Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

hát a tárcsához azé több kell szerintem, pl kézifék alakítás, meg fékerőelosztó

Ha szélesebb dobot tesz fel, szerintem akkor is megváltozik az első-hátsó fékerő közt a megoszlás, lehet akkor is kell variálni a fékerőszabályzón, a kézifékkötélhez meg úgy tudom csak egy fül kell a hídra, pontosabban ha megtartja a hidat akkor csak máshova kell tenni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tavaly cseréltettem első féktárcsákat, betéteket (Szerintem kb. 10 - 13 e km telhetett el azóta). Nyikorog sajnos, a tárcsa brembo, azzal nem látszik gond, a betétek viszont gyenge minőségűek.

Gonbdoltam veszek bele brembo betéteket, azok tuti jók, sajnos 13 e ft a szett, ti mit ajánlanátok? Szeretnék bele jó minőségű alkatrészeket, ez egy kicsit soknak tűnik árban, nem tudom mi lenne még jó hozzá.

Üdv,

Ádám

Módosítva : pantomimes
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tavaly cseréltettem első féktárcsákat, betéteket (Szerintem kb. 10 - 13 e km telhetett el azóta). Nyikorog sajnos, a tárcsa brembo, azzal nem látszik gond, a betétek viszont gyenge minőségűek.

Gonbdoltam veszek bele brembo betéteket, azok tuti jók, sajnos 13 e ft a szett, ti mit ajánlanátok? Szeretnék bele jó minőségű alkatrészeket, ez egy kicsit soknak tűnik árban, nem tudom mi lenne még jó hozzá.

Üdv,

Ádám

Szia,

Nekem annó a szerelő valami ramsey vagy mi a sz@rt rakott bele, nyikorgott mint a fene.

Azóta van egy ate tárcsa ate betéttel, azzal tökéletes, fog mint állat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tavaly cseréltettem első féktárcsákat, betéteket (Szerintem kb. 10 - 13 e km telhetett el azóta). Nyikorog sajnos, a tárcsa brembo, azzal nem látszik gond, a betétek viszont gyenge minőségűek.

Gonbdoltam veszek bele brembo betéteket, azok tuti jók, sajnos 13 e ft a szett, ti mit ajánlanátok? Szeretnék bele jó minőségű alkatrészeket, ez egy kicsit soknak tűnik árban, nem tudom mi lenne még jó hozzá.

Üdv,

Ádám

Nekem is brembo tárcsák vannak, Textar betétekkel. Négy éve kussban fékez. :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Hátsó fékmunkahenger ügyben kérném a segítséget. Próbálom beszerezni az autómhoz megfelelőt, de az alkatrész keresők (Unix,Bárdi, sőt még pl a Brembo vagy Ate saját oldala is) több lehetőséget dob fel. Szeretném az alkatrészt magam beszerezni, így elkerülve a szerviz árrését.

Tudna segíteni valaki abban, hogy milyen cikkszámú hátsó fékmunkahenger kellene az én 2002-es, X14NZ, Hatchback Classic-omhoz? ABS és minden sallang mentes, ha jól rémlik, anno "Start" varázsszó alatt futott.

Érdekelne Brembo, Bosch, ATE, esetleg gyári GM márka.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Hátsó fékmunkahenger ügyben kérném a segítséget. Próbálom beszerezni az autómhoz megfelelőt, de az alkatrész keresők (Unix,Bárdi, sőt még pl a Brembo vagy Ate saját oldala is) több lehetőséget dob fel. Szeretném az alkatrészt magam beszerezni, így elkerülve a szerviz árrését.

Tudna segíteni valaki abban, hogy milyen cikkszámú hátsó fékmunkahenger kellene az én 2002-es, X14NZ, Hatchback Classic-omhoz? ABS és minden sallang mentes, ha jól rémlik, anno "Start" varázsszó alatt futott.

Érdekelne Brembo, Bosch, ATE, esetleg gyári GM márka.

Köszönöm!

