Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


Recommended Posts

Akkor első lépésem a tápszivattyú csatija megcsináltatása ;)

Sokszor leáll mint ha nem kapna benzint, és pl. ha egy kicsit dölt úton állok meg és kevés az üzemanyag akkor nem indul be, szívni szívna csak nem benzint (lehet rövid az ACnak a csöve és nem éri el azt a kevés üzemanyagot), de ha betoljuk akkor indul szépen és még eltudok menni jó pár km azzal az üzemanyaggal :rolleyes:

Csatlakozó javítása után megint villogtassam ki a hibát???

Jah és hol találom az én autómhoz való hibakódokat???

Link to comment
Megosztás:

Akkor első lépésem a tápszivattyú csatija megcsináltatása ;)

Sokszor leáll mint ha nem kapna benzint, és pl. ha egy kicsit dölt úton állok meg és kevés az üzemanyag akkor nem indul be, szívni szívna csak nem benzint (lehet rövid az ACnak a csöve és nem éri el azt a kevés üzemanyagot), de ha betoljuk akkor indul szépen és még eltudok menni jó pár km azzal az üzemanyaggal :rolleyes:

Csatlakozó javítása után megint villogtassam ki a hibát???

Az AC a tank aljáról szívja a benzint közvetlenül, nincs cső alatta. Akár egy liter benzinnel is üzembiztosan működik kanyarban-emelkedőn stb. Persze villogatassál megint.

Link to comment
Megosztás:

Bocsi, de nekem nem :/ nekem a hátsó jobb ülés alatt van az AC pumpám és arra megy rá egy csatlakozó és ott van egy cső, vagyis nekem felszívja az üzemanyagot :S

Aha, akkor ez külső pumpás? De gondolom ott is van egy doboz, amiből szívja, nem tud elfogyni alóla a benya.

Link to comment
Megosztás:

Igen alatta van a doboz amiből szívja, de eltud fogyni, mert sokszor van még a tankba és a tápszivattyú mégse szívja.

Az hogy néha leáll magától akkor az sztem a tápszivattyú nem jól érintkezik mert menet közbe haver megmozgatja a vezetéket és akkor még rángatni se rángat megy rendesen.

Vki tudna adni az én ECU-mhoz kódkiolvasásos oldalt, ahol leírják magyarul???

És a termosztát ellenőrzésnél pontosan melyik csővet kell néznem, mert akkor azt is még most megvizsgálom :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Igen alatta van a doboz amiből szívja, de eltud fogyni, mert sokszor van még a tankba és a tápszivattyú mégse szívja.

Az hogy néha leáll magától akkor az sztem a tápszivattyú nem jól érintkezik mert menet közbe haver megmozgatja a vezetéket és akkor még rángatni se rángat megy rendesen.

Vki tudna adni az én ECU-mhoz kódkiolvasásos oldalt, ahol leírják magyarul???

És a termosztát ellenőrzésnél pontosan melyik csővet kell néznem, mert akkor azt is még most megvizsgálom :rolleyes:

Ne a csövet nézd, inkább a hűtő tetejét.

Link to comment
Megosztás:

Na megnéztem, és nem forrósodik, lassan melegszik, nyomok neki gázt akkor se melegszik, de azt nem értem ha jó a termosztát akkor miért nem éri el a mutató sose a üzemi hömérsékletet, csak olyankor ha végig 2-esbe megyek.

Néztem a kipufogófüstjét és enyhén kékes árnyalatú :S eszi az olajat????

Link to comment
Megosztás:

Na megnéztem, és nem forrósodik, lassan melegszik, nyomok neki gázt akkor se melegszik, de azt nem értem ha jó a termosztát akkor miért nem éri el a mutató sose a üzemi hömérsékletet, csak olyankor ha végig 2-esbe megyek.

Néztem a kipufogófüstjét és enyhén kékes árnyalatú :S eszi az olajat????

Ha jó a termosztát, akkor úgy 8-10 percig a hűtő tök hideg, és amikor nyit, akkor hirtelen forrósodik, a vizhőfok mutató hirtelen visszaesik. Ha egyből langyi a hűtő, akkor nem zár a termosztát, egyből engedi a vizet a hűtőbe, ezért nehezen éri el moci az üzemi hűfokot, jobban kopik, többet eszik, télen rosszabb a fűtés. Olaj fogy?

Link to comment
Megosztás:

Na megnéztem, és nem forrósodik, lassan melegszik, nyomok neki gázt akkor se melegszik, de azt nem értem ha jó a termosztát akkor miért nem éri el a mutató sose a üzemi hömérsékletet, csak olyankor ha végig 2-esbe megyek.

Néztem a kipufogófüstjét és enyhén kékes árnyalatú :S eszi az olajat????

