Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Hát igen, mihez képest... ;-) :-D A z16xe-m is jobban húz 4000-től, de hidd el, ez nem az a kategória... :-)

Néha nagyon tud hiányozni a régi majdnem xer-em...

Így igaz. Talán egyszer meg tudom venni az álomautómat, a Mazda 6 MPS-t, nekem az lenne a szépen húz kategória. Igaz, az nem 4000-től indul meg, már 2000-nél több mint 300Nm-t tud. Viszont a kútnál meg kell fizetni az árát.
Link to comment
Megosztás:

Lassan 5 hónapja van nálam az aláírásomban szereplő autó és a fogyasztásban pozitívan csalódtam. Az első időben más is vezette, de most meg már egyre jobban összeszokunk. A pályán 120-130 között egy nagyobb távolságon (350 km) is 6,1 liter körül jött ki. Kisvárosi és országúti körülmények között pedig 6 liter alatt van. Ráadásul nem is megy nagy távolságot, hanem a környező településekre megy sokat... ezek pedig 15-25 km-es utak... tehát mire bemelegedett télen, az már a táv 1/3-a volt... de így is elégedett vagyok. Remélem, hogy nyáron annyival növeli a klíma, amennyivel a meleg idő meg csökkenti... és így tudom tartani a bő 6 litert. Az előző 2000-es évjáratú F-es Astrám télen 6,5-7 liter között fogyasztott, nyáron pedig 6 liter környékén +/- 1 dl.

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/672973.html

Sajnos a Z14XEP motor hangos, azaz dízelesen morgós... de lassan megszokom. Az elindulási hajlam sem az igazi... adagolni kell a gázt rendesen, hogy döcögés nélkül elinduljon, akár melegen is. A hétvégén kerül rá a 185/65 R15 Conti Prémium5-ös új gumi.... aztán irány a nyár.

Link to comment
Megosztás:

Lassan 5 hónapja van nálam az aláírásomban szereplő autó és a fogyasztásban pozitívan csalódtam. Az első időben más is vezette, de most meg már egyre jobban összeszokunk. A pályán 120-130 között egy nagyobb távolságon (350 km) is 6,1 liter körül jött ki. Kisvárosi és országúti körülmények között pedig 6 liter alatt van. Ráadásul nem is megy nagy távolságot, hanem a környező településekre megy sokat... ezek pedig 15-25 km-es utak... tehát mire bemelegedett télen, az már a táv 1/3-a volt... de így is elégedett vagyok. Remélem, hogy nyáron annyival növeli a klíma, amennyivel a meleg idő meg csökkenti... és így tudom tartani a bő 6 litert. Az előző 2000-es évjáratú F-es Astrám télen 6,5-7 liter között fogyasztott, nyáron pedig 6 liter környékén +/- 1 dl.

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/672973.html

Sajnos a Z14XEP motor hangos, azaz dízelesen morgós... de lassan megszokom. Az elindulási hajlam sem az igazi... adagolni kell a gázt rendesen, hogy döcögés nélkül elinduljon, akár melegen is. A hétvégén kerül rá a 185/65 R15 Conti Prémium5-ös új gumi.... aztán irány a nyár.

Az tartható, és ahogy írod azok nem rövid távok. A Z14XEP motor takarékos. Nekem többet eszik a J 1.7D mint a Z14XEP amennyi benzint evett. Igaz a J 1,5x súlyosabb egyén. és jobban is megy.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volt egy 2*700km-es utam az Astrával. Nagy öröm, hogy sikerült az eddigi legjobb fogyasztási eredményemet produkálni.

A távot 2 tankolással oldottam meg.

Átlagok: l/100km

1. 6,39 (588km , 37,6 l, ebben volt egy 40 km-es út nélküli szakas 1-2es sebességi fokozatokban)

2. 5,53 (698 km, 38,6 l)

Eközben 3dl olajat is megevett az autó. Ezt betudom a hegyi szerpentineknek. Felfelé elég gyakori volt 2-es fokozat, 4000-es fordulat.

Az Alföldön 10e km alatt eszik kb 5dl-t.

