Jump to content
Qpack

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer

Recommended Posts

Szevasztok!

mivel tavaly szeptemberben vettem a kocsit így a klímát nem nagyon tudtam használni, de van 1-2 érdekes dolog, amit szeretnék egy hozzáértő szerelővel megvitatni illetve ha tudtok olyan szakit aki megbízhatóan és hozzáértően (ha kell) meg bírja javítani akkor azzal se kíméljetek.

A jelenség a következő:
1. a klíma kuplung elég gyakran kapcsolgat nem csak úgy hogy bekapcsolt, hanem van, hogy kb megy a kompresszor 5 mp-et, majd áll 2mp-ig, aztán ismét megy 5-8 mp-et és így kattog elég sokat

2. ha klímát használok utánna elég érdekes "illat" van az autóban, tehát nem közben, hanem utánna elég sokáig....kivettem az elfolyáshoz tartozó alsó részét a "müanyag házának", ott nem találtam semmi eldugulásra utaló nyomot, de azt furcsálltam, hogy a fűtőtest van közvetlen fölötte és nem a klíma belső hőelvonója.....

A kérdések:
1. normális e, hogy ennyit kapcsolgat a kuplung? (kinek hogy csinálja?)
2. mitől lehet ez a szag?
3. mi kapcsolgathatja még a kuplungját? :?
4. milyen érzékelőket és hol találok, ami ezt okozhatja...?
5. meddig kellene lebontanom a cuccokat a kocsiban, hogy kimondottan a klíma hőelvonójáig eljussak?

6. ha tudtok olyan autóklíma szerelőt, aki ért az opelekhez is és nem kirabolni akarja az ember fiát/lányát, akkor írjátok le légyszíves...inkább felmegyek Bp-re a géppel, de ne egy kontár buherálja ha ez tényleg gond! :(

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Ez érdekes, hogyan érzed, mikor kapcsolgat a klimakuplung? Én nem nagyon érzékelem.

A klimaszag kikapcsolás után teljesen általános dolog, attól van, hogy akkor jön be az a nedvesség, ami a hőcserélőn még rajta maradt, illetve az ebben megtapadt szennyeződés, baktériumok, stb. (apropó, tudtad, hogy az esőszag valójában bizonyos fajta baktériumok "szaga", amelyeket a lehulló esőcseppek vernek fel a talajról?). Ha nem akarod, hogy ez a szag teljesen általános legyen, fontos, hogy minden használat után alaposan fúvasd át a rendszert (klima 5 perccel megérkezés előtt kikapcs, ventillátor max-ra, esetleg ablakokat lehúzni, mikor már bedunsztolódnál. Egyébként ez amúgy is jót tesz, mert kiszállás előtt akklimatizálódsz).

Ha már nagyon elviselhetetlen, ki lehet tisztittatni a klimát, csak elég drága dolog.

A hőcserélőt megtalálod a pollenszűrő mögött, azaz ha kiveszed a kesztyűtartót (6 db torx csavar!), ott egy kis ajtót kipattintasz, ott van a pollenszűrő. Ha azt kiveszed, és a kezeddel benyúlsz közép felé, eléred a hőcserélőt. A kifolyó kicsit csalóka, mert elég furán megy, de a középkonzol alatt van az autó hasa felől kivehető. Én ezt az egészet onnan tudom, hogy megnézettem, mert nem folyt belőle a kondenzvíz. Baja nem volt, de szétszedték és összerakták.

Üdv

Zoli

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Ez érdekes, hogyan érzed, mikor kapcsolgat a klimakuplung? Én nem nagyon érzékelem.

A klimaszag kikapcsolás után teljesen általános dolog, attól van, hogy akkor jön be az a nedvesség, ami a hőcserélőn még rajta maradt, illetve az ebben megtapadt szennyeződés, baktériumok, stb. (apropó, tudtad, hogy az esőszag valójában bizonyos fajta baktériumok "szaga", amelyeket a lehulló esőcseppek vernek fel a talajról?). Ha nem akarod, hogy ez a szag teljesen általános legyen, fontos, hogy minden használat után alaposan fúvasd át a rendszert (klima 5 perccel megérkezés előtt kikapcs, ventillátor max-ra, esetleg ablakokat lehúzni, mikor már bedunsztolódnál. Egyébként ez amúgy is jót tesz, mert kiszállás előtt akklimatizálódsz).

