Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Mennyire számít hogy egy 185ezret futott 1.6 TwinPort motorba 5w vagy 10w olaj megy? Csak mert eddig 5w volt benne, most az Opel márka szervíz 10w-t tett bele. Jó lesz ez így ugye?:confused:

 

Szerk: kiderült hogy 5w ment bele, szóval sztornó amit írtam :-)

Módosítva : nyolc8
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 2007-es évjáratú 1.4es g astra tulaja vagyok. Van egy olyan probléma a kocsival, hogy ha eléri a motor üzemi hőmérségletet ezres alapjáraton villog az olajcsekklámpa. Elvittük beolvastatni, nincs semmi hibakód. Most kapott egy adalékanyagos mosást, olajat leeresztették, újratöltötték. A csekklámpa úgyan úgy villog sajnos szóval ez nem használt neki. A szerelő annyit tudott mondani ,hogy szét kell kapni az egész motort még meg nem találják a hibát. Esetleg valaki járt már így, hogy mi lehet a probléma? Ötletek vagy tánácsok? Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

26 perce, Steinekker László írta:

Sziasztok. 2007-es évjáratú 1.4es g astra tulaja vagyok. Van egy olyan probléma a kocsival, hogy ha eléri a motor üzemi hőmérségletet ezres alapjáraton villog az olajcsekklámpa. Elvittük beolvastatni, nincs semmi hibakód. Most kapott egy adalékanyagos mosást, olajat leeresztették, újratöltötték. A csekklámpa úgyan úgy villog sajnos szóval ez nem használt neki. A szerelő annyit tudott mondani ,hogy szét kell kapni az egész motort még meg nem találják a hibát. Esetleg valaki járt már így, hogy mi lehet a probléma? Ötletek vagy tánácsok? Előre is köszi.

A piros olajoskanna villog?

engine-oil-light.jpg

Mert akkor az azt jelenti hogy alapjáraton nincsen olajnyomás! Először is jó lenne tudni hogy milyen és mennyi olaj lett beletöltve, ezzel párhuzamosan nem ártana méretni egy olajnyomást, majd ha az olaj mennyisége/minősége megfelelő (a túl híg olaj tud alacsony olajnyomást okozni), akkor érdemes ellenőrizni az olajpumpát, mert abban van az olajnyomás-szabályozó szelep. Olajszűrő is lett cserélve remélem!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Steinekker László írta:

Sziasztok. 2007-es évjáratú 1.4es g astra tulaja vagyok. Van egy olyan probléma a kocsival, hogy ha eléri a motor üzemi hőmérségletet ezres alapjáraton villog az olajcsekklámpa. Elvittük beolvastatni, nincs semmi hibakód. Most kapott egy adalékanyagos mosást, olajat leeresztették, újratöltötték. A csekklámpa úgyan úgy villog sajnos szóval ez nem használt neki. A szerelő annyit tudott mondani ,hogy szét kell kapni az egész motort még meg nem találják a hibát. Esetleg valaki járt már így, hogy mi lehet a probléma? Ötletek vagy tánácsok? Előre is köszi.

Olajnyomás érzékelő kb. 3000 ft. Motorbontás előtt én kicserélném (5perc), mert tipusra jellemző a meghibásodása!

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

9 órája, Steinekker László írta:

Sziasztok. Igen a piros villog. Gm 5w30as olajjal lett feltöltve. Persze cseréltek benne szűrőt is kapott még egy tisztítóadalékot is mellé. Esetleg olajváltás? Castro magnatech 10w40es olaj? 

Rossz választás. A 10W-40 mindenképp, 5W-30/40 való bele. Cserélj olajnyomáskapcsolót ahogy fentebb is írták, még olcsóbb is. Nem tudom neked hol van, a Z18XE-ben elég szívás, útban van a kormánymű, az önindító....:blush:

Link to comment
Megosztás:

23 órája, Steinekker László írta:

Sziasztok. 2007-es évjáratú 1.4es g astra tulaja vagyok. 

