Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

A fékrásegítőt vákum működteti, lehet maga a vákumdob ereszt. Ha leállítod a motort egy-két pedál lenyomásig még tartani kell a vákumnak aztán kell felkeményedni a pedálnak. 

 

Ha leállítom a motort utána egy pedál benyomás után felkeményedik és megszűnik a szuszogás. Honnan bizonyosodhatom meg róla h a vákuumdob a hibás? Cseréljem ki?

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Filemon írta:

 

Ha leállítom a motort utána egy pedál benyomás után felkeményedik és megszűnik a szuszogás. Honnan bizonyosodhatom meg róla h a vákuumdob a hibás? Cseréljem ki?

 

Az úgy jó kábé 2-3 pedál lenyomásig tart még a vákum. Igazából sok mindent nem lehet vele csinálni, vagy jó vagy nem.  Ha működik a rásegítés akkor még jó. Ha szuszog-sziszeg gyanús hogy valahol a belső részénél lyuk, tömítetlenség lépett fel, de a motor sokkal több vákumot "termel" mint ami normál esetben szükséges a fékezéshez. Ha rosszabb lesz cseréld, addig szerintem felesleges. Persze igazából a pontos diagnózishoz ott kellene lenni az autónál. 

Link to comment
Megosztás:

Hello,

Astra F 1.4, 97-es, 5 ajtós (X14), a következő fékhibám van , már évek óta küzdök vele és a szerelő is:

Főleg nyáron, melegebb időben, a fék olyan, mintha folyamatosan fogna. Akkor fordul elő ha, sűrűn kell fékezni, (kereszteződések egymás után, dugóban). Egy idő után (10-30 perc), a fék felkeményedik, kisebb lesz a pedál útja és olyan mintha nem engedne el ha leveszem a lábam a pedálról. Volt olyan is, hogy a féklámpa is világítva maradt, a cipő orrával visszahúzható volt (max. fél cm). Egy esetben a lámpánál álltam enyhén lejtőn, nem gurult hátra a kocsi és pár perc után, -gondolom ahogy hűlt- éreztem, hogy elenged a fék, de nem hirtelen, mint amikor a dobfék beragad a rozsdától, hanem finoman pár másodperc alatt és ekkor már elindult a kocsi hátra a lejtőn. Tipikus a lámpáknál a felhullámosodott aszfaltnál, hogy 5-6 lengéssel "behintázza" magát az autó a gödörbe, na itt ez 1-2 hinta és megáll mikor "beragad" a fék.

Leállított motornál úgy vettem észre nem tapasztalható, járó motornál is időnként (de jellemzően minden úton) elő jön. Erős fékezésre pl. 30km/h és satufék, néha sikerült átmenetileg megszüntetni.

A fékrásegítés -gondolom- működik, indításkor benntebb megy a pedál, csak mintha -idővel- valami lerövidítené az útját, ekkor keményebb, de ugyan úgy fog, talán még sokkal erősebben sem kell nyomni, rövidebb az út, hamarabb/hirtelen fog, fokozatosság nélkül...

Egy éve cserélve az első fékbetétek (tárcsa felszabályozva), fél évvel korábban hátsó fékbetétek (és munkahengerek), kézifék bowden. Előtte fő fékmunkahenger javító készlet, majd maga a fő fékmunkahenger cserélve.

Évek óta fennálló probléma, gyanítom többet is fogyaszt, mintha mindig (értsd: elég gyakran) fékezne. A fékhatás gyakorlatilag jó, fog akkor is amikor felkeményedik, pontosabban lerövidül az útja, de ekkor is hatékonyan lehet vele fékezni....a fenti javítások voltak a hiba keresése folyamán ill. a már időszerű csere miatt.


Mi lehet a baj, mit kellene vizsgálni, hol keressem a hibát? (bonyolítja a dolgot, hogy nem állandóan jelentkezik....)

Köszönöm.

 

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ.

