Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


koroszt

Recommended Posts

Generátor szíj rendben? Nincs elszakadva?

Kábeleket nézd át, ha kell tisztogasd meg.

Mérj szakadást is.

Legalább 13.7V-nak kell lennie a töltésnek. Nekem 14.4.

Minél előbb, mert kinyírod az akksit, ha nem kap töltést.

szíj rendben, fél éve cseréltem, jó feszes, csatlakozókat már megtisztítottam, bár szakadást nem néztem még, 12,33 körül van de ezen ha jól tudom hitachi generátor van mert ugye isuzu motor ennek 12V a gyári töltése, de ha pörgetem nem megy feljebb a feszültség, sőt semmi nem történik, gondolom mert a feszszabályzó nem engedi, ha rákapcsolok fogyasztókat, akkor kicsit lejjebb megy, ha leveszem, akkor vissza áll.

Link to comment
Megosztás:

szíj rendben, fél éve cseréltem, jó feszes, csatlakozókat már megtisztítottam, bár szakadást nem néztem még, 12,33 körül van de ezen ha jól tudom hitachi generátor van mert ugye isuzu motor ennek 12V a gyári töltése, de ha pörgetem nem megy feljebb a feszültség, sőt semmi nem történik, gondolom mert a feszszabályzó nem engedi, ha rákapcsolok fogyasztókat, akkor kicsit lejjebb megy, ha leveszem, akkor vissza áll.

Egyik generátor sem tölt 12V-tal. Többnek kell lennie. :lol:

Magán a generátoron mérj töltést. A kasztni és a csavar között.

Alapjáraton és emelt fordulaton is mérj feszt.

Link to comment
Megosztás:

Egyik generátor sem tölt 12V-tal. Többnek kell lennie. :lol:

Magán a generátoron mérj töltést. A kasztni és a csavar között.

Alapjáraton és emelt fordulaton is mérj feszt.

ma sajnos nem tudtam még lemérni, mert úton voltam vele, de produkálta magát megint:) mentem vele 100km-t semmi nem volt minden rendben, aztán miután indultam megint kigyulladt a töltés, de fordulat volt, egy kis idő után elaludt a töltés lámpa, de nem volt fordulat, utána egy jó darabig megint minden rendben, most este meg töltés volt fordulat nem, egyszer csak beállt a fordszám 1500ra aztán hirtelen fel 3000 utána megint vissza rendesen 1500 környékére, azóta megint semmi.

Link to comment
Megosztás:

ma sajnos nem tudtam még lemérni, mert úton voltam vele, de produkálta magát megint:) mentem vele 100km-t semmi nem volt minden rendben, aztán miután indultam megint kigyulladt a töltés, de fordulat volt, egy kis idő után elaludt a töltés lámpa, de nem volt fordulat, utána egy jó darabig megint minden rendben, most este meg töltés volt fordulat nem, egyszer csak beállt a fordszám 1500ra aztán hirtelen fel 3000 utána megint vissza rendesen 1500 környékére, azóta megint semmi.

Ez inkább kontakt hiba lesz. Vedd le az összes testkábelt pucold meg és várd a csodát.(bár azt írtad, hogy már lepucoltad a kábeleket)

Reméljük nem a generátoron belül van a gond. :lol:

Nincs kölcsön generátor? (fater Kadett)

Link to comment
Megosztás:

Ez inkább kontakt hiba lesz. Vedd le az összes testkábelt pucold meg és várd a csodát.(bár azt írtad, hogy már lepucoltad a kábeleket)

Reméljük nem a generátoron belül van a gond. :lol:

Nincs kölcsön generátor? (fater Kadett)

nem tudom, hogy jó lenne e hozzá az 1,7 szívó, bosch generátorral szerelt. felfogatás se hiszem olyan.

Link to comment
Megosztás:

nem tudom, hogy jó lenne e hozzá az 1,7 szívó, bosch generátorral szerelt. felfogatás se hiszem olyan.

Sógor benzinesén most valami kisblokkosé van fent és már évek óta megy gond nélkül. Hátha a dízelnél is szerencséd lesz.

