Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Nem kell hozzá adalék, csak érdemes megpróbálni. Ha 3 havonta cserélsz olajat, akkor tuti drága, de ha évente, akkor megéri.

Mondjuk nekem fél évente is megéri, még van saccra 4ekm az olajnak, az max 3 hónap. Pont jókor, úgyis tél végén érdemes cserélni.:lol:

Link to comment
Megosztás:

A Metabondról tudom hogy jó használtam korábban benzinesbe de mióta dizelem van azóta nem mert az opel max 10e bir ki nálam is benne van fél év alatt 10.000 ez változó mikor mennyit megyek.

Még egy kérdés a Metabond olaj milyen szinten van szóval nem fáradt olaj felturbózva remélem csak mert én sokkal drágább árra gondoltam (persze az ár és a minőség nem mindig függvénye egymásnak :lol:)

Most veszek akkor ilyen metabond olajat remélem ujra halkabb lessz az autó. Most hidegen olyan furcsa hangot ad ki nem a szokásást hanem plussz még egy olyan dizeles klattyogást és ez nem volt tavaj sőt nyáron sem most mióta a márka olaját raktam bele azóta van (Tudom sz@r de csak később olvastam utána :lol:) Most mentem vele 3000km de leakarom cserélni nemhogy valami gondom lesz mert parázok az egész nem ér annyit hogy megszoruljon vagy jobban kopjon mert eddig még az olajat sem ette.

Nemtudom hol irták (itt valamelyik forumban) hogy ugye 10W 40 a gyárija de én mindig 15w-40 hazsnáltam (annó a szivoba is) de hogy a turbónál keni a turbót is emiatt kell a gyári 10w 40-es De hogy kenné a turbót amikor az egy száraz házban van. (lehet hülye kérdés) nem? Max ha a capágyát valami uton módon.

Link to comment
Megosztás:

Udvozlet mindenkinek,

nagyon tetszik ez a megujjult forum minden elismeres erte "well done"

opel16v (Gábor, ha jol tudom) nagyon egyszeru kerdesem lenne. Mi az a hidrotoke? Mi a szerepe? Csak dizelesben van? Ha oregebb a kocsi akkor surubb motorolaj kell bele? Bocs a sok kerdest :lol:

Kezdo dizeles vagyok es szeretnek minel tobbet tudni errol a kocsirol, mukodeserol ez a forum tokeletes tanulni ezt azt.

Az altalad ajanlott Metabond Speed 10W40-et sajna itt (Poszsony) nem tudtam megvenni, de helyette a BP Diesel 15W40-et vettem, remelem jo dontes volt. Esetleg tapasztalat BP-vel (jo a reklamjuk a BBC-n ezert is ezt vettem meg)Most Castrol Protection 15W40 van benne, eddig ok meg vagyok elegedve vele.

elore is koszonom a valaszodat :lol:

Link to comment
Megosztás:

Neked a 10W40 az ajánlott viszkozítási index, szerintem mielőbb cseréld le ilyenre!

Sok különbség van a két viszkozítási osztály között, teljesen más az olaj.

A hidrotőke feladata a szelephézag "automatikus kiegyenlítése", és minden Opel mociban van,

kivéve néhány Oldtimert. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Neked a 10W40 az ajánlott viszkozítási index, szerintem mielőbb cseréld le ilyenre!

Sok különbség van a két viszkozítási osztály között, teljesen más az olaj.

A hidrotőke feladata a szelephézag "automatikus kiegyenlítése", és minden Opel mociban van,

kivéve néhány Oldtimert. :lol:

Koszi a gyors valaszt megfogadom a tanacsodat

egyebkent hallotar mar a Meguin nevu nemet olajrol az volt 10W40- esben de nem mertem megvenni mert meg nem hallottam rola+az elado azt mondta hogy "igen a gyari eloirt olaj 10W40, de mivel ez mar futott 147000km-et", szoval azt mondta hogy a 15W40 kell bele de volt neki a Meguin nevu is de nem mertem megvenni 6400 HUF/5L

udv :lol:

Link to comment
Megosztás:

Udvozlet mindenkinek,

nagyon tetszik ez a megujjult forum minden elismeres erte "well done"

opel16v (Gábor, ha jol tudom) nagyon egyszeru kerdesem lenne. Mi az a hidrotoke? Mi a szerepe? Csak dizelesben van? Ha oregebb a kocsi akkor surubb motorolaj kell bele? Bocs a sok kerdest :lol:

Kezdo dizeles vagyok es szeretnek minel tobbet tudni errol a kocsirol, mukodeserol ez a forum tokeletes tanulni ezt azt.