Én ha jól emlékszem itt vettem:https://cromax.hu/10000000-fekrendszer/10070000-fekhidraulika/10070007-hatso-fekmunkahenger/?kereso_modell=47&kereso_marka=Opel A képre kattintva be tudod állítani a motortípust, kasztnit..stb.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Hátsó fékmunkahenger ügyben kérném a segítséget. Próbálom beszerezni az autómhoz megfelelőt, de az alkatrész keresők (Unix,Bárdi, sőt még pl a Brembo vagy Ate saját oldala is) több lehetőséget dob fel. Szeretném az alkatrészt magam beszerezni, így elkerülve a szerviz árrését.

Tudna segíteni valaki abban, hogy milyen cikkszámú hátsó fékmunkahenger kellene az én 2002-es, X14NZ, Hatchback Classic-omhoz? ABS és minden sallang mentes, ha jól rémlik, anno "Start" varázsszó alatt futott.

Érdekelne Brembo, Bosch, ATE, esetleg gyári GM márka.

Köszönöm!

X14nz-m van, nemrég cseréltem. Delphi a márka, és kétfajta van, gömbölyű meg kocka, de mindkettő belemegy. Ha kell pontos info, akkor írj, adok egy autósboltos számát, és ha rám hivatkozol kapsz kedvezményt is :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

X14nz-m van, nemrég cseréltem. Delphi a márka, és kétfajta van, gömbölyű meg kocka, de mindkettő belemegy. Ha kell pontos info, akkor írj, adok egy autósboltos számát, és ha rám hivatkozol kapsz kedvezményt is :)

Köszönöm mindenkinek a tippeket.

@ Gabibácsi: Sajnos nekem Pest nem jöhet szóba, nem éri meg felkocsikázni :icon1:, de nagyon rendes Tőled, hogy segítesz.

Igazából azért gondolkodok ezek cseréjén, mert ráz a fékem, és a hátuljával van a gond, ez tuti (kormányt nem rázza stb...). Dobok már cserélve, nem szűnt a rázás, kerékagy "kiórázva" nem üt, illetve talán pár század mm-t. Szétszedve ahogy picit nyomtam a pedált, mintha féloldalasan indult volna meg, és vissza sem akart teljesen húzódni.

Ezért szeretnék fékmunkahengert és rugókészletet a hátuljába cserélni.

Esetleg további ötletek?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a tippeket.

@ Gabibácsi: Sajnos nekem Pest nem jöhet szóba, nem éri meg felkocsikázni :icon1:, de nagyon rendes Tőled, hogy segítesz.

Igazából azért gondolkodok ezek cseréjén, mert ráz a fékem, és a hátuljával van a gond, ez tuti (kormányt nem rázza stb...). Dobok már cserélve, nem szűnt a rázás, kerékagy "kiórázva" nem üt, illetve talán pár század mm-t. Szétszedve ahogy picit nyomtam a pedált, mintha féloldalasan indult volna meg, és vissza sem akart teljesen húzódni.

Ezért szeretnék fékmunkahengert és rugókészletet a hátuljába cserélni.

Esetleg további ötletek?

A rugókészlet jó ötlet amúgy is, kilágyulnak vagy éppen rideggé vállnak, töréskor meg beáll a fék. A pofa felfekvő felületét is le lehet takarítani, esetleg megcsiszolni hogy ne akadjon az alaplemezen.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a tippeket.

@ Gabibácsi: Sajnos nekem Pest nem jöhet szóba, nem éri meg felkocsikázni :icon1:, de nagyon rendes Tőled, hogy segítesz.

Igazából azért gondolkodok ezek cseréjén, mert ráz a fékem, és a hátuljával van a gond, ez tuti (kormányt nem rázza stb...). Dobok már cserélve, nem szűnt a rázás, kerékagy "kiórázva" nem üt, illetve talán pár század mm-t. Szétszedve ahogy picit nyomtam a pedált, mintha féloldalasan indult volna meg, és vissza sem akart teljesen húzódni.

Ezért szeretnék fékmunkahengert és rugókészletet a hátuljába cserélni.

Esetleg további ötletek?

Ezek alapján a fékmunkahengerre pont nem gyanakodnék, de ártani nem árthat. Inkább a rugó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mi okozhatja azt a jelenséget, ha finoman pumpálom a fékpedált, halkan "bedadog" a motor. Nem fuldoklik, de hallani a hangján hogy "habog".

Köszönöm előre is!