Ahogy az előbb írták is: egy 2007-es az nagy eséllyel már a modernebb XEP jelölésű motorral van, azaz motorikusan kvázi H-s Astra. Mindenképpen 5W30, vagy jobb kell bele és a 10W40 nem ajánlott hozzá. Működik vele és van aki ezzel hajtja és állítja, hogy neki még működik az autója, de gondolom annál többet vársz el tőle, hogy működjön... :) 

Olvass vissza itt. Sok jó ajánlás van, vannak listák az ajánlott olajokról stb...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

 

Segítségeteket kérem. astra g 1.7 td (x17dtl) az alany. ABS hiba van. már a kettő első csapágy kicserélve s még mindig a hiba fennáll. P0500 hibakóddal.

Ma egy picit szétkaptam az abs kockánál próbáltam kimérni hogy a bal oldali csapágyból jut e oda valami jel 1 szál-on volt visszajelzés a másikon nem ez normál? a kockánál s a csapágynál is azonos színű volt a kábel kék és barna a kéken volt "jel" a barnán nem ezért húztam be egy új szálat(mert egy kötegből volt a barna kék s egy fekete szál  gondolván ez egy kerék vagy butaság?) de a hiba nem oldódott meg. jövő hónapban műszaki s hisztiznek hogy világit az abs. szeretném megoldani valahogy. Esetleg valaki tudja hogy a kockánál lévő stekkernek mi a kiosztása? válaszokat előre is köszönöm....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az asszony parkolóban gyakorolt. Enyhén (szerintem egy kattanásig) behúzott kézifékkel ment 10-20km/h-val 1-2km-t. Amikor észrevettem, kiengedtem a kéziféket és két perc múlva, kiszállva az autóból megcsapott az égett szag. Főleg a jobb oldalon érezhető a keréknél, gondolom ott fogott jobban a kézifék. A felnik hidegek voltak. Remélem semmi köze a gumihoz, azt éreztük volna, ha blokkol a kerék. A fékpofa éghetett meg. Utána mentem az autóval még 5km-t és fékeztem pár erőset, nem érzek semmi elváltozást, de az erős égett szag egy része még mindig nagyon érezhető hátul, kicsit a bal oldalon is. Cserés a fékpofa vagy lekopik az égett réteg? Érdemes lenne mielőbb szétszedni és megnézni vagy nem kell aggódni emiatt? A kézifékbowden sérülhetett?

Link to comment
Megosztás:

10 órája, freddy_ írta:

Sziasztok!

Az asszony parkolóban gyakorolt. Enyhén (szerintem egy kattanásig) behúzott kézifékkel ment 10-20km/h-val 1-2km-t. Amikor észrevettem, kiengedtem a kéziféket és két perc múlva, kiszállva az autóból megcsapott az égett szag. Főleg a jobb oldalon érezhető a keréknél, gondolom ott fogott jobban a kézifék. A felnik hidegek voltak. Remélem semmi köze a gumihoz, azt éreztük volna, ha blokkol a kerék. A fékpofa éghetett meg. Utána mentem az autóval még 5km-t és fékeztem pár erőset, nem érzek semmi elváltozást, de az erős égett szag egy része még mindig nagyon érezhető hátul, kicsit a bal oldalon is. Cserés a fékpofa vagy lekopik az égett réteg? Érdemes lenne mielőbb szétszedni és megnézni vagy nem kell aggódni emiatt? A kézifékbowden sérülhetett?

Bowden nem, annak mindegy hogy megy az autó vagy áll, be lehet húzva akár napokig is . Ha megég a betét felülete akkor csökken a fékhatást, de ezt csak fékhatás mérésen tudják megnézni menet közben nem veszed észre főleg a hátsó kerekeken. Először vedd le a dobot és nézd meg szerintem . 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

29 perce, zotya975 írta:

Bowden nem, annak mindegy hogy megy az autó vagy áll, be lehet húzva akár napokig is . Ha megég a betét felülete akkor csökken a fékhatást, de ezt csak fékhatás mérésen tudják megnézni menet közben nem veszed észre főleg a hátsó kerekeken. Először vedd le a dobot és nézd meg szerintem . 

