Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


koroszt

Recommended Posts

Levettem a hűtőmaszkot és megtaláltam a ködlámpa csatikat.Nagyon örültem mert már kiépítettem a lámpákig,bár még nincs bekötve,meg a lökösbe sincs beépítve. :evilgrin:

Rámértem nincs benne delej! Se helyzetjelzőn se tompítotton! Valaki mint ha említette volna hogy közös a reléje a hátsóéval! Akkor csak együtt működik a kettő? Így nem próbáltam! Jó lenne a gyári köteget használni! Hol van ennek gyárilag a reléje?

Különben nálam ugyanez a szitu a lámpamagasság állítóval is.Az is ki van kábelezve de nincs rajta delej! A végén muszáj lesz leszednem a műszerfalat, hogy minden vezetéket megtaláljak és a helyére tegyek! Ki tudja milyen extrák bukkanak még elő. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Találtam egyik oldalon eladó tempomatot B Vekiből, x20xev persze. Az enyémbe szeretném beépíteni. Ad is hozzá emberünk mindent: magát a vezérlőjét, kuplung jeladót, fék feladót, a bowdent, indexkart. A kérdés, hogy mennyire lenne ezt nehéz bekötni? Tudom, hogy kábelezni kell, mivel nem volt rendelhető extra A vekihez. Mivel bowdenes (B Vekinél már volt elektromos folytószelepes) ezért gondolom nincs köze a motorvezérlőhöz. Vagy rosszul gondolom? A kérdés, hogy tudna e nekem tanácsot adni valaki? Elvileg nem megvalósíthatatlan feladat...

Előre is köszönöm! :)

Üdv,

Tamás

Konkrét tanácsot sajnos nem tudok adni a beépítéssel kapcsolatban, de tuti hogy gyakorlatilag is megvalósítható, ugyanis láttam már ilyet működni C20Ne Calibrában...

Link to comment
Megosztás:

Én a helyedben átnézném a kapcsoló helyét, meg a biztosítéktáblát. lehet, hogy csak be kell tenni a kapcsolót, biztosítékot, relét. Az elsőnek külön reléje van.

Kapcsoló a helyén, az be is volt kötve,gyárilag.

A RELÉ HELYÉT NEM TALÁLOM!

Biztosíték is bent van,bár azt ellenőriznem kell!

Link to comment
Megosztás:

Egy időben engem is motivált a dolog, illetve motivál a mai napig, csak sokallom az árát.

Igazából csak a két pedálkapcsoló, az indexkar vezetékei, meg sebességjel kell neki, nameg tápfesz. Azt hiszem Tiu épített az astrájába ilyet, de a G Astra topikban GYIK-ben is bennevan. Ott van pár rajz is!

Sziasztok!

Találtam egyik oldalon eladó tempomatot B Vekiből, x20xev persze. Az enyémbe szeretném beépíteni. Ad is hozzá emberünk mindent: magát a vezérlőjét, kuplung jeladót, fék feladót, a bowdent, indexkart. A kérdés, hogy mennyire lenne ezt nehéz bekötni? Tudom, hogy kábelezni kell, mivel nem volt rendelhető extra A vekihez. Mivel bowdenes (B Vekinél már volt elektromos folytószelepes) ezért gondolom nincs köze a motorvezérlőhöz. Vagy rosszul gondolom? A kérdés, hogy tudna e nekem tanácsot adni valaki? Elvileg nem megvalósíthatatlan feladat...

Előre is köszönöm! :)


Üdv,

Tamás

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Találtam egyik oldalon eladó tempomatot B Vekiből, x20xev persze. Az enyémbe szeretném beépíteni. Ad is hozzá emberünk mindent: magát a vezérlőjét, kuplung jeladót, fék feladót, a bowdent, indexkart. A kérdés, hogy mennyire lenne ezt nehéz bekötni? Tudom, hogy kábelezni kell, mivel nem volt rendelhető extra A vekihez. Mivel bowdenes (B Vekinél már volt elektromos folytószelepes) ezért gondolom nincs köze a motorvezérlőhöz. Vagy rosszul gondolom? A kérdés, hogy tudna e nekem tanácsot adni valaki? Elvileg nem megvalósíthatatlan feladat...

