Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Melyiket érdemes megvenni?

(Nem mindig a drágább a jobb minőségű?!)

http://mullerautowebshop.hu/opel-astra-g/685-opel-astra-vectra-zafira-termosztat.html

http://www.opeleseknek.hu/opelshop/opel-astra-h-classic-2004-alkatreszek/opel-astra-h-16-benzin/opel-astra-h-16-benzin-motorkod-z16xep-105le-77kw-gyari-premium-alkatreszek/opel-termosztat-astra-g-astra-h-zafira-b-insignia-meriva-a-vectra-c-signum-gm-gyari-1338178

http://www.autoalkatreszek24.hu/wahler-1719184.html

Persze, van még "gyári" is majdnem 60ezer forintért...

Te melyiket vennéd meg ha a saját autódba vásárnád?

Ui.: Bocs, ha amatőr kérdésekkel fárasztalak, de nemrég vettem az autót és nem vagyok még képbe az alkatrészek gyártói/minőségével...

Én annó FEBI-t vettem.

A Wahler jó áron van 20k-ért sztem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Melyiket érdemes megvenni?

(Nem mindig a drágább a jobb minőségű?!)

http://mullerautowebshop.hu/opel-astra-g/685-opel-astra-vectra-zafira-termosztat.html

http://www.opeleseknek.hu/opelshop/opel-astra-h-classic-2004-alkatreszek/opel-astra-h-16-benzin/opel-astra-h-16-benzin-motorkod-z16xep-105le-77kw-gyari-premium-alkatreszek/opel-termosztat-astra-g-astra-h-zafira-b-insignia-meriva-a-vectra-c-signum-gm-gyari-1338178

http://www.autoalkatreszek24.hu/wahler-1719184.html

Persze, van még "gyári" is majdnem 60ezer forintért...

Te melyiket vennéd meg ha a saját autódba vásárnád?

Ui.: Bocs, ha amatőr kérdésekkel fárasztalak, de nemrég vettem az autót és nem vagyok még képbe az alkatrészek gyártói/minőségével...

https://cromax.hu/30000000-hutorendszer/30700000-termosztat-es-alkatreszei/30700199-termosztat/143936-termosztat+termosztathaz-fedel-opel

Itt a gyári olcsóbb...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórum társak!

Egy eve van tulajdonomban egy 2003-as A Zafira(Z16XE), es eddig semmi nagyobb baj nem volt a motorjával. Elfogadtam, hogy olyan 2-3 ezrenkent kellett olajat utána tölteni. Viszont nemreg voltunk hosszabb uton vele, autopályán tempomattal(110km/h),csak ritkán szaladtam bele 1-2 előzesbe. Szoval a lenyeg, hogy olyan 1000km után már majd 1 liter olajat kellett beleöntenem. Nem tudom hova tenni a dolgot. Ennyire megviselte volna ez a kis kiruccanás?!?! Jah es most már induláskor es erősebb gyorsításkor halványkek füst is távozik a kipufogón. Amugy 270 ezer(valós) km van benne, es 10 ezrenkent cserelem az olajat.Eddig Castrol Total Quartz 7000 10W40-et használtam.

Valakinek volt már hasonló tapasztalata ilyen km futás körül?? kezdhetek gyűjteni motor generálra???

Amugy simán vállalnán,mert anno az F Astrám(X16XEL) is generálozva lett, es nem bántam meg. utánna egy deci olajat nem evett.

Üdv, Attila

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórum társak!

Egy eve van tulajdonomban egy 2003-as A Zafira(Z16XE), es eddig semmi nagyobb baj nem volt a motorjával. Elfogadtam, hogy olyan 2-3 ezrenkent kellett olajat utána tölteni. Viszont nemreg voltunk hosszabb uton vele, autopályán tempomattal(110km/h),csak ritkán szaladtam bele 1-2 előzesbe. Szoval a lenyeg, hogy olyan 1000km után már majd 1 liter olajat kellett beleöntenem. Nem tudom hova tenni a dolgot. Ennyire megviselte volna ez a kis kiruccanás?!?! Jah es most már induláskor es erősebb gyorsításkor halványkek füst is távozik a kipufogón. Amugy 270 ezer(valós) km van benne, es 10 ezrenkent cserelem az olajat.Eddig Castrol Total Quartz 7000 10W40-et használtam.

