Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

IC lábai:

1- "A" kormánykapcsoló állandó, IC1A/A benyomva megszakítja a +12V-ot

2- IC1A/B kapcsoló kimenet, amíg IC1A/C bemenet 0V, addig 0V. Ez megy az IC1B/C-re.

3- IC1B/B kapcsoló kimenet, amíg IC1B/C bemenet 0V, addig 0V. Ez megy az IC1C/C-re.

4- IC1B/A bemenet a kuplungkapcsolóról, benyomott pedálnál 0V, felengedettnél +12V.

5- IC1B/C bemenet, az IC1A/B kimenetéről.

6- IC1C/C bemenet, az IC1A/B kimenetéről.

7- GND 0V

8- IC1C/A bemenet a féklámpakapcsolóról, benyomott pedálnál 0V, felengedettnél +12V.

9- IC1C/B kapcsoló kimenet, amíg IC1B/C bemenet 0V, addig 0V. Ez megy az IC1D/A-ra.

10- IC1D/B kimenet, ez kapcsolja a LED-et, és D6-on lesz "öntartó" az áramkör. IC1A/C-re, és IC1D/C-re.

11- IC1D/A bemenet az IC1C/B kimenetéről.

12- Ezen a ponton, addig amíg az IC1A/C, és IC1D/C a kormánykapcsoló "B", vagy "C" nyomógombbal nem adunk +12V-ot, (D1, D2-n keresztül) addig 0V, és D6-on lesz "öntartó" az áramkör.

13- Ezen a ponton, addig amíg az IC1A/C, és IC1D/C a kormánykapcsoló "B", vagy "C" nyomógombbal nem adunk +12V-ot, (D1, D2-n keresztül) addig 0V és D6-on lesz "öntartó" az áramkör.

14- gyújtás +12V

Bocs rosszul emlékeztem, mert meg kell szakítani a 12 Voltot, nem ráadni. :omg:

Már régen csináltam a ketyerét.

Még jó hogy DarthVödör résen volt és javította balf...ságom..

SORRY :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Erre gondolsz:

902396-20130211-lZhv6i.jpg

Hát ezt passzolnám, én a fullextrás készletet rendeltem klímavezérléssel, daylight-tal és immoval, de egyikhez sem kellett. Talán a Twinportokhoz szükséges optocsatolónál van jelentősége, esetleg azon keresztül lehet programozni? Bár lehet hülyeséget beszélek...

Link to comment
Megosztás:

Az ATMEL AtMega programozási tüskéi.

+5V

MOSI

SCK

MISO

Reset

GND

Hogy milyen sorrendben, azt a képen bejelöltem.

a1_2013_2_11_660r761dfa.png

Ezer köszönetem MESTER! :icon13:, megvilágosodtam.

Megpróbálom kiolvasni a programot belőle, ha lehet (csak úgy kíváncsiságból)

Még egy kérdésem lenne, a leírásában az van, hogy belső hőmérőnek egy DS18B20 Dallas digitális hőszenzor van felprogramozva a mikrokontrollerben. Én nem rendeltem hozzá, mert van a cégnél, és az meg ugye "gratis"-ban volt. csak ugye a kapcs rajzban 2 vezetékkel van bekötve, de a DS18B20-nak meg 3 lába van (GND, DQ, Vdd). Hogyan kössem be, ha egy lábbal több van? :confused:

Link to comment
Megosztás:

Én nem rendeltem hozzá, mert van a cégnél, és az meg ugye "gratis"-ban volt. csak ugye a kapcs rajzban 2 vezetékkel van bekötve, de a DS18B20-nak meg 3 lába van (GND, DQ, Vdd). Hogyan kössem be, ha egy lábbal több van? :confused:

A szenzor Vdd lábát kösd össze a GND lábával és a kettőt együtt kösd a GND pontjára az áramkörnek. A DQ meg értelemszerűen a DQ-ra megy.

Link to comment
Megosztás:

Vdd:+5V

DQ: adat

GND: test

A gond az, hogy a Dallas egyedi azonosítóját is fel kellene programozni.

