Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Az, hogy járó motornál jobban bemegy, az üzemszerű, az a fékrásegítő hatása. Ha álló motornál "kipumpáljátok a vákuumot" a fékből, és úgy indítjátok a motort, hogy nyomjátok a féket, (mondjuk én alapból mindig kuplung+fékkel indítok) akkor érezni fogjátok hogy behúzza a pedált. Ennek így is kell lennie.

Azt viszont nem értem, hogy miért megy be 22-es ffh-val padlóig a pedál.

Képet tudsz feltenni a főfékről meg a nyergeidről?

Megvan a hiba... Alulról rávakuztam telefonnal, virít rajta egy 20-as szám... A külső átmérő meg 27 . Megnézettem a boltossal, x14nz-hez ír 20-ast és 22-est is.

Szóval gondolom ez 20-as.

Ezért hát keresek nem abs-es 22-es bontottat, van valakinek? A legolcsóbb boltban 20-25 körül van.

Link to comment
Megosztás:

Megvan a hiba... Alulról rávakuztam telefonnal, virít rajta egy 20-as szám... A külső átmérő meg 27 . Megnézettem a boltossal, x14nz-hez ír 20-ast és 22-est is.

Szóval gondolom ez 20-as.

Ezért hát keresek nem abs-es 22-es bontottat, van valakinek? A legolcsóbb boltban 20-25 körül van.

botottban nemigen lesz már én ujat vettem tizenpárért, de még nem tettem fel.... van vagy az amit wookie tett fel, bár sztem az sem gyakori
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valahol szivárog a fékfolyadékom. Minimálisan, de fogy. Ma bejelzett a műszerfalon és valóban a minimum szinten van. Tudjátok esetleg, hogy jellemzően hol szokott szivárogni hol kellene nézni? Elsőre a motortérben és a fékcsöveken nem látok semmit, bár nagyon kevés a veszteség így nem tudom hogyan lehetne észre venni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valahol szivárog a fékfolyadékom. Minimálisan, de fogy. Ma bejelzett a műszerfalon és valóban a minimum szinten van. Tudjátok esetleg, hogy jellemzően hol szokott szivárogni hol kellene nézni? Elsőre a motortérben és a fékcsöveken nem látok semmit, bár nagyon kevés a veszteség így nem tudom hogyan lehetne észre venni.

Esetleg ha hátul dobféked van, ott tud még "láthatatlanul" szivárogni a munkahengernél.

Link to comment
Megosztás:

Beraktad már a 23 mmeset?

A 256-hoz pedig 22-es ffh tartozik, azzal jónak kell lennie.
De nekem meg 20-as volt fent a 280-as tárcsához, meg hátra tárcsához,és még azzal is jól működött, csak nem volt ennyire harapós, és sokkal hosszabb volt a pedál út. De teljesen azt sem bírtam benyomni.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Remélem itt kell ABS-es ügyben érdeklődni... :omg:

1997-es Astra F Caravánom van, aminek az ABS-e már "importálástól" vacakol.

Vagyis közepes fékezéskor többször visszarug a pedál (és szól is... dümdümdümdümdümmm...)

Kis és erős fékezéskor sosem jelentkezik.

ABS visszajelző izzó nem gyúl ki (de működik). féktárcsa-csere után is úgyanúgy fentáll a probléma...

ABS kocka vezérlését lehúzva a gond megszűnik és persze kigyúl a visszajelző... és fordítva.

Mit lehet/érdemes nézni, próbálni?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Remélem itt kell ABS-es ügyben érdeklődni... :omg:

1997-es Astra F Caravánom van, aminek az ABS-e már "importálástól" vacakol.

Vagyis közepes fékezéskor többször visszarug a pedál (és szól is... dümdümdümdümdümmm...)

Kis és erős fékezéskor sosem jelentkezik.

