Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

T gara!

Én egy hozzáértő szerelőt ajánlanék.

Aki értelmezni is tudja a fedcomp hibakódjait.

Köszi,szervízben olvasták ki,ráadásul autóvillamossági szerelő műhelyben.De ott is csak tapogatóztak,talán fordulatszám jeladó? Igy én sem megyek sokra de berágok elviszem Opel szakszervízbe.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Kipufogó ügyben kérném a segítségeteket, azt szeretném megkérdezni, hogy a z12xe motor kipufogó rendszere mennyire kompatibilis a nagyobb típusokéval? Hosszú távra újítanám fel a kocsimat, már a második garnitúra kipufogó kezdi megadni magát a 12 éves autón. Kedvező áron lehet "guberálni" rozsdamentes középső- és hátsó dobot pl. 1,4-eshez, de szeretném megkímélni magam a felesleges kiadástól. Alkalmas -e az 1,4-es kipufogója 1,2 -re? A jó tanácsokat előre is megköszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kipufogó ügyben kérném a segítségeteket, azt szeretném megkérdezni, hogy a z12xe motor kipufogó rendszere mennyire kompatibilis a nagyobb típusokéval? Hosszú távra újítanám fel a kocsimat, már a második garnitúra kipufogó kezdi megadni magát a 12 éves autón. Kedvező áron lehet "guberálni" rozsdamentes középső- és hátsó dobot pl. 1,4-eshez, de szeretném megkímélni magam a felesleges kiadástól. Alkalmas -e az 1,4-es kipufogója 1,2 -re? A jó tanácsokat előre is megköszönöm.

A gyári hátsó dob hővédő burkolata rohad csak. Azt le kell vágni, és alatta ott a saválló! Ezért ne cseréld!

így : https://plus.google.com/u/0/photos/106631535768501005420/albums/5933519844779982273

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a jó tanácsot, de az enyém már nem gyári. A hátsót 8 évesen, a középsőt 9 évesen cserélte a szerelőm valami Bárdi utángyártottra. Ahogy a szomszédom megjegyezte: gyári-gyári-vasgyári... :D

Sajnos....

Enyémet 11 éves korában újítottam fel. És még ki fog bírni jó pár évet így. Az után gyártottak valóban nem bírnak sokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Remélem jó helyre írok és tudtok segíteni. Az autó astra g 1.2-es 2000-es évjárat hiba jelenség egy ideje világit a sárga kis ikon ami talán egy motort akar ábrázolni.Az egy ideje az kb 1 hónapja, de semmi hibát nem produkált. Viszont mostanában egyre nehezebben indul a mai nap meg már el sem lehet indítani. Ha jól olvastam ki a kódot 10.1.3.10. ami ha 0130 akkor lambdaszonda funkció rendellenesség. Ez miatt nem indulhat?? Itt egy videó is

A segítséget előre is köszönöm Tamás

Módosítva : Tom76
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Remélem jó helyre írok és tudtok segíteni. Az autó astra g 1.2-es 2000-es évjárat hiba jelenség egy ideje világit a sárga kis ikon ami talán egy motort akar ábrázolni.Az egy ideje az kb 1 hónapja, de semmi hibát nem produkált. Viszont mostanában egyre nehezebben indul a mai nap meg már el sem lehet indítani. Ha jól olvastam ki a kódot 10.1.3.10. ami ha 0130 akkor lambdaszonda funkció rendellenesség. Ez miatt nem indulhat?? Itt egy videó is

A segítséget előre is köszönöm Tamás

A tartalék kulccsal/pótkulccsal próbáltad indítani? Szerintem az az immo jele ami villog, tehát az indításgátló rakoncátlankodik.

Link to comment
Megosztás:

A tartalék kulccsal/pótkulccsal próbáltad indítani? Szerintem az az immo jele ami villog, tehát az indításgátló rakoncátlankodik.

Helló. Igen próbáltam azzal sem indul. A videón a hibakód van fék és gáz benyom gyújtás ráad villogás megszámol. Az aksi és az olaj jele közti világított folyamatosan menet közben.

Link to comment
Megosztás:

Helló. Igen próbáltam azzal sem indul. A videón a hibakód van fék és gáz benyom gyújtás ráad villogás megszámol. Az aksi és az olaj jele közti világított folyamatosan menet közben.

Helló. odáig jutottam,hogy lambdaszonda hibakód nincs.Viszont nem indul, mert nincs szikra. És itt a hiba, ötlet??

Link to comment
Megosztás:

Helló. odáig jutottam,hogy lambdaszonda hibakód nincs.Viszont nem indul, mert nincs szikra. És itt a hiba, ötlet??

na bonyolódik a helyzet aksisarú le később vissza jött egy hibakód

p1612 immobiliser no or wrong signal immobiliser c05

ez miért lehet??

Link to comment
Megosztás:

na bonyolódik a helyzet aksisarú le később vissza jött egy hibakód

p1612 immobiliser no or wrong signal immobiliser c05

ez miért lehet??

szétugrott a távirányítód az immóval.