Valamiért a fesszabályzóra tippelnék így elsőre, de ez mérés nélkül csak tipp marad :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ma rá tudtam mérni, amikor világított a töltés és amikor nem, mikor világított 12,11 V, mikor nem világított akkor 13,46 szóval biztos valami a generátornál lesz, csatlakozók, vezetékek jók, szóval a köv héten leszedésre kerül. Gondoltam arra is, hogy nem e szénkefe cserés lesz csak, mert nem mindig csinálja és általában indítás függő, gondolom mert nem mindig úgy áll meg. Ha pont ott, akkor nincs. Az, hogy olajos az alja az meg szerintem a vákuumszivattyú csapágya lesz:(

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, kis how2 :lol:

akartam állítható intervallumos ablaktörlőt a vekibe (variable intermittent wiper). vettem A omi relét meg G astra potis bajuszkapcsolót, beszereltem, és csak minimálisan módosította az intervallumot, hiába tekergettem. szétszedtem a gyári relémet, és az I bemeneten levő ellenállást (fehér, barna, piros csíkok) kicseréltem 150 Ohmosra, a 100nF-os kondira (u1 van ráírva) párhuzamosan kötöttem még egyet, és láss csodát, teljesen jó! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Valaki nem tudja véletlenül a DID (kétfunkciós kijelző, digitális óra+külső hőmérséklet) csatlakozójának lábkiosztását? Ha minden jól megy sikerül egy ilyet befaragnom a Corsába, de tudnom kéne hogy mit hova kössek. Ugye abban az életben nem volt ilyen eredetileg (Corsa A2-ről van szó), úgyhogy gyári megoldás nem létezik.

Link to comment
Megosztás:

Valaki nem tudja véletlenül a DID (kétfunkciós kijelző, digitális óra+külső hőmérséklet) csatlakozójának lábkiosztását? Ha minden jól megy sikerül egy ilyet befaragnom a Corsába, de tudnom kéne hogy mit hova kössek. Ugye abban az életben nem volt ilyen eredetileg (Corsa A2-ről van szó), úgyhogy gyári megoldás nem létezik.

Holnap kibányászom a BC mögül a DID csatiját és megnézem a kiosztást.

De addig is= Ennyi és ilyen kábelt találtam egy feljegyzésemben (holnap még leellenőrzöm a biztonság kedvéért :lol: ) :

-Piros - delej

-Barna - test

-Fekete - "plus gyújtás 22-es biztosíték"

-Szürke fekete - Fényerőszabályzó

-Világoskék - Hömérséklet "számláló"

-Világoskék fehér - Hömérséklet érzékelő

-Világoskék piros - "Távolságok Frekvencia generátor"

Link to comment
Megosztás:

Valaki nem tudja véletlenül a DID (kétfunkciós kijelző, digitális óra+külső hőmérséklet) csatlakozójának lábkiosztását? Ha minden jól megy sikerül egy ilyet befaragnom a Corsába, de tudnom kéne hogy mit hova kössek. Ugye abban az életben nem volt ilyen eredetileg (Corsa A2-ről van szó), úgyhogy gyári megoldás nem létezik.

Csináltam pár képet (bocsi a telefonos minőségért), remélem találsz használhatót köztük :lol:

DID KÉPEK

Link to comment
Megosztás:

Holnap kibányászom a BC mögül a DID csatiját és megnézem a kiosztást.

De addig is= Ennyi és ilyen kábelt találtam egy feljegyzésemben (holnap még leellenőrzöm a biztonság kedvéért :lol: ) :

-Piros - delej

-Barna - test

-Fekete - "plus gyújtás 22-es biztosíték"

-Szürke fekete - Fényerőszabályzó

-Világoskék - Hömérséklet "számláló"

-Világoskék fehér - Hömérséklet érzékelő

-Világoskék piros - "Távolságok Frekvencia generátor"

Köszönöm, sokat segítettél (bár a világoskék és a világoskék/piros vezetéket nem igazán értem) remélem így már sikerülni fog a bekötés.

Update:

Közben kiderült hogy a kék és a kék/fehér vezeték is a hőmérséklet jeladóhoz tartozik, tehát ez már tiszta, már csak azt nem értem minek sebességjel a DID-nek (kék/piros vezeték)?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, sokat segítettél (bár a világoskék és a világoskék/piros vezetéket nem igazán értem) remélem így már sikerülni fog a bekötés.

Update:

Közben kiderült hogy a kék és a kék/fehér vezeték is a hőmérséklet jeladóhoz tartozik, tehát ez már tiszta, már csak azt nem értem minek sebességjel a DID-nek (kék/piros vezeték)?

Hát az nekem is fura volt :lol:

Sok sikert a bekötéshez!

Link to comment
Megosztás:

Van az elosztómban egy elektronikai alkatrész (tranzisztor, kondenzátor, vagy mi?). Egyik lába a hűtőbordájára van forrasztva, a másik a trafótól jövő fekete/lila vezetékre.

Mi annak a pontos típusa? Ugyanis letört a lába, pont a tövében, és forrasztani sem lehet.

Képet dobhatnál róla...

