Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Opel Kadett E 1,6 D


Danika

Recommended Posts

Sziasztok!

Van nekem egy 1987es négyajtós diesel E-Kadettem. Már megvan másfél éve, és nagyon szeretem, eddig sehol nem hagyott ott, keveset fogyaszt, szóval ideális egy egyetemistának. :) Jó nem egy gyorsulóbajnok, de ennél az autónál ez nem is számít szerintem.

Ha valami kérdésetek vagy hozzászólásotok van a típussal kapcsolatban, akkor írjatok bátran. Elég sok dolgot megtanultam már vele kapcsolatban, mivel a családi autónk is egy ilyen volt, több mint 3 évig, és most másfél éve van nekem is. Szóval írjatok.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 53
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

A váltóm 5 fokozatú.

Az Extrák:

-Színrefújt tükrök, lökhárítók,

-Irmscher hátsó szárny,

-15"-os G Astra felnik 185/55 R15 Michelin Energy gumik,

-LLumar fólia, körbe,

-Morcosított a gépháztető,

-Vectra GT ülésgarnitúra (Elöl kettős gerinctámasszal, hátsó fejtámlákkal),

-Kadett Beauty fekete belső (műanyagok, ajtókárpitok),

-Elektromos ablak(elöl),

-Centrálzár,Riasztó,

-Astra GSI gyári bőr kormány,

-Astra bajuszkapcsolók,

-Ködlámpák,

-91-es első lökhárító,

-Átalakított hűtőmaszk,

-Kadett Frisco műszercsoport,fordulatszámmérővel,

-Teljes ledes belső világítás (Kapcsolók, Műszerek, Fűtésszabályzó)...

Zene:

-Panasonic CQ5400N Mp3 Fejegység,

-Elöl 75Wos 100mm-es Blaupunkt kétutas hangszórók,

-Hátul 160Wos Háromutas Magnatok a kalaptartóban,

-SAL XB-10/A Aktív Szubcső.

Azt hiszem mindent leírtam így hirtelen, de ha valamit kifelejtettem majd pótolom. Szeretnék már egy jó honlapot is csinálni, remélem előbb utóbb sikerül majd. Amúgy mikor az autót vettem, semmi nem volt benne az itt leírtak közül, tehát ezeket mind én építettem be a másfél év alatt, mióta megvan.

Ha van kérdésetek, írjatok!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Jelentem bővült az extrák sora a gépjárműben.:) Beszereltem egy késleltetett belsőtér világítást, valamint a műszercsoportban az eredeti mutatókat világító, Vectra A műszercsoportéira cseréltem, így egész más a megjelenése. 8) De elég sokat kellett vele szenvednem, mire végre jó lett. :roll:

Írjatok Ti is, osszátok meg tapasztalataitokat a Diesel Kadettetekről, mert nagyon üres a hozzászólásaitok helye.

Mindenkinek további boldog új évet!

Dani

Link to comment
Megosztás:

Jelentem bővült az extrák sora a gépjárműben.:) Beszereltem egy késleltetett belsőtér világítást, valamint a műszercsoportban az eredeti mutatókat világító, Vectra A műszercsoportéira cseréltem, így egész más a megjelenése. 8) De elég sokat kellett vele szenvednem, mire végre jó lett. :roll:  
Hát, szép meló lehetett az a mutatócsere a müszeregységben... sajna nekem az ilyesmihez nincs türelmem. A kékledes müszerfal még most is ott hever a szekrény tetején, mert nem tudtam rászánni magam a berakásra.

Írjatok Ti is, osszátok meg tapasztalataitokat a Diesel Kadettetekről, mert nagyon üres a hozzászólásaitok helye.

Az a helyzet, hogy nem sok dízel E Kadett van még a klubban rajtad meg az én ex-verdámon kívül, én ugyan tudnék róla írni, mert most is kb. hetente látom, de inkább megpróbálom rávenni a gazdáját, ne nekem kelljen megtenni helyette:)

Link to comment
Megosztás:

Szia Tornyi vagyok!!

A címed az opel weboldalon találtam meg! Nekem is van egy 1.6-os

dízel Kadettem és most kezdem tuningolgatni és segítséget próbálok

szerezni. 4 sebességes váltó van benne és az lenne az első de nem

utolsó kérdésem, hogy bele lehet-e rakni egy 1.6 os benzines 5

sebességes váltóját??Mert olyanom van.

Link to comment
Megosztás:

Szia Tornyi vagyok!!

