Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


koroszt

Recommended Posts

Nekem ilyen van bent. Lefényképezem?

Ha megtennéd megköszönöm, az órát kivettem de úgy nem igazán látok be. Nagyobb bontásra most meg nincs időm sajnos. Aztán lehet nem lesz egyenlőre belőle semmi mert a keret nincs meg hozzá, anélkül meg hülén mutat, az analógé meg nem jó hozzá.
Link to comment
Megosztás:

Ilyen TID/DID (nem tudom mi a pontos neve :D ) van valakinek beszerelve, akinek diesel az autója? Ha igen, tudna egy képet küldeni a bódéban lévő csatlakozóról? Nekem van egy ilyenem, de eddig nem találtam a csatlakozót hozzá, bár tüzetesen nem néztem át eddig.

Ehhez kell csatlakozó? Én A Corsába is belefaragtam anno egy ilyen DID-et... (mivel téli autónak használtam, kellett a külső hőmérő és ez volt a legolcsóbb megoldás)

Link to comment
Megosztás:

Ez érdekes... soha a büdös életbe nem láttam még a2-es vecit analóg órával. Bár lehet hogy a tied pont valami átálláskori darab. Bár az meg inkább 92 végén volt.

Ez igaz, mert én 93-asnak mondom (eddig minden alkatrész úgy kellett hozzá, pl vízpumpát 92es-hez rendeltem anno és nem stimmelt, 93as már jó volt), de gyártási évnek 92 van beírva a forgalmiba, első forgalomba helyezés pedig 93 január 11. Szóval nem tudom, hogy ez gyárilag A1 vagy A2. Lehet A1 volt és átpakoltak rá minden A2-es jellemző karosszéria elemet? :S

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz, mert én 93-asnak mondom (eddig minden alkatrész úgy kellett hozzá, pl vízpumpát 92es-hez rendeltem anno és nem stimmelt, 93as már jó volt), de gyártási évnek 92 van beírva a forgalmiba, első forgalomba helyezés pedig 93 január 11. Szóval nem tudom, hogy ez gyárilag A1 vagy A2. Lehet A1 volt és átpakoltak rá minden A2-es jellemző karosszéria elemet? :S

Nem hiszem, inkább csak nem volt még kész éppen minden, és addig gyártották a régi cuccokkal.

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz, mert én 93-asnak mondom (eddig minden alkatrész úgy kellett hozzá, pl vízpumpát 92es-hez rendeltem anno és nem stimmelt, 93as már jó volt), de gyártási évnek 92 van beírva a forgalmiba, első forgalomba helyezés pedig 93 január 11. Szóval nem tudom, hogy ez gyárilag A1 vagy A2. Lehet A1 volt és átpakoltak rá minden A2-es jellemző karosszéria elemet? :S

'92 szeptemberétől már '93-as modellévnek számít, amúgy az alvázszám 10. karaktere jelenti a gyártás évét: ha "N", akkor 1992, ha pedig "P", akkor 1993.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Sikerült beszereznem egy intervallumos bajuszt,plusz a hozzá való relét. Találtam leírást, hogy s mint megy a dolog, de mivel G Astra-hoz írja, ezért lenne egy kérdésem. Azt tudom, hogy az intervallum kapcsolónak van 2 vezetéke. Fekete/fehér és fekete/sárga. A Fekete/fehéret meg van, hova kell kötni (fekete/sárga kábel, J terminál a bajusz csatiján) A kérdésem, hogy a másikat hova kell? Olvastam itt fórumon, hogy a relét meg csak be kell rakni a másik helyére. A leírásban viszont azt írja, hogy el kell vinni a másik vezetéket a biztitáblához (mivel G Astra-nál mókolni kell ott, nincs is bele rakva a relé, csak vezetékekkel "bekötve" a foglalatba").

Szóval ebben tudna valaki segíteni?

Előre is nagyon köszönöm!