A pedál nem szorul, bár van neki hangja, a Devander(ben)/alatt a gumicsőben kicsit nyikorog, ezt lehet orvosolni vagy normális?

A visszacsapó és a devander közötti rövid csőszakaszt is kell/lehet cserélni? A devander csatlakozásnál, mintha mozogna egy kicsit a csatlakozás.

A visszacsapót simán csak kihúzom (kitépem) a csövekből?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, droland írta:

Köszi a választ.

A pedál nem szorul, bár van neki hangja, a Devander(ben)/alatt a gumicsőben kicsit nyikorog, ezt lehet orvosolni vagy normális?

A visszacsapó és a devander közötti rövid csőszakaszt is kell/lehet cserélni? A devander csatlakozásnál, mintha mozogna egy kicsit a csatlakozás.

A visszacsapót simán csak kihúzom (kitépem) a csövekből?

Köszi.

Hátra lehet húzni a gumiharmonikárt az utastér felé, alá be tudsz fújni pölö szilikont a a hengerre ami ki-be mozog a rásegítő dobra bár nem sok hely van hozzáférni. Elméletileg csak rá van nyomva a visszacsapó szelepre a vákumcső kétoldalról gyakorlatilag ez egy kemény műanyag cső , és ugye ráadásul bordás itt mert "fogazva" van a szelep csonkja. Ha melegíted akkor meg elkezd  nyúlni ha húzod. Lehet jobb lenne bontóban csővel együtt venni. De szerintem belefújással-kompresszorral tudod ellenőrizni hogy működik-e a visszacsapó. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Hátra lehet húzni a gumiharmonikárt az utastér felé, alá be tudsz fújni pölö szilikont a a hengerre ami ki-be mozog a rásegítő dobra bár nem sok hely van hozzáférni. Elméletileg csak rá van nyomva a visszacsapó szelepre a vákumcső kétoldalról gyakorlatilag ez egy kemény műanyag cső , és ugye ráadásul bordás itt mert "fogazva" van a szelep csonkja. Ha melegíted akkor meg elkezd  nyúlni ha húzod. Lehet jobb lenne bontóban csővel együtt venni. De szerintem belefújással-kompresszorral tudod ellenőrizni hogy működik-e a visszacsapó. 

Sokat nem javult a nyikorgás. A visszacsapót egyenlőre csak szájjal sikerült "tesztelni", úgy jónak tűnik. Azt észrevettem, hogy amikor alapjárat mellett nyomkodom a féket, az "rángatja" az alapjáratot, mintha a fals levegőt kapna. Kihúztam a devanderből a vákuum csővet, leszigeteltem és a kis elágazásokat is a szigeteltem a visszacsapón, így lenyugodott az alapjárat, bár egy kicsit még ingadozik így is (alapjárati motor cserélve volt).

(A másik ami már lehet egy másik topic témája lesz, hogy üresben, padlógázon nem egyenletes a fordulat, pulzál, olyan 2-3 fordulatszám-lengés hallható másodpercenként. Ez régebben nem volt tapasztalható és  leragasztott vákuumcsővel is produkálja... Valami más probléma is van úgy tűnik... Hirtelen gázfröccsre (üresben) is lassabban vagy nem reagál időnként).

Link to comment
Megosztás:

3 órája, droland írta:

Sokat nem javult a nyikorgás. A visszacsapót egyenlőre csak szájjal sikerült "tesztelni", úgy jónak tűnik. Azt észrevettem, hogy amikor alapjárat mellett nyomkodom a féket, az "rángatja" az alapjáratot, mintha a fals levegőt kapna. Kihúztam a devanderből a vákuum csővet, leszigeteltem és a kis elágazásokat is a szigeteltem a visszacsapón, így lenyugodott az alapjárat, bár egy kicsit még ingadozik így is (alapjárati motor cserélve volt).