ABS visszajelző izzó nem gyúl ki (de működik). féktárcsa-csere után is úgyanúgy fentáll a probléma...

ABS kocka vezérlését lehúzva a gond megszűnik és persze kigyúl a visszajelző... és fordítva.

Mit lehet/érdemes nézni, próbálni?

köszi

Az ABS egység nagyon ritkán romlik el, én még konrétan nem is hallottam, hogy valakinél valaha elromlott volna, de persze kivételek mindíg lehetnek. Én először a kerékfordulatszám jeladók körül nézelődnék, ez már gyakoribb, hogy itt van hiba. Nem-e lóg valamelyik ill. a helyén van-e, nincs-e a féltengelyen a jeladótárcsa elkopva, megvan-e minden fog és sérülésmentesek-e, nincs-e beszorulva valami a fogak közé...stb. Esetleg széthúzhatod a csatlakozókat is hátha kontakt hiba van, bár ez se valószínű mert azok a csatlakozók gyakorlatilag teljesen víz és porvédettek. Ha mégis széthúzod vigyázz, hogy kosz ne kerüljön bele. Volt-e a hibának előzménye vagy összefüggése egy másik javítással pl. fék, féltengely csere...stb? Ellenőrizni kellene a féket is, hogy egyformán fognak-e és az egyik kerék tényleg megcsúszik-e vagy csak úgy érzékel?

Link to comment
Megosztás:

Vagy a szervódob-főfék találkozásánál és szépen marja a festéket.

Ezen már túl vagyok. Amikor fékbetéteket cseréltettem még az elején, az idióta szerelő nem szívott ki a tartályból fékfolyadékot és akkor túlfolyott. Csak később vettem észre akkor meg már kifolyott az összes felesleg és lemarta a festéket teljesen a dob középső részéről. Elképesztő, hogy némely szerelők mennyire leszarják a munkájukat és más autóját. Ha ez a dob kilyukad akkor mi történik?

Link to comment
Megosztás:

Ezen már túl vagyok. Amikor fékbetéteket cseréltettem még az elején, az idióta szerelő nem szívott ki a tartályból fékfolyadékot és akkor túlfolyott. Csak később vettem észre akkor meg már kifolyott az összes felesleg és lemarta a festéket teljesen a dob középső részéről. Elképesztő, hogy némely szerelők mennyire leszarják a munkájukat és más autóját. Ha ez a dob kilyukad akkor mi történik?

szelel a dob, elmegy a vákum, ohne szervófék,

mint amikor leállított motornál fékezel egy párat, kemény lessz, meg nem is akar majd fogni igazán

Módosítva : aholy
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Segítséget, tippet, ötletet szeretnék kérni. 92-es 3 ajtósomnál kezd fáradni az első gsi fékem. Tudnátok javasolni vmi jó üzeletet budapesten, ahol normálisabb áron lehet kapni, mint a unixnál pl? A verda nem gsi, csak az első fék, szóval nem lételemem a hiperszuper hűtött, felfúrt stb stb féktárcsa. Esetleg ha emailben tudnátok küldeni az ötleteket annak nagyon örülnék. Diabo6@gmail.com
Köszönöm szépen a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget, tippet, ötletet szeretnék kérni. 92-es 3 ajtósomnál kezd fáradni az első gsi fékem. Tudnátok javasolni vmi jó üzeletet budapesten, ahol normálisabb áron lehet kapni, mint a unixnál pl? A verda nem gsi, csak az első fék, szóval nem lételemem a hiperszuper hűtött, felfúrt stb stb féktárcsa. Esetleg ha emailben tudnátok küldeni az ötleteket annak nagyon örülnék. Diabo6@gmail.com

Köszönöm szépen a segítséget.

Allied Nippon tárcsám van F-n és off G-n on is. Teljesen jó, nem drága, nem visít, Brembo betéttel a cromax-tól, kovacs autónál még olcsóbb.

