Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

U/R=I, 12VR/33R=0,3636A

P=U*I, 12V*0,3636A=4,3636W

Gyakorlatilag 1/5-öde az árama a névleges helyett.

Tehát nagyon sok az ellenállása, nagyon kevés a terhelése az áramkörben.

21W ;) De a katalógus is azt hozza... Illetve nézd meg a kezelésit!

Én 9 ohmot számoltam 12V-ra azaz I=1,34A P=16.1W + 2W a LED, azaz 18,1W. 2.9W minusz oldalanként 6W az semmi. Gyorsabb lesz, de nem sokkal.

Ha precizek akarunk leni akkor 19W/12V=1,58A azaz 12/1,58=7,5 ohm 8.2 ohm a szabbványos... De én maradnék az eredeti 18R/10W 2db párhuzamosan....

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg tele van levéllel, és apró kosszal. Takarítsd ki!

Ha már szétszedted, tegyél bele új pollen szűrőt.

"21W ;) De a katalógus is azt hozza... Illetve nézd meg a kezelésit!

Én 9 ohmot számoltam 12V-ra azaz I=1,34A P=16.1W + 2W a LED, azaz 18,1W. 2.9W minusz oldalanként 6W az semmi. Gyorsabb lesz, de nem sokkal.

Ha precizek akarunk leni akkor 19W/12V=1,58A azaz 12/1,58=7,5 ohm 8.2 ohm a szabbványos... De én maradnék az eredeti 18R/10W 2db párhuzamosan...."

Igazad van! 21W-os a szabványos irányjelző izzó!

6,8 Ohm is tökéletes, és a 9R (18R 2x páhuzamosan) is.

Amit linkeltem csavaros rögzítésű, forrasztós végű.

Nem kell párhuzamosítani, kevesebb hibalehetőség, stabil rögzítés.

Nem kell csúcsra járatva méretezni. 2x10W=20W

Igaz hogy nem kell állandóan mennie, de maradjon azért tartalék.

Jól jöhet ismét a csavaros rögzítés, hiszen amire felrögzíted az is egy lemez, és az is egy plusz hőelvezető.

http://www.kepfeltoltes.hu/view/141101/21w_www.kepfeltoltes.hu_.png

Tehát ha a LED-es izzó teljesítményét ki is hagyjuk a számításból, kiderül hogy 6R8...10R ig lehetőleg 1 db izzónként. Minimum 25W teljesítménnyel.

Köszönöm mindkettőtöknek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azoktól kérdezném akik varemont rendeltek David Benda-tól.

Sima 2 soros TID kijelzőm van! Itt csak azt a kis panelt küldi (meg a kábeleket csatlakozókat) amit rá kell dugni a TID kijelző hátuljára és be kell kötni a 2 vezetéket a km óra csatihoz egyet meg az ECU 47 lábára!

Ő a válaszaiban egyfolytában MID-et ír és hogy válasszam ki a szint hozzá.

Valahogy nem értem! Nem a panel adja a TID színét hanem a benne lévő égők(vagy mint nálam az utólagos ledesítés)

Vagy ő TID kijelzővel együtt küldi?

95 erúróért rendelte az is aki rendelt már tőle?

A TID-hez való cucc más, eleve nem tartozik hozzá kijelző, következésképp nincs mód színválasztásra sem.

Ez nála "Onboard Computer Astra G" névre hallgat. Ezt csak azért írtam le mert a weboldalán következetesen sehol nem szerepel a TID szó, és el tudom képzelni hogy ez az oka a félreértésnek: Ő azt hiszi te MID-re gondolsz csak elütötted, mert lehet a TID szót nem is ismeri...

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg tele van levéllel, és apró kosszal. Takarítsd ki!

Ha már szétszedted, tegyél bele új pollen szűrőt.

"21W ;) De a katalógus is azt hozza... Illetve nézd meg a kezelésit!

Én 9 ohmot számoltam 12V-ra azaz I=1,34A P=16.1W + 2W a LED, azaz 18,1W. 2.9W minusz oldalanként 6W az semmi. Gyorsabb lesz, de nem sokkal.

Ha precizek akarunk leni akkor 19W/12V=1,58A azaz 12/1,58=7,5 ohm 8.2 ohm a szabbványos... De én maradnék az eredeti 18R/10W 2db párhuzamosan...."

Igazad van! 21W-os a szabványos irányjelző izzó!

6,8 Ohm is tökéletes, és a 9R (18R 2x páhuzamosan) is.