El merjek menni vele 300km-es távolságra, ahol meg tudnám oldani a dob levételét vagy jobb minél előbb megnézetni? (Jelenleg szervizbe tudom elvinni borsos áron.) Egy sima hidraulikus emelő megfelelő vagy milyen emelőt vegyek? Pontosan hol érdemes megemelni? Kell az emelő alá deszka? A gumisom sosem tesz alá semmit hátul, de már nem emlékszem hol emeli.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, freddy_ írta:

El merjek menni vele 300km-es távolságra, ahol meg tudnám oldani a dob levételét vagy jobb minél előbb megnézetni? (Jelenleg szervizbe tudom elvinni borsos áron.) Egy sima hidraulikus emelő megfelelő vagy milyen emelőt vegyek? Pontosan hol érdemes megemelni? Kell az emelő alá deszka? A gumisom sosem tesz alá semmit hátul, de már nem emlékszem hol emeli.

Szerintem ha már az emelésnél megakadtál akkor bízd szerelőre.

Én nem foglalkoznék vele. Nincs annak semmi baja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 órája, gezoli írta:

Szerintem ha már az emelésnél megakadtál akkor bízd szerelőre.

Én nem foglalkoznék vele. Nincs annak semmi baja.

Külföldön élek, itt más árakon mérik a munkát. A legközelebbi magyar városban nagyon rossz tapasztalataim voltak, az ismerőseim eltanácsoltak minden szerviztől, amiket próbáltak (súlyos szakember és szakértelem hiány). Ennek pont neki merek állni, másik autón csináltam már fékmunkahenger cserét is. Ha csak felületi égés van, megcsiszolom a fékpofákat és a dobot, illetve vízzel kimosom a fékport. Szerintem jót fog neki tenni.

- Ha még nincs emelőm, milyet érdemes venni? Hidraulikusban van lapos, gurulós és oszlop formájú is. (Az utóbbi kevesebb helyet foglal tárolásnál, ami nekem óriási előny, de kisebb a tetején a támasztéka, emiatt kevésbé használható erre a célra.)
- Pontosan milyen pontokon kellene sérülési nyomok nélkül emelni (ne látszódjon meg az emelés helye, ne horpassza be)? Kell alátét az emelő és az emelési pont közé?
- Meg lehet oldani, hogy ne kelljen alábakolni (például a kerék alá teszek valamit, hogy ne guruljon el) vagy tegyek a hátulja alá valamit mindenképpen, mert leugorhat? (Nagyáruházban nem tudom mit tudnék hirtelen beszerezni.)
- Mekkora méretű kulcs kell a kerékanyához (17, 19, 21mm-es dugókulcsaim vannak)? 110Nm-re kell húzni (TIS-ben "Wheel to wheel hub")?

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

1 óra, freddy_ írta:

Külföldön élek, itt más árakon mérik a munkát. A legközelebbi magyar városban nagyon rossz tapasztalataim voltak, az ismerőseim eltanácsoltak minden szerviztől, amiket próbáltak (súlyos szakember és szakértelem hiány). Ennek pont neki merek állni, másik autón csináltam már fékmunkahenger cserét is. Ha csak felületi égés van, megiszolom a fékpofákat és a dobot, illetve vízzel kimosom a fékport. Szerintem jót fog neki tenni.

