Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Ez már abszolút nem jelent gondot. Tvaly ősszel sajátkezűleg csináltam a fékpofa cserét. Sajnos elég skót voltam, és most drágán fizetek érte. Ugyanis kézifékkötelet nem cseréltem, pedig már akkor is érett volt rá, aztán szépen be is ragadt azóta, és szépen elégette az alig egy éves fékpofákat. Úgyhogy most újra hátsó fék generál: pofák, rögítő szett, kézifékkötél. Alsó hangon 20e könnyű magyar forint:(

Viszont arra a hővédő lemezre nagyon kíváncsi vagyok. Abszolút nem emléxem rá, és tegnap mire hazaértem szakadt az eső, nem volt kedvem kocsi alá feküdni. Ha esetleg van vkinek erről fotója, az belinkelhetné. Köszi!

Hát most így hirtelen csak ilyen van. Az a rozsdás csavar fogja az egyik fülét az szokott letörni. Bemegy alá a két bowden ezért kell levenni. Most hogy már tudod mit kell keresni bekukkantasz a kocsi alá, és meglátod hogy van, vagy nincs.

327838-20110902-0ZDJBJ.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Vettem 1 garnitúra hátsó tárcsaféket az astra-ra. A lényeg az, hogy a betétek, tárcsák jó állapotúak, ugyan akkor a betét rögzítő rugók el vannak rohadva. A 2 db stift, amin vannak a betétek be van rohadva, és a felülete nem éppen új. Szeretném felújítani mielőtt felkerül. Kérdésem az lenne, hogy hogyan keressek rá az alkatrészekre? Szeretnék tisztában lenni az árakkal. Jó lenne megtalálni, hogy mi kapható, és mennyiért. Ha valaki tudna segíteni, megköszönném.

Aztán az érdekelne, hogy a légtelenítés hogy történik. Tehát melyik kerékkel kell kezdeni, mert sajnos már nem emlékszem a wartburg javításnál, hogyan légtelenítettünk. Elvileg keresztbe van valahogy a dolog, de hogy elöl kell-e kezdeni, vagy hátul, és jobbról, vagy balról az nem ugrik be.

Egyébként érdemes cserélni a fékcsöveket? Cseréljem ki az összeset, vagy csak a gumi részt, meg ami a fékerő elosztó után van? fékfolyadékot mindenképpen kell... szerintem nem volt vagy 6 éve.

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Vettem 1 garnitúra hátsó tárcsaféket az astra-ra. A lényeg az, hogy a betétek, tárcsák jó állapotúak, ugyan akkor a betét rögzítő rugók el vannak rohadva. A 2 db stift, amin vannak a betétek be van rohadva, és a felülete nem éppen új. Szeretném felújítani mielőtt felkerül. Kérdésem az lenne, hogy hogyan keressek rá az alkatrészekre? Szeretnék tisztában lenni az árakkal. Jó lenne megtalálni, hogy mi kapható, és mennyiért. Ha valaki tudna segíteni, megköszönném.

Aztán az érdekelne, hogy a légtelenítés hogy történik. Tehát melyik kerékkel kell kezdeni, mert sajnos már nem emlékszem a wartburg javításnál, hogyan légtelenítettünk. Elvileg keresztbe van valahogy a dolog, de hogy elöl kell-e kezdeni, vagy hátul, és jobbról, vagy balról az nem ugrik be.

Egyébként érdemes cserélni a fékcsöveket? Cseréljem ki az összeset, vagy csak a gumi részt, meg ami a fékerő elosztó után van? fékfolyadékot mindenképpen kell... szerintem nem volt vagy 6 éve.

Előre is köszi!

Ugye elöl 256-os tárcsa van? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Vettem 1 garnitúra hátsó tárcsaféket az astra-ra. A lényeg az, hogy a betétek, tárcsák jó állapotúak, ugyan akkor a betét rögzítő rugók el vannak rohadva. A 2 db stift, amin vannak a betétek be van rohadva, és a felülete nem éppen új. Szeretném felújítani mielőtt felkerül. Kérdésem az lenne, hogy hogyan keressek rá az alkatrészekre? Szeretnék tisztában lenni az árakkal. Jó lenne megtalálni, hogy mi kapható, és mennyiért. Ha valaki tudna segíteni, megköszönném.

