Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Hirtelen ezt találtam, remélem jó lesz (tavalyi kép, de a javított kürtgombot leszámítva most is ilyen. Illetve mégsem, azóta már bekerültek az ülésfűtéskapcsolók a hamutartó alá és a váltószoknyám is bézsszínűre változott, de arról még nincs kép):

Nagyon gyönyörűséges, az a bőr középkonzol :P Mesecép ;) Gratulálok hozzá !

Link to comment
Megosztás:

Szia jamies! :rolleyes:

Július 2.-án küldtem neked választ a privát leveledre, megkeresésedre!...?

Üdv.: KaCsa

Szia!

Igen igen, de sok minden közbejött az autón sok mindent csinálgattam azóta. A villogás számolásnál elakadtam, de nem 60-nak kell lennie / perc?! valamikor úgy tanultam.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag 90 lovas az autóm,mivel lehetne egy 10-20+lóerőt bele varázsolni a kocsimba szerinted?

Ha többet akarsz, inkább cserélj autót, rengeteg fejfájástól, csalódástól megkímélheted magad. Szívó autót kis pénzből (Már ez is bőven 100000Ft felett van) nem érdemes módosítani, alig fogod észrevenni a különbséget. Nagy pénzből pedig... Akkor inkább csapd hozzá a jelenlegihez, és vegyél egy alapból erősebbet, akár egy Z20LET-et... :)

Link to comment
Megosztás:

...és kész:

Lekerült a kötés... :D Nekem is ilyen fehér szöszös, egy kis lakkbenzines tisztítást még kíván. Meg egy kis fekete kerámiafilcet a gomb környékén. Majd ma... :)

Egyébként tanusíthatom, hihetetlen szép járgány. Már csak egy bézs bőr belső... ;)

Link to comment
Megosztás:

Én is ezt akartam mondani, de inkább magamban tartottam...

Jó hogy nem a 75 lóerős Z12XE-t akarja valaki feltuningolni 200Le-re...

Helló !

Erre amit ide írtál ez a válaszom.

7évvel ezelőtt amikor újonnan megvettük az autóm,az volt a cél hogy új autó legyen ne keljen rá havonta költenem több tízezer forintot mint a legtöbb öreg használt autóra.

Ne fogyasszon sokat,és ne keljen rá sok kötelezőt és nagy súlyadót fizetni.

Illetve ha egy dízel nem került volna kb 1.5millával többe,akkor valószínű hogy én se Z14XEP-t veszek,de mivel ez csak 2.8millió volt,így ezért esett erre a választás.

És nem 100le-t szeretnék +ba bele varázsolni,hanem 10-20lovacskát.

Azzal meg könnyű ám dobálózni hogy add el inkább a kocsid és vegyél egy komolyabbat,mert próbálj meg bármit is eladni ma Magyarországon normális áron,mindennek lent van az ára.

Amúgy pedig nem csalódtam a Z14XEP-be nem egy lóerő gyár az biztos,kevés benne az extra is,de 7év alatt nem is kellett rá költeni olajcserén és féken kívül semmi másra,pedig aztán 46-os lábbal ki lehet nyomni a szemét néha napján az autónak.

További szép napot mindenkinek !

Link to comment
Megosztás:

Helló !

Erre amit ide írtál ez a válaszom.

7évvel ezelőtt amikor újonnan megvettük az autóm,az volt a cél hogy új autó legyen ne keljen rá havonta költenem több tízezer forintot mint a legtöbb öreg használt autóra.

Ne fogyasszon sokat,és ne keljen rá sok kötelezőt és nagy súlyadót fizetni.

Illetve ha egy dízel nem került volna kb 1.5millával többe,akkor valószínű hogy én se Z14XEP-t veszek,de mivel ez csak 2.8millió volt,így ezért esett erre a választás.

És nem 100le-t szeretnék +ba bele varázsolni,hanem 10-20lovacskát.

Azzal meg könnyű ám dobálózni hogy add el inkább a kocsid és vegyél egy komolyabbat,mert próbálj meg bármit is eladni ma Magyarországon normális áron,mindennek lent van az ára.

Amúgy pedig nem csalódtam a Z14XEP-be nem egy lóerő gyár az biztos,kevés benne az extra is,de 7év alatt nem is kellett rá költeni olajcserén és féken kívül semmi másra,pedig aztán 46-os lábbal ki lehet nyomni a szemét néha napján az autónak.