- Ha még nincs emelőm, milyet érdemes venni? Hidraulikusban van lapos, gurulós és oszlop formájú is. (Az utóbbi kevesebb helyet foglal tárolásnál, ami nekem óriási előny, de kisebb a tetején a támasztéka, emiatt kevésbé használható erre a célra.)
- Pontosan milyen pontokon kellene sérülési nyomok nélkül emelni (ne látszódjon meg az emelés helye, ne horpassza be)? Kell alátét az emelő és az emelési pont közé?
- Meg lehet oldani, hogy ne kelljen alábakolni (például a kerék alá teszek valamit, hogy ne guruljon el) vagy tegyek a hátulja alá valamit mindenképpen, mert leugorhat? (Nagyáruházban nem tudom mit tudnék hirtelen beszerezni.)
- Mekkora méretű kulcs kell a kerékanyához (17, 19, 21mm-es dugókulcsaim vannak)? 110Nm-re kell húzni (TIS-ben "Wheel to wheel hub")?

Előre is köszönöm a segítséget!

Emelő-lapos gurulós (krokodil emelőnek hívják) a másik szerintem instabil (tapasztalat).

A kereket kiékelni+1-es fokozat

Vannak gyári emelési pontok, vagy én szoktam emelni a vonóhorognál. Esetleg a hátsó hídnál.

17-es dugó és 110Nm a nyomaték.

  • Like 1
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, freddy_ írta:

Külföldön élek, itt más árakon mérik a munkát. A legközelebbi magyar városban nagyon rossz tapasztalataim voltak, az ismerőseim eltanácsoltak minden szerviztől, amiket próbáltak (súlyos szakember és szakértelem hiány). Ennek pont neki merek állni, másik autón csináltam már fékmunkahenger cserét is. Ha csak felületi égés van, megiszolom a fékpofákat és a dobot, illetve vízzel kimosom a fékport. Szerintem jót fog neki tenni.

- Ha még nincs emelőm, milyet érdemes venni? Hidraulikusban van lapos, gurulós és oszlop formájú is. (Az utóbbi kevesebb helyet foglal tárolásnál, ami nekem óriási előny, de kisebb a tetején a támasztéka, emiatt kevésbé használható erre a célra.)
- Pontosan milyen pontokon kellene sérülési nyomok nélkül emelni (ne látszódjon meg az emelés helye, ne horpassza be)? Kell alátét az emelő és az emelési pont közé?
- Meg lehet oldani, hogy ne kelljen alábakolni (például a kerék alá teszek valamit, hogy ne guruljon el) vagy tegyek a hátulja alá valamit mindenképpen, mert leugorhat? (Nagyáruházban nem tudom mit tudnék hirtelen beszerezni.)
- Mekkora méretű kulcs kell a kerékanyához (17, 19, 21mm-es dugókulcsaim vannak)? 110Nm-re kell húzni (TIS-ben "Wheel to wheel hub")?

Előre is köszönöm a segítséget!

A féket inkább ne vízzel mosogasd... Valamilyen féktisztító spray már 1000Ft környékén elérhető... 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, gezoli írta:

Emelő-lapos gurulós (krokodil emelőnek hívják) a másik szerintem instabil (tapasztalat).

A kereket kiékelni+1-es fokozat

Vannak gyári emelési pontok, vagy én szoktam emelni a vonóhorognál. Esetleg a hátsó hídnál.

17-es dugó és 110Nm a nyomaték.

A hátsó kerék esetén én a lengőkar bekötési pontjánál szoktam emelni. A gyári emelési pontokon csak a gyári emelővel tudod mert olyan a küszöb kialakítása, a padlólemeznél emelni meg tilos, mert az nem olyan erős, be fog horpadni. Én amúgy a leszerelt kereket be szoktam tenni a küszöb alá, így ha lebillenne az autó az emelőről, akkor se esik le a földre.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

42 perce, tgabika76 írta:

A hátsó kerék esetén én a lengőkar bekötési pontjánál szoktam emelni. A gyári emelési pontokon csak a gyári emelővel tudod mert olyan a küszöb kialakítása, a padlólemeznél emelni meg tilos, mert az nem olyan erős, be fog horpadni. Én amúgy a leszerelt kereket be szoktam tenni a küszöb alá, így ha lebillenne az autó az emelőről, akkor se esik le a földre.