Valakinek volt már hasonló tapasztalata ilyen km futás körül?? kezdhetek gyűjteni motor generálra???

Amugy simán vállalnán,mert anno az F Astrám(X16XEL) is generálozva lett, es nem bántam meg. utánna egy deci olajat nem evett.

Üdv, Attila

Nos, a 10w40 elvileg nem való ebbe a motorba. Sőt, nálam talán pont erre vezethető vissza az, hogy 120k km futás után bontani és gyűrűzni kellett (új kora óta márkaszervizbe hordta az első és egyetlen tulaj, sajnos betartották a hosszú csereperiódust /meg talán még trükközött is a szerviz néha/, de 10w40-el töltögették egyetlen kivétellel, akkor kapott 5w40-et). 1000km-re megevett 1,1 liter kenőanyagot és meleg motornál ha hagytam ketyegni alapjáraton mondjuk 1 percet majd nyomtam neki egy kövérebb gázt, akkor dobott egy füstpamacsot. Ez a beavatkozás óta szerencsére nincs jelen, gyűrűket cseréltek és a szelepszár szimeringeket, most kb 1,5dl/1000km környéke az olajfogyás (nem minden dugattyún lettek cserélve a gyűrűk, csak a kopottak/megszorultak). Egyébként ha ez a fogyás csak most jött elő hogy terhelten forgattad (autópálya x személy), és a későbbi használat mellett nem ilyen magas (mondjuk 5-6dl/1000km), akkor szerintem olcsóbb "olajozni" mint egy ekkora generálba belefogni.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Nos, a 10w40 elvileg nem való ebbe a motorba. Sőt, nálam talán pont erre vezethető vissza az, hogy 120k km futás után bontani és gyűrűzni kellett (új kora óta márkaszervizbe hordta az első és egyetlen tulaj, sajnos betartották a hosszú csereperiódust /meg talán még trükközött is a szerviz néha/, de 10w40-el töltögették egyetlen kivétellel, akkor kapott 5w40-et). 1000km-re megevett 1,1 liter kenőanyagot és meleg motornál ha hagytam ketyegni alapjáraton mondjuk 1 percet majd nyomtam neki egy kövérebb gázt, akkor dobott egy füstpamacsot. Ez a beavatkozás óta szerencsére nincs jelen, gyűrűket cseréltek és a szelepszár szimeringeket, most kb 1,5dl/1000km környéke az olajfogyás (nem minden dugattyún lettek cserélve a gyűrűk, csak a kopottak/megszorultak). Egyébként ha ez a fogyás csak most jött elő hogy terhelten forgattad (autópálya x személy), és a későbbi használat mellett nem ilyen magas (mondjuk 5-6dl/1000km), akkor szerintem olcsóbb "olajozni" mint egy ekkora generálba belefogni.

Szia!

Olcsobb "olajozni"??? Mit ertessz ezalatt?? Tegyek bele 5W40-es olajat??? De hogyhogy nem 10W40 való bele. En is full kitöltött szervízkönyvel vettem es az utobbi időkben kezdtek 10W40-es olajat beletenni.

Elsőre en is szelepszár szimeringre gyanakodtam.

Remelem tenyleg nem lesz nagy a baj....

Köszönöm a válaszod!!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Olcsobb "olajozni"??? Mit ertessz ezalatt?? Tegyek bele 5W40-es olajat??? De hogyhogy nem 10W40 való bele. En is full kitöltött szervízkönyvel vettem es az utobbi időkben kezdtek 10W40-es olajat beletenni.

Elsőre en is szelepszár szimeringre gyanakodtam.

Remelem tenyleg nem lesz nagy a baj....

Köszönöm a válaszod!!

Számold ki hogy mennyi olajat kell utánatöltened (Ft-ban) extrába és mennyibe lenne a motorgenerál. Lehet hogy azon a költségen még futhatsz többszázezer km-t így ahogy van... Z-s motorkódtól nem szabadna 10w-t beleönteni, gondolom a fogyást kívánták optimalizálni, miközben ugyebár melegen az 5w40 és a 10w40 ua.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórum társak!