A címed az opel weboldalon találtam meg! Nekem is van egy 1.6-os

dízel Kadettem és most kezdem tuningolgatni és segítséget próbálok

szerezni. 4 sebességes váltó van benne és az lenne az első de nem

utolsó kérdésem, hogy bele lehet-e rakni egy 1.6 os benzines 5

sebességes váltóját??Mert olyanom van.

Hát mán honne lehetne :wink: A fent idézett autóban Astra váltó van, sponsored by Mélykék76 :)

Link to comment
Megosztás:

Szia Tornyi vagyok!!

A címed az opel weboldalon találtam meg! Nekem is van egy 1.6-os  

dízel Kadettem és most kezdem tuningolgatni és segítséget próbálok  

szerezni. 4 sebességes váltó van benne és az lenne az első de nem  

utolsó kérdésem, hogy bele lehet-e rakni egy 1.6 os benzines 5  

sebességes váltóját??Mert olyanom van.

Hello!Azért egy két szavam lenne ehhez a váltó ide váltó oda cseréhez!Ez azért nem ilyen egyszerü történet még ha kivülről annak tünik is,mivel a vátóknál a difi áttétel igen nagyott tud változni még ha ugyan az a száma kint rajta.PL:F16 jelzés.Ezért nagyon tanácsolom,hogy forgasd le a váltot mielőtt betennéd mert igen meg fogsz lepődni,hogy 100-nál nem megy tőbbet az autót és forog a motorod.Üdv.lakiatti/opella.hu/

Link to comment
Megosztás:

Hello!Azért egy két szavam lenne ehhez a váltó ide váltó oda cseréhez!Ez azért nem ilyen egyszerü történet még ha kivülről annak tünik is,mivel a vátóknál a difi áttétel igen nagyott tud változni még ha ugyan az a száma kint rajta.PL:F16 jelzés.Ezért nagyon tanácsolom,hogy forgasd le a váltot mielőtt betennéd mert igen meg fogsz lepődni,hogy 100-nál nem megy tőbbet az autót és forog a motorod.Üdv.lakiatti/opella.hu/

Amennyire én tudom, Opel F16 váltóból (ami általában az 1.6D-kre akasztanak), legalábbis az 5 sebességesekből, össz-vissz 4 féle létezik. Van az F16/CR jelölésű, ez a rövid áttételű (close ratio), illetve az F16/WR, emez meg a hosszú. Itt vannak az áttételi arányok:

Opel, F16WR

3,55

1,96

1,28

0,89

0,71

Opel, F16CR

3,55

2,16

1,48

1,13

0,89

Illetve mindegyikből van még a '89 utáni verzió, amikor asszem az egyes fokozaton módosítottak (azt már nem tudom, hogy hosszabb lett-e vagy rövidebb)

Link to comment
Megosztás:

hali!!

Szóval akkor most mégis mennyi esélye van annak hogy jó lesz az a kadett váltó?

Amúgy az enyém 85-ös a bontott pedig 88-as, injektoros és a blokk eladó meg a többi cucc ha valakit érdekel!

:)

Persze hogy jó lesz. Ha az van ráírva, hogy F16, akkor mindenképp. Az én előző autómba (Kadett E 1.6D) is Astra F16 váltó ment, és hibátlanul müködik.

Link to comment
Megosztás:

Ööö.. Most látom, hogy egy 1,6 benzinesből akarod átoperálni a váltót. Mondjuk passzolni fog ez is, de asszem azokban F16CR van (legalábbis úgy rémlik), aminek meg az 5. fokozata éppen olyan hosszú, mint a 4 sebességes váltó 4. fokozata. Szóval ha az a célod, hogy az ötödik egy hosszabb áttétel legyen, akkor szvsz keress egy másik váltót. Vagy próbáld meg kideríteni, hogy ez most tényleg rövid váltó-e (mármint a bontott). Ha talász rajta egy WR feliratot, akkor nyert ügyed van, ha nem, akkor viszont passz..

Link to comment
Megosztás:

....Ööö.. Most látom, hogy egy 1,6 benzinesből akarod átoperálni a váltót. Mondjuk passzolni fog ez is, de asszem azokban F16CR van (legalábbis úgy rémlik), aminek meg az 5. fokozata éppen olyan hosszú, mint a 4 sebességes váltó 4. fokozata....