Aztán az érdekelne, hogy a légtelenítés hogy történik. Tehát melyik kerékkel kell kezdeni, mert sajnos már nem emlékszem a wartburg javításnál, hogyan légtelenítettünk. Elvileg keresztbe van valahogy a dolog, de hogy elöl kell-e kezdeni, vagy hátul, és jobbról, vagy balról az nem ugrik be.

Egyébként érdemes cserélni a fékcsöveket? Cseréljem ki az összeset, vagy csak a gumi részt, meg ami a fékerő elosztó után van? fékfolyadékot mindenképpen kell... szerintem nem volt vagy 6 éve.

Előre is köszi!

A légtelenítés ABS-nélkülis autónál:Jobb hátsó-bal hátsó-jobb első-bal első. ABS-el szerelt autónál:Jobb első-bal első-jobb hátsó-bal hátsó, a Hogyan csináld-szerint.

Link to comment
Megosztás:

Sosem értettem miért....

Az ABS-esnél a ffh-ből 2 cső jön ki és csak a kockából jön ki 4 a kerekekhez. Vagyis az elején 2 kerék közös csövön megy. Ha jól tudom biztonsági okokból az ellentétes hátsó kerék vagy összekötve mindig az elsővel. Ha valami történik a fékkel akkor is legyen fékezés a kocsi mindkét oldalán. A simának 4 kivezetéses a ffh-e, ott meg a hátsó rugós fékerőszabályzó bekötésével lehet a hátsó kereket "keresztbe" kötni.

Persze lehet, hogy tévedek, de szerintem így van...

Link to comment
Megosztás:

Az ABS-esnél a ffh-ből 2 cső jön ki és csak a kockából jön ki 4 a kerekekhez. Vagyis az elején 2 kerék közös csövön megy. Ha jól tudom biztonsági okokból az ellentétes hátsó kerék vagy összekötve mindig az elsővel. Ha valami történik a fékkel akkor is legyen fékezés a kocsi mindkét oldalán. A simának 4 kivezetéses a ffh-e, ott meg a hátsó rugós fékerőszabályzó bekötésével lehet a hátsó kereket "keresztbe" kötni.

Persze lehet, hogy tévedek, de szerintem így van...

Szerintem nem pont így van, mert pölö sedánál mindkét fékcsövön van egy fix. értékre beállított (vagy rugós)fékerőszabályzó patron, nem szól bele a keresztbekötésbe. Caravannal is úgy néz ki a fékerőszabályzó hogy szerintem két dugattyú van benne, ami a kasztni bukására, és a híd-alváz elmozdulására növeli térfogatát, és ezáltal csökkenti a hátsó fékekbe jutó olaj nyomását. Szerintem a keresztbekötés a ffh-ben ven megoldva nem?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem pont így van, mert pölö sedánál mindkét fékcsövön van egy fix. értékre beállított (vagy rugós)fékerőszabályzó patron, nem szól bele a keresztbekötésbe. Caravannal is úgy néz ki a fékerőszabályzó hogy szerintem két dugattyú van benne, ami a kasztni bukására, és a híd-alváz elmozdulására növeli térfogatát, és ezáltal csökkenti a hátsó fékekbe jutó olaj nyomását. Szerintem a keresztbekötés a ffh-ben ven megoldva nem?

Nem vagyok szakértő. Majd spzoli kiokosít minket. :lol:

Én egyébként csak a rugós fékerőszabályozóról beszéltem. Annak 2 be és 2 kimenete van. Ott be tudod kötni egyenesen és keresztbe is nem? Legalábbis a szerelő, aki az enyémet kötötte azt mondta, hogy direkt keresztbe kötötte be. De ebbe még bekavarhatna az ABS is (ami nekem nincs), mert ott ugye elöl más a csövezés.