Üdv, mivel a fékrásegítő membránját a 4-henger szívja gyanús hogy a membrán lyukas. Ugye ha nincs rajta lyuk akkor innen nem kap fals levegőt a motor.(mintha összeszívsz egy pet palackot, vákumot csináltál, de levegőt nem kapsz) Hosszabb állás után is működnie kell a rásegítésnek álló motonál egy-két fékpedál lenyomásig, csak utána szabad felkeményedni a pedálnak. Ha az első lenyomáskor betonkemény, lyukas a membrán a vákum megszűnt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ezek alapján a fékmunkahengerre pont nem gyanakodnék, de ártani nem árthat. Inkább a rugó.

A rugókészlet jó ötlet amúgy is, kilágyulnak vagy éppen rideggé vállnak, töréskor meg beáll a fék. A pofa felfekvő felületét is le lehet takarítani, esetleg megcsiszolni hogy ne akadjon az alaplemezen.

Ma sikerült kicserélni (kicseréltetni) a hátsó fékdobban a rugókat, illetve a munkahengert. Egyúttal fékolajat is cseréltek. Hát ég-és föld lett a fékem. Keményebb és határozottan fog! Sokkal magabiztosabban lehet vele fékezni, mint korábban. Remegni talán még egy picit remeg a pedál, de bízom abban, hogy majd beáll. Méréskor az eltérés 8% lett, és egyforma mindkét oldalon.

Remélem végre megoldódott ez is, és elfelejthetem ezt a gondot...

Köszönöm a hozzászólásokat és véleményeket.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Üdvözlet mindenkinek.

A tegnap a feleségem kb. 6 milómétert vezetett behúzott kézifékkel. A kérdésem az lenne, hogy ilyenkor mit ellelőrizzek le? Mi sérülhet a fékbetéteken kívül?

Hogyan lehet állítani a kéziféken, hogy blokkolja a kereket felhúzott állapotban(mert pillanatnyilag egyáltalán nem fog)?

Előre is köszönöm.

Astra F Hatchback 1.4 16v

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet mindenkinek.

A tegnap a feleségem kb. 6 milómétert vezetett behúzott kézifékkel. A kérdésem az lenne, hogy ilyenkor mit ellelőrizzek le? Mi sérülhet a fékbetéteken kívül?

Hogyan lehet állítani a kéziféken, hogy blokkolja a kereket felhúzott állapotban(mert pillanatnyilag egyáltalán nem fog)?

Előre is köszönöm.

Astra F Hatchback 1.4 16v

Dob betét munkahenger. De lehet hogy kötél és csapàgy is.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet mindenkinek.

A tegnap a feleségem kb. 6 milómétert vezetett behúzott kézifékkel. A kérdésem az lenne, hogy ilyenkor mit ellelőrizzek le? Mi sérülhet a fékbetéteken kívül?

Hogyan lehet állítani a kéziféken, hogy blokkolja a kereket felhúzott állapotban(mert pillanatnyilag egyáltalán nem fog)?

Előre is köszönöm.

Astra F Hatchback 1.4 16v

Van egy központi állító csavar a kocsi alján a középső kipufogódob mellett. A kipufogó hővédő lemeze útben van ennek a csavarjait le kell tekerni, ezek valósziűleg le fognak törni. Csavarlazitóval és óvatos tekergetéssel esetleg lejönnek rendesen. A hővédőt nem kell levenni csak azt a két csavart ami a kézifékbowden oldalán van kitekerni, a lemezt lehúzni erreől a két töcsavarról és félre lehet tolni annyira hogy a csavarhoz hozzá tudj férni ami a kéziféket állítja. Ha ez nem hoz eredményt akkor le kell szedni a fékdobot (de eztamúgy is le kéne ahogy előttem írták) és az utánállítón tekerni.

Ott az egyik csavar ami a hővédő lemezt tartja és a két bowden közösítésénél lesz a csavar amit tekergetnek kell a kézifékhez:

1609984-20141002-j2IBCz.jpg

Ott meg az utánállító a fékdob alatt, az a recés csavar.

1609985-20141002-scSRft.jpg

Ezzel közelebb viszed a fékpofát a dobhoz. Azért a féket csak akkor szedd szétt ha biztos vagy benne hogy jól össze tudod rakni.

