szerelőnél aki átnézte(nem opeles)és elmondta a véleményét mit kéne cserélni,sőt azt mondta teljesen rendben az autó és érzetre megfelel a kmóra állásával.Elmondta hogy valszeg a szelepszárszimering cseréje nem lesz elég így felsorolta hogy mit is kéne kicserélni magyarán egy a generált próbált felvázolni aminek a vége 180e körül mozog,amiben ugye vezérléscsere meg tömítések,gyűrük stb benne van,ja...minőségi anyagokból.Szóval szerintem nem is olyan rossz az ár,de nem igazán érzem hogy kéne ez nekem.Az autó megy,húz,nem olajos a kiegyenlítőtartályban a víz,jól fűt,nem füstöl hidegen indítás után jobban mint kéne(szerintem)és mióta 5w 30 van benne nem is dízeles csak amikor reggel beindítom max 10mp-ig aztán csöndes mint az álom.Akko meg most mi van?Janó32 neked is ugyanez a jelenséged volt?

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenki!Talán valaki még emlékszik a sztorimra "3hete vettem egy 1.6 16v g astrát ami időközben kiderült zabálja az olajat 1l/500km szerény számításaim szerint"Hozzáteszem az autóban 233e km van és a bontós kollegák javaslatára 5w 30-at tettem bele amitől valóban szebben ketyeg a motor sőt csak a szervószivattyú hangját hallani 1 méter távolságról.A lényeg ma voltam a szerelőnél aki átnézte(nem opeles)és elmondta a véleményét mit kéne cserélni,sőt azt mondta teljesen rendben az autó és érzetre megfelel a kmóra állásával.Elmondta hogy valszeg a szelepszárszimering cseréje nem lesz elég így felsorolta hogy mit is kéne kicserélni magyarán egy ######a generált próbált felvázolni aminek a vége 180e körül mozog,amiben ugye vezérléscsere meg tömítések,gyűrük stb benne van,ja...minőségi anyagokból.Szóval szerintem nem is olyan rossz az ár,de nem igazán érzem hogy kéne ez nekem.Az autó megy,húz,nem olajos a kiegyenlítőtartályban a víz,jól fűt,nem füstöl hidegen indítás után jobban mint kéne(szerintem)és mióta 5w 30 van benne nem is dízeles csak amikor reggel beindítom max 10mp-ig aztán csöndes mint az álom.Akko meg most mi van?Janó32 neked is ugyanez a jelenséged volt?

Nagyjából igen... Minden teljesen tökéletes volt érzetre/viselkedésre/hangra (talán akkor még a hangja is szebb volt/csendesebb), de az olaj nagyon fogyott. Köv műszakin nem ment volna át állítólag, emissziómérésnél gond lehet a sok elégetett olaj miatt. Illetve ha a gyertyát megnézed, iszonyat néz ki. Szóval én inkább a rejtett hiba miatt is mentem rá az ügyre, illetve a preventív jelleg miatt. Ez az üzem, bár látszólag nem generál -egyelőre?- hibát, megjósolhatatlan hogy hosszútávon mi tesz tönkre (és az mibe fáj majd). Gyertya fekete, ez terhelheti a gyújtást, extrém mértékű lerakódások a motorban, katalizátornak sem tudni mennyire jó ez így... Illetve idővel csak romlani fog a helyzet, nem tudom hol a vége a folyamatnak és hogy az mikor következik be és visszahozható-e onnan a motor (illetve mennyiből). Sajnos ez egy olyan állapot, ami ugyan időben húzható, de ki tudja meddig. Egy biztos, elkerülni nem lehet a beavatkozást. Egyébként kb ennyi volt a szakszervizes számlán, de abban vezérlés csere nem volt benne, a többi igen.

Link to comment
Megosztás:

Nebassz!A kipufogó tök új alatta,talán tönkre is verte a katalizátort azért cserélték,ki tudja?Érdekes mert most voltam vele műszakin és direkt megkérdeztem és azt mondták hogy rendben voltak a kipufogógáz értékek!Szerinted menjek rá az ügyre?magánszemélytől(nő) vettem.Nem akarom elsőre meggyanusítani,de a szervíz ahova hordta ott észrevehették,talán ők tanácsolták hogy dobjon alá új kipufogót aztán adja el,nem tudom.Mindenesetre nem szeretném beszopni jobban..akkor most szakszervíz ahol kiállítanak egy tanusítványt hogy ez bizony beteg volt eladás előtt is,aztán tulaj felkeresése?Valaki csinált ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Nebassz!A kipufogó tök új alatta,talán tönkre is verte a katalizátort azért cserélték,ki tudja?Érdekes mert most voltam vele műszakin és direkt megkérdeztem és azt mondták hogy rendben voltak a kipufogógáz értékek!Szerinted menjek rá az ügyre?magánszemélytől(nő) vettem.Nem akarom elsőre meggyanusítani,de a szervíz ahova hordta ott észrevehették,talán ők tanácsolták hogy dobjon alá új kipufogót aztán adja el,nem tudom.Mindenesetre nem szeretném beszopni jobban..akkor most szakszervíz ahol kiállítanak egy tanusítványt hogy ez bizony beteg volt eladás előtt is,aztán tulaj felkeresése?Valaki csinált ilyet?

No tehát: magánszemély esetén is (mint kereskedőnél) minél előbb értesíteni kell szóban (telefonon) és írásban(!) is. Jelezni kell, hogy bizony van itt egy "kis" apróság ami komoly meghibásodásnak minősül. Részletesen ki lehet kell térni a tapasztalt hibára/hibákra. Én a helyedben méretnék egy diagnosztikával foglakozó cégnél kompresszió - veszteséget továbbá egy szerviz konkrét részletes árajánlatát is begyűjteném. Ezek birtokában kezdődhet az egyezkedés:

-részben téríti a javítást összegét vagy egészében?

-szerződés előtti állapot visszaállítása?

-utólagos árleszállítás?

Ezen opciókból lehet válogatni, megegyezés kérdése. Lehet hogy nem lesz szükség jogi útra terelésre (független szakértőre amit a megnyert per esetén szintén az eladó térít meg, erre is hívd fel a figyelmét).

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Segítséget szeretnék kérni. Ki talàlkozott màr olyan problémàval (2006-os Z16XEP) hogy motor bemelegedés utàn màr nehezen indul (hosszú önindítózàs 2-3x) és néha kicsit dadog mintha valaki kapcsolgatnà ki-be az àramot isten tudja mikor és miért, nem köthető hőfokhoz vagy fordulatszàmhoz. Üzemi hőfok alatt megy mint az àllat semmi hiba. Szerintem akkor kezdődött mikor én hülye jàró motornàl egyesben véletlen leugrottam a kuplungrol. Sàrga motor jel a műszerfalon. Szerelő. Főtengely fordulatszàm jelado csere. 3 nap semmi, aztàn megint előjött. Szerelő. Ugyanaz a hibakód, a jelado az jo, de nem volt ideje tovàbb foglalkozni vele. Azóta is tart. (Csúnya hang, teljesítmény csökkenés nincs) Egr-t tisztítottam. Talàn trafo baj? Ha àtugrott 1-2 fogat a vezérlés produkàlhat ilyet?

Előre is köszönöm vàlaszaitokat, segítségeteket!!!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Segítséget szeretnék kérni. Ki talàlkozott màr olyan problémàval (2006-os Z16XEP) hogy motor bemelegedés utàn màr nehezen indul (hosszú önindítózàs 2-3x) és néha kicsit dadog mintha valaki kapcsolgatnà ki-be az àramot isten tudja mikor és miért, nem köthető hőfokhoz vagy fordulatszàmhoz. Üzemi hőfok alatt megy mint az àllat semmi hiba. Szerintem akkor kezdődött mikor én hülye jàró motornàl egyesben véletlen leugrottam a kuplungrol. Sàrga motor jel a műszerfalon. Szerelő. Főtengely fordulatszàm jelado csere. 3 nap semmi, aztàn megint előjött. Szerelő. Ugyanaz a hibakód, a jelado az jo, de nem volt ideje tovàbb foglalkozni vele. Azóta is tart. (Csúnya hang, teljesítmény csökkenés nincs) Egr-t tisztítottam. Talàn trafo baj? Ha àtugrott 1-2 fogat a vezérlés produkàlhat ilyet?

Előre is köszönöm vàlaszaitokat, segítségeteket!!!!

Leugrás sztem nem okoz ilyeneket. Én nem egyszer ugrottam le fuladásig. Utána mindig is és máig pöcc röff idő, hely, akár ha 5x egymás után indítom. Vezérlés az meg csúnya lenne ha átugrana, akkor mert ugye ez láncos. Hibakód kellene mert nem feltétlen az a jeladó hiba de ezt már az okosabbak tudják.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.