A két vezetékes, valószínűleg egy NTC, vagy hőellenállás. Lehet, hogy az olcsóbb, hazai (cseh) KTY hőszenzorra tért át...

Ha csak egy szenzor van, akkor nem kell az egyedi azonosító. Az csak akkor kell, ha több szenzor van egy adatvezetékre kötve.

Link to comment
Megosztás:

IC lábai:

1- "A" kormánykapcsoló állandó, IC1A/A benyomva megszakítja a +12V-ot

2- IC1A/B kapcsoló kimenet, amíg IC1A/C bemenet 0V, addig 0V. Ez megy az IC1B/C-re.

3- IC1B/B kapcsoló kimenet, amíg IC1B/C bemenet 0V, addig 0V. Ez megy az IC1C/C-re.

4- IC1B/A bemenet a kuplungkapcsolóról, benyomott pedálnál 0V, felengedettnél +12V.

5- IC1B/C bemenet, az IC1A/B kimenetéről.

6- IC1C/C bemenet, az IC1A/B kimenetéről.

7- GND 0V

8- IC1C/A bemenet a féklámpakapcsolóról, benyomott pedálnál 0V, felengedettnél +12V.

9- IC1C/B kapcsoló kimenet, amíg IC1B/C bemenet 0V, addig 0V. Ez megy az IC1D/A-ra.

10- IC1D/B kimenet, ez kapcsolja a LED-et, és D6-on lesz "öntartó" az áramkör. IC1A/C-re, és IC1D/C-re.

11- IC1D/A bemenet az IC1C/B kimenetéről.

12- Ezen a ponton, addig amíg az IC1A/C, és IC1D/C a kormánykapcsoló "B", vagy "C" nyomógombbal nem adunk +12V-ot, (D1, D2-n keresztül) addig 0V, és D6-on lesz "öntartó" az áramkör.

13- Ezen a ponton, addig amíg az IC1A/C, és IC1D/C a kormánykapcsoló "B", vagy "C" nyomógombbal nem adunk +12V-ot, (D1, D2-n keresztül) addig 0V és D6-on lesz "öntartó" az áramkör.

14- gyújtás +12V

Probáltam ezek alapján kimérni de nem igazán kaptam mindenüt ezeket az értékekt.Ez alpján csináltam meg,már kinomban meg forditotam az ic-t meg a tranzisztort igy kikapcsolta meg bekacsolta a ledet.Ha a 2-esre adtam +12v akor világitot aled ha elvetem akor nem,a rajz alapján az ic-é 1 lába a sorkapocs fele néz de igy nem akart müködni.CC_PCB1a.jpg?height=305&width=400

Link to comment
Megosztás:

Ha csak egy szenzor van, akkor nem kell az egyedi azonosító. Az csak akkor kell, ha több szenzor van egy adatvezetékre kötve.

DarthVödör - Dátum: 2013 február 11 - 19:49

Vdd:+5V

DQ: adat

GND: test

A gond az, hogy a Dallas egyedi azonosítóját is fel kellene programozni.

A két vezetékes, valószínűleg egy NTC, vagy hőellenállás. Lehet, hogy az olcsóbb, hazai (cseh) KTY hőszenzorra tért át...

Köszönöm a válaszokat.

Kíváncsiságból azért írtam egy mailt David Benda-nak, hogy milyen érzékelő kell hozzá (amit Mo.-on is meg lehet venni)

Két kérdésem lenne még:

1. A leírásban azt írja, hogy az RPM jel kábelét (nálam fehér színű) az X71-es csati 47-es PIN-jére kell kötni.

Az X71-es csatlakozónál, ha kihúzom a kis műanyag dugót a 47-es tüskénél, akkor alatta megtalálom azt a kis réz kütyüt amibe be kell forrasztani a vezetéket:

pin_rj.jpg

Én csak az alapcsomagot rendeltem meg:

Module on-board computer 880,- CZK - ez ugye a panel

Cable with connector: 120,- CZK - ez meg a kábelköteg

Connector for control lever handle 40,- CZK - ebben meg 2 fajta csatlakozótüske van (a fekete sorcsatihoz, meg a fehér négyzeteshez), meg egy fehér csatlakozó, a csavar meg a műanyag távtartó hüvelyek.

