Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Vállalkozó szellemű csillaggarázsosok figyelmébe ajánlanám.

A minap nézegettem egy Subaru Forestert, és egy (számomra) érdekes dolgot fedeztem fel. De beszéljenek inkább a képek :icon1:

Praktikus lehet, bár nehezen tudom elképzelni, utólag hogyan lehetne ilyet felapplikálni.

Elvben gondolom hasonlóan működhet, mint a Fordoknál a fűthető első szélvédő.

Link to comment
Megosztás:

Praktikus lehet, bár nehezen tudom elképzelni, utólag hogyan lehetne ilyet felapplikálni.

Elvben gondolom hasonlóan működhet, mint a Fordoknál a fűthető első szélvédő.

Gondolom utólag valahogy fel lehetne tenni ilyet, csak ugye ahhoz ki kell venni a szélvédőt.

Link to comment
Megosztás:

Ugyebár hasonló eredményt érsz el ha a levegőt a szélvédőre fújatod, persze az csak akkor hatásos ha már van fűtés.

Szerintem kivitelezhető, csak kérdés, hogy a szélvédő mennyire fogja tolerálni. A fűtőszál lehetne az ablaktörlő lapátban is, abban úgyis van az a fém merevítés a guminál. Akkor mindjárt az melegedik fel. Mert számos esetben menet közben is "telefagy'" a havas latyakkal........ de csak ötletelek.

Fordoknál láttam ilyen szélvédőt, elég elmés és ötletes, de szerintem zavaró is kicsit.

Link to comment
Megosztás:

...ráadásul ez így önmagában nem sokat ér ha magára a szélvédőre meg fél centi vastagon rá van fagyva ajég, mert akkor hiába szabadult ki az ablaktörlőlapát, törölni még nem lehet vele mert egyrészt semmi eredménye, másrészt meg tönkreteszi a lapátot... Akkor már a Ford megoldása sokkal hasznosabb.

Link to comment
Megosztás:

Ugyebár hasonló eredményt érsz el ha a levegőt a szélvédőre fújatod, persze az csak akkor hatásos ha már van fűtés.

Szerintem kivitelezhető, csak kérdés, hogy a szélvédő mennyire fogja tolerálni. A fűtőszál lehetne az ablaktörlő lapátban is, abban úgyis van az a fém merevítés a guminál. Akkor mindjárt az melegedik fel. Mert számos esetben menet közben is "telefagy'" a havas latyakkal........ de csak ötletelek.

Fordoknál láttam ilyen szélvédőt, elég elmés és ötletes, de szerintem zavaró is kicsit.

Létezik már teljes felületén füthető szélvédő is.

Sőt már az ablaküveget is lehet füteni belülről.

Nem árulják el a technológiát, de vagy a fólia speciális amivel laminálják az üveget, vagy az üvegre visznek fel egy vékony fémfilmet, amit fel lehet füteni.

Link to comment
Megosztás:

Létezik már teljes felületén füthető szélvédő is.

Sőt már az ablaküveget is lehet füteni belülről.

Nem árulják el a technológiát, de vagy a fólia speciális amivel laminálják az üveget, vagy az üvegre visznek fel egy vékony fémfilmet, amit fel lehet füteni.

Te mint ebbe szak ember :)

akkor feladat adott :)

Link to comment
Megosztás:

Létezik már teljes felületén füthető szélvédő is.

Sőt már az ablaküveget is lehet füteni belülről.

Nem árulják el a technológiát, de vagy a fólia speciális amivel laminálják az üveget, vagy az üvegre visznek fel egy vékony fémfilmet, amit fel lehet füteni.

Utólagosan szerelhető változat is van?

Link to comment
Megosztás:

Első körben vedd le elől a jobb lábtérnél az oszlopburkolatot. Ha ott van a komfortelektronika, (márpedig ott kéne legyen) akkor csak neten rendelsz egy nyers, a kulcsod szárával megegyező távirányítós kulcsszárat (kb. 1500ft), és egy az elektronikához passzoló távirányítót, amit rá kell tanítani és kész.

Ha nincs ott, akkor már vezetékelni is kell sajnos.

Most sikerült csak megnéznem,megvan a komfortelektronika.Honnan tudom,hogy milyen távirányító passzol hozzá? És azt majd hogy tanítom?

Link to comment
Megosztás:

Ahhoz, hogy átlátszó legyen a fűtőszál, aranyból kell lennie!

Ez azért van, mivel a szélvédő is elég nagy felület, ahhoz, hogy 30-50 °C-ra elektromosan lehessen fűteni. Legalább, 30-40W! Számold ki. 40W, 12V : 3,3A olyan vékony vezetőben, ami átlátszik!

Ezt a vékony felületet, minimum egy fóliával meg is kell védeni, hogy tisztítással ne sérüljön. Nem lehessen lemosni..

Ez szerintem nem gond. Minden első szélvédő laminált, vagyis két üveg van összeragasztva. Sztem a szélvédő egész felületét fütik, vagy az üveg belső felülete fémgőzölt (lehet az arany is), vagy speciális, fémgőzölt fóliával laminálják az üveget

Talán, de ne gyűjts rá... :lipssealed:

Szerintem se!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

a minap találtam ezt a cikket https://sites.google...lccled/ablakfel

Kérdésem hogy valaki megcsinálta már? Tapasztalatok? Tényleg működik első csukásra? Hiba lehetőségek?