Egy eve van tulajdonomban egy 2003-as A Zafira(Z16XE), es eddig semmi nagyobb baj nem volt a motorjával. Elfogadtam, hogy olyan 2-3 ezrenkent kellett olajat utána tölteni. Viszont nemreg voltunk hosszabb uton vele, autopályán tempomattal(110km/h),csak ritkán szaladtam bele 1-2 előzesbe. Szoval a lenyeg, hogy olyan 1000km után már majd 1 liter olajat kellett beleöntenem. Nem tudom hova tenni a dolgot. Ennyire megviselte volna ez a kis kiruccanás?!?! Jah es most már induláskor es erősebb gyorsításkor halványkek füst is távozik a kipufogón. Amugy 270 ezer(valós) km van benne, es 10 ezrenkent cserelem az olajat.Eddig Castrol Total Quartz 7000 10W40-et használtam.

Valakinek volt már hasonló tapasztalata ilyen km futás körül?? kezdhetek gyűjteni motor generálra???

Amugy simán vállalnán,mert anno az F Astrám(X16XEL) is generálozva lett, es nem bántam meg. utánna egy deci olajat nem evett.

Üdv, Attila

A generál után rendes olajat tegyél bele.

Az ásványi olaj fűnyíróba való... :)

Link to comment
Megosztás:

A generál után rendes olajat tegyél bele.

Az ásványi olaj fűnyíróba való... :)

Egyebkent visszaneztem a szervízfüzetet, s már relative hamar, a 130 ezres km állástól 10W40-es olajat töltöttek szerencsetlen motorba. Azelőtt 5W40-es ment bele. Nem ertem,mi kesztette arra a szervizeseket, hogy az előírásnak nem megfelelő olajat tettek bele,s lehet most ennek a következmenye,h elkezdett füstölni. Nemsokára elviszem egy ismerős szakihoz, aztán kitaláljuk mi legyen a sorsa.

Link to comment
Megosztás:

Számold ki hogy mennyi olajat kell utánatöltened (Ft-ban) extrába és mennyibe lenne a motorgenerál. Lehet hogy azon a költségen még futhatsz többszázezer km-t így ahogy van... Z-s motorkódtól nem szabadna 10w-t beleönteni, gondolom a fogyást kívánták optimalizálni, miközben ugyebár melegen az 5w40 és a 10w40 ua.

Szia!

Neked mennyibe fájt a generál??

Egyebkent nekem nem is inkább az anyagiak,mint inkább a füstöles a problema. Rendesen szegyenlem,mikor gyorsításkor elkezd füstölni. Ha nem zavarna akkor inkább dieselt vettem volna, aztan meg meg is piszkálnám, hogy jobban füstöljön :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Neked mennyibe fájt a generál??

Egyebkent nekem nem is inkább az anyagiak,mint inkább a füstöles a problema. Rendesen szegyenlem,mikor gyorsításkor elkezd füstölni. Ha nem zavarna akkor inkább dieselt vettem volna, aztan meg meg is piszkálnám, hogy jobban füstöljön :)

Az én esetem elég sajátságos, mivel én márkakereskedéstől vettem majd használat közben derült ki a probléma. Garanciában javították a saját márkaszervizükben, így nem tudom pontosan mert én számlát nem kaptam csak munkalapot. Gondolom maguknak munkadíjat nem számoltak fel (a munkalapon 160k környéke szerepelt, pontosan már nem emlékszem így hirtelen, de ez a nagyságrend. Ebben olajcsere, gyűrűzés, szelepszárazás, szükséges tömítéscserék, olajteknő és teljes belső motortisztítás -olajjárat- volt benne.) Engem is zavart a jelenség, meg azért nem olcsó játék 1000km-ként több mint egy flakon olajat beleönteni... Gondolom észrevették hogy csipegeti a kenőanyagot és ezért tettek bele 10w-t.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egyebkent visszaneztem a szervízfüzetet, s már relative hamar, a 130 ezres km állástól 10W40-es olajat töltöttek szerencsetlen motorba. Azelőtt 5W40-es ment bele. Nem ertem,mi kesztette arra a szervizeseket, hogy az előírásnak nem megfelelő olajat tettek bele,s lehet most ennek a következmenye,h elkezdett füstölni. Nemsokára elviszem egy ismerős szakihoz, aztán kitaláljuk mi legyen a sorsa.