Az enyém is ezt csinálja, pedig Wahler termosztátot kapott, de nem érdekel a hőfokmérő állása, amíg tudom ,hogy nyit amikor kell. (kicsit csal az óra)

A kékes füst olajra utal, de te tudod, hogy mennyi fogy belőle mondjuk 1000 km alatt.

Feltöltöd max-ig és ránézel 1000 km után (vagy előbb is).

A MIN és a MAX közt 1 liter a különbség. Tehát elég könnyen lehet viszonyítani.

Ha többnek látod az olaj fogyást mint, mondjuk 2dl (és máshol nem szivárog) akkor ráfoghatod, hogy kissé sok olajat eszik.

Ebben a tempóban az olajcsere periódusban 2l fogyna. Ez kissé sok lenne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok van a családban egy 2001 es 1,4-es caravan .az a problémánk vele hogy elnémult a riasztoja/gyári /,a könyve azt irja hogy a biztositék doboz mögött,van biztositékja,de nem találjuk,valami ötlet.Köszönettel.

Javaslom, hogy az Astra topikban kérdezz. Mondjuk az F-ben (a tied nem az ugye), mert ott a legnagyobb pörgés, hamarabb kapsz választ.

Esetleg írj Brekeke cartársnak 1 privátot.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

üdv.

Két kérdésem lenne, aki A omi szerelésébe járatos.

1: Néha kicsapja a biztit az ablaktörlő lapátnál ( 30A) kicseréltem őket de akkor is csinálja hébe- hóba.

Leragad a lapátom esetleg?

2. Van egy gyári ablakemelőm és úgy döntöttem mivel most ráérek hogy beszerelem az enyémbe mivel abba nincsen.

nem is bonyolult csak van 4 vezeték amin nem tudok eligazodni. Ha valaki esetleg szerelt 92-es omiba gyári elektromos ablakemelőt első ajtókba vagy ért hozzá , szívesen fogadom a segítségét .

Köszönettel: Geo

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...
Sziasztok!

Használ valaki Osram Nightbreaker izzókat? Arra volnék kíváncsi hogy kb milyen színhőmérséklettel rendelkeznek, mert erről sehol sem találtam infót a neten.

ITT értekeznek róla a Thai cartársak (google viszonylag érthetően lefordítja).

night_breaker_1.jpg

Plusz még egy kis érdekesség:

Néhány Halogén izzó kelvin értéke (sajna nincs benne NightBreaker).

H4 standard 3200 Kelvin

PIAA Xtreme White 4150 Kelvin

Philips Blue Vision 4000

Osram Cool Blue 4000 Kelvin

PIAA Super Xtreme 3950/4200 Kelvin

PIAA Super White Platinum 3800 Kelvin

PIAA Super Plasma 3800/5000 Kelvin

General Electric EuroBlue 3700 Kelvin

General Electric Sportlight 3700 Kelvin

Osram Cool Blue 3700 Kelvin

Philips Blue Vision 3600 Kelvin

Philips Vision Plus 3200 Kelvin

Philips Premium 3200 Kelvin

Philips Allweather 2900 Kelvin

PIAA Ion Yellow 2300 Kelvin

Remélem azért valamit segítettem ^_^

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!az alábbi problémával fordulok hozzátok reménykedve abban hogy valaki már találkozott vele esetleg szakértője a témának.

2001-s évjáratú turbódízeles 2000s zafiráról van szó.Néha bevillan a szervízlámpa és olynkor picit mintha erőtlenebbnek érezném.De amint feljebb pörgetem elalszik a lámpa és el kezd rendesen húzni.

Tud valaki valamit erről legfőképpen valami biztatót mondani?Előre is köszönöm.

mailcímem:robyca@gmail.com

R

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!az alábbi problémával fordulok hozzátok reménykedve abban hogy valaki már találkozott vele esetleg szakértője a témának.

2001-s évjáratú turbódízeles 2000s zafiráról van szó.Néha bevillan a szervízlámpa és olynkor picit mintha erőtlenebbnek érezném.De amint feljebb pörgetem elalszik a lámpa és el kezd rendesen húzni.

Tud valaki valamit erről legfőképpen valami biztatót mondani?Előre is köszönöm.

mailcímem:robyca@gmail.com

R

Nem kell 1 dolgot két helyre is beírni, ha tud segiteni a csapat úgyis segit ^_^

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Uraim!

Új vagyok itt a Fórumon.

Kétségbeesett keresésem eredménye, hogy idetaláltam. Ha megengedik, röviden felvázolnám azt, ami ide vezetett.

Van egy hat és fél éves benzines, 8 szelepes 1,6- os Merivám, amelynek a motorvezérlő egysége pontosan 100000 km- nél fölmondta a szolgálatot.

Z16SE motortípushoz való elektronikai alkatrész.

