Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Üdv mindenki!

Úgy gondolom, h a következő szervíznél gyertyát is cserélek, cirka 40e km után illik.

Az aláírásomban szereplő motorhoz milyen márkájút és hol érdemes venni? (egyébként többnyire a http://alkatreszek.hu oldalon vásárolok, eddig elégedetten)

Illetve, azon gondolkodok, h próbára tennék valami "sport" gyertyát is, jókat hallottam pl a kétpólusúakról, irridiusomokról...

Iridiumost használok autóhoz, motorhoz, jók a tapasztalataim.
Link to comment
Megosztás:

Milyet és hol veszed? Honnan tudom, h adott irridiumos az én autómhoz is jó-e?

NGK-t szoktam venni, autósboltból, motorkód alapján tudják hogy milyen kell bele.

 

Találtam egy keresőoldalt. Z14XE-re simának kétpólusút ír: BKR5EK

 Az iridiumos változat pedig: BKR5EIX

https://www.ngk.de/nc/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/OPEL/ASTRA%20G/BKR5EK/15429/

 

Link to comment
Megosztás:

Link to comment
Megosztás:

Az igazság az, hogy én a helyedben ragaszkodnék a gyári gyertyához. Előző autómban rápiszkáltam, pedig szaküzletben ajánlottat tettem bele, jó drága volt meg mint kiderül szar is... 

 

Más: kolléga (Z12XE) autójában melegen szól a hidrótőke (nálam inkább hidegen). Szerelője (aki hivatalosan egy Ford/Volvo márkaszerviz megbecsült szerelője) ajánlotta neki a BG termékeit. Abban van egy tisztító (Cleaner) ill egy regeneráló. Állítólag ez együttes használata rendbe teszi a hidrotőke csattogást. Ti hallottatok már erről a termékcsaládról? 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az olajtól ilyen kormos a gyertyám? 8 ezer km van bennük, Bosch FLR8LDCU+

Következő cserekor kipróbálom a Denso K16TT típust. Valakinek van róla tapasztalata?

Tapasztalatom ugyan nincs, de ezen oldal szerint az FLR8LDCU+-t nem helyettesíti a Denso K16TT. A sima FLR8LDCU helyett jó a K20TT, a "pluszos" verzió kiváltója viszont a K20TXR.

Link to comment
Megosztás:

Tapasztalatom ugyan nincs, de ezen oldal szerint az FLR8LDCU+-t nem helyettesíti a Denso K16TT. A sima FLR8LDCU helyett jó a K20TT, a "pluszos" verzió kiváltója viszont a K20TXR.

 

Köszi,

 

Cromax szerint GM/Bosch FQR8LEU2 egypólusú kell 2004-től, 2003-ig bezárólag pedig 2 pólusú FLR8LDCU. A Bosch katalógusa nem különbözteti meg az évjáratot Z14XE-nél, és oda egységesen a FLR8LDCU (és utódját a FLR8LDCU+) listázza. Z14XEP-hez FQR8LEU2 egypólusút hoz.

 

Nekem 2004/10 havi gyártású az autóm (z14xe). Denso keresője alapján mindkettő jó hozzá:

1 pólusú KJ16CR-L11, K16TT

2 pólusú K20TXR, K20TT (TT = Denso twin-tip széria)

 

Érdekes, hogy a Denso Z14XEP-be K20TT ajánl, viszont ha a Bosch szerinti FQR8LEU2 Denso megfelelőjét listáztatom, akkor a K16TT-t dobja ki. :)

Módosítva : gedikart
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tudod, mit nem értek?

Ugyanez az évjárat, hónap, motorkód az én kocsimban is.

- ajánlott NGK iridium gyertya -> http://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9310 MENETMÉRET:14

- amit te mutattál Denso -> https://alkatreszek.hu/gyujtogyertya_denso_1/den_k16tt_p MENETMÉRET: 19

Na, ez hogy lehet???

Nem jó az az adatlap. Eleve 1:19-et ír.

Link to comment
Megosztás:

Tudod, mit nem értek?

Ugyanez az évjárat, hónap, motorkód az én kocsimban is.

- ajánlott NGK iridium gyertya -> http://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9310 MENETMÉRET:14

- amit te mutattál Denso -> https://alkatreszek.hu/gyujtogyertya_denso_1/den_k16tt_p MENETMÉRET: 19

Na, ez hogy lehet???

 

Menetméret 14, kulcsnyílás: 16, a menethossz 19 kell hogy legyen.

 

Közben megtaláltam, hogy a Denso 20 illetve 16-os típusai (K16TT, K20TT, KJ16CR-L11, K20TXR)  1 hőértékben különböznek, és a 16-os hőértéke felel meg a Bosch 8-as, NGK 5-nek.