Link to comment
Megosztás:

Telitank, Maxx motion 100 (399 HUF/l) + Spuri. Lement 10.8-ra a fogyi :D (13-14 körül van általában)

Ez 100% város, de az az igazság, hogy mostanában valamiért jóval gyérebb a budapesti forgalom, amit nem is értek.

Lacee!

Ne aggódj az enyém is ponnt ilyen bár az inkább 11-12 szokott lenni de az konstans! Nem tudtam a végére érni én sem korábbi hozzászóllásaimban leírtam hogy rengeteget küzdöttem vele. Ha hidegen használom városba (bár igaz gyorsan megmelegszik) akkor nekem is ennyi. Bár annyi más hogy ez ahol én lakom Győr tehát akkora dugók nincsenek. Én szerintem aki benzinest használ annál duma a városban a 6-7 liter 1,4-1,6 esetében. Felültem én is ennek de rájöttem nem kellet volna. Városba 7-9 liter a normális ezeknél az XE végű motoroknál. Beszéltem taxissal rendőrrel pizzafuttárral akik hajtanak ilyen kocsikat. Mindegyiknek 7-8-9 körül volt de télen inkább 9 vagy föle. Egyszerűen ezek ennyit tudnak. Az XEP az más kérdés. De továbbra is tartom hogy én kis köbcentis benzinest soha többé, sokkal inkább vmi jó kis DPF nélküli turbodieselt. Haver C corsaja 1.3 cdti vel full városban 5-6 literrel eljár még vad hidegekbe vagy klímázva. És ott amilyen hosszú a hónap a Győr táblát még messziről sem látja a kocsia. Tehát echte város rövidtávokkal, hideg üzemben. Az én fizetésemből is ezt a fogyasztást lehetne kigazdálkodni 10-11 litert az már nagyon nem!!!!!!! Ezért most beszüntettem a G használatát mert lett céges. Azóta nem is igazán foglalkoztat a fogyasztása. Havi 1-2 hosszút megyek vele szüleimhez, többire meg ott a céges!! Most rakom félre a horror üzemanyagra elköltött pénzt és a nyáron kisebb hitelfelvétellel veszek egy H-t de DE AZ DIESEL lessz!!!

Link to comment
Megosztás:

_Robi_, on 04 Apr 2015 - 09:47 AM, said:

Haver C corsaja 1.3 cdti vel full városban 5-6 literrel eljár még vad hidegekbe vagy klímázva. És ott amilyen hosszú a hónap a Győr táblát még messziről sem látja a kocsia. Tehát echte város rövidtávokkal, hideg üzemben.

Ezzel lehet tökéletesen agyonvágni a dieselt! :(

Link to comment
Megosztás:

Lacee!

Ne aggódj az enyém is ponnt ilyen bár az inkább 11-12 szokott lenni de az konstans! Nem tudtam a végére érni én sem korábbi hozzászóllásaimban leírtam hogy rengeteget küzdöttem vele. Ha hidegen használom városba (bár igaz gyorsan megmelegszik) akkor nekem is ennyi. Bár annyi más hogy ez ahol én lakom Győr tehát akkora dugók nincsenek. Én szerintem aki benzinest használ annál duma a városban a 6-7 liter 1,4-1,6 esetében. Felültem én is ennek de rájöttem nem kellet volna. Városba 7-9 liter a normális ezeknél az XE végű motoroknál. Beszéltem taxissal rendőrrel pizzafuttárral akik hajtanak ilyen kocsikat. Mindegyiknek 7-8-9 körül volt de télen inkább 9 vagy föle. Egyszerűen ezek ennyit tudnak. Az XEP az más kérdés. De továbbra is tartom hogy én kis köbcentis benzinest soha többé, sokkal inkább vmi jó kis DPF nélküli turbodieselt. Haver C corsaja 1.3 cdti vel full városban 5-6 literrel eljár még vad hidegekbe vagy klímázva. És ott amilyen hosszú a hónap a Győr táblát még messziről sem látja a kocsia. Tehát echte város rövidtávokkal, hideg üzemben. Az én fizetésemből is ezt a fogyasztást lehetne kigazdálkodni 10-11 litert az már nagyon nem!!!!!!! Ezért most beszüntettem a G használatát mert lett céges. Azóta nem is igazán foglalkoztat a fogyasztása. Havi 1-2 hosszút megyek vele szüleimhez, többire meg ott a céges!! Most rakom félre a horror üzemanyagra elköltött pénzt és a nyáron kisebb hitelfelvétellel veszek egy H-t de DE AZ DIESEL lessz!!!

