Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Hali!

Nekem is így van megcsinálva 3 éve, se rángatás, se hibakód.( a lezáró lemezt magam csináltam)

Annyi a különbség, hogy a helyén van ( nincs kifordítva) és a lemezbe van bemarva egy akkora mélyedés, hogy ne akadályozza a mozgásban a szelepet.

Sziasztok,

tudnátok mondani egy jó szerelőt aki megcsinálja az EGR lezárást(ha lehetséges ennél)? 1.6 XEP

Elég régóta szenvedek vele:P

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Nézzétek át a szenzor utáni csöveket is, lehet valahol falsot szív és attól dob hibakódot.

Jogos.

De a szenzor után nincs cső (legalábbis Z14XE esetében).

Közvetlenül a szívócsonkban van az érzékelő.

Érdemes a falsot is megnézni, de szeritnem az nem "circuit malfunction" hibát dobna.

De nem árt ellenőrizni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Jogos.

De a szenzor után nincs cső (legalábbis Z14XE esetében).

Közvetlenül a szívócsonkban van az érzékelő.

Érdemes a falsot is megnézni, de szeritnem az nem "circuit malfunction" hibát dobna.

De nem árt ellenőrizni.

Sziasztok,

nah, tanácstalanság van. Ugyanis, mivel a szerelő mechanikai hibára (nem volt elég benzinnyomás) gondolt, lecserélte a benzinpumpát. Láss csodát, pöcc röff, erő van, nyomaték van, nem torpan, nagyon megy, kész! Nah ja, 15 km-ig, utána ez is megadta magát. Kérdésem, mi okozhatja azt, hogy az új benzinpumpa tönkrement 15 km leforgása alatt.

Üdv,

Balu

Link to comment
Megosztás:

Huh, mekkora ötlet és milyen egyszerűen megoldaná a problémámat :). Köszönöm szépen, megnézem!

Üdv,

Balu

Meg van a ludas, az AC pumpa és a tank közötti benzincső volt elöregedve, kirepedve, ez csinálta a bajt. Most nagyon jól ment az autó, pont fél órával ezelőttig. Megálltam vele, 20 percig intéztem a dolgaimat, aztán indítom, beindul, de nagyon remeg, gázpedálra nem reagál, nincs egyenletes alapjárat és 2-5 másodperc után leáll. Többszöri próbálkozásra is ez a hibajelenség, így kénytelen voltam az utca szélén hagyni. Hibakódok: p0115, p0110, p0100, p1231. Ez egy 139 ezer km-t futott autó, nagyon kezd elegem lenni... Kicseréltem már rajta minden kopó alkatrészt (gyárira!), kiiktattam az EGR szelepet egy cheaterrel, de egyszerűen nem akarja meghálálni...

Link to comment
Megosztás:

Vedd le az akksit, várj 15 percet, és próbálkozz újra.

Akksi, generátor milyen állapotban van? Töltés van rendesen?

A P1231 az valami üa. szivattyú másodlagos áramkör hiba.

Nem k#rtak el valamit beszereléskor?

Nézzetek élő adatokat, de egy olyan szerelővel, aki tudja hogy mit nézzen a képernyőn...

Az AC-hoz hogy jutottatok el korábban a MAP szenzor hibától?

Üa. rendszer nyomás lett mérve?

Külföldi fórumokon olyasmit is találtam így hirtelen, hogy a P1231 üa. szivattyú relé hibára is utalhat...

Módosítva : outsider
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest kétütemű tomi

Üdvözlet a tagságnak !

Új vagyok a fórumon, íme az első kérdésem:

Nem rég vásároltam egy z14xep motoros gépjárművet.

Miutánn megtörtént a vezermű lánc csere alapjáraton rángat a motor.

A hiba listában is megjelent a vezérmű szenzor hiba.

Mielőtt belemélyednék a javításba megkérdezném, hogy lehet meggyőződni róla helyesen lett visszarakva a vezérlő tárcsa a tengely végre?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap pár km megtétele után, miután vettem pár dolgot a boltban, mentem volna tovább, de indítás után röviddel lefulladt a motor, azóta sem is indult el. Néztem pár dolgot (üzemanyagrelé, biztik, üa.szivattyú kocogtatása), de a vége az lett, hogy haza kellett vontatni..