Ha már nagyon elviselhetetlen, ki lehet tisztittatni a klimát, csak elég drága dolog.

A hőcserélőt megtalálod a pollenszűrő mögött, azaz ha kiveszed a kesztyűtartót (6 db torx csavar!), ott egy kis ajtót kipattintasz, ott van a pollenszűrő. Ha azt kiveszed, és a kezeddel benyúlsz közép felé, eléred a hőcserélőt. A kifolyó kicsit csalóka, mert elég furán megy, de a középkonzol alatt van az autó hasa felől kivehető. Én ezt az egészet onnan tudom, hogy megnézettem, mert nem folyt belőle a kondenzvíz. Baja nem volt, de szétszedték és összerakták.

Üdv

Zoli

Hallani a csattansását és látni is a fordulatszámon, persze nem menetközben, hanem állóhelyben....esőszag...mindíg tanulunk vmit..THX :?

Klíma szag, ha minden igaz pénteken megyek egy autó klímás sráchoz dunakeszire, akit itt a fórumon javasolt vki, ha kideríti mi a gond akkor antibakterializálja is a klímát!

Én már levettem az alsó teknőt és a szó szerinti kifolyót a tűzfalból, ahol az elfolyás van..a pollenszűrőt magam cseréltem, és ahogy mondod mintha tényleg rémlene, hogy ott van a klíma test...., mint írtam pénteken megyek klímáshoz, majd beírom mi lett a vége!

THX! :wink:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

na szóval a srác megtalálta a hibát és "ideiglenesen" vagy véglegesen megoldotta a dolgot....a jegesedés védelem nyekkent meg és ez szaggatta az áramkört....egyenlőre kiiktatva, mert nem tűnik egyszerűnek a hozzáférés...majd Én figyelek helyette :)

A lényeg hogy mükszik a klima és nem rabolt le a srác, mint amit esetleg tettek volna a szervízbe... :wink:

Ja és a büdi is már csökkent, de kell még kezelgetni az tuti...lehet, hogy veszek még ilyen sprayt :?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Helo!

Egy olyan problémám lenne, hogy esőben mindig elég csúnyán lepárásodik a szélvédő, és akárhogy nyomatom rá a levegőt, nem hozza le. De ha a klímát benyomom, akkor szó szerint pillanatok alatt lejön. Miért van ez? Az F astrában nem volt ilyen gond.

(Bocs, kicsit off vagyok, de ezt a topikot találtam a legmegfelelőbbnek. :) )

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Helo!

Egy olyan problémám lenne, hogy esőben mindig elég csúnyán lepárásodik a szélvédő, és akárhogy nyomatom rá a levegőt, nem hozza le. De ha a klímát benyomom, akkor szó szerint pillanatok alatt lejön. Miért van ez? Az F astrában nem volt ilyen gond.

(Bocs, kicsit off vagyok, de ezt a topikot találtam a legmegfelelőbbnek. :) )

Javasolnám az opelklub fő oldalának megtekintését, mint általános hibaforrást ott megtalálod...de röviden pollenszűrő vagy elázva vagy cserélendő mert nem OK!!!!!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Hm-hm, ezt láttam és olvastam egyik nap, de ez F astrára vonatkozik. Vagy ugyan ez lehet a G-nél is?

És ha jól tudom, akkor a pollenszűrőt 30.000-nél cserélik a szervízben, nem? Ha nem, akkor 60.000-nél fogják, az meg már mindjárt megvan. :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Hm-hm, ezt láttam és olvastam egyik nap, de ez F astrára vonatkozik. Vagy ugyan ez lehet a G-nél is?