(A másik ami már lehet egy másik topic témája lesz, hogy üresben, padlógázon nem egyenletes a fordulat, pulzál, olyan 2-3 fordulatszám-lengés hallható másodpercenként. Ez régebben nem volt tapasztalható és  leragasztott vákuumcsővel is produkálja... Valami más probléma is van úgy tűnik... Hirtelen gázfröccsre (üresben) is lassabban vagy nem reagál időnként).

Valószinűleg a vákumdob már nem az igazi és működés közben levegőt ad a motornak, viszont ugye kell a rásegítés. A tanknak szintén kell a szellőztetés amiért az egyik leágazás felel.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Valószinűleg a vákumdob már nem az igazi és működés közben levegőt ad a motornak, viszont ugye kell a rásegítés. A tanknak szintén kell a szellőztetés amiért az egyik leágazás felel.

Sajnos bontóban ilyen dupla leágazásos szelep nem volt kompletten csővel, boltban a visszacsapót nem vettem meg, amíg nem találok hozzá megfelelő vákuum és hő/benzin álló csövet. Ahogy néztem, szétszedni a gyárit valószínűleg lehetetlen roncsolás nélkül, bár akkor miért lehet kapni külön a szelepet ??? 

Közben az alapjárat és padlógáz problémán is megy a kutakodás...

Köszönöm zotya975 és wookie a hasznos válaszokat, ha van még ötlet szívesen fogadom.

Esetleg valaki cserélte már a visszacsapót a gyári vákuumcsőn?

Link to comment
Megosztás:

6 perce, droland írta:

Sajnos bontóban ilyen dupla leágazásos szelep nem volt kompletten csővel, boltban a visszacsapót nem vettem meg, amíg nem találok hozzá megfelelő vákuum és hő/benzin álló csövet. Ahogy néztem, szétszedni a gyárit valószínűleg lehetetlen roncsolás nélkül, bár akkor miért lehet kapni külön a szelepet ??? 

Közben az alapjárat és padlógáz problémán is megy a kutakodás...

Köszönöm zotya975 és wookie a hasznos válaszokat, ha van még ötlet szívesen fogadom.

Esetleg valaki cserélte már a visszacsapót a gyári vákuumcsőn?

Igazából leszedni nehéz rányomni már nem gond, ha megnézel egyet képen farkasfogas, csak lehúzni nehéz. 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, zotya975 írta:

Igazából leszedni nehéz rányomni már nem gond, ha megnézel egyet képen farkasfogas, csak lehúzni nehéz. 

Lehet neki esek, visszafelé meg legfeljebb kap egy kis fbs-t, azzal biztos tömített lesz. Nem hiszem, hogy még egyszer hozzá kell nyúlni ennek a kocsinak az életében...

Link to comment
Megosztás:

1 perc, droland írta:

Lehet neki esek, visszafelé meg legfeljebb kap egy kis fbs-t, azzal biztos tömített lesz. Nem hiszem, hogy még egyszer hozzá kell nyúlni ennek a kocsinak az életében...

Egyszer szedtem szét ilyet először csak simán akartam lehúzni, de csak forgott körbe nem indult meg. Aztán próbáltam hőlégfúvóval óvatosan melegíteni gondoltam meglágyul az a bordás csőszakasz ami rá van tolva és le tudom húzni. De sajna nem ott lágyult meg hanem előtte a tövénél ( logikus ott csak egy anyag volt) és ahogy elkezdtem húzni elnyúlt. Ekkor levágtam ezt a részt szikével, felhasítottam ( már tökmindegy volt) ami rá van nyomva a szelepre és leszedtem. Felfelé nem volt gond mert ugye megint csak melegítettem a cső végét szemből, és simán rá tudtam nyomni kihülés után szilárdan és légmentesen fogta. Mivel L alakban meg van hajtva ennyit engedett nem hiányzott az a rész amit kivágtam belőle. Pontosabban nem fog mert még nincs beépítve. 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 09. 05. at 17:12, zotya975 írta:

Egyszer szedtem szét ilyet először csak simán akartam lehúzni, de csak forgott körbe nem indult meg. Aztán próbáltam hőlégfúvóval óvatosan melegíteni gondoltam meglágyul az a bordás csőszakasz ami rá van tolva és le tudom húzni. De sajna nem ott lágyult meg hanem előtte a tövénél ( logikus ott csak egy anyag volt) és ahogy elkezdtem húzni elnyúlt. Ekkor levágtam ezt a részt szikével, felhasítottam ( már tökmindegy volt) ami rá van nyomva a szelepre és leszedtem. Felfelé nem volt gond mert ugye megint csak melegítettem a cső végét szemből, és simán rá tudtam nyomni kihülés után szilárdan és légmentesen fogta. Mivel L alakban meg van hajtva ennyit engedett nem hiányzott az a rész amit kivágtam belőle. Pontosabban nem fog mert még nincs beépítve. 

Sikerült bontóból egy dupla leágazású szelepet kompletten csövel szerezni, kicseréltem. Illetve mellette még másik kettő csövet a pillangószelepházon. Megszűnt a fék "beragadása". Az alapjárat is stabilizálódni látszik, bár nagyon minimálisan még mozog időnként. A padlógáz még nem jó üresben vagy felpörgetve 3-asban 110 körül, ott berángat még.

Igazából a pillangószelepház hátulján az a cső ami egész a motorháztető eső elvezetője alá megy, ha jól tudom a ?levegő mennyiség mérőhöz?, az volt az alján elporladva, de lehet a fékrásegítő vákuumcső szelepje is rossz volt.

A fékpedál most sem 100-as szerintem, a fék fog rendesen, csak rövid az útja. Amikor indítás közben nyomom, akkor egész lemegy, ez később sokkal keményebb, max. 2-3cm az útja.

Jó ez így vagy a devander elfáradhatott?

A padlógáz miatt egyenlőre nem aggódom, esetlegesen a devander csere és még van egy hátsódob lyuk is, ha ezeket javítom/cserélem, akkor majd visszacserélem az alapjárati motort is gyárira és leveszem az akksisarut egy időre, hogy utána újra tanulja a már jól tömített "rendszerrel"....

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, droland írta:

Sikerült bontóból egy dupla leágazású szelepet kompletten csövel szerezni, kicseréltem. Illetve mellette még másik kettő csövet a pillangószelepházon. Megszűnt a fék "beragadása". Az alapjárat is stabilizálódni látszik, bár nagyon minimálisan még mozog időnként. A padlógáz még nem jó üresben vagy felpörgetve 3-asban 110 körül, ott berángat még.

Igazából a pillangószelepház hátulján az a cső ami egész a motorháztető eső elvezetője alá megy, ha jól tudom a ?levegő mennyiség mérőhöz?, az volt az alján elporladva, de lehet a fékrásegítő vákuumcső szelepje is rossz volt.

A fékpedál most sem 100-as szerintem, a fék fog rendesen, csak rövid az útja. Amikor indítás közben nyomom, akkor egész lemegy, ez később sokkal keményebb, max. 2-3cm az útja.

Jó ez így vagy a devander elfáradhatott?

A padlógáz miatt egyenlőre nem aggódom, esetlegesen a devander csere és még van egy hátsódob lyuk is, ha ezeket javítom/cserélem, akkor majd visszacserélem az alapjárati motort is gyárira és leveszem az akksisarut egy időre, hogy utána újra tanulja a már jól tömített "rendszerrel"....

 

Az a cső ami elporladt a MAP szenzorhoz megy ami a szívócsőben a depressziót méri, az alapjáratot jelentősen befolyásolja. Az hogy indítás közben behúzza a fékpedált a vákum normális jelenség, alapból erről szól a rásegítés, sokkal nagyobb fékerőt lehet így elérni mint csak izomból nyomni. Ha álló motornál nyomkodod, 3-4 pedál nyomás után elmegy a vákum ( amit a visszacsapó tart meg) , és sokkal feljebb felkeményedik már a pedál. Több helyen írnak erről, ezekből egy részlet:

"

Álló motor mellett a fékpedál többszöri megnyomásával a nyomáshiány megszűnik és a teljes fékezés állapota lép fel

A pedálnak most keménynek kell lenni. A pedálút csak kb. 1/3 lehet a teljes útnak. A fékhengerben ekkor a nyomás kb. 80-100 bár.