össze kell ismét tanítani.

ez csak egy tipp, nálam volt ilyen még egy régebbi kocsimon.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

na bonyolódik a helyzet aksisarú le később vissza jött egy hibakód

p1612 immobiliser no or wrong signal immobiliser c05

ez miért lehet??

No, ezért gyanakodtam én erre eddig is... Jellemzően nem a kulcs fekszik kis, a kormányműnél található vevő rész, de valóban előfordulhat az immochip "elidegenedése" is. Immo-s a pótkulcs is? Mert írtad hogy azzal sem indul. Annak kicsi az esélye hogy egyszerre mindkét kulcs chip-je bedobta a törölközőt, emiatt gyanús a chipet érzékelő egység hibája.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14XE-s motornál kicseréltem a levegőszűrőt. A régi már rendesen tele volt, de jól ment még vele a kocsi. Az újjal (nem márkás, Denckermann típusú) viszont erősebb gázadásnál csak hörög, és inkább lassul, mint gyorsul. A régi szűrőt visszatéve újra minden tökéletes.

A kérdésem az lenne, hogy képes-e a motorvezérlés "megtanulni" idővel a tiszta szűrő paramétereit (pl. az AGR-kikötést is 3-4 nap alatt szokta meg), vagy ne várjak a csodára, inkább vegyek normális márkájú szűrőt?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14XE-s motornál kicseréltem a levegőszűrőt. A régi már rendesen tele volt, de jól ment még vele a kocsi. Az újjal (nem márkás, Denckermann típusú) viszont erősebb gázadásnál csak hörög, és inkább lassul, mint gyorsul. A régi szűrőt visszatéve újra minden tökéletes.

A kérdésem az lenne, hogy képes-e a motorvezérlés "megtanulni" idővel a tiszta szűrő paramétereit (pl. az AGR-kikötést is 3-4 nap alatt szokta meg), vagy ne várjak a csodára, inkább vegyek normális márkájú szűrőt?

Köszi!

Egy 20 perces akksisaru levételt megpróbálhatsz. Ekkor elméletileg visszaáll minden alapra.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X16XEL-nél hogy jön le a szelepfedél? Mert leszedtem a díszburkolatot, a gyújtósort, kilazítottam a csavarokat, de felfele a vezérműtengely tárcsáitól és a burkolattól nem tudtam rendesen leszedni a fedelet, ezért kibuktattam. Feltettem az új tömítést, buktatva vissza, és gondolom itt elmozdult a tömítés, mert most elég sok az olajveszteség a betonon..

De akkor hol rontottam el? :) Szedjem le a vezérlés belső burkolatát (eddig csak meglazítottam a tárcsák alatti két csavarral), vagy a vezérműtárcsát is le kell szedni vagy lazítani? Vagy mi a trükk?

Előre is köszi,
Atesz

szerk: illetve eszembe jutott, hogy a műszer 82 fokon áll stabilan, 91 körül kapcsol a venti, ellenben 92-es termosztát van benne. Előfordulhat, hogy a jeladó csal? Ha igen, melyik jeladó az, amenyik a termosztátnál van?

Módosítva : KrenAti
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valakinek van valami ötlete... Probléma: alapjárat ingadozik és ha meleg a motor érezhetően rángat is alapjáraton. A vízhőfokot nem jelzi menet közben, viszont ha megállok (pl. rendőrlámpánál) elkezd kimozdulni a mutató, de mihelyt elindulok, újra visszamegy a mutató... A fűtés rendesen üzemel. Valakinek valami ötlet? Remélem érthetően írtam le :) Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valakinek van valami ötlete... Probléma: alapjárat ingadozik és ha meleg a motor érezhetően rángat is alapjáraton. A vízhőfokot nem jelzi menet közben, viszont ha megállok (pl. rendőrlámpánál) elkezd kimozdulni a mutató, de mihelyt elindulok, újra visszamegy a mutató... A fűtés rendesen üzemel. Valakinek valami ötlet? Remélem érthetően írtam le :) Előre is köszönöm!

Motor Típus, évjárat. Víz az termosztát vagy jeladó.

Rángatást: Előbb "fagyizz" egyet.

Link to comment
Megosztás:

Opel Astra 1.6 benzin, 2001-es évjárat. Víz az jeladó. "Fagyizz"?

1.6 benzin de milyen motorkód??? Van pár: X16XEL, Z16SE, Z16XE???

Fagyizás: üzem meleg motornál 3500-4000-4500 ford/perc tartományban autózni 20-30-40km-t. Ezzel a lerakódások egy részét kiégeted, "kikormolod" a motort....

Link to comment
Megosztás:

Gyanítom hogy Neked nem az "alap" feltanításra lesz szükséged, de egy próbát megér. Ezt olvasd át:

http://www.opeleseknek.hu/opelalkatreszek/opel-taviranyito-elem-csere/

Neked valami indításgátló gondod lesz, ahhoz kell a szaki akinek van hozzá programja is (OPCOM)...

Helló. Jelen pillanatban semmi hibakód nincs viszont nem indul nincs szikra. Indításkor szépen kialszik minden visszajelző lámpa de nem indul. További ötletek??

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.