Link to comment
Megosztás:

Tud e valaki olyan fékpadot (fékerőmérő) ami egyszerre fékezi a két tengelyt?

Az van ugyanis, hogy a jelenlegi felállás szerint hátul alig van fékem.

Múlt héten lecseréltem a tárcsákat/betéteket, majd szépen felálltam a fékpadra.

Elöl Szépen hozza a 2.5 Kn-t, normál erővel fékezve, hátul azonban épp hogy csak eléri az 1-et, de akkor már hajlik a fékpedál úgy taposom.

A kézifékem másfelet tud....

A jelenlegi felállás elöl 280-as fék 57-es nyereggel, hátul a gyári 260-as tárcsa, a gyári 38-as nyergekkel, és 22-es ffh, meg az ezekhez tartozó patronos fékerőszabályzók.

Na most érzésem szerint legalább 1.5-et tudnia kéne hátul is, de szerintem a patronok nagyon elveszik az erőt, lévén gyárilag elöl sokkal gyengébb fék tartozik hozzá.

Viszont nem is értem, hogy vectránál nem volt terhelésfüggő fékerőszabályzó.
Gondolkodom, hogy az astráét kéne feltenni. Kérdés az hogy van felfogatva gyárilag?

Plusz jó lenne tudni, hogy gyárilag melyik fék mennyit kéne tudjon.

Link to comment
Megosztás:

Tud e valaki olyan fékpadot (fékerőmérő) ami egyszerre fékezi a két tengelyt?

Az van ugyanis, hogy a jelenlegi felállás szerint hátul alig van fékem.

Múlt héten lecseréltem a tárcsákat/betéteket, majd szépen felálltam a fékpadra.

Elöl Szépen hozza a 2.5 Kn-t, normál erővel fékezve, hátul azonban épp hogy csak eléri az 1-et, de akkor már hajlik a fékpedál úgy taposom.

A kézifékem másfelet tud....

A jelenlegi felállás elöl 280-as fék 57-es nyereggel, hátul a gyári 260-as tárcsa, a gyári 38-as nyergekkel, és 22-es ffh, meg az ezekhez tartozó patronos fékerőszabályzók.

Na most érzésem szerint legalább 1.5-et tudnia kéne hátul is, de szerintem a patronok nagyon elveszik az erőt, lévén gyárilag elöl sokkal gyengébb fék tartozik hozzá.

Viszont nem is értem, hogy vectránál nem volt terhelésfüggő fékerőszabályzó.

Gondolkodom, hogy az astráét kéne feltenni. Kérdés az hogy van felfogatva gyárilag?

Plusz jó lenne tudni, hogy gyárilag melyik fék mennyit kéne tudjon.

Nem nagyon van, én is kerestem amikor nem volt jól beállítva a fékerőszabályzóm. De ha réteszik azt a érzékelő kockát a pedálra és azon keresztül fékeznek akkor szerintem tudják nézni elől-hátul mekkora a fékerő egymáshoz képest. A hídon van egy fül az kapcsolódik egy rugón keresztül a fékerőszabályzó dugattyújához. Ahogy elmozdul úgy zárja a fékolyadék útját. A fülön a csavarnál a lyuk ovális, lehet tologatni így beállítani , csak éppen az utcán próbálgatva elég nehéz. Esőben állítottam be ( hogy ne kopjon annnyira a gumi), megkerestem azt a pontot amikor még a hátsó blokkol satufékre, aztán addíg állítgatam amikor már az elsők blokkoltak. Nehézkes volt, mert mindíg fel kellett járbom a dobbantóra hogy aláférjek vagy negyedszerre lett jó. Jobbat nem tudtam kitalálni, de műszakin jó volt a fék. Mondjuk azt nem értem mitől állítódott el.

1611564-20141003-ODP5mQ.jpg

1611565-20141003-a94foU.jpg

Magán a fékerőszabályzón van oldalt két menetes furat füllel fel lehet tenni a bódé aljára.

Link to comment
Megosztás:

Tud e valaki olyan fékpadot (fékerőmérő) ami egyszerre fékezi a két tengelyt?

Az van ugyanis, hogy a jelenlegi felállás szerint hátul alig van fékem.