Link to comment
Megosztás:

szíj rendben, fél éve cseréltem, jó feszes, csatlakozókat már megtisztítottam, bár szakadást nem néztem még, 12,33 körül van de ezen ha jól tudom hitachi generátor van mert ugye isuzu motor ennek 12V a gyári töltése, de ha pörgetem nem megy feljebb a feszültség, sőt semmi nem történik, gondolom mert a feszszabályzó nem engedi, ha rákapcsolok fogyasztókat, akkor kicsit lejjebb megy, ha leveszem, akkor vissza áll.

Enyém ma tipikusan ugyanígy hagyta el magát. Vagy 2 hete szórakozott azzal, hogy beindítás után nem volt se töltés, se ford mérő, pöcc a gázpedálnak és rendbe jött. Aztán egyre magasabb fordulat kellett, hogy elinduljon, most már ott tart, hogy alapjáraton se töltés, se ford mérő, emelt fordulaton ford mérő van, de töltés csak halovány 13V körüli, és a terhelést egyáltalán nem bírja, felkapcsolt lámpákkal nincs töltés semmi. 9V maradt az aksiban, mire hazaértem.

Nekem ez első blikkre kommutátor, vagy szénkefe, esetleg fesz szabályzó lesz, holnap kiderül.

Egyik generátor sem tölt 12V-tal. Többnek kell lennie. :lol:

Magán a generátoron mérj töltést. A kasztni és a csavar között.

Alapjáraton és emelt fordulaton is mérj feszt.

Sajnos nálunk nem egyszerű közvetlen a generátoron mérni, mert az lenn van a jobb oldalon alul. Csak aláfekve elérhető, de valóban nem 12V-al tölt. Mikor rendesen ment, 14.2-el töltött, és a fordulatszám sem nagyon befolyásolta. Alapjárati és emelt fordulatszám között csak néhány tized V volt az eltérés.

Link to comment
Megosztás:

nekem még sajna mindig nem volt időm ezzel foglalkozni, bár lekopogom az elmúlt 4-5 napban minden jól működött, de ha lesz rá lehetőség megnézem. Breki várom a fejleményeket!

Megvolt a műtét. A csúszógyűrű volt müanyagig kopva, + a diódahidat kellett cserélni, mert nem volt elég teljesítménye.

Anyag volt 12.000, ebben volt 1 csapágy is + a szimering a vákumpumpa elé. Haveri alapon javították, így a szerelés + 4000-be került, pedig 2× kellett leszedni, mert csak másodjára derült ki, hogy keveset tölt.

Ezek a hitachik nem túl strapabírók. 2 éve cseréltünk benne szabályzót, és diódahidat. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! oltári nagy bajban vagyok! A vetra C20NE! olyan történt h Pestre mentek haverék a kocsival! mikor jöttek hazafele rángatni kezdett az autó meg csattogott puffogott! hazahuzatták és nekiáltuk keresni a hibát gondoltuk meg is lett amikor felfedeztük h elszakadt a kaszni és a váltó közti testkábel! önindító nem indított nem volt test!kicseréltük önindító működik hajtja a motort de nem indul el!:S Nincs szikra és az benzinszivattyú sem megy! nem tudom miért áram sem megy a szivattyúhoz indítás közben 0.08V! s gyújtótrafóhoz megy áram de a trafóból már jel (szikra) nem jön ki! addig lett méricskélve h arra jutottam h komputer csere! ki lett csrélve és se szikra se benga!S motorhibakód jelző nem világít! kérdés további test hiba lehete valahol? vagy valami jeladó ment tönkre! vagy a gyujtásnak van külön relléje és az mehetett ki!? vagy már nem tudom miért nincs szikra meg h miért nem megy a szivaggyú sem! mondjuk arra hallottam olyan szájbeszédet h csak ha van gyújtás akkor megy áram a szivattyúhoz! ha tud valaki segíteni akkor az megköszönném! akár mis az ilyenkor nármi tipp jól jöhet! előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Azt a szóbeszédet (Szájbeszéd? Hm, érdekes szó...) jól hallottad, az AC pumpa pontosan azért nem kap áramot mert nincsen gyújtás, így lehet elkerülni hogy a sok indítózási kísérlet közben az autó reménytelenül megszívja magát bengával. Szóval először a gyújtásproblémának kéne utánanézni, és amint írtad, el is jutottál a megoldás közelébe, de valamiért átugortad. Ha a gyújtótrafóig eljut az áram de már szikrát nem ad akkor nem gondoltál arra hogy esetleg gyújtótrafót kéne cserélni, nem computert?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.