Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


koroszt

Recommended Posts

  • 4 months later...

Szervusztok!

Ismét az automata váltómmal bajlódok, amit idén cseréltem le egy kipróbáltan jól működőre, és ebben kérném a segítségeteket. A váltóm D fokozatban nem vált magától (ahogy a lecserélt sem tette). Manuálisan szépen tudom váltogatni. Elkezdett picit nagyobb lenni a fogyasztásom, az autó picit erőtlenebb lett, és például parketta gáznál gyengébben húz, mint amikor egy-két centit visszább engedem a pedált. Gondoltam, a keverékképzéssel lehet valami baj. Hogy tudjak magam is hibakódot olvasni-törölni, vettem egy OPCOM kütyüt. Már csak azért is, hogy hátha a régi rossz váltó miatt tárolt el valami kódot a vezérlő, és az új váltó ezért nem műkszik jól. A motornál nem talál hibakódot. A váltóvezérlőre úgy látok rá, hogy 97-es Vectra-B váltójára vizsgáltatom. Ki is írja szépen a váltóazonosítót, tehát látszólag lekezeli a váltóvezérlőmet. Ki is olvasott egy 76-os kódú Incorrect TPS load signal hibát. Ez ha jól tudom, a fojtószelepállás érzékelőjének a hibáját jelzi. Vettem egy újat, beszereltem. A hibát ugyanúgy jelzi, törölni a hibakódot nem engedi, váltó továbbra is vészüzemben. A fedélzeti computer pedig nem mér semmit, egy F betűvel gondolom valami hibát jelez.

Szerintetek mit kéne tennem? Mi lehet a kicsi kocsim kehéje?

Segítségeteket ismét nagyon megköszönném!

Üdvözlettel: Cselik Béla

 

Link to comment
Megosztás:

Az a baj az opcommal, hogy esetleges a működése. Bundee sokat mókolt a sajátján mire használható lett. Rá kéne nézni egy rendes tech műszerrel. 
Ha esetleg úgy adódik, tudok adni kölcsön váltóvezérlőt próbálgatni. (igazából komplett váltó is van)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

már megszoktam, hogy 2-3 évente előjön az alsó és/vagy a felső holtponti jeladó hibája.
Ilyenkor megveszem bele, amelyik kell, csere és szalad a taliga.
Most mind a kettő hibát produkálta, ki is cseréltük, de a főtengely jeladó hiba megmaradt,
és -10°C-nál már nem indul a gép. Szépen le is merítettem az aksit. Tegnap meghúztuk,
és egyből indult, kicsit járattam, kerültem vele néhányat, hogy meglegyen az üzemi hőfok.
Ekkor már nehezen, de indult. Kb. 5s folyamatos indítózás után egyszer csak beröffent.
Többször próbáltam, mindig ez volt a forgatókönyv. Éjszakára kivettem az aksit, mert ennyi
idő szerintem elég, hogy törlődjön a hiba, de hiba megmaradt, és a motor nem jár. :-(
Amikor még jobb idő volt, akkor be tudtam indítani (csütörtök volt az utolsó ilyen nap),
volt amikor a 3. volt amikor a 8. kísérletre.

Link to comment
Megosztás:

Voltam vele karácsony előtt autóvillamossági szerelőnél.
Akkor Ő azt mondta, hogy a kábelek rendben vannak,
viszont a két jeladón az előírtnál nagyobb ellenállást mért.
Ezért is lett cserélve mindkettő.
Akkor tettünk egy próbát. Ha széthúzzuk az egyik jeladó csatlakozóját, akkor mi történik?
Semmi, ugyanolyan nehezen indult mint amikor össze volt dugva.
A főtengely jeladójának a csatiját volt egyszerűbb széthúzni,
ezért arra esett a választás. Aztán még ott tanakodtunk,
és a csatlakozó úgy is maradt, én meg nagy okosan 3 napig így használtam a gépet.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, fábi írta:

Sziasztok

Készítettem ma két videót az indításról, a felvételek hangja kicsit halk lett:
1. hideg motor első indítás: https://www.youtube.com/watch?v=MCzx1LBYJ1U
Néhány ilyen indítás után, egyszer csak indul.
2. üzemi hőmérsékletű motor indítása: https://www.youtube.com/watch?v=cC2MXfNT-xQ