További szép napot mindenkinek !

Ha 7 évig megfelelő volt ez a LE szám, akkor most mi változott? a 7év alatt megszokhattad már az autót, h mit tud és mik a határai. itt sokan tudják, hogy melyik autó mit tud, hol a határ ezért kapod a válaszokban ezt. nekem is volt G Astrám, 1.4-es Caravan, engem is érdekelnek a tuning cuccok, de eszembe nem jutott volna, h azt a motort csipeltessem, mert 1. nem akarom magam kiröhögtetni, 2. nem éri meg az az anyagi ráfordítás úgy, h érezhető változás nem lesz. Ha erős autót akarsz, akkor tényleg az a válasz, h cseréld le. Itt javarészt segítőkész emberek vannak, akik annak tükrében, h a kérdésnek van valóságalapja, segítenek is. de irreális kérdésekre ne lepődj meg a hülye válaszokon.

szép napot neked is

Link to comment
Megosztás:

Helló !

Erre amit ide írtál ez a válaszom.

7évvel ezelőtt amikor újonnan megvettük az autóm,az volt a cél hogy új autó legyen ne keljen rá havonta költenem több tízezer forintot mint a legtöbb öreg használt autóra.

Ne fogyasszon sokat,és ne keljen rá sok kötelezőt és nagy súlyadót fizetni.

Illetve ha egy dízel nem került volna kb 1.5millával többe,akkor valószínű hogy én se Z14XEP-t veszek,de mivel ez csak 2.8millió volt,így ezért esett erre a választás.

És nem 100le-t szeretnék +ba bele varázsolni,hanem 10-20lovacskát.

Azzal meg könnyű ám dobálózni hogy add el inkább a kocsid és vegyél egy komolyabbat,mert próbálj meg bármit is eladni ma Magyarországon normális áron,mindennek lent van az ára.

Amúgy pedig nem csalódtam a Z14XEP-be nem egy lóerő gyár az biztos,kevés benne az extra is,de 7év alatt nem is kellett rá költeni olajcserén és féken kívül semmi másra,pedig aztán 46-os lábbal ki lehet nyomni a szemét néha napján az autónak.

További szép napot mindenkinek !

Ez nem csak Magyarországon van így, hanem minden fogyasztói társadalomban. A piacgazdaság sajna, erről szól. Ha elhasználtál valamit, vegyél újat, a régit dobd ki. Ettől működik az egész.

A régi meg annyit ér, amennyit a vevő ad érte, nem annyit, amennyit az eladó gondol. Az érzelmi vagy bármilyen faktort meg nem lehet pénzre váltani.

Azt meg ell kell fogadni, hogy mi ránk, magyarokra is ugyanezek a szabályok vonatkoznak, bármennyire is hadakozunk némely része ellen. ;)

Link to comment
Megosztás:

A régi meg annyit ér, amennyit a vevő ad érte, nem annyit, amennyit az eladó gondol. Az érzelmi vagy bármilyen faktort meg nem lehet pénzre váltani.

Ennyi. Azért az se legyen már normális, ami pl. itt Szerbiában volt pár éve még, hogy 8-9 éves, 200000+ kilómétert futott (óra szerint persze csak 115000) autókért simán elkérték az újkori ár 40-45 százalékát is. Nem azt mondom, hogy egy idősebb autó nem lehet jó, de azért lássuk be, hogy a 8-10 év az az időszak, amíg elég keveset kell a kopó alkatrészeken és üzemanyagon, olajon, szűrőkön kívül az autóra költeni, és csak ezután jönnek a nagyobb beruházások, amiket a következő tulajnak kell majd vállalnia. Plusz neki már az sincs meg, hogy új autóba ülhetett, garancia sincs már, stb, nem várható el, hogy hajlandó legyen sokat adni érte.

Link to comment
Megosztás:

Szia, Csaba!

Hogy vagy? Rendbejöttél?

Szia! :icon1:

Köszönöm kérdésedet, érdeklődésedet, minden a legnagyobb rendben!

Na jó, azért gyógyszert kell szednem, de egészségileg okés már minden.

Szerencsém volt, hogy nem maradt semmi, de semmi vissza az agyvérzésből. Ritka az ilyen azt mondták bent.

Láttam az osztályon olyan emberkéket, akinek fél oldala lebénult, vagy nem tudott járni, vagy az arca volt lefittyenve, vagy volt aki beszélni nem tudott, volt akinek a látása lett oda, meg hasonlók.