A dízelnél a lényegesen drágább beavatkozásokra tegyél félre, remélhetőleg ki tudod autózni a fogyasztás különbségen egy benzinhez képest. Ha nem, akkor a km-re vetített költséged esélyes hogy messze magasabb lesz mint a 10-12 litert fogyasztó benzinesé.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volt egy 2*700km-es utam az Astrával. Nagy öröm, hogy sikerült az eddigi legjobb fogyasztási eredményemet produkálni.

A távot 2 tankolással oldottam meg.

Átlagok: l/100km

1. 6,39 (588km , 37,6 l, ebben volt egy 40 km-es út nélküli szakas 1-2es sebességi fokozatokban)

2. 5,53 (698 km, 38,6 l)

Eközben 3dl olajat is megevett az autó. Ezt betudom a hegyi szerpentineknek. Felfelé elég gyakori volt 2-es fokozat, 4000-es fordulat.

Az Alföldön 10e km alatt eszik kb 5dl-t.

A másodikat hogy sikerült megcsinálni milyen út és sebesség volt?

Lacee!

Ne aggódj az enyém is ponnt ilyen bár az inkább 11-12 szokott lenni de az konstans! Nem tudtam a végére érni én sem korábbi hozzászóllásaimban leírtam hogy rengeteget küzdöttem vele. Ha hidegen használom városba (bár igaz gyorsan megmelegszik) akkor nekem is ennyi. Bár annyi más hogy ez ahol én lakom Győr tehát akkora dugók nincsenek. Én szerintem aki benzinest használ annál duma a városban a 6-7 liter 1,4-1,6 esetében. Felültem én is ennek de rájöttem nem kellet volna. Városba 7-9 liter a normális ezeknél az XE végű motoroknál. Beszéltem taxissal rendőrrel pizzafuttárral akik hajtanak ilyen kocsikat. Mindegyiknek 7-8-9 körül volt de télen inkább 9 vagy föle. Egyszerűen ezek ennyit tudnak. Az XEP az más kérdés. De továbbra is tartom hogy én kis köbcentis benzinest soha többé, sokkal inkább vmi jó kis DPF nélküli turbodieselt. Haver C corsaja 1.3 cdti vel full városban 5-6 literrel eljár még vad hidegekbe vagy klímázva. És ott amilyen hosszú a hónap a Győr táblát még messziről sem látja a kocsia. Tehát echte város rövidtávokkal, hideg üzemben. Az én fizetésemből is ezt a fogyasztást lehetne kigazdálkodni 10-11 litert az már nagyon nem!!!!!!! Ezért most beszüntettem a G használatát mert lett céges. Azóta nem is igazán foglalkoztat a fogyasztása. Havi 1-2 hosszút megyek vele szüleimhez, többire meg ott a céges!! Most rakom félre a horror üzemanyagra elköltött pénzt és a nyáron kisebb hitelfelvétellel veszek egy H-t de DE AZ DIESEL lessz!!!

És olyankor mennyit szoktál mérni a fogyasztásra?

Én hétköznap 1-2 alkalommal szoktam csak használni 3-10 km-es távokra, hétvégén pedig 60-70km-ekre. Nekem 6,2-6,3 az átlagom.

Link to comment
Megosztás:

A dízelnél a lényegesen drágább beavatkozásokra tegyél félre, remélhetőleg ki tudod autózni a fogyasztás különbségen egy benzinhez képest. Ha nem, akkor a km-re vetített költséged esélyes hogy messze magasabb lesz mint a 10-12 litert fogyasztó benzinesé.