Akkor a hibajelensége az volt, hogy a motor megállítása után egyszerűen nem lehetett újraindítani, egészen addig, amíg kb. negyed óra el nem telt és akkor (valószínűleg a motor kihűlése után) újra lehetett indítani. Ezzel a hibával megkerestem egy BOSCH szervizes ismerősömet, aki rákötötte a hibateszter számítógépét amely gázpedál pótméter hibát meg egyéb más (relé) hibajelenségeket jelzett ki. Ezeket a hibákat a szakember kiméregette és mindent rendben talált; a mért értékek mind a gyári paraméterek szerintiek voltak.

Mivel kértük őt, hogy ha van rá módja, hogy olyan állapotba hozza a kocsit, hogy azt használni tudjuk, megbarkácsolta a motorvezérlés elektronikáját, úgy hogy azt részben kiiktatta. (Nem tudom, hogy mi módon, de elmondása szerint reléket meg egyéb áramköröket forrasztott rá. Nem értek hozzá...)

Nos azóta megy az autó, de igen hitványan. Úgy gyorsul, mint egy reumás csiga, de magasabb fordulatszámon főleg lendületből már húz.

Meg szeretném oldani ezt a problémát, vmi megnyugtató, végleges módon, de nem sok százezer Forintért.

Megtaláltam a Net- en egy Opel autóbontós embert, aki ilyen alkatrészeket (Z16SE motor vezérlő) is hirdet a világhálón; (Martinek Róbert, Monorierdőről).

Ő 130 ezer HUF- ért kínálja a bontott motorvezérlő egységet, lenullázva. Azt mondja, hogy van olyan szakember, aki négy ezer Ft- ért hozzáidomítja a holmit ahhoz a motorhoz, amelybe azt beépítik. Erről az ajánlatról értesítettem a szervizes szakembert, aki azt mondja, hogy ez mese, mert az ő tapasztalata szerint a bekódolásért általában harminc ezer Ft- ot szoktak elkérni, a bontott holmira meg az ajánlott fél éves garanciát nem szokták korrekten érvényesnek tekinteni. Ugyanakkor állítólag az a mototorvezérlő egység ami az autóban van, állítólag javítható, mert nem gyújtáshiba a hibajelensége. Kérdésemre a használt alkatrész kereskedő azt válaszolta, hogy egy ismerőse tudná a hibát javítani, kilencven ezer Ft- ért és ugyancsak fél éves garanciát vállalna rá.

Nos, nagyjából itt állok és nem tudom, hogy mit cselekedjek.

Tisztelt Uraim! Ha tudnak segíteni valami hasznos tanáccsal a problémám megoldásában, kérem Önöket, hogy szíveskedjenek megírni nekem itt a Fórumon azt, hogy Önök mit tennének a helyemben.

Várom megtisztelő segítő válaszukat.

(Elnézésüket kérem, hogy terjedelmesre sikeredett a hozzászólásom, de azt gondolom, hogy a lényegi dolgokat azért ismertettem; ezek alapján hozzá lehet szólni.)

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

üdv az uraknak, gábor vagyok, még uj felhasználó, ugyhogy ha rossz helyre irtam akkor bocs, szoval a problémám a következő, van egy ople combóm, 1.6 benzin (z16se) és rángat a kocsi melegen, hidegensemmi baja, melegen viszont megörül, a müszerfalon ugrálnak a mutatók, és rángat a kocsi, 3000 fordulat alatt, viszonylag jó de felette teljesen megörül, mondtak már nekem mindent, motorvezérlő, vezérttengely jeladó, elektromos gáz szervőmotor vezeték szakadás stb. itt gondolom találok olyan embert aki nem csak tippelget hanem tudja mi lehet a gondom, most ujjitattam fela motort , és azóta van a hibe elötte megfözték, ha valaki tudna segiteni vagy legalább megnézni és megmondani a tényleges hibát örülnék neki, mert igy használhatatlna a kocsi. válaszokat elöre is köszi, üdv, és mégegyszer bocs ha rossz helyre irtam

Link to comment
Megosztás:

Szia , jelenleg az autómban gyári GM szonda van , de semmivel sem jobb , mint előtte volt ezzel a Bosch szondával.

Szerintem ugyanolyan jó ,ha passzol az autódhoz ,bátran merem ajánlani .

Miért cserélted le?

Igen érdekel. De előtte kiveszem még az enyémet és lefényképezem összehasonlitani hogy egyforma e mindenük

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Uraim!

Új vagyok itt a Fórumon.

....

Üdv.

Én a Monorierdői csákóba nem bíznék, lehet jó a motorvezérlő egysége, de tuti nem 4e csinálják meg, meg nekem volt már vele dolgom és igéreteid nem tartja be :S

Szervizbe nem tudják megcsinálni???

Biztos javitható még a tied is, olyan nincs hogy nem lehet, csak kell egy ügyes elektronikai müszerész <_< én is annak tanulók de most kezdtem :wacko:

Keresgélj még a környékedbe embereket és nézesd meg a te motorvezérlő egységedet

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.