Előre is köszönöm! :)

Üdv,

Tamás

Pontosan, a bowdent húzza. Nem nagy dolog, kapcsrajz van hozzá, már láttam én is párat aki betette.

Levettem a hűtőmaszkot és megtaláltam a ködlámpa csatikat.Nagyon örültem mert már kiépítettem a lámpákig,bár még nincs bekötve,meg a lökösbe sincs beépítve. :evilgrin:

Rámértem nincs benne delej! Se helyzetjelzőn se tompítotton! Valaki mint ha említette volna hogy közös a reléje a hátsóéval! Akkor csak együtt működik a kettő? Így nem próbáltam! Jó lenne a gyári köteget használni! Hol van ennek gyárilag a reléje?

Különben nálam ugyanez a szitu a lámpamagasság állítóval is.Az is ki van kábelezve de nincs rajta delej! A végén muszáj lesz leszednem a műszerfalat, hogy minden vezetéket megtaláljak és a helyére tegyek! Ki tudja milyen extrák bukkanak még elő. :D

Nem, gyárilag úgy van, hogy a ködöst csak akkor lehet kapcsolni, ha legalább a helyzetjelző világít, a hátsót viszont csak tompítottnál, VAGY helyzetjelzőnél bekapcsolt ködössel lehet felkapcsolni. Tehát helyzetjelzőn csak a hátsót nem tudod működtetni, csak akkor, ha az első már be van kapcsolva. Egyéb tekintetben függetlenek egymástól. (nem is értem sok egyéb márkánál miért úgy van megoldva, hogy csak az elsőt lehet külön kapcsolni, a hátsót nem, pedig nem biztos, hogy az ember mindig a sor elején megy...

Ha benn a kábel, akkor semmi más dolgod, mint bepattintani a hozzávaló ködlámpakapcsolót, és a relét. (a RELÉTÁBLA jobb oldalán van. neked nyilván egy üres hely) Beteszed, és múköd. Illetve annak asszem van külön biztije is, azt is beteszed.

A magasságállítóhoz meg ennyi se kell, bepattintod a tekerőt, vezetékre rá a két motort, és bekapcsolt lámpánál már működik is. (és igen, a manuális házat át lehet faragni a motorhoz)

Link to comment
Megosztás:

Az anyós oldalon a kesztyűtartó alatt/mögöttire gondoltál,mint jobb oldal?

Nekem ott ezek vannak.

A sárga az izzításé, a fekete az üzemanyagszűrő fűtése!

http://www.kepfeltoltes.hu/view/140703/P1170407_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nem. A biztosítéktábla jobb oldalán, alulról a 2. kisalakú 5 lábú relé.

Ilyesmi, csak 5 lábú. Ez az astra hátsó ködzáró reléje. Az első ködlámpáké 5 lábú.

gallery_4683_439_1312300.jpg

gallery_4683_439_48656.jpg

Link to comment
Megosztás:

Pontosan, a bowdent húzza. Nem nagy dolog, kapcsrajz van hozzá, már láttam én is párat aki betette.

...illetve lesz egy másik gázbowdened is a tempomat motortól a fojtószelepig. Ezt ugye a tempomat húzkodja, míg az eredetit te vezérled a lábaddal. Mivel a fojtószelep és (a bowdenen keresztül a kapcsolat is) mechanikus, így elsőre fura érzés lesz hogy amikor a tempomat gyorsít, akkor az utastérben is "beesik" a gázpedál, azaz magától mozog a talpad alatt...

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenki

Van egy X16SZ motorkódú Vectrám (1995-ös). Mivel elhagytam az utolsó kulcsot is hozzá sajnos, egy ismerősöm cserélt benne gyújtáskapcsolót. Azóta a kocsi nem indul, 85-Immobilizer wrong signal-t villog ki.