Az altalad ajanlott Metabond Speed 10W40-et sajna itt (Poszsony) nem tudtam megvenni, de helyette a BP Diesel 15W40-et vettem, remelem jo dontes volt. Esetleg tapasztalat BP-vel (jo a reklamjuk a BBC-n ezert is ezt vettem meg)Most Castrol Protection 15W40 van benne, eddig ok meg vagyok elegedve vele.

elore is koszonom a valaszodat ;)

A dolog első rászáre válaszolok Gábor helyett, remélem, tudom helyettesíteni. Hidrotőke manapság ill. már jó 15-20 éve majd minden motorban van, benzines és dítelben egyaránt. Szerepe az, hogy kiváltották vele a régi csavaros vagy beilagos szelephézag állítást, amit mindig hidegen kellett megtenni és egy adott - 0,1-0,3 mm közötti - értékre beállítani, ami a motor melegedése során gyakorlatilag nullára redukálódott.

Vagy nem :lol: , akkor volt szelephézag hangja a mocinak. Ha viszont hidegen sem volt már hézag, akkor melegen kicsit nyitva maradhatott a szelep, ami a szelepek károsodását okozta. Szóval nem volt egy tökéletes megoldás.

A hidrótőkés megoldásnál az olajszivattyú által létesített nyomással működtetnek egy szelephézag-kiegyenlítő pici pogácsát, ami nagy vomnalakban a vezérműtengely és a szelepszár vége között helyezkedik el, és a nyomás feszíti elő a mindenkori hézagnak megfelelően. Hideg motornál illetve a motor és az olaj állapotától függően így is hallható több-kevesebb ideig szelephang, ez lehet 1-2 mp vagy akár fél perc is.

Ha nagyon nem akar szűnni, akkor már hidrotőke csere következik. Ezért is lényeges a motorolaj minősége és állapota.

BOCS, Gábor, nem vettem észre, hogy már válaszoltál. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hideg motornál illetve a motor és az olaj állapotától függően így is hallható több-kevesebb ideig szelephang, ez lehet 1-2 mp vagy akár fél perc is.

Ha nagyon nem akar szűnni, akkor már hidrotőke csere következik. Ezért is lényeges a motorolaj minősége és állapota.

Hát ez az...

Nekem úgy néz ki hogy a Fina olaj 8ekm alatt kinyírta vmelyik hidrotőkém.

Most kapott Valvoline olajat (következő metabond lesz :lol: ) de sajnos a hidegen kopogás nem szűnt meg csak picit csillapodott. Bár opel16V szerint lehet duguás van vhol, de a motormosó adalék sem segített.

A lényeg viszont, hogy míg Fina olajból ha autópályáztam akkor zabált a motor most a Valvoline-ből viszont nem vagy csak nagyon keveset eszik. Csere óta 1500km-t mentem (80%autópálya) de talán ha 1mm-t csökkent az olajszint. finaból ilyenkor minimum fél litert rá kellett töltenem.

Szóval nem mindegy mit tölt bele az ember!

(Fina excell 10W-40 részszintetikus

Valvoline Top Gard 10W-40 részszintetikus)

Link to comment
Megosztás:

Ilyenkor még szokott segíteni az a megoldás, hogy kipucolják műhelyben az olajjáratokat és

a hidrotőkéket. Jó esetben talán nem is kell levenni a hengerfejet ehhez. :lol:

És ha szerencséd van, még 1-2 évig kiszolgálnak ezek a tőkék. :lol:

Hogyan tudják az olajjáratokat kitakarítani szétszedés nélkül?

A hidrotöke pucolást el tudom képzelni ahhoz gondolom a veztengelyeket kell kiszedni és máris hozzáférhetőek. Na jó tudom ez sem kis munka...

Link to comment
Megosztás:

Johnny!

Mi a gond vele? Asszem neked még a gyári ajánlás engedi a 15-öst is, de lehet

hogy tényleg érdemes lenne próbálkozni a 10-essel. :lol:

A gondom az,hogy iszonyat kopog hidegen és szinte sajnálom beinditás után!15w40-es castrol olajjal ezt nem csinálta,még 6Ekm után sem!

Egyébként márkaszervizből kapott "füles" szerint 15w40 köll az enyémbe! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.