Nem vagyok egy nagy elektro szaki, de két kábelt össze tudok forrasztani, ha tényleg csak ennyi a dolgok én is megcsinálnám.

Szia!

Igen már többen is megcsinálták, több féleképpen is.

Nekem a forrasztós megoldás van a leirtak alapján és mind a 4 ablakot rendesen felhúzza. Igaz így 1 gombnyomásra, a belső gomb lenyomásakor is felmegy. Hibátlanul működik hónapok óta! Csak ajánlani tudom én is!

Az oldal amit néztél DarthVödör fórumtárs oldala.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a diódás (2.) verzió van, ez talán a legegyszerűbb, viszont megszokást igényel hogy csak gyújtáslevétel utáni első ajtóbecsukásra húzza fel az ablakot. Úgy értem hogy ha kiszállsz, becsukod az ajtót (de nem zárod, ablak lent), aztán valamiért újra kinyitod (mondjuk mert bent felejtettél valamit az autóban), akkor ha megint becsukod, hiába nyomsz rá a zárás gombra még egyszer (retesz), már nem fogja felhúzni az ablakot, csak ha megint ráadod a gyújtást előtte.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a diódás (2.) verzió van, ez talán a legegyszerűbb, viszont megszokást igényel hogy csak gyújtáslevétel utáni első ajtóbecsukásra húzza fel az ablakot. Úgy értem hogy ha kiszállsz, becsukod az ajtót (de nem zárod, ablak lent), aztán valamiért újra kinyitod (mondjuk mert bent felejtettél valamit az autóban), akkor ha megint becsukod, hiába nyomsz rá a zárás gombra még egyszer (retesz), már nem fogja felhúzni az ablakot, csak ha megint ráadod a gyújtást előtte.

:confused: Én itt valamit nem értek. Sőt egyáltalán nem értem. Ha a zár reteszel, akkor az ablakok is megkapják a felhúzó jelet minden körülmények között, mert a zármotor vezérlőáramával van közösítve a diódákon keresztül. A másik, hogy ennek az áramkörnek semmi köze nincs az ajtónyitás érzékelőhöz, hogy befolyásolhatja akkor az ajtónyitás? Nem kötöttél el valamit? (Bár elképzelésem sincs, hogy lehet ezt előidézni.) Végül én is ezzel a módszerrel csináltam meg az enyémet, tervezek még hozzá egy kis kiegészítést, de jelenleg így működik, és semmi ilyesmit nem produkál amit leírtál.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a diódás (2.) verzió van, ez talán a legegyszerűbb, viszont megszokást igényel hogy csak gyújtáslevétel utáni első ajtóbecsukásra húzza fel az ablakot. Úgy értem hogy ha kiszállsz, becsukod az ajtót (de nem zárod, ablak lent), aztán valamiért újra kinyitod (mondjuk mert bent felejtettél valamit az autóban), akkor ha megint becsukod, hiába nyomsz rá a zárás gombra még egyszer (retesz), már nem fogja felhúzni az ablakot, csak ha megint ráadod a gyújtást előtte.

az én diódásom nem ilyen, akár hányszor nyithatom bármely ajtót akkoris felhúzza az ablakokat.

a reteszelésre zár, nem figyeli az ajtónyitogatást

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az aksim is megérett a cserére, tavaly még csak télen, nagy hidegben fordult elő, hogy nehezebben indult, illetve indítózás közben pl. tank mutatója szép fokozatosan lefittyent, ma meg már napközben (~17 fok volt) is eljátszotta, pedig nem állt hetekig, pár napja mentem vele. Jelenleg 70 Ah körüli van benne, és a kérdésem az lenne, hogy érdemes-e hasonló kapacitásút venni, vagy elég egy 55-60 Ah körüli. Sajnos árban nem mindegy, utóbbiak jóval olcsóbbak. Arra vonatkozó infót nem találtam, hogy gyári milyen lehetett benne. Mit javasoltok?

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem a Fórum Tagjainak!

M.Gábor vagyok, és örülömmel tapasztaltam hogy mennyi hasznos információ és segítőkész tag gyűlt össze a fórumon.

Szerdán lettem tulajdonosa egy 2002-es évjáratú Astra G 1.4 16V (Comfort)

5 ajtós szkg-nak, motorkód Z14XE, futott 103.000KM-t (jó eséllyel valós).

Számos topicot végig olvastam már és ha jól vettem ki a hosszas levelezésekből,

ezen motorkódú autóba utólag mondhatni könnyedén beszerelhető a tempomat rendszer.

Több leírással is találkoztam, melyekből azt a következtetést vontam le (remélhetőleg pontosan),hogy:

- tempomat kar beszerzésével

- kuplungpedál kapcsoló/érzékelő bekötésével

- illetve Tech2 komputeres ECU aktiválás/beállítás

elvégzésével sikeresen és kedvező áron (műszerfalon való visszajelzés nélkül) beszerelhető a sebességtartó automatika.

Elektromos fékpedál beszerelve, fénykép:

EL.F_KPED_L_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kuplungpedálról készült fénykép:

KUPLUNKPED_L_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Bajuszkapcsolók:

BAJUSZKAPCSOL_K_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Fentieken túl érdeklődnék, hogy a szükséges alkatrészeket hol lehet kedvező áron beszerezni, illetve a beépítéssel kapcsolatban Budapest közelében szükség esetén technikai segítségnyújtást hol és kitől tudhatnék kérni? :)

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv.

GunnerS

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.