Jump to content
uhuhu

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?

Recommended Posts

Tessék ide leirni, hogy ki mit és milyért tölti bele az autóba.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Tessék ide leirni, hogy ki mit és milyért tölti bele az autóba.

OFF: Ezt egy héttel ezelőtt kellett volna :?

1. Most Opel 10W-40 van a mociban és ugyanilyen megy bele mert már megvettem :evil:

2. Nem tóm. Mer' ócsó vót' 8)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Én már nem tudom, hogy mit töltsek bele.

Mondtam rosszat az opel olajra, de lehet hogy nem is olan rossz???

azt irtam, biztos csipás voltam még akkor amikor néztem, , hogy 3.000 km alatt fogyott az olajból.

Most meg megnéztem, :shock: NEM IS FOGYOTT, MÉG A MAX FELETT VAN!!! :shock:

azaz mégsem eszi a motor az Opel olajat.

Na akkor szar vagy sem?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Nekem a szerelőm - aki szerintem és mások szerint is jó - ROWE Formula GT 10W40-et tett a kocsiba. Mint az pont ma írtam csúnyán elnéztem az olajfogyasztást... 4500km alatt mindösszesen 1 dl-et evett meg belőle az 1.4 Ecotec motor. A színe ennyi futás után nagyon szép, szinte ugyanolyan mint az újnak. Ráadásul egész olcsó - az 1 literes flakon nem volt egész 1100 Ft.

Nem értek a témához szóval nincs jogom azt mondani, hogy hűde milyen jó, de nekem nincs vele semmi bajom.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

én Valvoline Durablend 10W40-et használok

nekem bevált és nem is vészes az ára (8.200/4L, asszem)

meg a családban minden verdában ez van 1998 óta (akkor még SynGard néven futott)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Most meg megnéztem, :shock: NEM IS FOGYOTT, MÉG A MAX FELETT VAN!!! :shock:

Én meg pont azon paráztam, hogy nehogy véletlenül is sokat töltsek, mert a kezelési könyv szerint kinyírnám a katalizátort...

ezek szerint azért ennyire nem kell miliméterezgetni ?

mondjuk azt sem igazán értem így utólag, hogy miért töltöttem 1dl-t... tök fölösleges volt

bár akkor épp nem volt jobb dolgom, ha már vettem fölöslegesen 1 liter olajat valamit kellett kezdeni vele... :D :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
mert a kezelési könyv szerint kinyírnám a katalizátort...

ez baromság.

legfeljebb akkor teszed tönkre a katalizátort, ha annyit töltesz bele, hogy a motor nem tudja kinyomni, hanem elégeti. azaz több literrel több van benne....

ha kevesebbel töltöd tul, akkor inkább a tömitések sinylik meg a tultöltést.

mert ha több az olaj, akkor nagyobb az olajnyomás, és a szimmeringek, és a tömitések nem birkák.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Valvoline TopGard/Durablend 10W40.

Jelenleg teszt alatt. A jellemzői jók, megfelel az A3/B3 besorolásnak...

Eddig elég jók a tapasztalatok vele. 5L=6500Ft. 1L=1800Ft

Opel olaj a közelébe sem ér, szerintem nagyon szar lett ez az új széria.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Valvoline TopGard/Durablend 10W40.

Jelenleg teszt alatt. A jellemzői jók, megfelel az A3/B3 besorolásnak...

Eddig elég jók a tapasztalatok vele.5L=6500Ft. 1L=1800Ft

Opel olaj a közelébe sem ér, szerintem nagyon szar lett ez az új széria.

én Valvoline Durablend 10W40-et használok

nekem bevált és nem is vészes az ára (8.200/4L, asszem

Akkó most mennyi is :?:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

a Topgard csak a hipermarketekben (tesco, cora, auchan, metro) kapható

a Durablend ugyanaz, csak boltban kapható

a Durablend drágább, aki tudja, vegye meg hipermarketben Topgard néven

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
....4500km alatt mindösszesen 1 dl-et evett meg belőle az 1.4 Ecotec motor. A színe ennyi futás után nagyon szép, szinte ugyanolyan mint az újnak....