Hétvégén már otthon leszek és szeretném beépíteni, de nem lenne jó, ha egy kis kütyü miatt megállna a tudomány.

2. A klímát is rá szeretném kötni, hogy kihasználjam ezt a funkciót is (eddig egy "fapados" tekerős termosztát kapcsolgatta ki-be egy relén keresztül a klímát)

Van-e ezzel kapcsolatban valami tapasztalat, mert eddig legalább 3 verziót láttam a kapcsolási rajzokból.

Előre is köszönöm a választ és a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most volt a kocsim, mondhatnám, teljes generálon. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő és gyertya csere. Egyedül benya szűrőt nem cseréltettem. Így utólag már bánom. Olaj és szűrő a GM-es került bele, viszont gyertyát a cromax netes honlapjáról választottam. NGK két pólusú lett beletéve. Kérdésem az lenne mennyire jó gyertya ez? 3-at hozott fel a cromaxon. A gyári GM-et, NGK-t és a Bosch-t. Jobb lett volna, ha másik kettőből választottam volna, mert árban nem sok különbség van köztük. Ha igen, akkor miért lett volna jobb választás? A régi az GM-es volt, de míg ki nem szedtük, nem tudtam, hogy az van benne. A bosch-t azért nem választottam egyébként, mert már két előző kocsimban sem volt jó a működése. Így esett a választás az NGK-ra.

A válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most volt a kocsim, mondhatnám, teljes generálon. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő és gyertya csere. Egyedül benya szűrőt nem cseréltettem. Így utólag már bánom. Olaj és szűrő a GM-es került bele, viszont gyertyát a cromax netes honlapjáról választottam. NGK két pólusú lett beletéve. Kérdésem az lenne mennyire jó gyertya ez? 3-at hozott fel a cromaxon. A gyári GM-et, NGK-t és a Bosch-t. Jobb lett volna, ha másik kettőből választottam volna, mert árban nem sok különbség van köztük. Ha igen, akkor miért lett volna jobb választás? A régi az GM-es volt, de míg ki nem szedtük, nem tudtam, hogy az van benne. A bosch-t azért nem választottam egyébként, mert már két előző kocsimban sem volt jó a működése. Így esett a választás az NGK-ra.

A válaszokat előre is köszönöm!

Ha benne van, akkor már ne parázz azon, hogy "Mi lett volna, ha...".

Ezt rakattad bele, használd, majd kiderül, hogy jól döntöttél-e.

Ha nem vagy vele megelégedve, akkor veszel bele egy másik fajtát. Fogd fel úgy, hogy ez volt a tanulópénz -persze csak ha mégsem jó-, legközelebb majd vásárlás előtt kérdezz, úgy talán lesz értelme. :D

Link to comment
Megosztás:

Ha benne van, akkor már ne parázz azon, hogy "Mi lett volna, ha...".

Ezt rakattad bele, használd, majd kiderül, hogy jól döntöttél-e.

Ha nem vagy vele megelégedve, akkor veszel bele egy másik fajtát. Fogd fel úgy, hogy ez volt a tanulópénz -persze csak ha mégsem jó-, legközelebb majd vásárlás előtt kérdezz, úgy talán lesz értelme. :D

Köszönöm a tanácsot! Valóban hülyeség ezen rágódni, hogy mi lett volna jobb. De ez nem olyan, hogy hagyjam és használjam, majd lesz valahogy, mert automata váltós a gépsárkányom és nem akarnám az ebből fakadó magas fogyasztást tovább növelni. Ez városban 10 lityi körüli fogyi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most volt a kocsim, mondhatnám, teljes generálon. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő és gyertya csere. Egyedül benya szűrőt nem cseréltettem. Így utólag már bánom. Olaj és szűrő a GM-es került bele, viszont gyertyát a cromax netes honlapjáról választottam. NGK két pólusú lett beletéve. Kérdésem az lenne mennyire jó gyertya ez? 3-at hozott fel a cromaxon. A gyári GM-et, NGK-t és a Bosch-t. Jobb lett volna, ha másik kettőből választottam volna, mert árban nem sok különbség van köztük. Ha igen, akkor miért lett volna jobb választás? A régi az GM-es volt, de míg ki nem szedtük, nem tudtam, hogy az van benne. A bosch-t azért nem választottam egyébként, mert már két előző kocsimban sem volt jó a működése. Így esett a választás az NGK-ra.