 

http://www.globaldenso.com/en/products/aftermarket/plug/qa/tough/images/p19-1.gif

Link to comment
Megosztás:

http://www.denso-am.eu/e-catalogue/

 

Ha ez alapján keresek, akkor 2 alvázszám sorszámot listáz

 

Ch: >42000000, 45000000, 45000000, 4B000000
Ch: 42000001, 45000001, 46000001, 48000001, 4B000001>

 

Nekem W0L0TGF48 és az utána következő karakterek szerepelnek. De ebből az F48 csupán annyit jelöl hogy 5 ajtós ferdehátú, tehát ez pl igaz egy 2002-es autónál is. 4 ajtósnál pedig F69 kerül a sorba. Az miben különbözik? Mert itt nem szerepel a felsorolásban.

 

Valószínűsítem, hogy nem teljes ez a lista, ugyanis a 4, a 2004-es évet jelenti, az utána köv karakter pedig a gyártás helyét. Tehát a légyeg, hogy 2004-es modellévtől már az alsó sor érvényes.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

http://www.denso-am.eu/e-catalogue/

 

Ha ez alapján keresek, akkor 2 alvázszám sorszámot listáz

 

Ch: >42000000, 45000000, 45000000, 4B000000

Ch: 42000001, 45000001, 46000001, 48000001, 4B000001>

 

Nekem W0L0TGF48 és az utána következő karakterek szerepelnek. De ebből az F48 csupán annyit jelöl hogy 5 ajtós ferdehátú, tehát ez pl igaz egy 2002-es autónál is. 4 ajtósnál pedig F69 kerül a sorba. Az miben különbözik? Mert itt nem szerepel a felsorolásban.

 

Én fordítva keresnék.

Ne autótípusra keress, hanem a gyári cikkszám alternatívájára...

 

Link to comment
Megosztás:

Jó estét.Kérdésem lenne felétek,mégpedig motorral kapcsolatosan.Az autóm olyan dolgot produkál, hogy kitartott gáznál, tehát amikor csak annyira nyomom a gázpedált hogy tartsa a sebességet a kocsim,néhány másodpercenként ránt(megtorpan) rángat ,olyan mintha gyújtáskimaradás vagy injektor kihagyása lenne .gyorsításkor -kipörgetéskor nem csinálja ,csak amikor részterhelés van.Gáz használatkor is ez  a helyzet.Hibát nem dob ki.Esetleg valakinek volt már hasonló?Mi lehet a gond?Köszönöm.

 

Link to comment
Megosztás:

Jó estét.Kérdésem lenne felétek,mégpedig motorral kapcsolatosan.Az autóm olyan dolgot produkál, hogy kitartott gáznál, tehát amikor csak annyira nyomom a gázpedált hogy tartsa a sebességet a kocsim,néhány másodpercenként ránt(megtorpan) rángat ,olyan mintha gyújtáskimaradás vagy injektor kihagyása lenne .gyorsításkor -kipörgetéskor nem csinálja ,csak amikor részterhelés van.Gáz használatkor is ez  a helyzet.Hibát nem dob ki.Esetleg valakinek volt már hasonló?Mi lehet a gond?Köszönöm.

 

Nekem csak akkor ha pici gázt adok akkor mintha rugna egyet. Sztem egy szelepház tisztítás kellene. Gyorsítás van, alapjárat nem ingadozik.

Meg amikor leszállok a gázrol egy 50es tempónál akkor mintha berántana de nagyon kell figyelni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak akkor ha pici gázt adok akkor mintha rugna egyet. Sztem egy szelepház tisztítás kellene. Gyorsítás van, alapjárat nem ingadozik.

Meg amikor leszállok a gázrol egy 50es tempónál akkor mintha berántana de nagyon kell figyelni.

Mindkettőtöké EGR szelep. Takarítás vagy csere.

Link to comment
Megosztás:

Mindkettőtöké EGR szelep. Takarítás vagy csere.

Azért a folytószelepre ránéznék ennél a hibánál. Nekem le van zárva az EGR már egy éve (megelőzés, nem volt hibája), de az apró torpanás mintha lenne. Nekem a folytószelep tiszta retek csak én nem merem szétszedni... Ezért gondolom hogy az is lehet a hiba forrása...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Én körülbelül 2,5 hónapja vettem egy 1,6 benzines kombi G astrát és lenne pár kérdésem hátha tud valaki segíteni!
Na szóval 1: Amikor vissza esik a fordulat 1,5 alá és erölködnie kell egy kicsit a motornak akkor erős zörgő hangot ad ki mintha valami nem lenne normálisan rögzítve és rezegne! a Szerelőm nem tudott rá semmi konkrétat mondani igazából tippje sem volt rá vagy ez normális esetleg?
Valamint 2: amikor megvettem vezérműszíjcsere olajcsere olajszűrő csere légszűrő csere kézifékbovden csere illetve elől mindkét féktárcsa és fékpofa csere is történt! De elől valami nem frankó mert menet közben olyan 20km/h fölötti sebességtől "nyekereg". Nemtudom mennyire probléma de engem nagyon irritál a hang! Azt mondta a szerelőm hogy kell neki egy kis idő míg bekopik de már több mint 5 ezer km-t tettem meg vele a csere óta nincs olyan hogy ennyi út alatt is csinálja. Múltkor elvittem hozzá lecsedte a kerekeket és semmit nem észleltünk se erős kopásnyom se elszineződés nem akad könnyen elfordítható kézzel is! Mondott még olyat hogy valami gumibetéteket kellene megpróbálni cserélni (lehet hülyeséget mondtam előre is elnézést :D) ez mennyire reális vagy van valakinek valami tippje rá?
3: lehet az elsővel van összefüggésben de alapjáraton is lehet hallani kis zörgő hangot de az nagyon minimális néha erősebb de azt is csak ha közel hajolunk a motorhoz akkor lehet hallani!
Előre is köszönöm válaszotokat! Szép napot!:)

