Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Elméletileg ha áttérsz egy másik márka olajára akkor előtte motoröblítővel ki kellene öblíteni a rendszert. Elméletileg. Ennek elmaradása némely olajtípusnál okozhat ilyet. Minden olaj kiépít egyfajta saját "védelmi burkot" a motorban amit a másik olaj más tulajdonságainál fogva lerombol ill. reakcióba lép vele és az eredménye ez lesz. Elméletileg. A motoröblítő többek között ezért (is) van. Elméletileg. Ezért se tartják sokan jónak az állandó olajváltogatást mivel minden olaj másfajta védelmet épít ki az előző kárára.

Én a Liqui Moly-val tapasztaltam olyat, hogy becsörgött üzemmelegen, más olajjal nem csinálja.

A becsörgésnek sok köze nincs az olajhoz, mert azt a rossz üzemanyag keverék okozza.

Link to comment
Megosztás:

Eddigi olvasataim és ismereteim szerint a következőt tudom mondani il. leírni ezzel kapcsolatban:

Van olyan szakember aki azt mondja, hogy össze lehet keverni és van aki azt, hogy nem. Sajnos ebben a témában sincs senki egységes véleményen.

Elméletileg nem javasolt, de én azt a következtetést vontam le sok véleményből és szakleírásokból, hogy össze lehet keverni akkor ha mindkét olaj azonos márkájú, azonos gyártótól származik. Így még akkor is megengedett a keverés ha eltérő viszkozitású olajakról van szó. Mivel azonos a gyártó ezért azonos az adalékolás típusa is csak az arányok változnak benne, ezért keverhető. Ha különböző a márka ott már eltérő típusú adalékolás lehet a két összekeverendő olajnál. Különböző márkák keverése azért nem javasolt mert az eltérő típusú adalékolások kiolthatják egymás előnyös tulajdonságait, kémiai reakcióba léphetnek egymással negatív irányban megváltoztatva az összekevert olaj kenő-és védő képességét. Az eredmény ez esetben még a GM olajnál is gyengébb keverék lenne. Hangsúlyozom, ezek mind feltételes módban vannak és nem biztos, hogy konkrétan ennél a két olajnál bekövetkeznek, de mivel az adalékolást és annak arányát minden kenőanyag gyártó hét lakat alatt őrzi és nem publikálja, ezért nem tudható soha, hogy a két olaj keverésének mi lesz az eredménye, hogyan változtatják meg egymás tulajdonságait és milyen irányba.

Általánosan elfogadott és fontos szabály viszont az, hogy az összekeverendő olajak mindegyikének teljesítenie kell a motorra előírt gyártói követelményeket! Ez a feltétel jelen esetben teljesül, azonban hiába jobb a Motul olaj a GM-től, a keverék a GM-nél soha nem lehet jobb mert minden esetben a leggyengébb láncszem dominál a végeredményben.

Na én éppen ezért azonos olajat használok a Vectrába, és a Corsába is, sőt háznál lévő minden 4 ütemű motorba (Fűnyíró, kapálógép stb). Így mindig van itthon legalább egy 5 literes kanna, amiből után tudom tölteni bármelyik motorba ha kell, sosem marad semennyi felesleges, amit esetleg keverni kellene másik fajtával vagy el kéne dobni. Ha meg kell kezdenem az utolsó bontatlan kannát, akkor pedig rendelek újat.

Link to comment
Megosztás:

Na én éppen ezért azonos olajat használok a Vectrába, és a Corsába is, sőt háznál lévő minden 4 ütemű motorba (Fűnyíró, kapálógép stb). Így mindig van itthon legalább egy 5 literes kanna, amiből után tudom tölteni bármelyik motorba ha kell, sosem marad semennyi felesleges, amit esetleg keverni kellene másik fajtával vagy el kéne dobni. Ha meg kell kezdenem az utolsó bontatlan kannát, akkor pedig rendelek újat.

Ugyanezt tapasztaltam Svájcban. Egy motoros túrán voltunk, és meghívásra egy háznál szálltunk meg. A tulaj garázsában állt egy 50 literes Shell hordó és onnan kézi szivattyúval töltött minden, a ház körül forgó - morgó szerkezetet. :D :icon13:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Délelőtt az öreg Briggs fűnyíró is Mazda DPF olajat kapott, de leginkább azért mert csak ez volt kézél :D

Ugyanezt tapasztaltam Svájcban. Egy motoros túrán voltunk, és meghívásra egy háznál szálltunk meg. A tulaj garázsában állt egy 50 literes Shell hordó és onnan kézi szivattyúval töltött minden, a ház körül forgó - morgó szerkezetet. :D :icon13:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv. Van egy 97-es 1.6 16V Astrám,nem régen lett felújítva a motor(anyag ár 50 ezer volt),de pár ezer km után (nem tudom pontosan mennyi) a nívópálca a min.jelnél van,ami ha jól tudom 1l olajat jelent. Szerintetek át lettem ba..va? Ja,olaj az Unixos A.Z van benne.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Van egy 97-es 1.6 16V Astrám,nem régen lett felújítva a motor(anyag ár 50 ezer volt),de pár ezer km után (nem tudom pontosan mennyi) a nívópálca a min.jelnél van,ami ha jól tudom 1l olajat jelent. Szerintetek át lettem ba..va? Ja,olaj az Unixos A.Z van benne.