Akkor elárulnám, hogy az olajból épp nem az a jó, ha tiszta marad, hanem ha szineződik, ugyanis az olajban lévő adalékoknak az is a szerepük, hogy a motorban/olajterében képződő illetve oda kerülő anyagokat/lerakódásokat (kokszot egyebet) oldja és oldásban is tartsa, mert különben csak összegyűlik valahol! Aztán elindul és ne adj Isten épp vmelyik olajcsatornában köt ki, amit eldugít és nuku kenés! :evil:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Akkor elárulnám, hogy az olajból épp nem az a jó, ha tiszta marad, hanem ha szineződik, ugyanis az olajban lévő adalékoknak az is a szerepük, hogy a motorban/olajterében képződő illetve oda kerülő anyagokat/lerakódásokat (kokszot egyebet) oldja és oldásban is tartsa, mert különben csak összegyűlik valahol! Aztán elindul és ne adj Isten épp vmelyik olajcsatornában köt ki, amit eldugít és nuku kenés! :evil:

Igen ez lehetséges ...

de meg kell kölömböztetni azt az elszinezödést

ami abbol adodik hogy az olaj nem birja a magashömérsékletet és

elkokszolodik ... és azt amikor egy olaj szimplan csak kimossa a jaratokat ..

mert ugye ha valaki mint a hevarom is maga rakta össze a gépeét és

tiszta olaj került bele

azota mindig cseréle és semmi szar olaj nem kerül bele ..

az olaj nem fog számottevöen elszinezödni ha megfelelö minöségü

és mindig betartjak a csere periodust ..

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Azt nem mondtam, hogy egyáltalán nem szineződött el !!!

uhuhu mondta ez a múltkor:

"tapasztalat: 8.000 kmután az olaj még átlaátszó volt, és 1 csepp sem fogyott!!!

most opel 10w40-es van benne. 3.000 km alatt elfogyott 1-2 deci, és fekete az olaj!!! "

nos erre reagálva mondtam azt, hogy nekem is inkább szép tiszta, mint fekete...

aztán ő is mondta, hogy még sem olyan rossz az új Opel olaj sem...

Én eddig teljesen úgy álltam, hogy a ROWE szar, legközelebb majd gyári... de mostmár nem tudom, ezzel sincs bajom és tök olcsó... ennyi.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
uhuhu mondta ez a múltkor:

"tapasztalat: 8.000 kmután az olaj még átlaátszó volt, és 1 csepp sem fogyott!!!

most opel 10w40-es van benne. 3.000 km alatt elfogyott 1-2 deci, és fekete az olaj!!! "

ezeket a mondatokat kiegészitettem a topiknyitó hozzászólásommal:

Mondtam rosszat az opel olajra, de lehet hogy nem is olan rossz???

azt irtam, biztos csipás voltam még akkor amikor néztem, , hogy 3.000 km alatt fogyott az olajból.

Most meg megnéztem, NEM IS FOGYOTT, MÉG A MAX FELETT VAN!!!

azaz mégsem eszi a motor az Opel olajat.

amugy jobban elszineződött, mint a régebben használt MOL olaj.

de nem fogy, nem tudom, hogy baszhattam el ennyire :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Nekem Valvoline Maxlife 10W-40. Kicsit régebben Durablend volt. De nem vagyok benne biztos hogy nem-e az lenne jó megint. De ugye már elhagyta a 100-at az autó.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

úgy látom kissé felkavartam az állóvizet.... :smt066 volt 3 perc is az elején a hozászólsáok között :smt005

Azért írjátok, amit uhuhu kért...ki milyet használ..... :twisted:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Nekem Valvoline Maxlife 10W-40. Kicsit régebben Durablend volt. De nem vagyok benne biztos hogy nem-e az lenne jó megint. De ugye már elhagyta a 100-at az autó.

hát nem tom

a Maxlife kicsit hígabb olaj, mint a Durablend

ha jó a motorod, akkor mindegy, hogy hány km-t mentél vele

bár anyám C16NZ Vectrájában 18x ezer km van, Maxlife-fal jár és aszongya jó

igaz: kb nyócezrenként cseréli :wink:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

....ha jó a motorod, akkor mindegy, hogy hány km-t mentél vele

bár anyám C16NZ Vectrájában 18x ezer km van, Maxlife-fal jár és aszongya jó

igaz: kb nyócezrenként cseréli :wink:....

Generált követően mennyit futott eddig a motor ?

Magam részéről Opel olaj 10w40 és majd megnézem, hogy állunk 2000 km után :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Generált követően mennyit futott eddig a motor ?

most már úgy 15-20 ezret :wink:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Azt írjátok ez az opel olaj nem olyan mint a régi, van valami hirtelen váltás az olaj gyártásánál, vagy csak az eltelt évek alatt változott a minősége?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Azt írjátok ez az opel olaj nem olyan mint a régi, van valami hirtelen váltás az olaj gyártásánál, vagy csak az eltelt évek alatt változott a minősége?

vagy inkább mástól veszik

az opel nem bányászott soha olaj, de még csak nem is finomított :wink:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×