A krokodillal meg lehet emelni a gyári emelési ponton. Legalábbis az enyémmel, mert olyan a fej kialakítása.

https://www.google.com/search?q=krokodil+emelő&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwie-d-Z9PPaAhVMKlAKHaVzDOcQ_AUICigB&biw=1366&bih=603#imgrc=f79rKNfvirpIwM:

Egyébként én így használom az emelőt (fadarab):

https://www.google.com/search?q=krokodil+emelő&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwie-d-Z9PPaAhVMKlAKHaVzDOcQ_AUICigB&biw=1366&bih=603#imgrc=FAGKB-gIoy_UIM:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, gezoli írta:

Emelő-lapos gurulós (krokodil emelőnek hívják) a másik szerintem instabil (tapasztalat).

A kereket kiékelni+1-es fokozat

Vannak gyári emelési pontok, vagy én szoktam emelni a vonóhorognál. Esetleg a hátsó hídnál.

17-es dugó és 110Nm a nyomaték.

Sikerült beszélnem a gumisommal. Ő is a lapos-gurulós emelőt és a hátsó hídnál emelést ajánlotta az autó hátuljától (így ha kicsit gurulna is az autó, az emelő gurul vele). Azt mondta ne tegyek alá semmit, de szívem szerint én is betennék egy fadarabot alá. Drága és gagyi kínai emelőt találtam csak. Tudnátok jó minőségű emelőt ajánlani? 12 kilopondra húzza a kerékcsavarokat (automata légkulccsal), szerintem kicsit sok a ~118Nm.

Elmentem két szervizbe. A márkaszervizben ott kellett volna hagyni az autót... A másik szerviz szerint teljesen felesleges szétszedni emiatt, ezzel el is váltunk. Ebből az lesz, hogy otthon nézem meg nyugodt körülmények között, nem itt a parkolóban szerencsétlenkedve (mellesleg itt kint senki nem szerel utcán, fel is jelenthetnek érte).

3 órája, Janó32 írta:

A féket inkább ne vízzel mosogasd... Valamilyen féktisztító spray már 1000Ft környékén elérhető... 

Az autó szinte új korában az egyik márkaszervizben túlbuzgóan, egy célszerszámnak kinéző folyóvizet (legalábbis vízre emlékszem) vékony sugárban kiengedő géppel kimosták a hátsó fékeket belül. Gondolom a lerakódott fékport mosták ki belőle. Nem volt szakszerű eljárás? Ha nem vízzel, akkor hogyan tisztítható? Féktisztítóm van, ez inkább a dob fékfelületére és a fékpofákra való közvetlenül.

1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

Én amúgy a leszerelt kereket be szoktam tenni a küszöb alá, így ha lebillenne az autó az emelőről, akkor se esik le a földre.

Nagyon hasznos ötlet!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, freddy_ írta:

Sikerült beszélnem a gumisommal. Ő is a lapos-gurulós emelőt és a hátsó hídnál emelést ajánlotta az autó hátuljától (így ha kicsit gurulna is az autó, az emelő gurul vele). Azt mondta ne tegyek alá semmit, de szívem szerint én is betennék egy fadarabot alá. Drága és gagyi kínai emelőt találtam csak. Tudnátok jó minőségű emelőt ajánlani? 12 kilopondra húzza a kerékcsavarokat (automata légkulccsal), szerintem kicsit sok a ~118Nm.

Elmentem két szervizbe. A márkaszervizben ott kellett volna hagyni az autót... A másik szerviz szerint teljesen felesleges szétszedni emiatt, ezzel el is váltunk. Ebből az lesz, hogy otthon nézem meg nyugodt körülmények között, nem itt a parkolóban szerencsétlenkedve (mellesleg itt kint senki nem szerel utcán, fel is jelenthetnek érte).