Múlt héten lecseréltem a tárcsákat/betéteket, majd szépen felálltam a fékpadra.

Elöl Szépen hozza a 2.5 Kn-t, normál erővel fékezve, hátul azonban épp hogy csak eléri az 1-et, de akkor már hajlik a fékpedál úgy taposom.

A kézifékem másfelet tud....

A jelenlegi felállás elöl 280-as fék 57-es nyereggel, hátul a gyári 260-as tárcsa, a gyári 38-as nyergekkel, és 22-es ffh, meg az ezekhez tartozó patronos fékerőszabályzók.

Na most érzésem szerint legalább 1.5-et tudnia kéne hátul is, de szerintem a patronok nagyon elveszik az erőt, lévén gyárilag elöl sokkal gyengébb fék tartozik hozzá.

Viszont nem is értem, hogy vectránál nem volt terhelésfüggő fékerőszabályzó.

Gondolkodom, hogy az astráét kéne feltenni. Kérdés az hogy van felfogatva gyárilag?

Plusz jó lenne tudni, hogy gyárilag melyik fék mennyit kéne tudjon.

Ha megnyugtat a dolog, nekem vizsgán mérték és az elején kb 2.5X nagyobb fékerő van mint hátul.

Pedig minden gyári, csak a főfékhenger nagyobb...

Link to comment
Megosztás:

Hátul 38as nyereg? <_<

Tud e valaki olyan fékpadot (fékerőmérő) ami egyszerre fékezi a két tengelyt?

Az van ugyanis, hogy a jelenlegi felállás szerint hátul alig van fékem.

Múlt héten lecseréltem a tárcsákat/betéteket, majd szépen felálltam a fékpadra.

Elöl Szépen hozza a 2.5 Kn-t, normál erővel fékezve, hátul azonban épp hogy csak eléri az 1-et, de akkor már hajlik a fékpedál úgy taposom.

A kézifékem másfelet tud....

A jelenlegi felállás elöl 280-as fék 57-es nyereggel, hátul a gyári 260-as tárcsa, a gyári 38-as nyergekkel, és 22-es ffh, meg az ezekhez tartozó patronos fékerőszabályzók.

Na most érzésem szerint legalább 1.5-et tudnia kéne hátul is, de szerintem a patronok nagyon elveszik az erőt, lévén gyárilag elöl sokkal gyengébb fék tartozik hozzá.

Viszont nem is értem, hogy vectránál nem volt terhelésfüggő fékerőszabályzó.
Gondolkodom, hogy az astráét kéne feltenni. Kérdés az hogy van felfogatva gyárilag?

Plusz jó lenne tudni, hogy gyárilag melyik fék mennyit kéne tudjon.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenki,

Tapasztalt már ilyet valaki, hogy megkarmantyúzta a főfékhengert, majd véletlenszeren blokkolja a hátsó fékeket magától?

Nem kicsit balesetveszélyes, de mit rontottam el?

Mindent ugyanúgy pakoltam vissza, ahogy volt.

Tegnap is, még jó, hogy nem volt mögöttem senki.

Mentem kb 60-al Fehérváron, majd egy nagy durranás-szerű hang, és blokkol a két hátsó kerék.

Lehet, szorul a hátsó fékkör dugattyúja?

Bárdinál vettem javítókészletet, de már dobtam is le róla ezt a főfékhengert.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenki,

Tapasztalt már ilyet valaki, hogy megkarmantyúzta a főfékhengert, majd véletlenszeren blokkolja a hátsó fékeket magától?

Nem kicsit balesetveszélyes, de mit rontottam el?

Mindent ugyanúgy pakoltam vissza, ahogy volt.

Tegnap is, még jó, hogy nem volt mögöttem senki.

Mentem kb 60-al Fehérváron, majd egy nagy durranás-szerű hang, és blokkol a két hátsó kerék.

Lehet, szorul a hátsó fékkör dugattyúja?

Bárdinál vettem javítókészletet, de már dobtam is le róla ezt a főfékhengert.

Keresztbe mennek a fékkörök úgy tudom, jobb első a bal hátsóval, a bal első meg a jobb hátsóval van párban. De nekem sem sikerült a karmantyúzás, igaz nem blokkolt csak süllyedt a pedál.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.