Pont erre gondoltam én is,ezért is nem veszek dízelt legközelebb sem,főleg,hogy évi 8-10 ezer km-t megyek

Link to comment
Megosztás:

A másodikat hogy sikerült megcsinálni milyen út és sebesség volt?

E60-as főút kb 500km hosszan, a többi egyéb főút és falvak, városok amiken keresztül mentem.

Elég sok hegyi szakasz volt benne. Olyan leejtőkkel, hogy volt amikor 75 fokra visszahűlt a motor.

Felfelé persze kettes. De felfelé nem fogyaszt annyival többet mint lefelé kevesebbet. Ez a tapasztalatom.

Továbbá Petrom-nál tankoltam. Kicsit jobban is ment.

És a 700km-es táv induló pontja jóval magasabban volt mint a célpontom az alföldön. Valószínűleg ezek miatt lett ennyi.

27e km-em össz átlaga 6,41 l/100km.

Általában 90-el megyek. És mindig motorfékezek. Hidegen nem forgatom stb... igyekszek

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

E60-as főút kb 500km hosszan, a többi egyéb főút és falvak, városok amiken keresztül mentem.

Elég sok hegyi szakasz volt benne. Olyan leejtőkkel, hogy volt amikor 75 fokra visszahűlt a motor.

Felfelé persze kettes. De felfelé nem fogyaszt annyival többet mint lefelé kevesebbet. Ez a tapasztalatom.

Továbbá Petrom-nál tankoltam. Kicsit jobban is ment.

És a 700km-es táv induló pontja jóval magasabban volt mint a célpontom az alföldön. Valószínűleg ezek miatt lett ennyi.

27e km-em össz átlaga 6,41 l/100km.

Általában 90-el megyek. És mindig motorfékezek. Hidegen nem forgatom stb... igyekszek

Hát így könnyű :D lejtőnek lefelé üresben vagy motorfékkel. Mondjuk akkor is szép fogyasztás. Óra szerint mész 90-el? Mert akkor tényleg jó lesz a fogyasztásod.

én óra szerint 100-al szoktam általában menni, ami a valóságban 95 körül van, és a 6,3 ~ 40 e km-re kivetített átlagom.

Spurit kéne még kipróbálni tartósan, vagy ami itt fent volt az oldalon a csodaszert, biztos lenne még 1-2 dl fogyasztás csökkenés :D

Link to comment
Megosztás:

Ezzel lehet tökéletesen agyonvágni a dieselt! :(

Úgy biza:)A cégnél van egy Punto 1.3-as multijet.Na az is hidegen füstöl,mindig ég valami hibajelző a műszerfalon.2008-as 54 ezer km-rel.Nem nagyon megy hosszú távokat,Pesten van használva.Bár tegnap voltam vele Ősiben.Meghajtottam egy kicsit a sztrádán.Én sem vennék dízelt az évi 10 ezer km-re.Ha nagyon kellett volna apám ideadta volna az 1.9 Tdi-t.Nyáron spórolok az üzemanyagon úgy is hogy robogóval járok.Az fogyaszt vagy 3-4 litert.

Link to comment
Megosztás:

Két hét alatt mentem majdnem 1500 km-t. Sok autópálya (nagyrészt óra szerint 140-150 km/h), kevés Bp. város, de az szívással (felújjítások miatt dugók), sok országút (sűrűn kapcsoltam a sport módot, állandó előzgetések, sietnem kellett). Így 8 literbe állt meg a fogyasztás. Szerintem ez OK.

Link to comment
Megosztás:

E60-as főút kb 500km hosszan, a többi egyéb főút és falvak, városok amiken keresztül mentem.

Elég sok hegyi szakasz volt benne. Olyan leejtőkkel, hogy volt amikor 75 fokra visszahűlt a motor.

Felfelé persze kettes. De felfelé nem fogyaszt annyival többet mint lefelé kev9esebbet. Ez a tapasztalatom.

Továbbá Petrom-nál tankoltam. Kicsit jobban is ment.

És a 700km-es táv induló pontja jóval magasabban volt mint a célpontom az alföldön. Valószínűleg ezek miatt lett ennyi.

