Jump to content

Recommended Posts

Nemrégiben az Astra F Karosszéria topicban hoztam fel a rozsdásodás témát http://forum.opelklub.hu/viewtopic.php?t=15&start=465. Nos az ott említett Hammerite terméknek nem talátam magyar forgalmazóját, így arról letettem. Amit viszont fogok venni: cinkspray és valami jó festék. Egy két hét és beszámolok a tapasztalatokról.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Köszi :), ma hívtam fel őket. Nem forgalmazzák. Hammerite cuccost általában igen, de ezt nem :D

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Köszi :), ma hívtam fel őket. Nem forgalmazzák. Hammerite cuccost általában igen, de ezt nem :D

Ne csodálkozz ha ilyen korán hívod fel őket, akkor nemet mondanak :wink:

Ha szeretsz küzdeni, akkor még őket megkérdezhetnéd : http://www.piktorfestekbolt.hu

'Szolgáltatások' menüpontban az alábbi olvasható :

"Különleges anyagok, vegyszerek beszerzése

Vállaljuk különleges, extrém festékek, ipari festékek, ipari vegyszerek beszerzését rövid határidővel. Amennyiben vásárlónk olyan terméket keres, amit nem forgalmazunk, vállaljuk annak felkutatását és beszerzését."

Na hajrááá :D

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Kösz szépen ezt is :) ,de asszem nem küzdök tovább. Mire megszereznék, meg Győrből elküldenék az sztem sok idő, meg pénz lenne.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Nos érdekes fejlemények voltak tegnap. Elmentem egy elég jó festékboltba, elmeséltem hogy mi a helyzet, és egy tök korrekt eladó a Buda-Primer alapozót ajánlotta. Azt mondta ez direkt erre való és hogy jó. Kérdeztem, hogy előtte nem lenne-e jó átfújni cinkspray-vel, erre azt mondta, hogy nem kell felesleges.... Hát nemtom, az alapozót megvettem, de erősen gondolkodóba estem, hogy most akkor cinkspray kell-e vagy sem. De asszem, hogy azért veszek holnap.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Én személy szerint nem szeretem a Buda-Primert. Nem lehet rá gittelni - márpedig a hegesztéseket általában kell - mert felkapja, és gittel együtt lejön. A festéket nemtom, hogy tűri, mert én alapból le szoktam szedni az egész maszatot (ha már összekente valaki :evil: ), így nincs tapasztalatom. Viszont sokan használják...

Na akkor most legyél okos! :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Én személy szerint nem szeretem a Buda-Primert. Nem lehet rá gittelni - márpedig a hegesztéseket általában kell - mert felkapja, és gittel együtt lejön. A festéket nemtom, hogy tűri, mert én alapból le szoktam szedni az egész maszatot (ha már összekente valaki  :evil:  ), így nincs tapasztalatom. Viszont sokan használják...

Na akkor most legyél okos!  :)

Én is így gondolom, szerintem sem tapad eléggé.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Tegnap felmerült egy igencsak fontos kérdés:)

A bal oldali lámpát hogyan lehet kicserélni?

Részletes leírás kellene, addig sikerült eljutni, hogy a csavarok már elengedték, de a hűtőmaszk még mindig akadályozta a kivételt.

Eltörni pedig ugye, nem nagyon kellene :roll:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
A bal oldali lámpát hogyan lehet kicserélni?

Ha jól emlékszem akkor az index-et is ki kell hozzá szedni, és ahogy mondod a hűtőmaszkot is. A maszkot felül 4 pöcök fogja. Ezt lefelé kell megnyomni valami nagyobb fejű csavarhúzóval. Szerintem itt a legbiztosabb ha egy picit ütögetni próbálod, talán akkor kevésbé törik. Ezután a két lámpa alatti pöcköket kell kifeleirányba húzni. Erre talán a legjobb ha egy csavarhúzót egy rongy társaságában bedugsz olodalról és úgy próbálod feszíteni. Ha ez megvan akkor már csak a lökhárítóból kell kiakasztani de az már könnyen fog menni. Sajnos tényleg nagyon könnyen törik. Vigyázz vele.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Hölgyeim és uraim!

Aki esetleg ismeri ezt a műanyag (aus GFK) hátsó sárvédőívet 99/116 Euróért, ami felinstallálva így néz ki, kérem mondjon róla tapasztalatokat. Ki tudja ezt felapplikálni, mert nekem nagyon bejön :wink: Importőr?

Ez jó megoldás lehet rozsda ellen?

Ugye ez nem csak nekem újdonság? :oops:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Ez jó megoldás lehet rozsda ellen?

szvsz ápol és eltakar :)

Én sem láttam még ilyet, de legalábbis nem figyeltem fel rá.