Megnéztem az én kocsim szervizkönyvét.Ebbe is 10W-40-et raktak.2006-ban 12 800 Km-nél.Aztán 2007-ben 33 500 Km-nél.2008-ban meg 5W-30-at 58000 Km-nél.Mindezt Opel Tóth követte el Vácon.Legalább nem 30 ezrenként cseréltek olajat,már ez is valami:)Tovább nincs vezetve a könyv.Remélem a volt tulaj utána normális helyre vitte,ahol belevaló olajat tettek.Nekem még nem eszi annyira és nem is füstöl.Gyújtásmodult cseréltek még benne visszahívás miatt 1720 Km-nél 2 hónapos korában.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Z16xep G Astrába, ezek szerint csakis 5w40 szintetikus olaj mehet?

Nem.

Az "olajos" topic-ban találsz sok-sok választ a kérdéseire (kenőanyag vonalon). Idemásolom Neked mantec/cod903 fórumtársunk mindenre kiterjedő iránymutatását, ezekből választhatsz ha a legfrissebb előírásoknak szeretnél megfelelni választásod során. Íme:

"Aktuális GM Olajköcetelményt (dexos2) teljesítő és Mo-on kapható motorolajok:

Mobil 1 ESP 0W-40 olajwebshop.hu

Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajdokk.hu

Castrol Edge Titanium Fst 0W-40 castrolmintabolt.hu

Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu

Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 olajshop.hu

Castrol Edge Titanium Fst 5W-30 C3 castrolmintabolt.hu

Castrol Edge Titanium Fst Turbo Diesel 5W-40 the-filtershop.com

Castrol Magnatec 5W-40 C3 olaj24.hu

Total Quartz Ineo Mc3 5W-30 totalolaj.hu

Elf Evolution Full-Tech Msx 5W-30 bardiauto.hu

Elf Evolution Full-Tech Lsx 5W-40 bardiauto.hu

Eni i-Sint Ms 5W-30 olajshop.hu

Shell Helix Ultra AG 5W-30 shellshop.hu

Statoil LazerWay G 5W-30 webautoshop.hu

Mol Dynamic Gold 5W-30 kenoanyagfutar.hu

Motul Specific dexos2 5W-30 motul-bolt.hu

Omv Bixxol special C3 5W-30 premiumolaj.hu

Q8 Formula Special G Long Life 5W-30 formula3000.hu

Eneos Premium Hyper 5W-40 szilkerauto.hu

Eneos Premium Hyper 5W-30 szilkerauto.hu

Gulf Formula Gmd 5W-30 gulf.hu

Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30 olajborze.hu

Comma Syner-Z 5W-30 gepex.hu

Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 kicsikocsiautosbolt.hu

Genuine GM Motor Oil dexos2 5W-30 autoteka2000.hu

Valvoline SynPower Xtreme Mst C3 5W-30 sgconsult.hu

Valvoline SynPower Xtreme Mst C3 5W-40 sgconsult.hu

Mannol O.e.m. Opel 5W.30 the-filtershop.com

Megol Motorenoel Efficiency 5W-30 goldolaj.hu

Ravenol Longlife LSG SAE 5W-30 sct-hungary.hu

Rowe Hightec Synt Rs 5W-30 Hc-Fe west-autoteka.hu

Midland Axxept 5W-30 midland.hu

Vat Oil SynGold 5W-30 olaj24.hu"

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Opel Vectra 1.6 16V z16xe

Sziasztok! Van ez vectrám és egy pár hónapja kezdet rakoncátlankodni. Először folytószelep hibát jelzet majd gázpedál hibát. A jelenség az volt hogy 1-es és kettes fokozatban betiltott és visszavette az erőt a gépből. De ha menet közben leállítottam és újraindítottam simán ment ismét erőre kapva. Egy hete új jelenség van! Beindítom megyek bemelekszik és ha megállok nem indul újra mig ki nem hül a motor... Azt mondják motorvezérlő, de akkor miért nem csinálja mindíg?

Remélem tudtok segíteni! Köszi előre is!!!

Link to comment
Megosztás:

Opel Vectra 1.6 16V z16xe

Sziasztok! Van ez vectrám és egy pár hónapja kezdet rakoncátlankodni. Először folytószelep hibát jelzet majd gázpedál hibát. A jelenség az volt hogy 1-es és kettes fokozatban betiltott és visszavette az erőt a gépből. De ha menet közben leállítottam és újraindítottam simán ment ismét erőre kapva. Egy hete új jelenség van! Beindítom megyek bemelekszik és ha megállok nem indul újra mig ki nem hül a motor... Azt mondják motorvezérlő, de akkor miért nem csinálja mindíg?

Remélem tudtok segíteni! Köszi előre is!!!