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok szakértő. Majd spzoli kiokosít minket. :lol:

Én egyébként csak a rugós fékerőszabályozóról beszéltem. Annak 2 be és 2 kimenete van. Ott be tudod kötni egyenesen és keresztbe is nem? Legalábbis a szerelő, aki az enyémet kötötte azt mondta, hogy direkt keresztbe kötötte be. De ebbe még bekavarhatna az ABS is (ami nekem nincs), mert ott ugye elöl más a csövezés.

Azért gondolom a hogy a főfékhengernél válik szét a két kör, mert ugye a kiegyenlítőtartály mindkettőhőz játszik. És lőn világosság:Klikk. Ha a szerelő átcserélte a fékerőszabályzónál, akkot lehet elszúrta a dolgot.

Link to comment
Megosztás:

Hát most így hirtelen csak ilyen van. Az a rozsdás csavar fogja az egyik fülét az szokott letörni. Bemegy alá a két bowden ezért kell levenni. Most hogy már tudod mit kell keresni bekukkantasz a kocsi alá, és meglátod hogy van, vagy nincs.

Köszi Zotya képet. Csak most tudtam megnézni, viszont a hétvégén alá néztem a kocsinak, és láttam ott azt a 4 db tőcsavart. Gondoltam azok tarthatták korábban azt a bizonyos hővédő lemezt. Az én autóm viszont már könnyített karosszériás, tehát ez a lemezke hiányzik róla. Így rendkívül egyszerű lesz cserélni a bowdent :lol:

Link to comment
Megosztás:

helló!

egy kis segítségre volna szükségem :lol:

a kézifékem gombja sokszor beragad amikor benyomom, utána párszor meg kell nyomni hogy kijöjjön, illetve csak akkor fog rendesen ha két kézzel húzom be, ezt gondolom után kellene állítani azzal ami a középdobnál van.

egyik hiba sem hírtelen lépett fel, csak eddig nem igazán foglalkoztam vele úgyse használom alapon, de márciusban vizsga addigra rendbe kellene tenni :lol:

kattogni se nagyon kattog, csak alig hallhatóan.

utastér szétbombázós téma lehet vagy aláfekvős aknás?

köszi!

Link to comment
Megosztás:

helló!

egy kis segítségre volna szükségem :lol:

a kézifékem gombja sokszor beragad amikor benyomom, utána párszor meg kell nyomni hogy kijöjjön, illetve csak akkor fog rendesen ha két kézzel húzom be, ezt gondolom után kellene állítani azzal ami a középdobnál van.

egyik hiba sem hírtelen lépett fel, csak eddig nem igazán foglalkoztam vele úgyse használom alapon, de márciusban vizsga addigra rendbe kellene tenni :D

kattogni se nagyon kattog, csak alig hallhatóan.

utastér szétbombázós téma lehet vagy aláfekvős aknás?

köszi!

A két kézzel betépős résszel óvatosan, mert én nemrég téptem le a kézifék bowdenjének a konzolját az autó aljáról, úgy, hogy ki is nyitottam az alját mint a konzervet. Elég felszedni a kardánboxot (elöl 2 csavar a műszerfal alatt, oldalról látni lehet, 1 a kézifék bőrszoknya alatt, 2 a hátsó hamutartó alatt, és még egy a kézifékkar alatti tálka alatt) Csavarok kiteker, váltó-kézifékszoknya felpattint, és fel tudod emelni az egész burkolatot. Utána már hozzáférsz a racsnihoz. (és szerintem mielőbb nézd meg alulról, hogy nem tépted -e le te is a konzolt :lol: )

Link to comment
Megosztás:

A két kézzel betépős résszel óvatosan, mert én nemrég téptem le a kézifék bowdenjének a konzolját az autó aljáról, úgy, hogy ki is nyitottam az alját mint a konzervet. Elég felszedni a kardánboxot (elöl 2 csavar a műszerfal alatt, oldalról látni lehet, 1 a kézifék bőrszoknya alatt, 2 a hátsó hamutartó alatt, és még egy a kézifékkar alatti tálka alatt) Csavarok kiteker, váltó-kézifékszoknya felpattint, és fel tudod emelni az egész burkolatot. Utána már hozzáférsz a racsnihoz. (és szerintem mielőbb nézd meg alulról, hogy nem tépted -e le te is a konzolt :lol: )

azt még nem sikerült, nemrég pont aláfeküdtem, azóta meg nemigen használtam a kézit.

köszi!