A fékpedált továbbra is benyomva kell tartani és el kell indítani a motort. Ha a fékrásegítő és a vákuumpumpa hibátlanul működik, akkor a pedál érezhetően süllyed, mert a fékrásegítés hatékony. A pedál a B és C pont között elér egy pontot. A nyomás a fékben kb. 140-től 200 bárra nő."

Link to comment
Megosztás:

13 órája, zotya975 írta:

....

Álló motor mellett a fékpedál többszöri megnyomásával a nyomáshiány megszűnik és a teljes fékezés állapota lép fel

A pedálnak most keménynek kell lenni. A pedálút csak kb. 1/3 lehet a teljes útnak. A fékhengerben ekkor a nyomás kb. 80-100 bár.

A fékpedált továbbra is benyomva kell tartani és el kell indítani a motort. Ha a fékrásegítő és a vákuumpumpa hibátlanul működik, akkor a pedál érezhetően süllyed, mert a fékrásegítés hatékony. A pedál a B és C pont között elér egy pontot. A nyomás a fékben kb. 140-től 200 bárra nő."

Köszi a választ. Igen ezeket tudom, de nálam valahogy ez nem így megy most, hogy a szelepet kicseréltem:

-Egy éjszaka után- állómotornál pumpálom, de érzésem szerint félig simán be tudom nyomni jelentősen nem keményedik fel. Indításkor pedig besüllyed a pedál úgy 2/3-ra. Ezután, ha pumpálom járó motornál, akkor kb. csak félig megy be. Gurulok egy 5-10 km-t, bemelegszik minden, akkor érzésem szerint már csak 1/3-ra tudom benyomni (járó motornál), jól fékez, nem ragad be, nem fog állandóan, de keménynek tűnik.

Olyan régen működött jól, hogy nem emlékszem milyen lenne a helyes működés. Már kezd gyanús lenni a bontóból vett szelep is vagy a devander nem jó??? (Bár wookie fentebb írta, hogy a szelep után a devandert cseréljem, ha nem jó...)

-----------------------

Hmmm. Most az előző próba után 10 perccel, ismét megnéztem álló motornál, pár pedálnyomás után felkeményedett, de utána erősebben nyomva ismét bemegy félig. Ráindítok, akkor besüllyedt 2/3-ig. Járó motornál mikor felengedem a pedált, akkor hallatszik, hogy a motort "terheli", gondolom akkor akarja a vákuumot pótolni és pont olyan a hangja, mint ahogy minimálisan ingadozik az alapjárat, magyarul lehet, hogy "szivárog" a vákuum folyamatosan (mikor nem nyomom a pedált)??? De mért van az, hogy bemelegedés után már felkeményedik? Ekkor már egyáltalán nem dolgozik a vákuum? Szívó oldal biztos jó, mert a motor sem működne és/vagy nagyon rossz lenne az alapjárat, a belső keringtető kapcsolója is puffan amikor ki/be kapcsolom, ott van vákuum és az alapjáratot sem bántja...

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

5 órája, droland írta:

Köszi a választ. Igen ezeket tudom, de nálam valahogy ez nem így megy most, hogy a szelepet kicseréltem:

-Egy éjszaka után- állómotornál pumpálom, de érzésem szerint félig simán be tudom nyomni jelentősen nem keményedik fel. Indításkor pedig besüllyed a pedál úgy 2/3-ra. Ezután, ha pumpálom járó motornál, akkor kb. csak félig megy be. Gurulok egy 5-10 km-t, bemelegszik minden, akkor érzésem szerint már csak 1/3-ra tudom benyomni (járó motornál), jól fékez, nem ragad be, nem fog állandóan, de keménynek tűnik.