És ha jól tudom, akkor a pollenszűrőt 30.000-nél cserélik a szervízben, nem? Ha nem, akkor 60.000-nél fogják, az meg már mindjárt megvan. :)

Ha jah erre is igaz lehet! De az is gond lehet, hogy el van dugulva, az is segíthet, ha kiveszed és kompresszorral kifújatod!

ha hajlandó vagy kivárni a szervízt, illetve egyáltalán kicserélik e vagysem...nem a szervízek "jó hírét" szeretném rombolni, de ezt nekem egy szervízben melózó szaki mondta...valamikor csak kifújják és mehet vissza, amikor cserélni kellene és szerepel természetes a csere a szervízlapon... :idea: javasolnám esetleg, hogy szervíz után nézd meg, hogy kicserélték e ha meg tudod tenni! :wink:

Menj az Opel Sztrádába ott van aki garantálja, hogy minden megtörténik...ugye uhuhu :wink:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok,

Az én G Astrámban is kicsit dohos szag jön klíma kikapcsolás után (kb 2 perccel) ill hosszabb (1 hetes) állás után is. Gondoltam kipróbálom és vettem egy fertőtlenítő spray-t (M betűs), aminek a dobozán azt írja az utasítás, hogy a szűrőt (gondolom itt pollenszűrőt ért) a spray használata előtt el kell távolítani.

Az alábbiak nem teljesen tiszták nekem:

1. Valóban kell kiszedni a pollenszűrőt a fertőtlenítési művelethez? Elérheti ill. károsíthatja-e a szűrőt a hab, ha a szűrő eltávolítása nélkül csak az utastéri befúvónyílásokon át fújom be?

2. Az előzőt azért kérdeztem, mert megpróbálkoztam már a szűrő kivételével: kiszedtem a kesztyűtartót, kicsavartam a szűrőfedelet tartó 3 csavart (Delphi rendszerű megoldás, érdekes módon 3 csavaros fedélrögzítéssel), de a szűrőt nem tudtam csak úgy egyszerűen "kihúzni", ahogy az "Így csináld" könyv írja (lehet, hogy csak én voltam béna, de nem mertem erőltetni). Hogy kell ennél a fajta megoldásnál a szűrőt kiszedni a helyéről úgy hogy ne károsuljon?

3. A spray dobozán lévő leírás szerint habosítás után 15 perccel teljes klímával át kell fújatni a rendszert. Ez gondolom azt jelenti, hogy a klímát bekapcsolva kell fújatni a levegőt, nem csak úgy simán klíma nélkül... Ilyenkor már vissza van rakva a szűrő vagy szűrő nélkül kell átfújatni? Miért kell a klímát is bekapcsolni ilyenkor? (bocs, ha túl naivakat kérdezek)

A válaszokat előre is köszi!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Sziasztok,

Az én G Astrámban is kicsit dohos szag jön klíma kikapcsolás után (kb 2 perccel) ill hosszabb (1 hetes) állás után is. Gondoltam kipróbálom és vettem egy fertőtlenítő spray-t (M betűs), aminek a dobozán azt írja az utasítás, hogy a szűrőt (gondolom itt pollenszűrőt ért) a spray használata előtt el kell távolítani.

Az alábbiak nem teljesen tiszták nekem:

1. Valóban kell kiszedni a pollenszűrőt a fertőtlenítési művelethez? Elérheti ill. károsíthatja-e a szűrőt a hab, ha a szűrő eltávolítása nélkül csak az utastéri befúvónyílásokon át fújom be?

2. Az előzőt azért kérdeztem, mert megpróbálkoztam már a szűrő kivételével: kiszedtem a kesztyűtartót, kicsavartam a szűrőfedelet tartó 3 csavart (Delphi rendszerű megoldás, érdekes módon 3 csavaros fedélrögzítéssel), de a szűrőt nem tudtam csak úgy egyszerűen "kihúzni", ahogy az "Így csináld" könyv írja (lehet, hogy csak én voltam béna, de nem mertem erőltetni). Hogy kell ennél a fajta megoldásnál a szűrőt kiszedni a helyéről úgy hogy ne károsuljon?

3. A spray dobozán lévő leírás szerint habosítás után 15 perccel teljes klímával át kell fújatni a rendszert. Ez gondolom azt jelenti, hogy a klímát bekapcsolva kell fújatni a levegőt, nem csak úgy simán klíma nélkül... Ilyenkor már vissza van rakva a szűrő vagy szűrő nélkül kell átfújatni? Miért kell a klímát is bekapcsolni ilyenkor? (bocs, ha túl naivakat kérdezek)

A válaszokat előre is köszi!

