Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Nekem is az alapján lett csinálva, és szintén ugyanez a helyzet.

Ez pedig az ahogy a szett a valóságban kinézett:

694251-20120918-0K3v15.jpg

Már ez sem stimmel, ráadásul az immo modul bekötését sem tárgyalja a leírás egyáltalán...

De Neked legalább van valami a kijelzőn! Nekem maradt minden a régiben.

Link to comment
Megosztás:

Elkészült a tempomatom, de végül egy univerzális szett került bele. Ma reggel parkolóban várakozás közben unalmamban elkezdtem kivillogtatni a hibakódokat, és meglepődve tapasztaltam, hogy 6 különböző van tárolva:

0650

1612

1120

1122

1550

0460

Ahogy néztem a listát, főleg a gázpedál érzékelő hibái (1612-1150-ig), a 0650-et nem találtam meg konkrétan, az utolsót meg nem értem, az a "T.a. tartály-jeladó áramkör funkció-rendellenesség". Valószínűleg az egység beszerelésekor keletkezhettek, menet közben nem tapasztalok semmi hibát. Szerintetek kellene valamelyik miatt aggódnom? Ha egyik sem jelezhet jelenleg is fennálló problémát, akkor nem szaladgálok vele szerelőhöz, a kódokat meg majd kitöröltetem, ha arra járok (mondjuk téli gumira csere alkalmával... :D ).

Link to comment
Megosztás:

Ha csak a kijelzőre rácsavarozod, és a kijelzőre menő csatlakozót rádugod a Verára.

Semmi más nincs bekötve!

A gyújtással "HELLO OPEL" jelenik meg.

A tied nem így működik?

http://www.kephost.c..._4iyfti99at.bmp

Sajnos nem.

Beszerelés után két hibakód jelent meg. Az egyik az üzemagyagszint hiba, a másik imobilizer hiba.

A kijelzőn a szokásos kép jelent meg (óra, hőmérséklet, dátum ), a nyomógombokra nem reagál semmit.

Link to comment
Megosztás:

Elkészült a tempomatom, de végül egy univerzális szett került bele. Ma reggel parkolóban várakozás közben unalmamban elkezdtem kivillogtatni a hibakódokat, és meglepődve tapasztaltam, hogy 6 különböző van tárolva:

0650

1612

1120

1122

1550

0460

Ahogy néztem a listát, főleg a gázpedál érzékelő hibái (1612-1150-ig), a 0650-et nem találtam meg konkrétan, az utolsót meg nem értem, az a "T.a. tartály-jeladó áramkör funkció-rendellenesség". Valószínűleg az egység beszerelésekor keletkezhettek, menet közben nem tapasztalok semmi hibát. Szerintetek kellene valamelyik miatt aggódnom? Ha egyik sem jelezhet jelenleg is fennálló problémát, akkor nem szaladgálok vele szerelőhöz, a kódokat meg majd kitöröltetem, ha arra járok (mondjuk téli gumira csere alkalmával... :D ).

Megkérdezhetem, hogy milyen ez az utángyártott tempomat és mennyibe került ?

Link to comment
Megosztás:

Ötletszintű kérdés:

A képen látható csatlakozó ellendarabja kellene nekem, abból is 2db egész pontosan. Ez amúgy a Coupé ködlámpájára menő csatlakozó, nem tudom hogy a sima Astráé is ilyen-e, de érdekelne hogy vajon hol lehet még találni ilyet az autóban, vagy ha lehet külön rendelni akkor mi a cikkszáma. Hasonlót találtam rengeteget, de azoknak a biztosítófül a hosszabbik oldalán van, nekem meg ilyen kéne amin a keskenyebbik oldalon van a biztosítás:

697870-20120920-YpP6sR.jpg

Link to comment
Megosztás:

Én azért megkérnélek hogy keresd ki EPC-ben ha megtalálod... párszáz forintnál csak nem több az új ára sem, annyit még megér, de a bontóban kinyírnak ha levágom a kürtről vagy a ködlámpáról a csatlakozót, az egész ködlámpát meg kürtöt meg inkább nem venném meg emiatt, főleg hogy az se párszáz forint lenne...

Link to comment
Megosztás:

Én azért megkérnélek hogy keresd ki EPC-ben ha megtalálod... párszáz forintnál csak nem több az új ára sem, annyit még megér, de a bontóban kinyírnak ha levágom a kürtről vagy a ködlámpáról a csatlakozót, az egész ködlámpát meg kürtöt meg inkább nem venném meg emiatt, főleg hogy az se párszáz forint lenne...

akkor ködlámpa csatit keressek???

sajnos nem pár száz forint... :(

Link to comment
Megosztás:

Az a kérdés, hogy mit kötöttél be?

A fenti kép, a Verára menő csatlakozó, amit NE dugj rá!

Igaz, így a gombok sem mennek, de a TID, és a TID csatlakozóval, beköszön gyújtásra.

Ezeket nem is kellett babrálni. Ennek jónak kell lenni!

Innen kap állandó, és gyújtás +12V-ot, világítás, és testet is.

Az üzemanyagszint hiba lehet elkötéstől.

Az immot is bekötötted?

Hittem a kütyünek, és a leírásnak, tehát mindent úgyköttem be ahogy a leírásban volt. Igaz volt egy kis dilema, hogy a rajzon az RPM (fordulatszám) , vagy a leírás szerint sebességjel. Ide a sebességjel lett kötve.

A mostani állapot szerint csak a kütyü, és a TID csatlakozó van bekötve, de gyújtásra nem történik semmi.(ill. minden az eredeti. Óra ..stb.)

Ezek szerint a kütyü halott?

Link to comment
Megosztás:

Az RPM jelet kellet volna bekötni. A sebességjel az be van kötve a TID-be gyárilag.