Emlékeim szerint a slusszkulcsban nem volt transzponder chip, mivel ez már egy másolt kulcs volt.

Volt benne régen egy utólag beszerelt immobilizer, de az már ki lett szedve egy az egyben, ez már nem okozhat hibát.

Van esetleg valami ötletetek, mit lehet ilyenkor tenni? Az lehet hogy a gyújtáskapcsoló cserénél valamit rosszul kötött vissza a srác?

Egy külföldi fórumon olvastam hogy a "crankshaft speed sensor" hibája is okozhat ilyen problémát.

Nagyon köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hirtelen felindulásból végre beépítettem a második szivargyújtóaljzatot a gépbe. Már régóta kellett volna, de most b@szott fel annyira agyilag az a milló kábel, hogy elmentem a bontóba, szedtem ki két aljzatot vectrából, (hármat akartam, de nem volt több, meg amúgy valahol itthon is van csak nem találom)

Az egyik be is került gyoran a jobb lábtér tetejébe, egyelőre csak párhuzamosan kötve a gyárival, mert így nem kellett bontani. Később majd át is lesz kötve az egész, hogy ne csak gyújtásról menjen, (kap egy rádióállást) meg fel lesz izmosítva kicsit nagyobb áram leadására is, pl laptop töltő, vagy inverter. Meg majd teszek még egyet a csomagtartóba is valahová.

Link to comment
Megosztás:

Hátra jódolog ha hűtőtáskázik az ember. Előre inkább az usb aljzat a kelendő, legalábbis a kütyük nagyrésze tölti magát róla.
Anno pár éve a Simsont okosítottam fel egy Ladából kiberhelt aljzattal, tanktáskába meg ott figyelt a gps :D

Módosítva : Bundee
Link to comment
Megosztás:

Azaz, usb aljzat is lesz majd, a gyári szivargyújtó alá. Tök jól elfér. Még az is lehet hogy duplát kap. De a legtöbb cumóm az szivargyújtós cucc. Okostelóm meg mostmár éppen van ugyan, de csak mert így alakult, viszont elsődlegesn nem azt használom.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok

A pót féklámpa bekötéséhez szeretnék segítséget kérni.

Ezért a két kábelért ne keljen már szerelőhöz mennem.

Ha valaki le tudná írni hogy hova kössem be ezt a két vezetéket nagyon megköszönném.

Sziasztok

A pozitívat bal hátsó lámpatestre menő kábelek közül a fekete/sárga kábelra kötöd. A negatívat pedig letesteled, vagy ugyanott a barnára.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A pót féklámpa bekötéséhez szeretnék segítséget kérni.

Ezért a két kábelért ne keljen már szerelőhöz mennem.

Ha valaki le tudná írni hogy hova kössem be ezt a két vezetéket nagyon megköszönném.

Sziasztok

Párhuzamosan a gyárival. Ha jól emléxem a fekete sárga az. Hátul leveszed a foglalatot és megkeresed.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Van valakinek ajtóban világítás? Keressem a kábeleket hozzá vagy esélytelen? Amúgy Cdx-es a kocsim elméletileg, ma beraktam az elektromos fényszóró állító kapcsolót, rádugtam a lámpákra a csatit és működik :icon1: öröm és bódogtág, így megjött a lelkesedés, megkapta a ritka kagylós gyári üléseket is a minap, ja meg az újfajta műszerórát, ahol az első vonás a 90 fok :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van valakinek ajtóban világítás? Keressem a kábeleket hozzá vagy esélytelen? Amúgy Cdx-es a kocsim elméletileg, ma beraktam az elektromos fényszóró állító kapcsolót, rádugtam a lámpákra a csatit és működik :icon1: öröm és bódogtág, így megjött a lelkesedés, megkapta a ritka kagylós gyári üléseket is a minap, ja meg az újfajta műszerórát, ahol az első vonás a 90 fok :D

Az enyém is CDX-es, még sincs benne. <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.