Amit linkeltem csavaros rögzítésű, forrasztós végű.

Nem kell párhuzamosítani, kevesebb hibalehetőség, stabil rögzítés.

Nem kell csúcsra járatva méretezni. 2x10W=20W

Igaz hogy nem kell állandóan mennie, de maradjon azért tartalék.

Jól jöhet ismét a csavaros rögzítés, hiszen amire felrögzíted az is egy lemez, és az is egy plusz hőelvezető.

http://www.kepfeltoltes.hu/view/141101/21w_www.kepfeltoltes.hu_.png

Tehát ha a LED-es izzó teljesítményét ki is hagyjuk a számításból, kiderül hogy 6R8...10R ig lehetőleg 1 db izzónként. Minimum 25W teljesítménnyel.

Ez igaz. :)

A csavaros jobb, de azért drágább is, kb 1000Ft/Db.

Amúgy én az index LED-esítéssel, meg minden világítás LED-esítéssel vigyáznék, mert!

Ha van egy baleset, és azt mondja a delikvens, hogy nem látta? Megnézik LED-izzó, azt mondják kevés fényerő, bocs mégis akibe belementek az a vétkes. LEDdel nem lehet spórolni semmit, és nem is jobb... Szerintem. De ez csak egy tanács részemről. ;)

Köszönöm mindkettőtöknek!

Nincs mit, elég a köszönöm gomb is. ;)

Amúgy szerintem ne tegyél LED-et az izzók helyére, vagyis a belsejébe lehet, de ami jelzésre szolgál kint, oda ne. ;) Vagyis csak egy jó tanács. ;)

Link to comment
Megosztás:

Mielőtt piszkálod a pin lábait, nyomd befelé a kábel, mert van h felakad a kis láb és nem hajtod le eléggé.

Nah elkészült a rádió, minden patentül megy, beszerelve a nyugalmi áramfelvétl maradt 10mA, szuper és köszi mindenkinek.

Bár azt hozzáteszem a steckerrel nem boldogultam, még szerencse h volt vagy 15 cm kábel is hozzá, így maradt a forrasztá-zsugorcső kombó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Információt szeretnék a 2001 es astrám ülésfütésévell kapcsolatban. Az ülésem alatt és az anyós ülés alatt is valami elektomos vezetékek találhatók és azt merem remélni h az a fütés rendszer. Csak kapcsoló kellene rékötnöm?

Egyrészt az ülésed valószínűleg nem fűthető. Az ülés alatt levő csatit húzd szét és nézd meg, hogy a középső részében vannak-e pinek. Ha a bódé felől jövő kötegben benne van(általában benne van), és az ülés felől is benne van(nem lesz benne), akkor elég a kapcsolót rádugni, és a megfelelő biztosítékot betenni.

Övfeszítő és a légzsák is itt megy át, úgyh széthúzás előtt vedd le az akksisarut, mert utána mehetsz hibakódot törölni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Információt szeretnék a 2001 es astrám ülésfütésévell kapcsolatban. Az ülésem alatt és az anyós ülés alatt is valami elektomos vezetékek találhatók és azt merem remélni h az a fütés rendszer. Csak kapcsoló kellene rékötnöm?

Érdemes lenne lefényképezni, hátha úgy tud segíteni valaki. Az övfeszítőhöz egyébként minden astrán megy kábel. ezért, ha csak egy csatlakozás van akkor az az lesz. A 2001-es astra mivel még nem classic, ezért elképzelhető, hogy a kábelezés ki van gyárilag építve, de az biztos, hogy csak kapcsolóval nem úszod meg. Az üléseket is le kell cserélni fűtöttre, vagy a mostaniakba kell fűtőelemeket beépíteni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egyrészt az ülésed valószínűleg nem fűthető. Az ülés alatt levő csatit húzd szét és nézd meg, hogy a középső részében vannak-e pinek. Ha a bódé felől jövő kötegben benne van(általában benne van), és az ülés felől is benne van(nem lesz benne), akkor elég a kapcsolót rádugni, és a megfelelő biztosítékot betenni.

Övfeszítő és a légzsák is itt megy át, úgyh széthúzás előtt vedd le az akksisarut, mert utána mehetsz hibakódot törölni.

két csatim van, az egyik már használatban van és valószinü hogy az az övfeszítöé, a násikat pedig nincs hová bedugnom tehát azt kellene a fütő panelbe(szerintem)ami hiányzik.jól gondolom? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Erre a helyzetjelző foglalatra kellene nekem csatlakozó dugó.