Link to comment
Megosztás:

én nem tudom, nem értek hozzá annyira, de csináltam videót feldobtam ide m4v kiterjesztésű a videó, telefonnal, de talán látható.

Nem tudtam megnyitni, pontosabban a lejátszóm csak a hangot adná. De igazából mindegy ki kell venni a kart és megnézni a csapot/csavart amin fordul, szerintem az kopott el.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudtam megnyitni, pontosabban a lejátszóm csak a hangot adná. De igazából mindegy ki kell venni a kart és megnézni a csapot/csavart amin fordul, szerintem az kopott el.

és olyan csapot lehet kapni valahol, kis pénzért? :lol: vagy ez csak bontott történet, mert én arra gondoltam hogy megyek bontóba és komplett kart veszek.

nézegettem én hogy ki tudnám e venni a kart de elég szűkösnek tűnt a hely

(átkonvertáltam a videót aviba, én gépem lejátszotta az eredetit is azért nem variáltam rajta) feldobtam újra

Link to comment
Megosztás:

és olyan csapot lehet kapni valahol, kis pénzért? :lol: vagy ez csak bontott történet, mert én arra gondoltam hogy megyek bontóba és komplett kart veszek.

nézegettem én hogy ki tudnám e venni a kart de elég szűkösnek tűnt a hely

(átkonvertáltam a videót aviba, én gépem lejátszotta az eredetit is azért nem variáltam rajta) feldobtam újra

Aha már látom. Igazából ha már kivetted akkor fogod látni hogy csap vagy csak sima csavar. Még én sem szedtem ki, nem tudom min fordul.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kis gondom. Ma kicseréltem a fékolajat. Rendbe le is lett légtelenítve a rendszer. De, valamiért beljebb fog a fékpedál mint eddig. Fog a fék rendesen, csak a pedált beljebb kell nyomni mint eddig. Megnéztem azt is hogy erősebb fékezésnél, nem-e húz el valamelyik oldalra, de rendbe van úgy is. Mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kis gondom. Ma kicseréltem a fékolajat. Rendbe le is lett légtelenítve a rendszer. De, valamiért beljebb fog a fékpedál mint eddig. Fog a fék rendesen, csak a pedált beljebb kell nyomni mint eddig. Megnéztem azt is hogy erősebb fékezésnél, nem-e húz el valamelyik oldalra, de rendbe van úgy is. Mi lehet a gond?

Még az is lehet hogy normális jelenség, az új olaj könnyebben nyomja ki a munkahengereket. Amit most csináltunk azon olyan fekete sűrű olaj volt hátul hogy csak na. Ha levegős lenne rugózna a pedál, szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kis gondom. Ma kicseréltem a fékolajat. Rendbe le is lett légtelenítve a rendszer. De, valamiért beljebb fog a fékpedál mint eddig. Fog a fék rendesen, csak a pedált beljebb kell nyomni mint eddig. Megnéztem azt is hogy erősebb fékezésnél, nem-e húz el valamelyik oldalra, de rendbe van úgy is. Mi lehet a gond?

Légtelenítsd körbe újra jh-bh-je-be sorrendbe és jó lesz. Nekem is ugyan ez második légtelenítésre már jó volt. Talán 1 picivel puhább mint régebben, de nekem a tárcsa is megnőtt 236ről 256ra így szerintem a rásegítés is kevés azt is majd cserélem. De első légtelenítésre nekem is baromira bent fogott de a második légtelenítés megoldotta.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.