Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

nekem van. utólag lett beépítve egy led a műszerfal egyik piktogramjára, automataváltó hiba jelzése pirosan világít és egy kis felkiáltójel.

nekem azért kellett mert nyaralás alatt az egyik srácot kétszer is elakartam vinni kocsikázni kocsin kívül

nem figyeltem vagy nem is láttam hogy ég a beltér világítás.

túl lassan szált be :D

Le tudod írni, h mit kellet csinálni? :D Én is hasonló sztoriba voltam! :D

Link to comment
Megosztás:

Pedig simán lehet nem OBD2 a dízel, mert csak 2004-től kötelező az OBD2 a már futó modellekre. Új modellekre 2003-tól volt az. Benzinesekre 2001/2000 volt a kötelező.

Így van, én is így tudom. Csak jó lenne valami hasonló megoldás, mint a torque, de ami felismeri az opel saját protokollját elm327 interfészen keresztül.

Mert élőadatot nézni a scanmyopel felületén vezetés közben kihívás. :sneaky:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne pár elektromos bekötésekkel kapcsolatos kérdésem!

Riasztó, rablásgátló féleséget építenék az autóba.

- Egyik kivezetése az eszköznek a szirénára/kürtre megy. Jel szintű kábel. Én viszont azt szeretném, hogy vagy az elakadásjelzőt villantsa vagy a helyzetjelzőket. Hol tudnék ehhez/mihez csatlakozni?

- ajtó nyitás érzékelőnek két kivezetés van, két féle rendszerhez. Egyik a (+) door trigger, a másik a (-) door trigger. Ezt azt jelentheti hogy nekem a negatívat kell bekötnöm, mert az astra testet kapcsol ajtó nyitásra?

Ha igen, akkor mire kell kötnöm? Az ajtókapcsoló kapcsolt testét hol találom meg a biztosíték tábla környékén?

- utolsó kérdés az már privátban majd....

Link to comment
Megosztás:

1a: elakadásjelzőre - fekete/fehér 0,35mm az elakadás kapcsolótól a multitimer (8 pin)

1b: "elakadásjelző" - fekete/fehér 0.5mmm-re (multitimer 19 pin), és a fekete/zöld 0,5mm-re (multitimer 20 pin) 2 db diódával közösítve.

1c: helyzetjelző - szürke/zöld 2,5mm (világításkapcsoló 10 (58R) pin)

Mind a 2 vezérlés +12V-tal működik. Amíg + van, addig világít/villog.

2a: (+) door trigger: + vezérelt ajtó.

(-) door trigger: test vezérelt ajtó. Az ASTRA G ilyen.

X1/29 pin szürke 0,35mm megy a multitimer 14 pin.

Egyszerűbb a multitimernél, ha már a villogtatás/világítás miatt ki kell venni...

Nagyon köszönöm, de biztos még keresni foglak ezzel kapcsolatban míg ez világossá válik! :)

Link to comment
Megosztás:

Így van, én is így tudom. Csak jó lenne valami hasonló megoldás, mint a torque, de ami felismeri az opel saját protokollját elm327 interfészen keresztül.

Mert élőadatot nézni a scanmyopel felületén vezetés közben kihívás. :sneaky:

2002 y17DT elm327, torque nem megy. Nem OBD2. Én is "megszívtam". ScanmyOpel múködik, de az adatokat tényleg kihívás olvasni menet közben. :)

Ezt a láb összekötözgetést csinálta valaki? Kollégám Off Ford Galaxy TDCI ON torque frankón mutatott mindent.

Sajnos másik programot én sem találtam, ami jó lenne. Ami van mind OBD2. ( Találtam egy jó kis fekete doboz programot, abban is van minden, de sajna az is OBD2. Caro Pro a neve.)

Várom a megoldásokat!

Apropó, Békés megyében van olyan aki szerelt már utólagosan tempomatot Astrába? Én is szeretnék, de egyedül nem akaródzik nekiállni. Vagy esetleg szerelő aki csinált már ilyet és megcsinálná.

ScanmyOpel-ben a fékpedált is illetve a kuplungot is visszajelzi, gondolom akkor van benne kapcsoló.

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

1a: elakadásjelzőre - fekete/fehér 0,35mm az elakadás kapcsolótól a multitimer (8 pin)

1b: "elakadásjelző" - fekete/fehér 0.5mmm-re (multitimer 19 pin), és a fekete/zöld 0,5mm-re (multitimer 20 pin) 2 db diódával közösítve.

1c: helyzetjelző - szürke/zöld 2,5mm (világításkapcsoló 10 (58R) pin)

Mind a 2 vezérlés +12V-tal működik. Amíg + van, addig világít/villog.

2a: (+) door trigger: + vezérelt ajtó.

(-) door trigger: test vezérelt ajtó. Az ASTRA G ilyen.

X1/29 pin szürke 0,35mm megy a multitimer 14 pin.

Egyszerűbb a multitimernél, ha már a villogtatás/világítás miatt ki kell venni...

Szia Nagy Úr!

Ha jól értem/látom, akkor a helyzetjelzőknek nem elég vezérlő jel, hanem ott teljesítményt is kell kapcsolni!? Ezt a világításkapcsoló végzi, és nem pedig relé!?

Tehát nekem itt plusz relé beépítése lenne szükséges amit tudnék vezérelni. Ha így van, akkor marad az elakadásjelző.

Ezek a pinek megvannak számozva/jelölve a multitimernél?

Tehát ha az 1a, multitimer 8-as pinjére +12V-os jelet kapcsolok akkor villog az elakadásjelzőm?