Én megúsztam, én csak azon a bizonyos napon nem tudtam beszélni, mondtam én amit akartam, csak nem azok a betűk jöttek ki a számból, agyilag meg ott voltam, mert tudtam,hogy mit akarok kimondani, de azt is tudtam, hogy mást mondok helyette és hiába akartam jól mondani korrigálni a szavakat, nem sikerült.

A mozgásommal nem történt semmi, két lábon mentem be a sürgősségire, néztek is furcsán rám!

Majdnem olyan volt mintha két ember lett volna bennem, egyik a szerencsétlen aki bénázott, a másik aki végig észnél volt és mindenre emlékezett. Például nem tudtam megmondani mikor megkérdezték, hogy milyen évet írunk, a doktornő megkérdezte, hogy mi van a kezében (olló volt), mi van a csuklóján (óra volt), ezeket sem tudtam megmondani neki, de másnap már megmondtam neki, hisz emlékeztem rá, hogy miket kérdezett, csak beszélni nem tudtam aznap.

Tényleg szerencsém volt!

Bocsánat a sok OFF-ért!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen igen, de sok minden közbejött az autón sok mindent csinálgattam azóta. A villogás számolásnál elakadtam, de nem 60-nak kell lennie / perc?! valamikor úgy tanultam.

Üdv!

Szia! :icon1:

Okés semmi gond, csak nem írtál, azt hittem nem kaptad meg, vagy ilyesmi, ezért írtam tegnap.

A villogásnak 60 és 120 között kell lennie percenként!

Azért fontos, hogy a tied konkrétan mennyit villog, mert a mikrokontrollerbe be kell írnom, hogy hány milliszekundum a villanás.

Stopperrel vagy egy telefonnal nem tart sokáig lemérni és megszámolni a percenkénti villanások számát.

Amúgy egyébként olyan 90 környéke lesz valahol a villanások száma.

Link to comment
Megosztás:

Szia! :icon1:

Okés semmi gond, csak nem írtál, azt hittem nem kaptad meg, vagy ilyesmi, ezért írtam tegnap.

A villogásnak 60 és 120 között kell lennie percenként!

Azért fontos, hogy a tied konkrétan mennyit villog, mert a mikrokontrollerbe be kell írnom, hogy hány milliszekundum a villanás.

Stopperrel vagy egy telefonnal nem tart sokáig lemérni és megszámolni a percenkénti villanások számát.

Amúgy egyébként olyan 90 környéke lesz valahol a villanások száma.

Szia Csaba!

Már régen eljuttattad hozzám az elektronikát, de csak most jutottam oda, hogy beépítsem.

Tökéletesen működik,(A Zafira és G Astra egy kutya e téren is).

Köszi szépen!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem olyan kérdésem lenne, hogy ez a veramon féle szerkezet miből veszi a fogyasztási adatokat, ha csak (plug & play) simán rá kell dugni a gyári kijelző csatlakozóra?

Az én esetemben ugye a G Astra unokatesójáról a zafiráról van szó, és azért érdekelne, mert nekem megvan a BC-s kar és egy MID kijelzőm is.

Ezek szerint a lábkiosztások tudatában meg lehetne kicsit okosítani a járművet, minden "komolyabb" vezetékbehúzás nélkül a gyári cuccokkal?

Link to comment
Megosztás:

Helló !

Erre amit ide írtál ez a válaszom.

7évvel ezelőtt amikor újonnan megvettük az autóm,az volt a cél hogy új autó legyen ne keljen rá havonta költenem több tízezer forintot mint a legtöbb öreg használt autóra.

Ne fogyasszon sokat,és ne keljen rá sok kötelezőt és nagy súlyadót fizetni.

Illetve ha egy dízel nem került volna kb 1.5millával többe,akkor valószínű hogy én se Z14XEP-t veszek,de mivel ez csak 2.8millió volt,így ezért esett erre a választás.

És nem 100le-t szeretnék +ba bele varázsolni,hanem 10-20lovacskát.

Azzal meg könnyű ám dobálózni hogy add el inkább a kocsid és vegyél egy komolyabbat,mert próbálj meg bármit is eladni ma Magyarországon normális áron,mindennek lent van az ára.

Amúgy pedig nem csalódtam a Z14XEP-be nem egy lóerő gyár az biztos,kevés benne az extra is,de 7év alatt nem is kellett rá költeni olajcserén és féken kívül semmi másra,pedig aztán 46-os lábbal ki lehet nyomni a szemét néha napján az autónak.