Az autó szinte új korában az egyik márkaszervizben túlbuzgóan, egy célszerszámnak kinéző folyóvizet (legalábbis vízre emlékszem) vékony sugárban kiengedő géppel kimosták a hátsó fékeket belül. Gondolom a lerakódott fékport mosták ki belőle. Nem volt szakszerű eljárás? Ha nem vízzel, akkor hogyan tisztítható? Féktisztítóm van, ez inkább a dob fékfelületére és a fékpofákra való közvetlenül.

Nagyon hasznos ötlet!

110-115Nm a gyári, a 118 bőven jó.

Hátsó dobnál csiszolóvászon és sűrített levegő tökéletes. Nem kéne ott lennie semmi olyannak amihez kéne extra cucc. Nekünk is ment már tökig húzva a hátsó 2km-t. Dobot újra kellett festeni, meg a fékfolyadék elég gatya lett jobb hátul, de ennyi. 2 kattanást állítottam rá legutóbb is, mikor nyári kerekek lettek felrakva, pedig ez is még gyári totál, lassan 180k km körül.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 05. 06. at 20:59, freddy_ írta:

Sziasztok!

Az asszony parkolóban gyakorolt. Enyhén (szerintem egy kattanásig) behúzott kézifékkel ment 10-20km/h-val 1-2km-t. Amikor észrevettem, kiengedtem a kéziféket és két perc múlva, kiszállva az autóból megcsapott az égett szag. Főleg a jobb oldalon érezhető a keréknél, gondolom ott fogott jobban a kézifék. A felnik hidegek voltak. Remélem semmi köze a gumihoz, azt éreztük volna, ha blokkol a kerék. A fékpofa éghetett meg. Utána mentem az autóval még 5km-t és fékeztem pár erőset, nem érzek semmi elváltozást, de az erős égett szag egy része még mindig nagyon érezhető hátul, kicsit a bal oldalon is. Cserés a fékpofa vagy lekopik az égett réteg? Érdemes lenne mielőbb szétszedni és megnézni vagy nem kell aggódni emiatt? A kézifékbowden sérülhetett?

Bár az enyém hátul is tárcsafékes, egyszer sikerült korrodált kézifék bowden miatt sikáló jobb hátsó fékkel elmennem Bp-től Debrecenig. Borzalmasan büdös lett, a tárcsa elszíneződött. Azóta ugyanez a fék 3 (szabályos) műszakin járt, a bowden lett csak cserélve. Szép is lenne ha egy nagyobb hőterheléstől rögtön használhatatlanná válna a fék.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, freddy_ írta:

Miért kellett újrafesteni a dobot? Mi történt a fékfolyadékkal pontosan és honnan tudtad meg?

Mert leégett róla a festék, mint a huzat. 1 tél után csak úgy dobta lefele magáról.

Fékfolyadék meg cserénél látszott. Jobb hátul koromfekete volt, bal hátul nagyon erősen barna, elöl ezekhez képest csak közepesen mocskos.

2 órája, Krajcso írta:

Bár az enyém hátul is tárcsafékes, egyszer sikerült korrodált kézifék bowden miatt sikáló jobb hátsó fékkel elmennem Bp-től Debrecenig. Borzalmasan büdös lett, a tárcsa elszíneződött. Azóta ugyanez a fék 3 (szabályos) műszakin járt, a bowden lett csak cserélve. Szép is lenne ha egy nagyobb hőterheléstől rögtön használhatatlanná válna a fék.

Egy nagyobb hőterheléstől simán gatyára raksz egy tárcsát és pár betétet. Vannak agyatlanok akik egy Tokajt sem tudnak megtenni elfüstölés nélkül. Ültem Passatban ami így jött le. Na az alatt úgy remegett a fék a móka után, hogy 100k instant ment a lecsóba.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.