Ma egyik ismerősöm volt olyan rendes, hogy eljött és rádugott egy hibakód-olvasót, ami nem mutatott hibát. A motor-hiba lámpa nem világít, tehát az agya szerint semmi gond nincs..

Mértük, hogy gyújtás ráadásnál, megjön-e pár sec-re a fesz. az üzemanyag szivattyúra, de nem tette, megmértük a relé behúzótekercse mennyi feszt kap, de sajna 0v-ot mutatott a műszer, a szomszéd reléjé (befecskendezőszelep relé elvileg) pedig 4v-ot.. ami szintén elég karcsú.. :(

motorkód: X12XE

Kimértük az összes biztosítékot, mindegyik rendben.. mi lehet a gond? milyen nyomon induljak el?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap pár km megtétele után, miután vettem pár dolgot a boltban, mentem volna tovább, de indítás után röviddel lefulladt a motor, azóta sem is indult el. Néztem pár dolgot (üzemanyagrelé, biztik, üa.szivattyú kocogtatása), de a vége az lett, hogy haza kellett vontatni..

Ma egyik ismerősöm volt olyan rendes, hogy eljött és rádugott egy hibakód-olvasót, ami nem mutatott hibát. A motor-hiba lámpa nem világít, tehát az agya szerint semmi gond nincs..

Mértük, hogy gyújtás ráadásnál, megjön-e pár sec-re a fesz. az üzemanyag szivattyúra, de nem tette, megmértük a relé behúzótekercse mennyi feszt kap, de sajna 0v-ot mutatott a műszer, a szomszéd reléjé (befecskendezőszelep relé elvileg) pedig 4v-ot.. ami szintén elég karcsú.. :(

motorkód: X12XE

Kimértük az összes biztosítékot, mindegyik rendben.. mi lehet a gond? milyen nyomon induljak el?

Előre is köszi!

Akkumulátor? Generátor?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap pár km megtétele után, miután vettem pár dolgot a boltban, mentem volna tovább, de indítás után röviddel lefulladt a motor, azóta sem is indult el. Néztem pár dolgot (üzemanyagrelé, biztik, üa.szivattyú kocogtatása), de a vége az lett, hogy haza kellett vontatni..

Ma egyik ismerősöm volt olyan rendes, hogy eljött és rádugott egy hibakód-olvasót, ami nem mutatott hibát. A motor-hiba lámpa nem világít, tehát az agya szerint semmi gond nincs..

Mértük, hogy gyújtás ráadásnál, megjön-e pár sec-re a fesz. az üzemanyag szivattyúra, de nem tette, megmértük a relé behúzótekercse mennyi feszt kap, de sajna 0v-ot mutatott a műszer, a szomszéd reléjé (befecskendezőszelep relé elvileg) pedig 4v-ot.. ami szintén elég karcsú.. :(

motorkód: X12XE

Kimértük az összes biztosítékot, mindegyik rendben.. mi lehet a gond? milyen nyomon induljak el?

Előre is köszi!

Testelés rendben?

Link to comment
Megosztás:

minek a testjét nézzem meg, és hol? :blush:

A relé test-lábát.

Én szakadással mérném meg. (rárakom a multiméter egyik pálcáját a test lábra, a másikat meg mondjuk az akksi negatívjára és megmondaná, hogy nincs-e szakadás).

Pontosan nem tudom, hogy hol testel a relé, de biztos van itt aki tudja, talán azt a testpontot kéne megkukkolni.

De ez is csak egy ötlet :)

Módosítva : nemeth_laca
Link to comment
Megosztás:

A relé test-lábát.

Én szakadással mérném meg. (rárakom a multiméter egyik pálcáját a test lábra, a másikat meg mondjuk az akksi negatívjára és megmondaná, hogy nincs-e szakadás).

Pontosan nem tudom, hogy hol testel a relé, de biztos van itt aki tudja, talán azt a testpontot kéne megkukkolni.