Olyan régen működött jól, hogy nem emlékszem milyen lenne a helyes működés. Már kezd gyanús lenni a bontóból vett szelep is vagy a devander nem jó??? (Bár wookie fentebb írta, hogy a szelep után a devandert cseréljem, ha nem jó...)

-----------------------

Hmmm. Most az előző próba után 10 perccel, ismét megnéztem álló motornál, pár pedálnyomás után felkeményedett, de utána erősebben nyomva ismét bemegy félig. Ráindítok, akkor besüllyedt 2/3-ig. Járó motornál mikor felengedem a pedált, akkor hallatszik, hogy a motort "terheli", gondolom akkor akarja a vákuumot pótolni és pont olyan a hangja, mint ahogy minimálisan ingadozik az alapjárat, magyarul lehet, hogy "szivárog" a vákuum folyamatosan (mikor nem nyomom a pedált)??? De mért van az, hogy bemelegedés után már felkeményedik? Ekkor már egyáltalán nem dolgozik a vákuum? Szívó oldal biztos jó, mert a motor sem működne és/vagy nagyon rossz lenne az alapjárat, a belső keringtető kapcsolója is puffan amikor ki/be kapcsolom, ott van vákuum és az alapjáratot sem bántja...

Alapból  itt csak vákuumnak kell lennie, és nem szabadna a motornak levegőt kapnia, mert zárt a rendszer. Ha változik a motorhang akkor, valahol valamelyik pozícióban átenged a dob, vagy benne a membrán(?), de amíg a rásegítés működik, és a fékhatás is jó addig nagy baj szerintem nincs. A pedál felkeményedését, süllyedését okozhatja levegő is a fékrendszerben vagy ha átenged valamennyire a karmantyú(k) a főfékben. Sedannal-caravannal ha rugós terhelésfüggő fékerő szabályzó van a hátsó híd felett ott is van egy dugattyú ami fékpedál lenyomáskor mozog, ez is okozhatja hogy van némi engedése a pedálnak. Csak úgy a vákum annyira behúzza a pedált hogy nagyon nehezíti az érzést-észlelést hogy mennyire húz be, és enged a pedál. Én mindíg azt éreztem hogy be tudom nyomni a pedált padlóig, és valami gond van, de több astrát kipróbáltam és mindegyiknél ilyen, járó motornál annyira behúzza a vákum. Persze csak álló autónál és járó motornál, mert ha gurulok addigra rég leblokkol, mire a pedál ennyire bemegy. Bemelegedés után felkeményedik, hát passz, de lehet hogy a dobban ha van valami illesztési hézag az melegre megszűnik a hőtágulás miatt. 

Link to comment
Megosztás:

11 perce, zotya975 írta:

Alapból  itt csak vákuumnak kell lennie, és nem szabadna a motornak levegőt kapnia, mert zárt a rendszer. Ha változik a motorhang akkor, valahol valamelyik pozícióban átenged a dob, vagy benne a membrán(?), de amíg a rásegítés működik, és a fékhatás is jó addig nagy baj szerintem nincs. A pedál felkeményedését, süllyedését okozhatja levegő is a fékrendszerben vagy ha átenged valamennyire a karmantyú(k) a főfékben. Sedannal-caravannal ha rugós terhelésfüggő fékerő szabályzó van a hátsó híd felett ott is van egy dugattyú ami fékpedál lenyomáskor mozog, ez is okozhatja hogy van némi engedése a pedálnak. Csak úgy a vákum annyira behúzza a pedált hogy nagyon nehezíti az hogy mennyire húz be, és enged a pedál. Bemelegedés után felkeményedik, hát passz, de lehet hogy a dobban ha van valami illesztési hézag az melegre megszűnik a hőtágulás miatt. 