Üdv,

Tomi

PS: https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOZWU4NjE1OTctNjUzMS00NDZlLTkzOGMtNWM3M2M1MTIwZjY2/edit?hl=en_US

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.a mai nap haza fele menet, 91-es 1,6 vectrám-ból,égett szag és kis füst is jött,a világítás kapcsolóból,de lehet hogy a bizti táblából nem tom pontosan,de le is kapcsoltam gyorsan és le is álltam a parkolóba. biztosítékokat néztem és mind ép! hátsó világítás az van. haza jöttem vele világítás nélkül. néztem jobban a biztosítékokat,nem találtam hibásat. hol kellene megnéznem még? Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.a mai nap haza fele menet, 91-es 1,6 vectrám-ból,égett szag és kis füst is jött,a világítás kapcsolóból,de lehet hogy a bizti táblából nem tom pontosan,de le is kapcsoltam gyorsan és le is álltam a parkolóba. biztosítékokat néztem és mind ép! hátsó világítás az van. haza jöttem vele világítás nélkül. néztem jobban a biztosítékokat,nem találtam hibásat. hol kellene megnéznem még? Köszönöm.

Szerintem vedd ki a világítás kapcsolót lehet az égett meg. Haver F astrája produkált ilyet.
Link to comment
Megosztás:

Oké.de hogyan tudom kiszedni? maga a kapcsolót kilehet? vagy meg kell bontani valami mást is?

Akksi le, kapcsolót tompított állásba fordítani és kihúzni (mintha a belső világítást kapcsolnád), kapcsoló alján lévő kis furaton dróttal benyúlni és egy reteszelő bigyót megnyomni és egyszerre húzni kifelé a kapcsolót. Utána van ott két pöcök azt összenyomva és a közepét húzva jön ki.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ott tartok, hogy be van kötve. Elvileg helyesen. Viszont az a problémám, hogy ha benne van a relé, akkor folyamatosan töröl. Ez gondolom a relé hibája. Semmire nem reagál, csak ablakmosót nyom, ha húzom a kart. Szóval nem lehet megállítani. Viszont ha kiveszem !!!, vagy beteszem a régit, ugyan úgy működik, mint a régi, sima kar. Ugyan úgy nincs szaggatott( mint ahogy azzal sem volt), minden más viszont működik.
Hogy is van ez?
Nagyon jó lenne, ha megnéznéd, leírás alapján minden szál oda megy, ahova kell. G Astra.-nál ugye az a problem, hogy más a relé foglalat, és nincs oda húzva 1-2 kábel. Vekinél ugye minden bentvan, ahogy kiszedtem a biztitáblát, minden vezetéket csekkoltam, a relé jó lábaira megy. De azért biztos, ami biztos!

Előre is köszi, ha megnézed!

Üdv,

Tomi

Én beraktam,viszont most nem emlékszem hogy az indexkar melyik csatijához kellett kötni.

Holnap délután megnézem,ha nem felejtem el.

A relé simán bemegy a régi helyére nincs semmi kötözés!

Link to comment
Megosztás:

Akksi le, kapcsolót tompított állásba fordítani és kihúzni (mintha a belső világítást kapcsolnád), kapcsoló alján lévő kis furaton dróttal benyúlni és egy reteszelő bigyót megnyomni és egyszerre húzni kifelé a kapcsolót. Utána van ott két pöcök azt összenyomva és a közepét húzva jön ki.

Köszönöm. igen a kapcsoló a baja.legalábbis remélem mert be van égve az 1-ik lába.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Gyors segítségre lenne szükségem.

C18nz motorral szerelt autóról van szó. A hűtőventillátor folyamatosan megy, nem kapcsol ki. Gyújtás ráadásakor már megy is a ventillátor. Kimértem a hőfok jeladó ellenállását, jó értékeket mutatott. Gondoltam van a ventillátornak egy reléje és az "beragadhatott", nem találtam relét. Kivettem a 30A biztosítékát, gondoltam ezzel megoldom ideiglenesen a problémát. Viszont valamiért mióta fenáll a probléma, a nyugalmi áramfelvétel 0,27 A (ajtó bezárva, rádió kikapcsolva stb). Van valami ötletetek hogy hol keressem a hibát?

Köszönöm

Módosítva : boncserdavid
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Gyors segítségre lenne szükségem.