Link to comment
Megosztás:

Az ABS egység nagyon ritkán romlik el, én még konrétan nem is hallottam, hogy valakinél valaha elromlott volna, de persze kivételek mindíg lehetnek. Én először a kerékfordulatszám jeladók körül nézelődnék, ez már gyakoribb, hogy itt van hiba. Nem-e lóg valamelyik ill. a helyén van-e, nincs-e a féltengelyen a jeladótárcsa elkopva, megvan-e minden fog és sérülésmentesek-e, nincs-e beszorulva valami a fogak közé...stb. Esetleg széthúzhatod a csatlakozókat is hátha kontakt hiba van, bár ez se valószínű mert azok a csatlakozók gyakorlatilag teljesen víz és porvédettek. Ha mégis széthúzod vigyázz, hogy kosz ne kerüljön bele. Volt-e a hibának előzménye vagy összefüggése egy másik javítással pl. fék, féltengely csere...stb? Ellenőrizni kellene a féket is, hogy egyformán fognak-e és az egyik kerék tényleg megcsúszik-e vagy csak úgy érzékel?

Köszi a tanácsokat, utánajárok.

Az ABS kockában levő egység milyen hibákat figyel? Nézi-e, a jeladókat? (szakadás...)

Mikor riaszt/jelez a műszerfalon?

Ha jól értem, akkor a jeladó egy "síma" Hall szenzor, ami az elötte (kerékre fogott) forgó jeladó-tárcsa lyukait (vagy fogait) "nézi". így az ABS kocka mindegyik keréktől kapja az impulzusokat...

Vmi logika szerint (ha úgy érzi), akkor egy-egy szabályozó szeleppel beleszól a fék-nyomásba megfogva-elengedve a kereket...

Könnyen hozzá lehet férni a jeladóhoz/tárcsához?

Oszciloszkóp nélkül lehet/érdemes valamit mérni?

köszi!

PS: ezek az alkatrészek, nem?

68d54439bf4a447376ace13fe342bae8.png

Módosítva : janoo16
Link to comment
Megosztás:

Köszi a tanácsokat, utánajárok.

Az ABS kockában levő egység milyen hibákat figyel? Nézi-e, a jeladókat? (szakadás...)

Mikor riaszt/jelez a műszerfalon?

Ha jól értem, akkor a jeladó egy "síma" Hall szenzor, ami az elötte (kerékre fogott) forgó jeladó-tárcsa lyukait (vagy fogait) "nézi". így az ABS kocka mindegyik keréktől kapja az impulzusokat...

Vmi logika szerint (ha úgy érzi), akkor egy-egy szabályozó szeleppel beleszól a fék-nyomásba megfogva-elengedve a kereket...

Könnyen hozzá lehet férni a jeladóhoz/tárcsához?

Oszciloszkóp nélkül lehet/érdemes valamit mérni?

köszi!

PS: ezek az alkatrészek, nem?

Nézi a jeladókat és ha szakadás van akkor kigyullad a műszerfali jelzőlámpa, de hibajelzés esetén nem működik az ABS. Jelezhet hibát és letilthat akkor is ha gyenge az akku töltöttsége vagy az autó töltése nem jó. Igen a tárcsán a fogakat nézi és az elektronika a 4 kerék jeleiből folyamatosan átlagsebességet számol. Ha valamelyik kerék saját sebessége eltér a 4 kerék jelei alapján számított átlagsebességtől akkor az blokkolási határon áll és a hidraulika csökkenti a fékfolyadéknyomást abban a körben függetlenü a fékpedál lenyomásától.

A fordulatszám jeladókhoz könnyen hozzá lehet férni, mondjuk célszerű megemelni és leszerelni a kerekeket előtte, de a csavarok és az érzékelő általában be van rohadva rendesen, így a fordulatszám érzékelők kiszerelése ép állapotban már nem olyan egyszerű művelet mint amilyennek látszik.