K_p671_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

K_p670_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Csak Opel márka szervizben lehet kapni?,vagy lehet valahonnan rendelni?

Kb mennyibe fáj egy ilyen csatlakozó?

Köszi előre is a segítséget!

Módosítva : bocs
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! A segítségeteket kérném. Nem világít a bal első tompítottam. Égőt és biztit cseréltem, annak ellenére, hogy nem volt látható hibája. Merre keresgéljek tovább?

Biztosítékot kellene megnézni. 24-es a biztosítéka. Ha nem az akkor ki kellene mérni, valamelyik szál megszakadhatott.

AstraGbl_www.kepfeltoltes.hu_.png

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Biztosítékot kellene megnézni. 24-es a biztosítéka. Ha nem az akkor ki kellene mérni, valamelyik szál megszakadhatott.

Köszi ! A Biztit már megnéztem, ki is cseréltem a próba kedvéért. Multiméterem van, de nem igazán tudom, hogyan kezdjek hozzá a kiméréshez.

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Köszi ! A Biztit már megnéztem, ki is cseréltem a próba kedvéért. Multiméterem van, de nem igazán tudom, hogyan kezdjek hozzá a kiméréshez.

Elég egy köszi gomb ;)

A biztosíték foglalat sincs megégve?

Kapcsold fel a világítást. A multimétert állítsd feszültség mérő üzemmódba. Dugd be a csatlakozóba, és nézd meg, mér-e feszültséget. Ha nem akkor az izzó pozitívjához tedd, és a test legyen pl a blokkon egy fém rész. Ha így sincs, akkor a '+' szál a szakadt. Ha nem, akkor lehet a negatív. Akkor pedig kapcsold le a világítást, állítsd sípolós állásba (dióda mérés) és úgy nézd meg, hogy van-e '-'.(a blokkhoz tedd a másik felét) Innen el kell végignézni a szálat. Lehet valami elrágta.

De mielőtt megnézed a vezetékszakadást a biztosítékot vedd ki, és nézd meg hogy addig elmegy-e a feszültség. (keress valami testet a '+' pedig a biztosíték egyik fele) Ha nem, akkor ezt a vonalat kell lenyomozni. De akár a világítás kapcsoló is lehet rossz, azt hiszem onnan is két oldalra megy, de ezt nem tudom, nincs kapcsolási rajzom.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Ma a fűtés -szellőzés mögötti égőket kicseréltem, fura mód egyszerre égtek ki. A kis 1,2 w- os 2 db volt + a szivar gyújtóét , bár oda nem jön áram valamiért sem az égőre sem a gyújtóra?Valahol szakadás lenne ?vagy van esetleg bizti ehhez ?A másik találtam egy kábelt amit nem tudom hogy mi lehet és le vannak vágva rólla vezetékek is?IMG_20141103_121440_www.kepfeltoltes.hu_

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. hp:tt//www.kepfeltoltes.hu Ha valaki tudna segíteni,köszönöm előre is.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Ma a fűtés -szellőzés mögötti égőket kicseréltem, fura mód egyszerre égtek ki. A kis 1,2 w- os 2 db volt + a szivar gyújtóét , bár oda nem jön áram valamiért sem az égőre sem a gyújtóra?Valahol szakadás lenne ?vagy van esetleg bizti ehhez ?A másik találtam egy kábelt amit nem tudom hogy mi lehet és le vannak vágva rólla vezetékek is?

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. hp:tt//www.kepfeltoltes.hu Ha valaki tudna segíteni,köszönöm előre is.

Szia,

szerintem ez egy leválasztórelé ami kihangosítóé volt régen. ha szólt a telefon levette a hangszóró rádiójelét és ráadta a kihangosítót.

üdv Petya

Módosítva : hening
Képpel idézés.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha TID hez szeretnék veramonos bővítést, akkor ugye szereznem kell egy BC gombos ablaktörlőkart is? Esetleg meg lehet úgy oldani hogy valahova beépítek két nyomógombot? Gondolom a karon lévő gombok is csak zárják az áramkört ha megnyomom őket.

Módosítva : ati00000
Link to comment
Megosztás:

Ha TID hez szeretnék veramonos bővítést, akkor ugye szereznem kell egy BC gombos ablaktörlőkart is? Esetleg meg lehet úgy oldani hogy valahova beépítek két nyomógombot? Gondolom a karon lévő gombok is csak zárják az áramkört ha megnyomom őket.

Minden kérdésedre a válasz: Igen

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.