C18nz motorral szerelt autóról van szó. A hűtőventillátor folyamatosan megy, nem kapcsol ki. Gyújtás ráadásakor már megy is a ventillátor. Kimértem a hőfok jeladó ellenállását, jó értékeket mutatott. Gondoltam van a ventillátornak egy reléje és az "beragadhatott", nem találtam relét. Kivettem a 30A biztosítékát, gondoltam ezzel megoldom ideiglenesen a problémát. Viszont valamiért mióta fenáll a probléma, a nyugalmi áramfelvétel 0,27 A (ajtó bezárva, rádió kikapcsolva stb). Van valami ötletetek hogy hol keressem a hibát?

Köszönöm

A hűtőventilátornak is van egy "gombája". Ha szemben állsz az autóval, a hűtő bal oldalán van. Két, vagy három vezeték megy rá.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ott tartok, hogy be van kötve. Elvileg helyesen. Viszont az a problémám, hogy ha benne van a relé, akkor folyamatosan töröl. Ez gondolom a relé hibája. Semmire nem reagál, csak ablakmosót nyom, ha húzom a kart. Szóval nem lehet megállítani. Viszont ha kiveszem !!!, vagy beteszem a régit, ugyan úgy működik, mint a régi, sima kar. Ugyan úgy nincs szaggatott( mint ahogy azzal sem volt), minden más viszont működik.

Hogy is van ez?

Nagyon jó lenne, ha megnéznéd, leírás alapján minden szál oda megy, ahova kell. G Astra.-nál ugye az a problem, hogy más a relé foglalat, és nincs oda húzva 1-2 kábel. Vekinél ugye minden bentvan, ahogy kiszedtem a biztitáblát, minden vezetéket csekkoltam, a relé jó lábaira megy. De azért biztos, ami biztos!

Előre is köszi, ha megnézed!

Üdv,

Tomi

Holnap délelőtt megnézem.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nos...ablaktörlő motor ki lett cserélve. Most van szakaszos törlés, szal majdnem minden faja...Egyedül az nem, hogy nincs intervallum állítás. Töröl minden fokozatban,ahogy kell, de nem csinál semmit szaggatottnál a poti tekergetésével!

Megköszönném, ha megnéznéd!

Üdv,

Tomi

Holnap délelőtt megnézem.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nos...ablaktörlő motor ki lett cserélve. Most van szakaszos törlés, szal majdnem minden faja...Egyedül az nem, hogy nincs intervallum állítás. Töröl minden fokozatban,ahogy kell, de nem csinál semmit szaggatottnál a poti tekergetésével!

Megköszönném, ha megnéznéd!

Üdv,

Tomi

Bocsi....bocsi..... :icon1:

Olyan szinten elvagyok havazva a dolgaimmal,hogy nincs időm megnézni a kapcsolót!

Minél előbb igyekszem betartani az ígéretem. :D Remélem még a hétvége előtt!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Van valakinek leírása a középkonzol kibontásáról? Háttérvilágítás cseréhez...

Thx

Óra kipattint, mögötte két csavar. Kormányburkolat lebont, utána a műszeregység alatti műanyag kipattint, alatta csavarok kiszed, jobboldalt mind2, baloldalt csak a felső, ami a műszeregység fölötti műanyag ívet tartja, majd ezt is kiszed.

Ekkor már szabadon van a középkonzol de a bowdenek tartják. Kesztyűtartó kinyit, fölötte kispolcról gumi kihúz, kétoldalt résbe benyúl fedő kipattint, kis rekesz határozptt mozdulattal kiránt. Eztán kesztyűtartó 4 sarkából csavar kiszed, kesztűtartò kijön, s innen már hozzáférsz a bowdenekhez is. Óvatosan mert törik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Óra kipattint, mögötte két csavar. Kormányburkolat lebont, utána a műszeregység alatti műanyag kipattint, alatta csavarok kiszed, jobboldalt mind2, baloldalt csak a felső, ami a műszeregység fölötti műanyag ívet tartja, majd ezt is kiszed.

Ekkor már szabadon van a középkonzol de a bowdenek tartják. Kesztyűtartó kinyit, fölötte kispolcról gumi kihúz, kétoldalt résbe benyúl fedő kipattint, kis rekesz határozptt mozdulattal kiránt. Eztán kesztyűtartó 4 sarkából csavar kiszed, kesztűtartò kijön, s innen már hozzáférsz a bowdenekhez is. Óvatosan mert törik.

Szopjon le, aki kitalálta, hogy ezt az égőt így kell cserélni....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.