Ha jól tudom neked tartania kell a nyomást az üzemanyag rendszerben, a hengerfej mögött van egy hosszú fekete burkolat alatta az injektor híd egy szeleppel. Ott tudod ellenőrizni-mérni hogy nem ereszt-e vissza . 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, fábi írta:

Na megnéztem ezt a szelepet. Mérni nem tudtam, csak szemrevételezni.
Úgy gondolom, hogy 3 bar-os nyomásnál spriccelni kellene a bengának.
Ehelyett csak csordogál. :-(

Hát akkor esélyes hogy hosszabb állás után visszaereszt. Ha jól tudom a tankban az AC pumpa aljában van a visszacsapó szelep, de megoldás lehet utólagos szelep beépítése lehetőleg minél közelebb a pumpához. vagy beszerelsz egy csomógombot az AC relénél megcsapolva a vezetékeket, és indítás előtt pár másodpercig működtetve a pumpát feltermeled a nyomást. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ahoj! Nekem pár éve szintén motorvezérlő elektronika problémám volt (anyós ülés előtt a műszerfal mögött beáztam, és a vízből jutott a vezérlőnek is). Rajtam akkor egy nagyon hozzáértőnek látszó úr segített. Azt mondta, 3 lába is a vezérlőnek félig megadta magát, és még egy teljesen, amit a vezérlő házán keresztül vezetett ki külön vezetéken. Mindent rendbe hozott a vezérlőn, és ezért kért 30 ezret. Szerintem nem volt drága, főleg, hogy az én vezérlőm elég ritka, és szinte lehetetlen beszerezni normális áron. Nem tudom, reklámozhatom-e őt, de itt a linkje: www.autocomputer.hu/kapcsolat.html

Én csak ajánlani tudom!

Sok sikert!

Üdvözlettel: Cselik Béla

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

 Köszönöm kérdésed, lehetne jobban is a kis szerelmem! :-)

Sok apróbb hibát kéne rajta javítani, meg egy nagyot. Az automata váltóm nem akar rendesen működni. De szerintem csak valami kisebb hülyeség miatt nem akarja az igazságot.

A vezérlőm GM-számát nem tudom most leírni, mert nem vagyok otthon, de SB jelölésű.

Mielőbbi jobbulást a kocsikádnak!

Link to comment
Megosztás:

Hát azért az az xev vezérlő nem annyira ritka. 95től a leggyakoribb benzines nagyblokk. 

Egyébként ha nem érte semmilyen konkrét behatás, mint pl az említett beázás, akkor sokmindent nem kell ezeken javítani. Mindössze végig kell forrasztani az összes csatlakozási pontját, mert ennyi év alatt már simán elrepedeznek. Az XE-n én is megcsináltam, mert hibakeresés közben a fagyasztóspré kihozta hogy minden végig van repedve.

10475319_555290201274876_852829240698006

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Ahoj Wookie!

Nagyon szépen köszönöm a tippet! Szerintem meg is fogom játszani az átforrasztást. Úgyis szeretek forrasztani.

Más. Keresgéltem a fórumon, de nem találtam egy nem működő linknél többet a műszerfal leszereléséről. (aty.hu/kek)

Tegnap nekiestünk sógorommal, és megpróbáltuk. De teljesen leszedni nem sikerült, csak úgy, hogy jobb-bal oldalt engedett valamennyit. Így már majdnem el is érjük a beázás helyét. De hogy normálisan lekezelhessük a kilyukadt lemezt, jó lenne, ha teljesen le tudnánk szerelni a műszerfalat. Tudtok valami jó leírást ehhez a művelethez?

Köszönettel: Béla

Link to comment
Megosztás:

Húúú, pont tegnap szedtem ki (sokadjára /nem ebből az autóból/) a műszerfalat. 