De ez is csak egy ötlet :)

Sajna a relék testje az az ECU-ban van.. :icon11:

találtam kapcsrajzot, ezeket mértem végig, a relék bent voltak, gyújtás off / on állapotoknál beírtam a mért feszeket..

http://prohardver.hu/dl/upc/2015-01/15123_relek_bent_gyujt_off.jpg

http://prohardver.hu/dl/upc/2015-01/15123_relek_bent_gyujt_on.jpg

szóval a K15-ös relé adja a tápot a K16-nak, ami indítaná az üzemanyagpumpát, amíg nincs gyújtás az ECU magasan tartja az A9-es lábát, hogy ne indulhasson el a K15-ös relé (befecskendező szelep), mikor megjön a gyújtás, kiad egy alacsony szintet, hogy elindulhasson, ellenben az A3-as lába az ECU-nak, valamitől amikor megjön a gyújtás magasba áll, olyan mintha egy tiltást kapna.. ez mitől lehet?

Link to comment
Megosztás:

Sajna a relék testje az az ECU-ban van.. :icon11:

találtam kapcsrajzot, ezeket mértem végig, a relék bent voltak, gyújtás off / on állapotoknál beírtam a mért feszeket..

http://prohardver.hu/dl/upc/2015-01/15123_relek_bent_gyujt_off.jpg

http://prohardver.hu/dl/upc/2015-01/15123_relek_bent_gyujt_on.jpg

szóval a K15-ös relé adja a tápot a K16-nak, ami indítaná az üzemanyagpumpát, amíg nincs gyújtás az ECU magasan tartja az A9-es lábát, hogy ne indulhasson el a K15-ös relé (befecskendező szelep), mikor megjön a gyújtás, kiad egy alacsony szintet, hogy elindulhasson, ellenben az A3-as lába az ECU-nak, valamitől amikor megjön a gyújtás magasba áll, olyan mintha egy tiltást kapna.. ez mitől lehet?

Riasztó vagy indításgátló? (gyári vagy utólagos)

Módosítva : gezoli
Link to comment
Megosztás:

A 11.5V az messze van attól, hogy rendben. :) Első körben töltsd fel rendesen.

ok, nyilván ezt nem indításra használtam, csak, a reléken keresztül mértem, hogy átmegy-e a tápfesz, és ha igen, akkor hova..

közben kaptam kölcsön töltőt, fel is töltöttem, de majd csak holnap rakom vissza..

több helyről is kaptam olyan info-t, hogy az immo tilthat, levettem a kormányról a tekercset, de sajna minden rendben-nek tűnik, a tekercs nem szakadt, egyéb látható probléma sincs a nyákon.. ergo jó..

ha nem az immo tilt mégsem, akkor mi tilthat még? valakinek van esetleg egy univerzális ECU-programja a fiókjában? :D

-ha átkötöm a benyapumpa reléjét, akkor mire számíthatok? elindul gond nélkül? vagy mást is tilt az immo (ha mégis az tilt?)

-illetve ha ez tilt, akkor a hibakód kiolvasás miért nem írt hibát?

-OPcom programja van a srácnak, adott esetben ezzel kiiktatható az immo-pin kérése próbaképp?

köszi az eddigieket is!

Link to comment
Megosztás:

ok, nyilván ezt nem indításra használtam, csak, a reléken keresztül mértem, hogy átmegy-e a tápfesz, és ha igen, akkor hova..

közben kaptam kölcsön töltőt, fel is töltöttem, de majd csak holnap rakom vissza..

több helyről is kaptam olyan info-t, hogy az immo tilthat, levettem a kormányról a tekercset, de sajna minden rendben-nek tűnik, a tekercs nem szakadt, egyéb látható probléma sincs a nyákon.. ergo jó..

ha nem az immo tilt mégsem, akkor mi tilthat még? valakinek van esetleg egy univerzális ECU-programja a fiókjában? :D

-ha átkötöm a benyapumpa reléjét, akkor mire számíthatok? elindul gond nélkül? vagy mást is tilt az immo (ha mégis az tilt?)

-illetve ha ez tilt, akkor a hibakód kiolvasás miért nem írt hibát?

-OPcom programja van a srácnak, adott esetben ezzel kiiktatható az immo-pin kérése próbaképp?

köszi az eddigieket is!

Esetleg külön tápot adni a szivattyúnak, mindentől függetlenül.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg külön tápot adni a szivattyúnak, mindentől függetlenül.

szvsz már az is elég, ha a K16 vezérlőkanócát átkötöm fix testre, vagy ugyanezt lekötve, átkötöm a K15 vezérelt földére..

bár ha tilt mást is valami, akkor ugyanúgy nem fog elindulni.. holnap kiderül..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.