Én múltkor láttam egy váltót, ami 1.6-os Kadettból került ki és az kisebb volt, mint egy F16-os, szerintem nem az van benne :roll:

Link to comment
Megosztás:

Na és hogy tudom meg a pontos számát a váltónak?

Hol találom meg?

Szóval, ha a váltó még benn van az autóban, akkor nem lesz egyszerű a dolog. Ha szemben állsz a kocsival, akkor jobboldalt a váltó tetején, ahol a rudazat becsatlakozik a váltóba, a rudazat alatti részt kell figyelni, a homlokfal felől. Kell hozá egy zseblámpa, meg egy rongy, mert általában tiszta ganyé szokott lenni :) Ha ilyen feliratot látsz, hogy F-16 vagy F-13, (esetleg F-16/5 ill. F-13/5) akkor megtaláltad, amit kerestél. Hogy hosszú vagy rövid áttételű-e, azt nem tudom honnan lehet megállapítani, mert amit én láttam az hosszú volt, mégse volt ráírva hogy WR.

Amúgy elég nagy káosz van az Opelnél váltóügyben, mert nekem volt szerencsém 1,3N-es benzines E Kadetthez, amiben gyárilag F-16-os váltó volt, meg olyanhoz is, amiben (ugyanilyen motornál) F-13. Amúgy elvileg az F-13 is jó az 1,6dízelbe, mert az is csak 97 ill 107Nm nyomatékú (16D, ill. 16DA motorkód) aváltó meg 13x10=130 Nm-t bír.

Link to comment
Megosztás:

Én annó gsi-ből származó F16-ost raktam a dieselemre és teljesen OK volt. kb 140-es végről 170-re ment fel.

Ezt tényleg meg lehet csinálni? Hogy egy 1,6D Kadett 170et menjen?

Ez érdekelne.. :) Szóval miután beraktad, nem esett vissza az amúgy sem valami nagy gyorsulás? És a 110-120-as utazó így felmehet akár 130-140-re ? A fogyasztás 90-nél, meg még ennél az alacsony értéknél(Pécs-Budapest viszonylatban 4,1l/100km) is mehet lejjebb? Milyen tapasztalataid vannak? Az enyémben most a gyári 5-ös váltó van, de ha tényleg ennyire jó, lehet hogy elgondolkozom azon a GSI váltón én is.. :D

Link to comment
Megosztás:

NA metgnéztem a váltók számát!

A benzinesben F 13- as van, az enyémben azaz a dízelben pedig F 16 -os.

Szóval akkor szerintetek át tudom tenni vagy sem?

Elvileg el kell hogy bírja, mert az 1,6D Kadett nyomatéka legjobb esetben is 107Nm, az F-13-as váltó meg 13x10=130Nm-t simán bír, ráadásul ezek a váltók kismértékben terhelhetők is, hiszen a mostani Calimban is F-16 van (160Nm-ig), pedig annak 172Nm a nyomatéka...

Link to comment
Megosztás:

Ezt tényleg meg lehet csinálni? Hogy egy 1,6D Kadett 170et menjen?

Ez érdekelne.. :) Szóval miután beraktad, nem esett vissza az amúgy sem valami nagy gyorsulás? És a 110-120-as utazó így felmehet akár 130-140-re ? A fogyasztás 90-nél, meg még ennél az alacsony értéknél(Pécs-Budapest viszonylatban 4,1l/100km) is mehet lejjebb? Milyen tapasztalataid vannak? Az enyémben most a gyári 5-ös váltó van, de ha tényleg ennyire jó, lehet hogy elgondolkozom azon a GSI váltón én is.. :D

Meg.

Én monjduk az adagoló füstcsavarját is baszogtattam. Mondjuk a fogyi az 5-7l is volt, mikor milyen volt a lábam súlya. 140-es utazót simán bírta.

Link to comment
Megosztás:

Meg.

Én monjduk az adagoló füstcsavarját is baszogtattam. Mondjuk a fogyi az 5-7l is volt, mikor milyen volt a lábam súlya. 140-es utazót simán bírta.

Ezt csak megerősíteni tudom. Hálistennek elég jól bírják még ezek a régebbi Opel dízelek is, anno a Kadettem saját órája szerint (gyári kerékmérettel, mielőtt valaki kötekedni kezdene) 4 személlyel 175-öt ment, igaz kb. 6-7km-es nekifutás után, valamint (üvöltő motorral bár, de) egész jól bírta a 155-ös utazót, ez utóbbit még 4-es váltóval

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.