A legegyszerűbb kábelköteggel együtt kiszedni, mert hogy az rá van rögzítve hátulról, én meg nem vagyok hajlandó összekarmoltatni a kezem. :)

Szóval. Középkonzol ki;
-hátul a gumi felszed, a1-nél egy hatos anya, a2-nél két torx csavar fogja, elöl a kézifék alatti müanyag felpattint, alatta elöl középen egy kereszthornyú(a1) vagy torx(a2) csavar, hátul baloldalt a kézifék szoknyát rögzítő csavar. Ezután felhúzott kézifékkel ki kell fűzni a szoknyát a lyukon, és már kint is van. Ha van elektromos ablak/bc, azoknak a csatija ez alatt van, a kapcsolók maguk a konzollal együtt jönnek ki.

hamutartós középkonzol ki;
kétoldalt a látbtér felöl 2-2 csavar, hamutartót komplett kihúzod, (alul jól já lehet fogni) mögötte két csavar, viszonylat magasan. Váltószoknyát felpattintod, alul lent van egy lemezke amit ha oldalra elnyomsz, és kihúzod a stiftet, kijön komplett a váltókar, és nem lesz útban. ezután könnyen kijön a középkonzol.

kesztyűtartó ki;
kesztyűtartó kinyit, felső polcról gumi kivesz, kétoldalt egy egy müanyag lap, azokat kipattint, felső polc egy határozott hirtelen rántással kitép, kesztyűtartó 4 sarkában 4 csavar kiteker. Előtte még (ha még megvan) akkor az alsó lábtérburkolatot le kell venni, mert a hátulja a kesztyűtartóhoz van fogatva. Ekkor már kijön a kesztyűtartó, innen hozzáférni a fűtésbowdenekhez. Ezeket le kell kötni a fűtésboxról, ha gyári kábelezésű a rádiód, akkor könnyen beférsz mögötte a harmadik bowdenhez is. 

Középső légrostélyt két rossz bank/személyi/bármi egyéb kártyával kipattintod (csavarhúzó, bármi más benyomja a szélét és szarul fog kinézni) nem kell túl mélyre dugni, mert csak a keret kell kijöjjön. E mögött ki kell pattintani a csappantyú rudazatát mert a csappantyú a fűtésboxban van. Ezt rendszeresen el szokták törni, mert elfelejtik lekötni. Két oldalt a lábtérfűtés csöveit egy egy csavar fogja a műszerfalhoz, azokat is ki kell szedni. 

Kormány leszed, ha légzsákos, akkor hátulról fogja két torx, jó szar hozzáférni, kormányburkolat bontás után könnyebb. Ha sima, akkor csak kitéped a dudát a helyéről és alatta a kormányanyát leszeded. Kormány ekkor még nem fog lejönni. Én jónéhányat szedtem már le, eddig egyik sem jött le lehúzó nélkül, de a neten már találkoztam több olyan ufóval, aki le tudta püfölni, abba inkább ne menjünk bele hogy a kormány szenvedett e maradandó károsodást...
Kormányburkolat szemből két csavar, alulról három. Bajuszkapcsolók alul felül fül benyom, oldalra kihúz, leköt. Műszeregység alatt keresztben müanyag kipattint, alatta a felső íves müanyag két csavarja kiteker, müanyag kiszed, műszeregység 3 csavarja kiteker, műszeregység kiszerel. (ha a váltóról lekötöd a km spirált, akkor több a helyed, az óra mögött lekötni a spirált. Ha kint a műszeregység, mögötte a kormányoszlop keretére megy egy testkábel, azt is le kell kötni. 
Jha igen, gyújtáskapcsolót is le kell kötni, majd a müanyag tartó elemet ami a bajuszkapcsolókat fogja is le kell szedni. Légzsákosnál két csavar fogja, simánál a két fehér műanyag bizbazt ki kell pattintani, és bajonettzáras megoldás, el kell tekerni az egészet és kijön. (fent lehet hagyni, de kurvára útban lesz a műszerfal lehúzásakor. 

Kétoldalt a kűszöbburkolat sarok elem kiszerel, alatta jobboldalon a kis csatik szétszed, sarokból a csavar kiteker. 
Bal oldalon kis csatik, antenna csati, nagy fekete központi csati szétszed, csavar kiteker. Féklámpakapcsoló kiszerel.

A oszlop tövében kis hangszórók kipattint, leköt, alatta csavar kiteker. Középen a szélvédő szellőzőknél kis fedél kipattint, alatta csavar kiteker. 

Innen már a műszerfalpárna szabad, csak a kábelezés tartja. Ehhez jönnek a következők:
Motorháztető kinyit, akksisarukról a vastag fekete és barna kábelek leköt, ablakmosótartályról csati leköt, tartály kiszerel, ha van relédoboz kiszerel. 
Fékfolyadéktartály, hűtőventi, diagnosztikai csati, külső hőmérő/klíma csatija leköt, ha van relédoboz akkor az először kiszerel, mert ezek egy része alatta van. :D Körcsati az akksi mellett széthúz. Ablaktörlők leszerel, esőtálca kiszerel, alatta fűtőmotor, ablaktörlő, motortérvilágítás csatik leköt, ezután már szabad a műszerfal, csak át kell húzni a köteget a tűzfalon. Két emberrel gyorsabb/egyszerűbb, de én tegnap egyedül vettem ki. 