Na figyu Én már 2 flaskát bele nyomtam és utánna lett rendben igazán, addig nekem is volt szag, igaz az első után már csökkent de még volt!

1. ki kell szedni a pollenszűrőt ha tetszik ha nem! Károsíthatja ha ráfolyik ugyanis oda folyhat be, vmint igazából nem csak a csőrendszeren hanem a klíma testen (is vannak ilyen baktériumok, ezért azt is le kell fújni ezzel a habbal), ami a polenszűrő mellett található.

2. szinte mellé lehet nyúlni kézzel próbáld meg oldalra mozdítani, egy kicsit dönteni és nyugodtan kiszedni, azért ha szakad az már nem jó, de elvileg nyugisan ki kell tudni szedni, ahogy a könyv írja..inkább vmikor visszatenni érdekes...nekem visszatenni volt 5x annyi idő!

3. nyugodtan hagyd 30 percig is, namost szerintem az csak xarul van fordítva, mert igazából úgy lehet jól kiszárítani és kifújatni, ha meleg levegőt fújat az ember és nem a klímá használatával! Természetesen, mivel a klíma testet is befújod így ott is áll az anyag és it is ki kell szárítani (pollenszűrő nélkűl az ajtót visszarak és úgy) járatni a fűtést maxon, a ventit pedíg szerintem ne úgy, hogy kifújja a maradék habot, hanem csak nyugodtan lassabb fordulaton pl. elég 2-es fokozatban belső levegő keringetésen!

Én így csináltam,ha jó, ha nem, de nekem most kellemes illat árad a szellőzőkből klímától függetlenűl! (Motip ha jól emlékszem)

Mára ennyi...csao! 8)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Na figyu Én már 2 flaskát bele nyomtam és utánna lett rendben igazán, addig nekem is volt szag, igaz az első után már csökkent de még volt!

1. ki kell szedni a pollenszűrőt ha tetszik ha nem! Károsíthatja ha ráfolyik ugyanis oda folyhat be, vmint igazából nem csak a csőrendszeren hanem a klíma testen (is vannak ilyen baktériumok, ezért azt is le kell fújni ezzel a habbal), ami a polenszűrő mellett található.

2. szinte mellé lehet nyúlni kézzel próbáld meg oldalra mozdítani, egy kicsit dönteni és nyugodtan kiszedni, azért ha szakad az már nem jó, de elvileg nyugisan ki kell tudni szedni, ahogy a könyv írja..inkább vmikor visszatenni érdekes...nekem visszatenni volt 5x annyi idő!

3. nyugodtan hagyd 30 percig is, namost szerintem az csak xarul van fordítva, mert igazából úgy lehet jól kiszárítani és kifújatni, ha meleg levegőt fújat az ember és nem a klímá használatával! Természetesen, mivel a klíma testet is befújod így ott is áll az anyag és it is ki kell szárítani (pollenszűrő nélkűl az ajtót visszarak és úgy) járatni a fűtést maxon, a ventit pedíg szerintem ne úgy, hogy kifújja a maradék habot, hanem csak nyugodtan lassabb fordulaton pl. elég 2-es fokozatban belső levegő keringetésen!

Én így csináltam,ha jó, ha nem, de nekem most kellemes illat árad a szellőzőkből klímától függetlenűl! (Motip ha jól emlékszem)

Mára ennyi...csao! 8)

Köszi Qpack! Sokat segítettél! Én is így gondoltam, ahogy elmondtad. Nekem is furcsa volt pl a klímával átfújatás. Én szintén szűrő nélkül, meleg levegővel való fújatásra gondoltam. Gondolom azért tanácsolod a belső keringtetést, mert így a klíma-párologtató (klíma test) is picit melegebb levegővel van kiszárítva (ha jól tudom a sima fűtőtest a klíma párologtatója után van a levegő útját tekintve).

Talán majd még megpróbálkozom egyszer a szűrő kivételével, ha már nagyon idegesít a szag, de most egy kicsit elment a kedvem az egésztől (jól elrémisztettél a visszarakással kapcsolatban :-). Valószínű a biztonság kedvéért veszek majd egy új szűrőt is mielőtt belekezdenék a műveletbe.