Jó hogy mondtad ezután majd nézelődöm.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Nos egy egy ideje már megcsináltam a "beavatkozást", csak azóta nem volt időm írni. Sajnos nemcsak a lökös alatt rozsdásodott :) és volt ahol már nem csak a felülete :D Mindenestre lecsiszoltam -> rozsdamaró -> Buda Primer > Teroson Alvázvédő Spray (amit itt vásároltam). Majd kiderül milyen lesz. Ez az alvázvédő spray nagyon jó szerintem, de mivel a gyári, tök épp alvázvédő réteg alatt rozsdásodott ezért szerintem 2 év múlva vihetem lakatoltatni :D. Úgyhogy immár én is osztom a fenti véleményt, hogy a rozsda rozsda marad. Ez van. Mindenestre ez a műanyag védőelem szerintem is jó ötletnek tűnik. Jah még valami: a cink spary-ről azt hallottam, hogy az alapozó alá fölösleges, igazából a festék-rétegvastagság miatt szokták használni törött kocsikon!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
...a cink spary-ről azt hallottam, hogy az alapozó alá fölösleges, igazából a festék-rétegvastagság miatt szokták használni törött kocsikon!

Én inkább megfordítanám ezt a kijelentést: cinksprére fölösleges alapozni. És a törött kocsis dolog sem egészen így van, inkább a hegesztés közben megégett lemezfelületet (is) lehet tartósabbá tenni vele. Gyakorlatilag galvanizálódik a lemez. És azt sem hiszem, hogy a rétegvastagság-mérőt be lehetne csapni vele. Bár még nem próbáltam.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

A rétegvastagságmérőt szinte bármelyik fémmel át lehet vágni, lehet

ilyen fémes anyagot is tartalmazó "gittet" kapni, hogy gyárinak tűnjön

a javított felület a rétegvastagságmérővel. :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
A rétegvastagságmérőt szinte bármelyik fémmel át lehet vágni, lehet

ilyen fémes anyagot is tartalmazó "gittet" kapni, hogy gyárinak tűnjön

a javított felület a rétegvastagságmérővel. :D

Erre eddíg nem is gondoltam, persze a vegyészek sem erre a célra találták ki ezeket az anyagokat. Nade a magyar ember találékony... :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Hali!

Nem tudom megállapítani pár autó színét, nincsenek hozzá adatok (külföldön vannak). Valahonnan meg lehet azt tudni, hogy az astrákat 92-94-ig milyen "feketéhez közelítő metál" árnyalatokban fényezték gyárilag? Van aki schwarz-nak, van aki grau-nak írja, de szerintem ugyan az a grafitmetál mind.

Pl. az én forgalmimba is sötétszürke van írva és se feketének, se szürkének nem nevezném (asszem nova-schwarz :oops: ).

Ha vkinek van infója, kérem ossza meg velem... :smt090

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
A színkód rajta van azon a kis jelvényen motortérben amin az alvázszám stb. van.

De lehet hogy nem erre gondolsz.

:smt003

látod, nem csak én értem félre :) :D :D

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

:smt003

látod, nem csak én értem félre :) :D :D

...külföldön vannak. Valahonnan meg lehet azt tudni, hogy az astrákat 92-94-ig milyen "feketéhez közelítő metál" árnyalatokban fényezték gyárilag? Van aki schwarz-nak, van aki grau-nak írja, de szerintem ugyan az a grafitmetál mind.

Így már érthető a kérdés? :D

Ti szivattok engem :Hangman:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Na most, állítólag a futószalagon a vázat fújják egyfajta színnel, az ajtókat jó esetben ugyanezzel, de szerintem már ez is másik keverés.

A lököst pedig tuti nem azzal mint a kasztnit. Tehát a novi új, 0 km-es kocsi sem egységes szinű, ha te most festeni akarsz akkor is lehet eltérés az árnyalatok között, de a metál festésnél ez nem olyan feltünő, mint pl. az alap fehérnél .

Cáfoljatok meg ha nem így van.

Olyan okos vagyok, hogy csak na:) bár a fentieket egy festő mesélte éppen a mai nap.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Na most, állítólag a futószalagon a vázat fújják egyfajta színnel, az ajtókat jó esetben ugyanezzel, de szerintem már ez is másik keverés.

A lököst pedig tuti nem azzal mint a kasztnit. Tehát a novi új, 0 km-es kocsi sem egységes szinű, ha te most festeni akarsz akkor is lehet eltérés az árnyalatok között, de a metál festésnél ez nem olyan feltünő, mint pl. az alap fehérnél .

Cáfoljatok meg ha nem így van.

Olyan okos vagyok, hogy csak na:) bár a fentieket egy festő mesélte éppen a mai nap.

Ez rendben is van. Nem akarok most festeni, hanem ugyanolyan színű autót keresek külföldön, mint az enyém. Helyesbítem a kérdést: 1992-1994-ig hány fajta "feketemetál" v. ehhez közelítő színkód létezett?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Ez rendben is van. Nem akarok most festeni, hanem ugyanolyan színű autót keresek külföldön, mint az enyém. Helyesbítem a kérdést: 1992-1994-ig hány fajta "feketemetál" v. ehhez közelítő színkód létezett?

Még mindig nem nagyon értem. Egyrészt miért kell pont ugyanolyan szín, másrészt ha odakerülsz akkor a színkód alapján beazonosítod.

Mondjuk lehet furán nézne a tulaj mert azt mondod neked nem e431-es hanem e432-es színkódú kocsi kell. :) (Azt hiszem így jelölik)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Guest
Ez a téma már lezárult.

×