Tehát immo nem volt. Nem is bolygattad.

A TID csatlakozót nem dugtad rá előtte fordítva? Mi kétszer is megnéztük mielőtt rádugtuk.

Fordítva is rá lehet!

Most néztem a láb kiosztást (a TID-nek), ha fordítva dugod rá véletlenül, talán nem megy el...

A TID csatlakozót nem dugtam rá fordítva, mivel elég furcsán nézett volna ki.( többször megnéztem ) Gondolom, hogyha fordulatszám helyet sebességjelet kap ettől még nem megy tönkre.(bár az instal-ban ez van "

Speedometer – No. 20 on the connector onboard instruments (green wire) "), a bekötés is ezekszerint történt.

Mint írtam pillanatnyilag most csak a kütyü van bedugva a TID-be, és a gyári TID-csatlakozó a kütyüre, gyújtás rákapcsolásakor az eredeti kijelzés látható. Semmi üdvözlés sem az OPEL-tól, sem VERAMON-tól!

Link to comment
Megosztás:

Ha ezek nincsenek bekötve, vagy rossz helyre, akkor is kellene működni a Verának... csak adatok nélkül.

Csak tipp mert nem értek hozzá, de nem lehet hogy a kart is rá kéne kötni a BC kezelőgombjaival mert addig nem is fog működni?

Alapállapotban, első indításkor (ha nem nyúlok a karhoz) megjelenik egy üdvözlő üzenet (nálam "Opel Astra") mintegy 2 másodpercig, utána visszaáll a kijelző az eredeti Dátum/RDS adatok kijelzésre, és a vezérlőgombok nélkül nem is csinál mást. Igazából arra gondoltam hogy ha ez az üdvözlő üzenet elkerüli az ember figyelmét, és esetleg a kar még nincs rákötve, akkor valóban azt gondolhatja hogy a Veramon nem működik, mert más jele nincs a működésének (illetve gyújtás levételekor nekem megjelenik egy "Key Remov." felirat is, úgyszintén kb. 2 másodpercig).

Link to comment
Megosztás:

Vagyis nem tudni, hogy a Vera működik-e vagy nem.

A dátumot, az órát az állandó. és a gyújtás +12Vra kiírja.

A külső hőmérőt a Vera nem kezeli, ezért az nem játszik.

A rádió kijelzése, az fontos lenne. Kiderülne, hogy átkapcsolt-e a BC.

Hogyan tovább? Hogyan lehetne megtudni, hogy a kütyü jó, vagy nem?

Link to comment
Megosztás:

Vagyis nem tudni, hogy a Vera működik-e vagy nem.

A dátumot, az órát az állandó. és a gyújtás +12Vra kiírja.

A külső hőmérőt a Vera nem kezeli, ezért az nem játszik.

A rádió kijelzése, az fontos lenne. Kiderülne, hogy átkapcsolt-e a BC.

Hopp, tényleg sanszos hogy ez lesz a hiba oka.

@albinka:

Alapállapotban, a Veramon beszerelése előtt mit mutatott a TID-ed az alsó sorban amikor be volt kapcsolva a rádió? Ha a dátumot, akkor elvileg jónak kell lennie, ha viszont az alsó sor üres volt és nem jelent meg ott semmi, akkor a TID-ed nincsen leprogramozva a gyári rádióról (amikor kivették az eredeti rádiót, ezt meg kellet volna csinálni), ez lehet a hiba oka. De nem gond, Tech2-vel bármikor megoldható utólag is, csak el kell menni egy márkaszervizbe vagy olyan helyre ahol van ilyen műszer. Ha le van programozva a gyári rádió a kijelzőről, akkor a TID alsó sorában mindig (tehát a rádió ki- és bekapcsolt állapotában is) a dátum látszik. Ha neked így van, akkor viszont tényleg nem értem, mert akkor ha jól kötöttél mindent, elvileg működnie kéne.

Link to comment
Megosztás:

Hopp, tényleg sanszos hogy ez lesz a hiba oka.

@albinka:

Alapállapotban, a Veramon beszerelése előtt mit mutatott a TID-ed az alsó sorban amikor be volt kapcsolva a rádió? Ha a dátumot, akkor elvileg jónak kell lennie, ha viszont az alsó sor üres volt és nem jelent meg ott semmi, akkor a TID-ed nincsen leprogramozva a gyári rádióról (amikor kivették az eredeti rádiót, ezt meg kellet volna csinálni), ez lehet a hiba oka. De nem gond, Tech2-vel bármikor megoldható utólag is, csak el kell menni egy márkaszervizbe vagy olyan helyre ahol van ilyen műszer. Ha le van programozva a gyári rádió a kijelzőről, akkor a TID alsó sorában mindig (tehát a rádió ki- és bekapcsolt állapotában is) a dátum látszik. Ha neked így van, akkor viszont tényleg nem értem, mert akkor ha jól kötöttél mindent, elvileg működnie kéne.

albinka vagyok!

Csak 24 óra múlva tudnék hozzászólni ismét ezért kényszerültem rá, hogy más tegye fel a kérdést.

Eredetileg nem volt a kocsiban rádió utólag lett beszerelve, tehát a kijelző alsó sorában a dátum szerepel.

A kütyü honnan kap GND-t, mert én nem találom?

Link to comment
Megosztás:

Megkérdezhetem, hogy milyen ez az utángyártott tempomat és mennyibe került ?

Hát azt nem tudom, hogy milyen márka, de AP-900 a típusa, és CM-7-es vezérlővel lett bekötve (http://www.avs-ltd.c...ex.asp?PageID=9). Beszereléssel együtt 105000 Ft volt, ami elég húzós összeg az itt korábban leírtakkal összehasonlítva, de sajna nem tudtam elintézni a gyári egységet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.