Miért van 3 pont (8, 19, 20) ehhez a funkcióhoz?

THX

Link to comment
Megosztás:

Így van, a helyzetjelzőre áram is kell.

Nem itt tényleg nincs relé!

Még sosem szedtem szét. De a németek alaposak. Jelzés biztosan van!

Elvileg ez maga az elakadásjelző kapcsolójának a vezetéke.

A 8 pin.

19:bal index, 20: jobb index. Egy szálról vezérelheted, 2 diódával. (mint a komfort eablak)

Köszönöm! Ha beszereléskor elakadok, akkor szaladok ide majd!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Felraktam egy vadi új vonóhorgot. Hallottam olyan pletykákat, hogy a G astrának van beépített visszajelzője a műszerfalban. Ez igaz ? Vonóhorog már be van kötve, minden frankón működik. Csak a visszajelzést kellene bekötnöm. Csak ha a pletyka igaz, akkor nem kellene vennem visszajelző elektronikát...

Milyen izzó kell a műszerfalba a visszajelzőhöz ? Hogyan kell bekötni, pontosabban hová ?

Köszi előre is a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Felraktam egy vadi új vonóhorgot. Hallottam olyan pletykákat, hogy a G astrának van beépített visszajelzője a műszerfalban. Ez igaz ? Vonóhorog már be van kötve, minden frankón működik. Csak a visszajelzést kellene bekötnöm. Csak ha a pletyka igaz, akkor nem kellene vennem visszajelző elektronikát...

Milyen izzó kell a műszerfalba a visszajelzőhöz ? Hogyan kell bekötni, pontosabban hová ?

Köszi előre is a válaszokat!

Anyóslufi mellett/mögött ott van a relé foglalata. Szerintem az órába alapból be van kötve, csak kívánja a relét.

Link to comment
Megosztás:

Anyóslufi mellett/mögött ott van a relé foglalata. Szerintem az órába alapból be van kötve, csak kívánja a relét.

Akkor csak annyi a teendő, hogy egy relét kell oda bepattintanom meg egy izzót kell vennem ?

Mi ennek a relének a pontos neve, miként kérjem az autósboltban ?

Ja és az izzó hogy néz ki a műszerfalba, amit pótolnom kell ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok tutok nekem segíteni van egy opel g astram z18xe motorkodú ebbe szeretnék tempomatot csak kellene a kapcsolási rajz tudtok kűldeni köszi előre is

Szia,

egy "kis" segítéség DarthVödör munkájából:

https://sites.google.com/site/opelccled/tempomat

Vagy van egy Gezoli felé leírás is:

https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOWjUzUzhfQkxpbDg/edit?pli=1

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

ha már kiszerelted szerintem sehogy, ha rossz csere

17es anya fogja belül

nem szereltem ki, csak kíváncsiság,hogy hogyan kell kiszerelni.

tetőkárpit le?vagy kívülről kell?

rosszul fogalmaztam az antennát a tetőről szeretném leszedni, nem most

csak ha majd baja lesz esetleg.

Link to comment
Megosztás:

Akkor csak annyi a teendő, hogy egy relét kell oda bepattintanom meg egy izzót kell vennem ?

Mi ennek a relének a pontos neve, miként kérjem az autósboltban ?

Ja és az izzó hogy néz ki a műszerfalba, amit pótolnom kell ?

Ez nem így van.... Egy drágábbacska relé + egy izzó az F Astra visszajelzőjéhez kell.

G astrá-nál a biztosítéktábla multimétere intézi a dolgot. Egy izzó kell a foglalatba, plusz egy kábelt kell behúzni a multiméter csatlakozója és az óra csatlakozója közé.

Nem egy nagy munka, és szerintem olcsóbban kivitelezhető mint egy utólag befúrt LED visszajelző, nem beszélve arról, hogy nagyságrendekkel jobban néz ki.

Ha kell leírás (Word), akkor szívesen küldök... Keress a merenyi85@citromail.hu e-mail címen.

Link to comment
Megosztás:

Így van, a helyzetjelzőre áram is kell.

Nem itt tényleg nincs relé!

Még sosem szedtem szét. De a németek alaposak. Jelzés biztosan van!

Elvileg ez maga az elakadásjelző kapcsolójának a vezetéke.

A 8 pin.

19:bal index, 20: jobb index. Egy szálról vezérelheted, 2 diódával. (mint a komfort eablak)

Szia Nagy Úr!

Elkezdtem a bekötést. Valaminek a megszakítása, és az ajtónyitás érzékelő van hátra.

Elakadásjelző: (sziréna)

Az elakadásjelző kapcsolójához ért oda a vezetékem toldás nélkül. Az elakadásjelzőre megy 4 vezeték. Piros (állandó +12V), fekete (GND), fekete/fehér, és kék.

Multiméterrel kimérve a kapcsoló úgy működik, hogy kapcsoláskor +12V érintkezőjét összezárja a fekete/fehér és a kék lábával. Tehát rövidzárat mutat a 3 érintkezőre.

Működés közben viszont nem ezt mérem rajta.

Bekapcsolt elakadásjelzővel Kék vezetéken +12V, fekete/fehér vezetéken a villogás ütemében +12V. Ez hogy lehetséges?

Kipróbáltam a vezérlést is. Egy diódával sorba kötve ha a fekete/fehérre adtam +12V-ot nem történt semmi, ha a kék-re, akkor megy a villogás, amíg van 12V.

DSCF0429_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Van erre magyarázat? Hova megy a kék szál?

Köszi!

Módosítva : Stofl
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.