X14NZ motor, ötajtós 97-es, tudtommal itt nincs terhelésfüggő fékerő szabályzó, csak késleltetés a hátsófékekre, ami tán sosem romlik el, max eldugul....

Azt elfelejtettem leírni, hogy amikor felmelegszik és felkeményedik, akkor az alapjárat azt mondhatom hogy hibátlan, akkor már nem ingadozik szinte egyáltalán...

Más nagyon nem maradt már, Főfékmunkahenger már cserélve, korábbi javító készlettel  volt kezelve... Csak a devander maradt, azt nem várnám meg, hogy egyáltalán ne segítsen rá....


 

 

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

4 perce, droland írta:

X14NZ motor, ötajtós 97-es, tudtommal itt nincs terhelésfüggő fékerő szabályzó, csak késleltetés a hátsófékekre, ami tán sosem romlik el, max eldugul....

Azt elfelejtettem leírni, hogy amikor felmelegszik és felkeményedik, akkor az alapjárat azt mondhatom hogy hibátlan, akkor már nem ingadozik szinte egyáltalán...
 

 

Hát csak az a baj hogy a legtöbb alapjárati probléma hidegen van mindenkinél, így lehet ez két külön dolog. Akkor esélyes hogy neked fix patronos fékerő szabályzód van a hátsó híd körnékén a fékcsövön vagy a motortérben ahol lefordulnak a csövek a tűzfal előtt. 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, zotya975 írta:

Hát csak az a baj hogy a legtöbb alapjárati probléma hidegen van mindenkinél, így lehet ez két külön dolog. Akkor esélyes hogy neked fix patronos fékerő szabályzód van a hátsó híd körnékén a fékcsövön vagy a motortérben ahol lefordulnak a csövek a tűzfal előtt. 

Lehet, hogy külön dolog. Hátul lehet, a motortérben nem láttam.

Ha kicserélném a devandert, van esetleg valami buktató pl. speciális szerszámigénye? Kell a vezető tér felől is matatni? Nem láttam ezt a részt még hogy áll össze....

Link to comment
Megosztás:

Just now, droland írta:

Lehet, hogy külön dolog. Hátul lehet, a motortérben nem láttam.

Ha kicserélném a devandert, van esetleg valami buktató pl. speciális szerszámigénye? Kell a vezető tér felől is matatni? Nem láttam ezt a részt még hogy áll össze....

Le kell róla szedni a főféket, amit két csavar majd  rögzít el lehet hajtani az egészet a kocsi orra felé egy kicsit , ennyit engednek a csövek. Aztán lebontod a konzoljáról, és még az utastérben a pedálhoz is rögzíti egy csavar. Ehhez mondjuk eléggé be kell ide mászni. Sima szabvány 6 lap fejű csavarok vannak a motortérben a fékpedálnál konkrétan nem tudom, mert annyira nem néztem meg. 

Link to comment
Megosztás:

17 perce, zotya975 írta:

Le kell róla szedni a főféket, amit két csavar majd  rögzít el lehet hajtani az egészet a kocsi orra felé egy kicsit , ennyit engednek a csövek. Aztán lebontod a konzoljáról, és még az utastérben a pedálhoz is rögzíti egy csavar. Ehhez mondjuk eléggé be kell ide mászni. Sima szabvány 6 lap fejű csavarok vannak a motortérben a fékpedálnál konkrétan nem tudom, mert annyira nem néztem meg. 

Ok. Köszi a segítséget, majd írok, hogy mi lett a végkifejlet...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! A nyár folyamán sikerült vásárolnom egy F Astrát, azonban nem működik az ABS. Ha ráadom a gyújtást, nem is villan fel a lámpája. A következő hibakódot adta ki: 00035 Return Pump Relay Circuit. Tud ebben valaki segíteni, hogy ezt mit jelenthet és hogy lehetne megjavítani? Az ABS cikkszáma: Bosch 0 265 208 011.

1997-es az autóm, X16SZR motorkóddal.

Módosítva : neumann
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.