Még egyszer köszi a tanácsokat Qpack!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Köszi Qpack! Sokat segítettél! Én is így gondoltam, ahogy elmondtad. Nekem is furcsa volt pl a klímával átfújatás. Én szintén szűrő nélkül, meleg levegővel való fújatásra gondoltam. Gondolom azért tanácsolod a belső keringtetést, mert így a klíma-párologtató (klíma test) is picit melegebb levegővel van kiszárítva (ha jól tudom a sima fűtőtest a klíma párologtatója után van a levegő útját tekintve).

Talán majd még megpróbálkozom egyszer a szűrő kivételével, ha már nagyon idegesít a szag, de most egy kicsit elment a kedvem az egésztől (jól elrémisztettél a visszarakással kapcsolatban :-). Valószínű a biztonság kedvéért veszek majd egy új szűrőt is mielőtt belekezdenék a műveletbe.

Még egyszer köszi a tanácsokat Qpack!

Szívesen, de ne aggódj inkább vedd ki a pollenszűrőt....majd csak valahogy visszarakod, ha egyszer kivetted...kicsit trükkös de valahogy csak berakták :) nem is egyszerűen a meleg miatt ajánlom a belső levegő keringetést, hanem lehet, hogy közben pollenszűrő hiányában, ha kintről szívatod a levegőt, lehet, hogy berántaszz vele vmi nagyobb darab levelet a belső rendszerbe, ne adj isten a klíma testre, így meg elég kicsi a valószínűsége! Nekem mint írtam a második dózis, amit már Én saját magam csináltam hozta meg a várt eredményt! No szag, csak kellemes illat! 8)

Jó munkát hozzá! inkább csináld meg, mert ez a szag szerintem csak erősödhet és kellemetlen, ha éppen ismerősöket vagy a "hercegnőt" vinnéd a "fehér lovon" és közben trágya szag van :wink: :)

Na mentem melózni!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Szívesen, de ne aggódj inkább vedd ki a pollenszűrőt....majd csak valahogy visszarakod, ha egyszer kivetted...kicsit trükkös de valahogy csak berakták :) nem is egyszerűen a meleg miatt ajánlom a belső levegő keringetést, hanem lehet, hogy közben pollenszűrő hiányában, ha kintről szívatod a levegőt, lehet, hogy berántaszz vele vmi nagyobb darab levelet a belső rendszerbe, ne adj isten a klíma testre, így meg elég kicsi a valószínűsége! Nekem mint írtam a második dózis, amit már Én saját magam csináltam hozta meg a várt eredményt! No szag, csak kellemes illat! 8)

Jó munkát hozzá! inkább csináld meg, mert ez a szag szerintem csak erősödhet és kellemetlen, ha éppen ismerősöket vagy a "hercegnőt" vinnéd a "fehér lovon" és közben trágya szag van :wink: :)

Na mentem melózni!

Köszi a bátorítást :-). Egyébként a szűrő visszarakást én úgy gondolnám, hogy először becsúsztatom a tartósín mellett, majd az alját és utána a tetejét nyomom (pattintom) be a helyére (esetleg vmi hosszú pálcát használva segítségül a hátsó részek eléréséhez)... de lehet, hogy ez nem jó módszer. Le tudnád írni, neked pontosan hogy sikerült (van vmi trükk esetleg)? Neked is Delphi rendszerű a szűrőd (nincs a sarkain kissé kitüremkedő kerekítés) ugye?

Na mentem melózni!

De jó egyeseknek ezt állítani 12:36-kor :-) Na azért engem sem kell félteni, én sem vagyok az a korán járó típus...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Köszi a bátorítást :-). Egyébként a szűrő visszarakást én úgy gondolnám, hogy először becsúsztatom a tartósín mellett, majd az alját és utána a tetejét nyomom (pattintom) be a helyére (esetleg vmi hosszú pálcát használva segítségül a hátsó részek eléréséhez)... de lehet, hogy ez nem jó módszer. Le tudnád írni, neked pontosan hogy sikerült (van vmi trükk esetleg)? Neked is Delphi rendszerű a szűrőd (nincs a sarkain kissé kitüremkedő kerekítés) ugye?