Nem tudom érdemes-e mérni mert csak azt tudod megnézni, ha egyáltalán nem működik az érzékelő ill. szakadás van, de azt meg jelezné a műszerfalon is ha ilyen probléma fennállna. Én inkább fizikai elváltozásokat, sérüléseket keresnék első sorban. Nálam az egyik érzékelő ment tönkre és hibát is jelzett így egyértelmű volt a hiba de nem is működött az ABS. Egy kavics szorult az érzékelő és a tárcsa közé és kinyírta az érzékelőt. Szervízben cseréltettem ki mert én itthon nem tudtam kiszedni. Úgy tudom, hogy kopott kotyogó kerékcsapágy esetleg sérült féltengely is befolyásolhatja az ABS működését. Csak ha minden sérülést ki lehet zárni egyértelműen akkor lehet gyanakodni az ABS egységre vagy valamelyik jeladó hibás jeleire.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Segítségre lenne szükségem!

Pár hónapja találtam egy videót ami az opel astra f fék átalakítását taglalta a hátsó dobféket tárcsára.

Esetleg tudja valaki hogy hol találom?

Emlékeim vannak róla,de volt ott a kézifék bovden tartó átalakítása is meg a fékcső,meg a fékerő szabályzó patron.

A segítségeteket előre is köszönöm. :D

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Kadett E részleg eléggé kihalt, meg lehet F astráé is hasonló, ezért ide írok. Első fékdugattyú porvédő csere lenne a téma. A Kadetten 48as dugattyús fék van és ki akarom cserélni a porvédőt, mert párszor már beállt a cucc a víz-kosz jótékony hatásától, de sehogy sem akar össze jönni. A gumi külső átmérőjén, egy fém karika fut végig, ami kb. 4 mm-el kisebb, mint a ház (perem) ahova fel kellene tolni. A fém karika azonban nem enged semmit. KÉP1 KÉP2 Kérdés, hogy ezt miként tudnám kivitelezni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kadett E részleg eléggé kihalt, meg lehet F astráé is hasonló, ezért ide írok. Első fékdugattyú porvédő csere lenne a téma. A Kadetten 48as dugattyús fék van és ki akarom cserélni a porvédőt, mert párszor már beállt a cucc a víz-kosz jótékony hatásától, de sehogy sem akar össze jönni. A gumi külső átmérőjén, egy fém karika fut végig, ami kb. 4 mm-el kisebb, mint a ház (perem) ahova fel kellene tolni. A fém karika azonban nem enged semmit. KÉP1 KÉP2 Kérdés, hogy ezt miként tudnám kivitelezni?

Akkor valószinűleg nem rávaló, nem emlékszem már pontosan arra hogyan volt amikor én cseréltem, de azt tudom hogy nem volt vele gond simán fel tudtam rakni az új porvédőt.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Lapozgattam itt a fórumot, de van pár száz oldal, szóval remélem nem baj hogy ilyen apró dolgokkal írok. :D

Adott egy 2002-es 1.4-es classic, ha már nem megy akkor legalább megállni tudjak vele alapon szeretném fejleszteni a fékrendszert. A felniket nem szeretném cserélni ( 13-as ATS classicok), plusz a gumikat is nyár elején vettem, így csak a 236-os méretű tárcsa jöhet szóba. Van ugye két vastagsái adat, a 12.7 és a 20mm. Az előbbi kizárólag tömör tárcsánál lehetséges, vagy létezik ilyen vékony hűtöttbe is? Mindenképp hűtöttet szeretnék, ha már csereérett a gyári rendszer, ami ugye sima tömör. Itt jön ugye a másik bibi, a vastagabb tárcsákra más nyereg kell, de mégis mifélét vegyek? Honnan tudom, hogy az jó lesz a vastagabb tárcsára? Bontott nyergekben gondolkodom, de szépen felújítanám őket, plusz új betéteket kapna, csak egy kicsit el vagyok veszve ebben a világban. Azért van pár konkrétum is: Mikoda vagy Zimmermann hűtött, fúrt-mart tárcsák, plusz ferodo betétek.