A válaszokat előre is köszönöm!

Első gyertya cserénél én is NGK-t raktam bele, mivel a katalógus ezt hozta. 2000km-t mentem vele és utána kivágtam a p.csába. Alapjáratom ingadozott és dadogott a motor. Miután visszaraktam a gyári gyertyákat (BOSCH) amiben 60.000+ km volt megszűnt minden hiba. Utána ugyanilyet vettem.

Link to comment
Megosztás:

Első gyertya cserénél én is NGK-t raktam bele, mivel a katalógus ezt hozta. 2000km-t mentem vele és utána kivágtam a p.csába. Alapjáratom ingadozott és dadogott a motor. Miután visszaraktam a gyári gyertyákat (BOSCH) amiben 60.000+ km volt megszűnt minden hiba. Utána ugyanilyet vettem.

A bosch-sal nincsenek szép emlékeim, ezért rakattam bele NGK-t. Skoda 120-asom a bosch gyertyát is rendszeresen beköpte és a bosch megszakító is rendszeresen összeégett. Kösz az infót, akkor nem lesz nálam sem hosszú életű, mert mozgássérültként nem szeretnék lerobbanni vele emiatt. Mihelyst jelentkezik valami hasonlatos bibi, ami kapcsolható ehhez, akkor kuka és kerül bele GM-es.

Link to comment
Megosztás:

Első gyertya cserénél én is NGK-t raktam bele, mivel a katalógus ezt hozta. 2000km-t mentem vele és utána kivágtam a p.csába. Alapjáratom ingadozott és dadogott a motor. Miután visszaraktam a gyári gyertyákat (BOSCH) amiben 60.000+ km volt megszűnt minden hiba. Utána ugyanilyet vettem.

Motorjaimba mindig NGK volt, ott jó volt, pedig azok jobban igénybe vannak véve, 'kicsit' többet forgott 6e-nél kelt életre.... :) Igaz ott 18e km-nél csere.

Link to comment
Megosztás:

Motorjaimba mindig NGK volt, ott jó volt, pedig azok jobban igénybe vannak véve, 'kicsit' többet forgott 6e-nél kelt életre.... :) Igaz ott 18e km-nél csere.

Nem mondtam, hogy rossz gyertya, csak nem az autómba való. Ha rosszat gyártanának akkor nem lennének már ennyi ideje a piacon!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár hónapja volt szó az EGR cheater ről. Ehez kapcsolódik most a hozzászólásom.

Aki már beszerelt ilyet milyen tapasztalatai vannak a működéséről?

Ma este én is megépítettem az elektronikát ezt alapul véve: http://www.vx220.org.uk/forums/topic/92359-egr-cheater/

Holnap hibakód kiütés után be szeretném szerelni, feltéve ha teljesen veszélytelen a használata.

Élőadatos mérésnél milyen adatokat kéne produkálnia?

Üdv.: Hegyi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! :icon1:

Nnorbi99 , albinka és kobraCode részére felrakom a Tanítható Ablaktörlő Elektronika bekötését.

Mindhármotoknak elkészült az elektronikája.

Köszi KaCsa!

Aki már épített be ilyet lenne hozzá kérdésem.

Honnan lehet legkönnyebben testet fogni? Óracsoport mögött tudom hogy van, de ha lehet nem bontanám megint szét. Az elektronika kis dobozát helyileg hova helyezte el, hogyan rögzítette? Az ablaktörlőnél hogyan kötött rá a kábelekre? Ráforrasztott az eredetiekre, vagy valahogy szétbontotta a csatlakozót és átcserélte a két kábelt? A lényeg hogy minél egyszerűbben meglehessen oldani, és ha kell vissza lehessen állítani az eredeti állapotot (bár remélem soha nem kell).

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.