Nem biztos. Feltöltés után még fel kell telnie a motor minden részének olajjal (pl. a szűrőnek, hengerfej furatainak, csapágyaknak). Másrészt ez a motor hirhedten szereti az olajat enni. Sztem mielőtt reklamálsz, töltsd fel valami jó minőségű 10W-s olajjal, ellenőrizd, hogy nem csak pl. a leeresztőcsavarnál enged-e, és csak akkor reklamálj, ha így is nagyon fogy az olaj.

Link to comment
Megosztás:

Feltételezem, az olaj felső szintig lett töltve...

Kérdés, hogy mit takar az a motor felújítás.

Fúrás, új dugattyúk, új gyűrűk, új szimmeringek, stb után nem szabadna ennie az olajat.

De ha csak kapott új gyűrűket, akkor nincs mit csodálkozni az olajfogyasztáson.

Mondjuk az 50 ezer Ft-os anyagár inkább utóbbira enged következtetni. Ennyiből nemigazán jön ki a 4 új dugattyú se...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sziasztok Urak.

Először is Boldog Újévet mindenkinek.

A kérdésem az volna, hogy van egy '92-es c16nz astram ami a mienk 0km-es kora óta... Faterom ha jól vissza emlékszik mindig a castrol magnatec 10w40-et rakot bele...

Én most azon gondolkodok, hogy megtörném eme hagyományt és váltanék gyári gm olajra... Vélemények róla?

Van esetleg olyan olaj amit kimondottan C16NZ -be ajánlanátok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Urak.

Először is Boldog Újévet mindenkinek.

A kérdésem az volna, hogy van egy '92-es c16nz astram ami a mienk 0km-es kora óta... Faterom ha jól vissza emlékszik mindig a castrol magnatec 10w40-et rakot bele...

Én most azon gondolkodok, hogy megtörném eme hagyományt és váltanék gyári gm olajra... Vélemények róla?

Van esetleg olyan olaj amit kimondottan C16NZ -be ajánlanátok?

Én inkább egy 5W-40 viszkozitásúval próbálkoznék pl.Mobil 3000 X1 :icon1:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Petronas 10W40es olaj átmenetileg + volt még 2 egyliteres Noname Lidl 5W40es olaj gyorsan beletöltöttem azokat is.

előzőleg nem futott a bennelévő kb 4-6E km-et, sem. sűrű szmötyi jött le.

Következő cserére Mannol :GM, Daewoo minősítésű megy bele. 5W30as

Hát ezt jól összekeverted :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Jaa igen még valami 201.000 km van a motorban és nem eszi az olajat.....

Én ugyan másik olajat használok, de nagyon egyetértek Zotya 975-el!

Ha 0 kilométeres kora óta a tiétek a kocsi és eddig nem ette az olajat, akkor minek bele másik olaj? Csak a fiatalkori rebellió miatt?

:confused:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Valvoline AllClimate 10W40-nel van valakinek tapasztalata? Most olcsón lehetne venni az egyik sárga M betűs nagyáruházláncban. Most Castrol 5W40-nel "csattog-gat", érdemes kipróbálni másikkal, vagy hagyjam a fenébe, úgyis olyan marad (előtte nem volt, sőt csak kb 5-600km-rel csere után jött elő)? Azért lenne fontos mert ugye most akciós és nem mindegy, hogy 5e vagy 10eFt. :icon1:
Lelkesen kimentem ,hogy kitakarítom a tőkéket (zotya975 tanácsára), aztán lelkesen vissza is fordultam, mert hozzáfagytam volna a kocsihoz. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valvoline AllClimate 10W40-nel van valakinek tapasztalata? Most olcsón lehetne venni az egyik sárga M betűs nagyáruházláncban. Most Castrol 5W40-nel "csattog-gat", érdemes kipróbálni másikkal, vagy hagyjam a fenébe, úgyis olyan marad (előtte nem volt, sőt csak kb 5-600km-rel csere után jött elő)? Azért lenne fontos mert ugye most akciós és nem mindegy, hogy 5e vagy 10eFt. :icon1:

Lelkesen kimentem ,hogy kitakarítom a tőkéket (zotya975 tanácsára), aztán lelkesen vissza is fordultam, mert hozzáfagytam volna a kocsihoz. :D

Sztem egy próbát megér. Castrollal nekem is csattogott (bár az 10W40 volt).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.