De jó egyeseknek ezt állítani 12:36-kor :-) Na azért engem sem kell félteni, én sem vagyok az a korán járó típus...

Szerintem nekem is Delphi, de lehet, hogy ebből is két féle van! Az egyik az enyém: ventillátor ház felett a belső levegő keringető csappantyú látható egy műanyag rácson keresztűl és utánna a középkonzol mögött álló helyzetben található a pollenszűrő, a másik: a ventillátorház felső része szinte félgömb alakú, itt nem tudom pontosan a pollenszűrő elhelyezkedését (lehet, hogy a tied ilyen)! :wink:

Nem olyan jó, folyamatos váltó műszak..szombaton már reggel 4:30-kor ébresztő :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Szerintem nekem is Delphi, de lehet, hogy ebből is két féle van! Az egyik az enyém: ventillátor ház felett a belső levegő keringető csappantyú látható egy műanyag rácson keresztűl és utánna a középkonzol mögött álló helyzetben található a pollenszűrő, a másik: a ventillátorház felső része szinte félgömb alakú, itt nem tudom pontosan a pollenszűrő elhelyezkedését (lehet, hogy a tied ilyen)! :wink:

Nem olyan jó, folyamatos váltó műszak..szombaton már reggel 4:30-kor ébresztő :)

Nekem az utóbbi fajta megoldás van ha jól vettem ki (ventillátorház felső része félgömb), de ez szintén Delphi (a szervíz lapon is ezt írták, ugyanis egyszer már cseréltek szűrőt), csak itt sajna fekve van a szűrő a házban (hosszabbik oldala van alul). Csak azért se lehessen könnyen kivenni. Egyébként magából a szűrőből tudtommal csak 1 fajta van mind Delphi, mind Behr esetben G Astra-hoz (partsNet oldalán néztem, ill. a könyv sem említ mást, bár az már kicsit régi). Egyébként vettem is most akciósan a partsNet-nél két Delphi szűrőt, darabját 1880-ért. Remélem jót vettem, ránézésre stimmel :roll:

Ja igen, még azt akartam kérdezni, hogy te az utastéri befúvónyílásokon át is fújtad a habot, vagy csak a szűrő felől juttattad a klímatesthez. Én úgy gondoltam, ha már kivettem azt a fránya szűrőt, onnan elvileg sokkal könnyebben be lehet juttatni a fő gonoszhoz: a klímatesthez a habot. Nem babrálnék már az utastérből, nem akarnám véletlenül behabosítani a műszerfalat. De lehet, hogy rosszul gondolom...

Egyébként utóbbi időben úgy jártam a kocsival, hogy mindig bekapcsoltam a légkondit, és leállítás után még kb 3-4-5 percig fújattam a levegőt, ahogy lehetőség adótt. Érdekes módon mintha kezdene enyhülni a szag. Idáig úgy volt, hogy nem túl gyakran használtam a klímát (tényleg csak akkor, amikor meleg volt, ill. előírásszerűen 1 hónapban egyszer). Régebben ha pl állt egy hetet az autó, utána eleinte érezni lehetett a dohos szagot, még ha nem is volt bekapcsolva előtte a légkondi. Egyszer már gombátlanítottak nekem szervízben, de még ez után is kicsit megmaradt a szag. Most (gyakori klímázással) valahogy nem annyira érzem, de lehet, hogy csak én képzelem már be magamnak. Szerintem lehet vmi abban, hogy a légkondit időnként be kell kapcsolni (talán gyakrabban is, mint 1 hónapban egyszer és nem csak rövid időre).