27e km-em össz átlaga 6,41 l/100km.

Általában 90-el megyek. És mindig motorfékezek. Hidegen nem forgatom stb... igyekszek

Akkor egy termosztat csere mar esedekes nalad. :-)

Módosítva : vsz
Link to comment
Megosztás:

Motorféknél nem kerül üzemanyag a motorba. Ezért nincs égés = hűl.

Szerencsére a termosztátommal nincs gond.

Itt úgy kell érteni, hogy 3-4 fokban 5-6 km motorfékkel, illetve alapjáraton.

Te tudod, nekem akkor csinálta ezt, mikor rossz volt. Csere után minuszokban próbáltam ki ugyanazt a motorfékes szakaszt és egyáltalán nem hűlt vissza.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Te tudod, nekem akkor csinálta ezt, mikor rossz volt. Csere után minuszokban próbáltam ki ugyanazt a motorfékes szakaszt és egyáltalán nem hűlt vissza.

Az érdekes, ha motorfékkel mész, akkor nem éget üzemanyagot => nem keletkezik hő, és Te fűtöttél, és nem hűlt a motor... :rolleyes:

Szerintem akkor neked jó kocsid van. :D

Én ha mínuszokban bekapcsolom a fűtést, és üzem meleg a motor, akkor 5-10 fokot visszahűl a motor, mert a vizet hűti. (és nem motorféknél!) Igaz nekem az automata légkondi akkor maximális teljesítménnyel nyomatja be a meleget...

Link to comment
Megosztás:

Motorféknél nem kerül üzemanyag a motorba. Ezért nincs égés = hűl.

Szerencsére a termosztátommal nincs gond.

Itt úgy kell érteni, hogy 3-4 fokban 5-6 km motorfékkel, illetve alapjáraton.

Nekem is visszahűl egy picit, de 80 alá biztosan nem megy a mutató sosem (még?). Egyébként az égéshő csak egy dolog, a súrlódásból adódó hő motorféknél is épp úgy jelen van.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

SZép.

Remélem az enyém is megél ennyi kmet. :D

szia a km-nek többnek kell lenni mert 123000-el vettem 2007-ben én ugy számolom hogy kb 400000 lehet benne de alul ugy látszik hogy volt belenyulva a motorba én már igy vettem persze szevizkönyv one de tudjuk hogy a szervizkönyv sem mindenhato mindenesetre most nagyon jó.sajnos nagyon sokat megyek vele de szeretem.

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

szia a km-nek többnek kell lenni mert 123000-el vettem 2007-ben én ugy számolom hogy kb 400000 lehet benne de alul ugy látszik hogy volt belenyulva a motorba én már igy vettem persze szevizkönyv one de tudjuk hogy a szervizkönyv sem mindenhato mindenesetre most nagyon jó.sajnos nagyon sokat megyek vele de szeretem.

68e-vel vettem 2012ben, persze itt is one sz.könyv. Kereskedőt kérdeztem hogy mit tud róla miért van itt. ő annyit mondott h banktól vette, nem rejtegette azaz hagyta h menjek vele, nézzem, bűvöljem, még ajánlotta is h vigyem át és nézzesem át a kocsit. vki azt mondta h valós a de más alkatrész szerint nem az... :S, nem tünt olyannak a figura aki tekergetne, nem azaz "igazi" nepper volt.

ha tekerték is akkor se bánom, tipp topp, minden ok vele, megy ahogy egy opelnek kell :D

Link to comment
Megosztás:

68e-vel vettem 2012ben, persze itt is one sz.könyv. Kereskedőt kérdeztem hogy mit tud róla miért van itt. ő annyit mondott h banktól vette, nem rejtegette azaz hagyta h menjek vele, nézzem, bűvöljem, még ajánlotta is h vigyem át és nézzesem át a kocsit. vki azt mondta h valós a de más alkatrész szerint nem az... :S, nem tünt olyannak a figura aki tekergetne, nem azaz "igazi" nepper volt.

ha tekerték is akkor se bánom, tipp topp, minden ok vele, megy ahogy egy opelnek kell :D

nálam is tip-top és megy

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.