B Vectra?

Nagy eséllyel valóban az.

Ha a fojtószelep és az érzékelők hibája kizárható, akkor valószínűleg ECU.

Típushiba.

Nekem is volt ilyen nemrég, főleg rottymeleg időben...

Esetleg még megfontolandó: szelepszorulás.

Itt 10k-ért megmondják, hogy az ECU-e a hibás.

40-80k között van a javítás, 2 év garanciával, amibe beszámítják a 10k-t.

Én is tervezem, hogy elküldöm az enyémet, de még össze kéne spórolni a 80k-t, ha esetleg az a forgatókönyv van, akkor legyen autóm.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumozók!

 

Először szeretném megköszönni Nektek a sok hasznos információt, amit az Opelekről tudtam meg.

 

Azzal a problémával szembesültem, hogy a Z14XEP motorú G Astrámban kikopott a Twinport szelepeket vezérlő műanyag rudazat.

Több lehetséges megoldást is találtam:

1) Kicserélni a szívósort egy felújított (csapágyazott) példányra.

Ezzal kapcsolatban van valakinek tapasztalata?

 

2) A szervíz felajánlotta, hogy kiszedi a lapocskákat és ledugózza a helyüket.

Ezzel kapcsolatban attól félek, hogy a lapocskák kiszerelése hosszú távon nem tesz jót a motornak, bekoszolódhat, mert a lapocskák segítik a megfelelő keverékképzést.

Ilyenkor érdemes állítani a motorvezérlésen is, hogy jobb legyen a keverékképzés?

 

A hozzászólásokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumozók!

 

Először szeretném megköszönni Nektek a sok hasznos információt, amit az Opelekről tudtam meg.

 

Azzal a problémával szembesültem, hogy a Z14XEP motorú G Astrámban kikopott a Twinport szelepeket vezérlő műanyag rudazat.

Több lehetséges megoldást is találtam:

1) Kicserélni a szívósort egy felújított (csapágyazott) példányra.

Ezzal kapcsolatban van valakinek tapasztalata?

 

2) A szervíz felajánlotta, hogy kiszedi a lapocskákat és ledugózza a helyüket.

Ezzel kapcsolatban attól félek, hogy a lapocskák kiszerelése hosszú távon nem tesz jót a motornak, bekoszolódhat, mert a lapocskák segítik a megfelelő keverékképzést.

Ilyenkor érdemes állítani a motorvezérlésen is, hogy jobb legyen a keverékképzés?

 

A hozzászólásokat előre is köszönöm!

 

Tanácsom, hogy hagyd a francba, nem éri meg a vesződséget.

nekem is "szól" de oda se neki, bajod nem lesz tőle.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Udv.

En most szeretnek venni egy 1.8 benz zafirat elonyos aron 2004 es. Az a baj vele,hogy nem porog fel a motor 1500 tartya a motor. Sajnos csak este tudnam megvenni de akkor mar semmi lehetosegem szakihoz vinni. Tudnatok segiteni? Ha nagy a baj akkor hagyom. Amugy szepen indul es szepen jar a motor is. Koszi!

Link to comment
Megosztás:

Udv.

En most szeretnek venni egy 1.8 benz zafirat elonyos aron 2004 es. Az a baj vele,hogy nem porog fel a motor 1500 tartya a motor. Sajnos csak este tudnam megvenni de akkor mar semmi lehetosegem szakihoz vinni. Tudnatok segiteni? Ha nagy a baj akkor hagyom. Amugy szepen indul es szepen jar a motor is. Koszi!

Szerintem akkor vigyél magaddal szakit.Csak van olyan ismerősöd aki ért hozzá és elmegy veled megnézni.

Húú már 1000-szer írtam hülyeséget:)

Módosítva : Geopake
Link to comment
Megosztás:

T helgi!

 

"... csk 5w-40 ..."

A követelmény nem viszkozitási osztály (5W-30, 5W-40 ...)

Hanem az aktuális gyártóművi követelmény (GM dexos2) megléte.

 

SZia!

 

Ez is igaz, de az olajfogyásról volt szó,

http://www.olajinfo.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=7:mit-jelent-a-viszkozitas&catid=13:fogalomtar&Itemid=16

 

A dexos-hoz:

http://www.olajinfo.hu/szabvanyok/6-motorolaj-szabvanyok/48-a-gm-dexos-2-specifikacio

 

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.