Link to comment
Megosztás:

Üdv az uraknak!
Úgy esett hogy lekerült a hengerfej mert kiégett a tömítés,a leömlő elrepedt.Szólt a szerelőm,ha van kedvem pucolgassam meg kívül a szívósort/torkot hogy szép és jó legyen,mert sok munkája van és nem ér rá ezzel foglalkozni.
Nos én elhoztam,de inkább szétszedtem mert amikor belenéztem volt ahol fél centis olajsár volt lerakódva,a deci olajról meg nem is beszélve ami az alján volt mikor szétszedtem.Nem hiszem hogy az előző tulaj az elmúlt 16 év alatt szétszedette volna,amikor hengerfej tömítést cseréltetett/nem gyárira/.
Kérdésem az lenne hogy nem-e ártottam neki a szétszedéssel? Illetve mivel lehet fémtisztára lepucolni? /magasnyomású vagy gőztisztító/ jelenleg brigeciol-al van lefújva. Valamint miért úszik ez az olajban? 99' X14XE 16V 
A segítő válaszokért hálás lennék! :)

CAM00043.jpg

Módosítva : maszek94
Link to comment
Megosztás:

Arra, hogy jó a keverékképzésed, nincs baj a rendszerrel!

Link to comment
Megosztás:

Üdv az uraknak!
Úgy esett hogy lekerült a hengerfej mert kiégett a tömítés,a leömlő elrepedt.Szólt a szerelőm,ha van kedvem pucolgassam meg kívül a szívósort/torkot hogy szép és jó legyen,mert sok munkája van és nem ér rá ezzel foglalkozni.
Nos én elhoztam,de inkább szétszedtem mert amikor belenéztem volt ahol fél centis olajsár volt lerakódva,a deci olajról meg nem is beszélve ami az alján volt mikor szétszedtem.Nem hiszem hogy az előző tulaj az elmúlt 16 év alatt szétszedette volna,amikor hengerfej tömítést cseréltetett/nem gyárira/.
Kérdésem az lenne hogy nem-e ártottam neki a szétszedéssel? Illetve mivel lehet fémtisztára lepucolni? /magasnyomású vagy gőztisztító/ jelenleg brigeciol-al van lefújva. Valamint miért úszik ez az olajban? 99' X14XE 16V 
A segítő válaszokért hálás lennék! :)

Nem ártasz neki a szétszedéssel, csak utána rendesen össze kell rakni, ne szívhasson falsot. A vastagját le kell kaparni, és beáztatni benzinbe, gázolajba, nitrohigítóba, amibe tetszik. Azért úszik az olajban, mert a karterszellőztetőn keresztül be tudja szívni az olajgőzt, ami szépen lecsapódik és összegyűlik.

Link to comment
Megosztás:

Üdv az uraknak!
Úgy esett hogy lekerült a hengerfej mert kiégett a tömítés,a leömlő elrepedt.Szólt a szerelőm,ha van kedvem pucolgassam meg kívül a szívósort/torkot hogy szép és jó legyen,mert sok munkája van és nem ér rá ezzel foglalkozni.
Nos én elhoztam,de inkább szétszedtem mert amikor belenéztem volt ahol fél centis olajsár volt lerakódva,a deci olajról meg nem is beszélve ami az alján volt mikor szétszedtem.Nem hiszem hogy az előző tulaj az elmúlt 16 év alatt szétszedette volna,amikor hengerfej tömítést cseréltetett/nem gyárira/.
Kérdésem az lenne hogy nem-e ártottam neki a szétszedéssel? Illetve mivel lehet fémtisztára lepucolni? /magasnyomású vagy gőztisztító/ jelenleg brigeciol-al van lefújva. Valamint miért úszik ez az olajban? 99' X14XE 16V 
A segítő válaszokért hálás lennék! :)

CAM00043.jpg

Szia!

Nekem is ilyen évjáratú X14XE-m van. Mennyi km-nél történt ez a probláma?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.