Ha szombaton 4:30-kor kelsz, akkor mégsem irigyellek :-)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Nekem az utóbbi fajta megoldás van ha jól vettem ki (ventillátorház felső része félgömb), de ez szintén Delphi (a szervíz lapon is ezt írták, ugyanis egyszer már cseréltek szűrőt), csak itt sajna fekve van a szűrő a házban (hosszabbik oldala van alul). Csak azért se lehessen könnyen kivenni. Egyébként magából a szűrőből tudtommal csak 1 fajta van mind Delphi, mind Behr esetben G Astra-hoz (partsNet oldalán néztem, ill. a könyv sem említ mást, bár az már kicsit régi). Egyébként vettem is most akciósan a partsNet-nél két Delphi szűrőt, darabját 1880-ért. Remélem jót vettem, ránézésre stimmel :roll:

Ja igen, még azt akartam kérdezni, hogy te az utastéri befúvónyílásokon át is fújtad a habot, vagy csak a szűrő felől juttattad a klímatesthez. Én úgy gondoltam, ha már kivettem azt a fránya szűrőt, onnan elvileg sokkal könnyebben be lehet juttatni a fő gonoszhoz: a klímatesthez a habot. Nem babrálnék már az utastérből, nem akarnám véletlenül behabosítani a műszerfalat. De lehet, hogy rosszul gondolom...

Egyébként utóbbi időben úgy jártam a kocsival, hogy mindig bekapcsoltam a légkondit, és leállítás után még kb 3-4-5 percig fújattam a levegőt, ahogy lehetőség adótt. Érdekes módon mintha kezdene enyhülni a szag. Idáig úgy volt, hogy nem túl gyakran használtam a klímát (tényleg csak akkor, amikor meleg volt, ill. előírásszerűen 1 hónapban egyszer). Régebben ha pl állt egy hetet az autó, utána eleinte érezni lehetett a dohos szagot, még ha nem is volt bekapcsolva előtte a légkondi. Egyszer már gombátlanítottak nekem szervízben, de még ez után is kicsit megmaradt a szag. Most (gyakori klímázással) valahogy nem annyira érzem, de lehet, hogy csak én képzelem már be magamnak. Szerintem lehet vmi abban, hogy a légkondit időnként be kell kapcsolni (talán gyakrabban is, mint 1 hónapban egyszer és nem csak rövid időre).

Ha szombaton 4:30-kor kelsz, akkor mégsem irigyellek :-)

Akkor neked más fajta van mint nekem, ezért nem is tudom, hogy azonos e a szűrő,de könnyen lehet, hogy igen... :?

Az összes nyílásba fújj még a lábhoz lemenőbe is, mert nem csak a klíma testen, hanem a csatornákban is vannak ezek a bűzös baktériumok és szerintem éppen az esetleges papír falba tud jól beszívódni a klíma miatti nedvesség hatására. Épp ide kell beszívódni ennek az illatosított baktérium ölőnek is, hogy kellemes illat is legyen. 8) Nekem, most ha áll az autó akkor kellemes illat terjeng benne és semmi bűz! 8) Egyik kollegám is emlegett hasonló dolgot a volt klímás autójában, mintha csökkent volna rendszeres klímázás után a szag....de Én egyenlőre jobban bízom az azonnali megoldásban :wink:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Akkor neked más fajta van mint nekem, ezért nem is tudom, hogy azonos e a szűrő,de könnyen lehet, hogy igen... :?

Az összes nyílásba fújj még a lábhoz lemenőbe is, mert nem csak a klíma testen, hanem a csatornákban is vannak ezek a bűzös baktériumok és szerintem éppen az esetleges papír falba tud jól beszívódni a klíma miatti nedvesség hatására. Épp ide kell beszívódni ennek az illatosított baktérium ölőnek is, hogy kellemes illat is legyen. 8) Nekem, most ha áll az autó akkor kellemes illat terjeng benne és semmi bűz! 8) Egyik kollegám is emlegett hasonló dolgot a volt klímás autójában, mintha csökkent volna rendszeres klímázás után a szag....de Én egyenlőre jobban bízom az azonnali megoldásban :wink:

Persze tudom, hogy igazad van, hogy ez nem megoldás, csak még nem teljesen szántam rá magam :roll: Jövő hétvégén lesz időm, talán akkor nekiállok. Szóval akkor mindenhova fújjak... hát rendben. Te mennyire nyomtad tele? Egészen a szellőzőrácsokig jöjjön fel a hab befújáskor? Majd azért óvatos leszek, hogy a műszerfalra ne menjen...