További szép napot mindenkinek !

Nézd, ez szubjektív, de szerintem szívóbenzines motort "csippeltetni" szinte felesleges. Nagyobb ccm-nél még talán-talán, de 1.4-1.6... Pfff... Minek? Érezhető különbség nem lesz, cserébe viszont többet eszik, ha nyomod neki, ráadásul már csak a prémium benyát fogja szeretni, ami minimum 20Ft-tal több, mint a 95-ös. Ekkor még csak a Lukoil 98-ról beszéltünk, Shellnél 30-40Ft is lehet literenként. Tehát min. 50-60ezerért lesz egy olyan autód, amit már csak drágábban tankolhatsz, viszont nem lesz igazán erősebb. Hidd el, 8-10LE-t nem igazán lehet érezni. Ha nem hiszed, menj egy karikát egy1.6-tal. Kb olyan lenne, vagy még olyan sem, ha jól sikerül a szoftver módosítása.

Ennél többet pedig már csak egy mélyebb belenyúlással érhetnél el. Ekkor már simán 200-300 körül jársz, cserébe van 15-20 plusz lovad. Megéri? Akkor hajrá. Mondom ezt úgy, h mindezt végigcsináltam, csak nem 1.4-vel, hanem egy kicsit nagyobb motorral. Szerintem nem érte meg. Vagy, lehet, hogy öregszem... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Szia Csaba!

Már régen eljuttattad hozzám az elektronikát, de csak most jutottam oda, hogy beépítsem.

Tökéletesen működik,(A Zafira és G Astra egy kutya e téren is).

Köszi szépen!

Szia zolga! :icon1:

Örülök, hogy a rajz alapján könnyen ment a beszerelés! Használd egészséggel a Komfort Irányjelző Elektronikát!

Link to comment
Megosztás:

A Veramon, az ECU-tól kap adatokat. Több fajta is van. Van MID-es, TID-es, és van két soros LCD-s is.

A board nélkül nem tudja az ECU információit kezelni a kijelző.

Vagyis, a saját, gyári cuccokkal, nem lehet kiokosítani a járművet!

Köszi az infót.

Csak azért érdekelt a dolog, mert visszaolvasva valaki azt írta, hogy ezt a veramon cuccot a gyári csatlakozóra kell csak rádugni, semmi vezetékelés. Akkor viszont elvileg a nem BC-s autóba is van olyan vezeték amiből ezeket a plusz adatokat nyeri (biztos nem a rádióból hallgatja az értékeket :) ). Zafinál is ugye maga a MID kijelző a board, mert a két fajta kábelkorbácsot összehasonlítva a vezetékek számán és a csatlakozókon kívül semmi különbség a BC-s és nem BC-s autó műszerfal és motortér kábelezése és elektronikája között.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, szert tettem két led csíkra, melyeket nappali menetfény gyanánt tenném fel a masínára.

Abban kérném a segítséget, hogy a 3 ábra alapján Ti melyikre voksoltok?

Előre is köszönöm!

1. 2. 3.

Én meg az elsőre voksolnék.

Azt azért vedd figyelembe, hogy vannak előírások az elhelyezésére és működésére egyaránt, plusz a világítóberendezésnek kéne rendelkezni valamiféle minősítéssel (ennek gondolom semmi ilyen nincs). Ebbe beleköthetnek.

Link to comment
Megosztás:

Nehéz kérdés, mivel ízlésről beszélgetünk, abban meg ugye sosem szokott egyetértés lenni.

Részemről a kettest semmiképp, néha amikor a bohóc énem felülkerekedik a józan énemen, akkor az egyeshez hasonló megoldást akarok kivitelezni a sajátomon, de eddig még mindig lebeszéltem magam róla, egyebek között azért mert nekem az is fontos hogy nappal, kikapcsolt állapotban lehetőség szerint észrevehetetlen legyen, és erre még nem láttam jó megoldást.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nagyon megtetszett a dolog és gondolkozom rajta, hogy nekiállok!

Csak nem tudom, hogy az enyémben lehetséges e a következő miatt!???

Nem nagyon értek a computer részéhez!

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.png

Eltérés van a te és az én copmuterem között!

Nálad azt írja ECU MULTEC az enyém SIMTEC!

Itt mi lehet a különbség a néveltérés kivételével! :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.