A kábelezést ki lehet hagyni, de két össze vissza vagdosott alkarral mondhatom, hogy jobb így kivenni. ;) 

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

Kedves Wookie!

Elmondani nem tudom, mekkora császárnő vagy! :-)

Holnap átnézem, ezekből a lépésekből nekünk mit nem sikerült. Én persze hajlandó voltam a nőgyógyász kacsóimat összekarmoltatni, mert nem tudtam, hogy van ennél kíméletesebb módszer is.:angry: Viszont becsületemre váljon, olyan helyekre is bejutottam, amire sosem gondoltam volna, hogy ember képes lehet. Ezek után már simán bevállalnék egy végbélen keresztüli hajátültetést.:-)

Holnap valószínűleg még jobban sikerül szétkapni a drágát, pedig már így is tartottam tőle, hogy megmarad vagy egy fél marék csavar a visszaszerelés után. Arról nem is beszélve, hogy majd a hátsó ködlámpa bekapcsolására az ánuszcsikiző fog beindulni a mi visszaszerelésünk után. :-)

Ha sikerül a bontás/szerelés, ha nem, Neked mindenképpen köszönöm a segítséged!!!!!!

Köszönettel: Béla

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 19. at 19:28, wookie írta:

...
Középső légrostélyt két rossz bank/személyi/bármi egyéb kártyával kipattintod (csavarhúzó, bármi más benyomja a szélét és szarul fog kinézni) nem kell túl mélyre dugni, mert csak a keret kell kijöjjön. E mögött ki kell pattintani a csappantyú rudazatát mert a csappantyú a fűtésboxban van. Ezt rendszeresen el szokták törni, mert elfelejtik lekötni.
...

Nemkell folyton felhántorgatni. :hehe:

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok,

még mindig küzdök a szekérrel. Kezdeném is egyből a tünetekkel:
A 19-es hibakódom még mindig megvan, pedig már a motorvezérlő is túl van a javításon, a jeladó meg már előtte cserélve lett.
Amikor ráadom a gyújtást az üzemanyagszivattyú reléje rendszertelenül össze-vissza csattog. Van amikor csak 2-3-at de van hogy 8-at vagy 12-14-et is, teljesen random módban.
Az indítás is ugyanilyen random módban történik, ha hideg a motor elsőre nem is szokott sikerülni csak 3-5-ig próbálkozásra. Néha olyan mintha valami megfogná a főtengelyt, máskor meg olyan könnyen forog mint ahogy a kés vágja a vajat. Amikor beindul szépen egyenletesen jár a motor. Amióta kitakarítottam az alapjárat szabályzót, az alapjárat sem ingadozik. Üzemi hőmérsékletnél is megvan a nehézkes indítás, de akkor már 10-ből 9-szer első próbálkozásra indul.
Ha elindulok, szépen tatásan lehet vele közlekedni, de ha gyorsítani kell vannak gondok, ha 2.-ban 2000-es fordulatnál nyomok egy padlógázt megindul, kb. 2500 körül kicsit megtorpan, utána enyhe torpanások közepette gyorsul, de nem érzem az erőt (kb. 70 le). Ez így megy 3500-ig, ott érezhetően nagyot torpan, utána viszont, mint a vadállat úgy megindul. Mintha felszabadulna az összes paripa. Itt már érzem az erőt, de 4500-nál leszabályoz.

Ui.:
A hosszú (8-10 s-es) indítózásnak az önindító volt az oka, eléggé ki volt a lelke.

Link to comment
Megosztás:

A 19-es hibakód nem a főtengely jeladó? A tünetek is erre utalnak, ha cserélve lett, akkor nem biztos hogy az új is jó, lehet hogy nem szeret bármilyen márkát. (épp a hétvégén néztünk egy Calibrát 13-as hibakóddal ami lambdaszondára utal, pedig két hete lett bele véve vadonatúj Beru szonda. De finnyás a lelkem, csak a Bosch jó neki)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.