Bocsi, hogy traktállak itt az esetleg naiv részletkérdéseimmel, de bízom benne, hogy talán másnak is hasznára válhat az info.

telo

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Persze tudom, hogy igazad van, hogy ez nem megoldás, csak még nem teljesen szántam rá magam :roll: Jövő hétvégén lesz időm, talán akkor nekiállok. Szóval akkor mindenhova fújjak... hát rendben. Te mennyire nyomtad tele? Egészen a szellőzőrácsokig jöjjön fel a hab befújáskor? Majd azért óvatos leszek, hogy a műszerfalra ne menjen...

Bocsi, hogy traktállak itt az esetleg naiv részletkérdéseimmel, de bízom benne, hogy talán másnak is hasznára válhat az info.

telo

Elég ha látod a habot a rácson keresztűl szerintem, de ahogy gondolod ....igazából a vezető oldali az érdekesebb, mert ott van alatta a lámpa kapcsoló és egyéb...bizti tábla ..relék garmada...szóval inkább ott vigyázz máshol amennyi jólesik... :wink:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

'99-es G Astrába mennyi lehet utólag a klima? igaz hogy aranyárban mérik ? K@@@@a melegem van :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Sziasztok!

'99-es G Astrába mennyi lehet utólag a klima? igaz hogy aranyárban mérik ? K@@@@a melegem van :)

Keresd uhuhu-t Ő majd szerintem kellően elriaszt ettől...véleményem szerint olyan, mint az ABS...a kocsi értkénél csak 50-80eFt-ot ér,de ha utólag akarod beszereltetni akkor a 500eFt takargatja...

Gyárit már nem tudsz belarakni csak bontotban, az meg elég húzós, de ha újat akarsz belrakatni és nem gyárit ez is erős....valahol 250eFt+szerelési ktg! :roll:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Keresd uhuhu-t Ő majd szerintem kellően elriaszt ettől...véleményem szerint olyan, mint az ABS...a kocsi értkénél csak 50-80eFt-ot ér,de ha utólag akarod beszereltetni akkor a 500eFt takargatja...

Gyárit már nem tudsz belarakni csak bontotban, az meg elég húzós, de ha újat akarsz belrakatni és nem gyárit ez is erős....valahol 250eFt+szerelési ktg! :roll:

Helló!

általában ugy szokott lenni, hogy gyári klimát utolag ujat nem lehet beletenni.

diavia gyárt utolag szerelhető klimát, de az nagyon kemény! olyan 500.000 ft körül van a vége, mire bennevan.

bontott klima meg gáz, mert mivan ha holnap beszarik a kompresszor?

a bontott olyan 100-150 között van + beszerelés ami 50-80 körül mozog.

csak a bontottat mindenképp némi garanciával illik megvenni, mert a kompresszorokat nemigazán lehet javitani, ha beszarik, akkor az megint súlyos pénzbe kerül.

Szerintem ha nincs a szivedhez nőve ez az autó akkor érdemes autót cserélni.

csak hát ilyenkor nehéz eladni a klima nélküli autót.... mert mindenkinek melege van.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Helló!

általában ugy szokott lenni, hogy gyári klimát utolag ujat nem lehet beletenni.

diavia gyárt utolag szerelhető klimát, de az nagyon kemény! olyan 500.000 ft körül van a vége, mire bennevan.

bontott klima meg gáz, mert mivan ha holnap beszarik a kompresszor?

a bontott olyan 100-150 között van + beszerelés ami 50-80 körül mozog.

csak a bontottat mindenképp némi garanciával illik megvenni, mert a kompresszorokat nemigazán lehet javitani, ha beszarik, akkor az megint súlyos pénzbe kerül.

Szerintem ha nincs a szivedhez nőve ez az autó akkor érdemes autót cserélni.

csak hát ilyenkor nehéz eladni a klima nélküli autót.... mert mindenkinek melege van.

Mondom Én, hogy itt az illetékes elvtárs :)

Köszi az infót, nem sokat tévedtem! :wink:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

köszi ! a kocsi marad mert 5 évesen 5500 km van benne 8) és hozzám van nőve...

a megoldás pedig az lesz h ablakot le és vigyorogva izzadok mint a többiek :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
5 évesen 5500 km van benne

ez egy elhasznált darab. :)

olcsobb lenne ha bérelnél enny időre autót, mint fizetni a kötelezőt 8)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×