Ha már a féknyergek cserélődnek érdemes cserélni a fékolajat, esetleg a fékcsövet is. Utóbbiból nem lenne rossz fémszövetes szettet szerválni valahonnan, de nem nagyon találok eddig kifejezetten astrához valót. Ha már az első rendszer új lesz a hátsót se akarom a régiben hagyni,de ott maradna a dob, új betétekkel. Mennyire érdemes cserélni ilyenkor a dobot is? Szabályoztatgatni nem fogom, ha valami gajramegy én nem használok félmegoldásokat. :) Egyelőre nagyjából ennyi lenne, tárcsásítani hátul nem szeretnék a már említett felni dolog miatt. ( elöl-hátul tárcsás rendszernél ugye előre nagyobb tárcsa kell) Köszönöm előre is.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Lapozgattam itt a fórumot, de van pár száz oldal, szóval remélem nem baj hogy ilyen apró dolgokkal írok. :D

Adott egy 2002-es 1.4-es classic, ha már nem megy akkor legalább megállni tudjak vele alapon szeretném fejleszteni a fékrendszert. A felniket nem szeretném cserélni ( 13-as ATS classicok), plusz a gumikat is nyár elején vettem, így csak a 236-os méretű tárcsa jöhet szóba. Van ugye két vastagsái adat, a 12.7 és a 20mm. Az előbbi kizárólag tömör tárcsánál lehetséges, vagy létezik ilyen vékony hűtöttbe is? Mindenképp hűtöttet szeretnék, ha már csereérett a gyári rendszer, ami ugye sima tömör. Itt jön ugye a másik bibi, a vastagabb tárcsákra más nyereg kell, de mégis mifélét vegyek? Honnan tudom, hogy az jó lesz a vastagabb tárcsára? Bontott nyergekben gondolkodom, de szépen felújítanám őket, plusz új betéteket kapna, csak egy kicsit el vagyok veszve ebben a világban. Azért van pár konkrétum is: Mikoda vagy Zimmermann hűtött, fúrt-mart tárcsák, plusz ferodo betétek.

Ha már a féknyergek cserélődnek érdemes cserélni a fékolajat, esetleg a fékcsövet is. Utóbbiból nem lenne rossz fémszövetes szettet szerválni valahonnan, de nem nagyon találok eddig kifejezetten astrához valót. Ha már az első rendszer új lesz a hátsót se akarom a régiben hagyni,de ott maradna a dob, új betétekkel. Mennyire érdemes cserélni ilyenkor a dobot is? Szabályoztatgatni nem fogom, ha valami gajramegy én nem használok félmegoldásokat. :) Egyelőre nagyjából ennyi lenne, tárcsásítani hátul nem szeretnék a már említett felni dolog miatt. ( elöl-hátul tárcsás rendszernél ugye előre nagyobb tárcsa kell) Köszönöm előre is.

236/20as tárcsa a hűtött. Ehhez tartozó nyerget és nyeregtartót kell szerezned és kész is. Inkább rásegítőt cserélj, bár ekkora(kicsi) tárcsát lehet hamar felélné a nagyobb igénybevétel.

256/260 a gyári elölhátul tárcsás, úgyh ez az állítás jelen esetben nem állja meg a helyét

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

236/20as tárcsa a hűtött. Ehhez tartozó nyerget és nyeregtartót kell szerezned és kész is. Inkább rásegítőt cserélj, bár ekkora(kicsi) tárcsát lehet hamar felélné a nagyobb igénybevétel.

256/260 a gyári elölhátul tárcsás, úgyh ez az állítás jelen esetben nem állja meg a helyét

Erre rámegy a 13collos felni? :rolleyes: :icon14:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.