Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

A nagyfék kisfőfék kombó eléggé sz@r, azt kell mondjam. Mondjuk nekem elöl a 280-as fék ment fel, hátul tárcsával a 20-as főfékhez, de az katasztrófa volt. Megállt meg minden, viszont brutálisan nagy lett a pedálút. Lehet, hogy csak elöl 256-ra cserénél ez nem olyan drasztikus. De sokan meg kis fékhez teszik a nagy ffh-t, nem véletlenül.
A kadetten amiből most építettük át az xe-t, azon most a gyári körbetárcsa, elöl 256-os fék, 22-es ffh-val van, és sokkal sokkal jobb érzésre, mint nekem a nagy tárcsával. Mondjuk nekem meg most fog bekerülni a 25-ös b vectra főfék.

A patronról meg annyit, hogy ami nem a főfékhengernél van, hanem a hátsó fékcsöveknél, az ugyanaz volt bátyám x16sz vectráján, hátul nagy dob, elöl hűtőtt 236, 20-as főféknél, mint a c20ne vecin, hátul tárcsa, elöl 256, 22-es főfék kombinációval.

Link to comment
Megosztás:

A nagyfék kisfőfék kombó eléggé sz@r, azt kell mondjam. Mondjuk nekem elöl a 280-as fék ment fel, hátul tárcsával a 20-as főfékhez, de az katasztrófa volt. Megállt meg minden, viszont brutálisan nagy lett a pedálút. Lehet, hogy csak elöl 256-ra cserénél ez nem olyan drasztikus. De sokan meg kis fékhez teszik a nagy ffh-t, nem véletlenül.

A kadetten amiből most építettük át az xe-t, azon most a gyári körbetárcsa, elöl 256-os fék, 22-es ffh-val van, és sokkal sokkal jobb érzésre, mint nekem a nagy tárcsával. Mondjuk nekem meg most fog bekerülni a 25-ös b vectra főfék.

A patronról meg annyit, hogy ami nem a főfékhengernél van, hanem a hátsó fékcsöveknél, az ugyanaz volt bátyám x16sz vectráján, hátul nagy dob, elöl hűtőtt 236, 20-as főféknél, mint a c20ne vecin, hátul tárcsa, elöl 256, 22-es főfék kombinációval.

Köszi a véleményeket!

Azért kérdeztem, mert tudnék jó áron 256-os féknyergeket, csak az a kérdés, hogy beépítsem-e, amíg nincs meg hozzá a nagyobb ffh. Májusban műszaki, addig vagy beépítem csak a nagyobb fékeket előre, vagy szerzek nagyobb ffh-t is addigra.

Konkrétan milyet is kéne szereznem ABS nélküli kocsihoz?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a véleményeket!

Azért kérdeztem, mert tudnék jó áron 256-os féknyergeket, csak az a kérdés, hogy beépítsem-e, amíg nincs meg hozzá a nagyobb ffh. Májusban műszaki, addig vagy beépítem csak a nagyobb fékeket előre, vagy szerzek nagyobb ffh-t is addigra.

Konkrétan milyet is kéne szereznem ABS nélküli kocsihoz?

ATE rásegítő és ffh. Jó az ABS nélküli is, ahol 4 kivezetés van a ffh-en, ekkor plug&play a dolog.

De jó az ABS-es is, ahol két kivezetés van, de akkor be kell építeni egy elosztót (persze gyári GM) :icon1:

Ezen a környéken volt róla szó: ;) (c corsában is van ilyen)

http://www.opelforum.hu/topic/758-fek/?p=977880

Link to comment
Megosztás:

Abs nélküli nagy ffh ritkább mint a fehér holló. (bár a kadettban pont az van, de az meg nem is opel, hanem daewoo-é /talán nagymotoros espero?/)

Szóval a legegyszerűbb megvenni az elsőt ami szembejön,és bontóból meg egy elosztót hozzá. Én eddig kettőből kettőt g astrából bontottam. Érdemes némi csövezést is elhozni vele, hogy legyen miből tenni a ffh meg az elosztó közé.
Tessék figyelni a kis-nagy méretű hollandikra, valamint ha eddig a ffh-nél voltak a patronok, akkor be kell szerezni olyanokat, amik belemenek az elosztóba.

Link to comment
Megosztás:

Abs nélküli nagy ffh ritkább mint a fehér holló. (bár a kadettban pont az van, de az meg nem is opel, hanem daewoo-é /talán nagymotoros espero?/)

Szóval a legegyszerűbb megvenni az elsőt ami szembejön,és bontóból meg egy elosztót hozzá. Én eddig kettőből kettőt g astrából bontottam. Érdemes némi csövezést is elhozni vele, hogy legyen miből tenni a ffh meg az elosztó közé.

Tessék figyelni a kis-nagy méretű hollandikra, valamint ha eddig a ffh-nél voltak a patronok, akkor be kell szerezni olyanokat, amik belemenek az elosztóba.

Ha a hátsó fékerőszabályzó patronokra gondolsz, azok hátul vannak a hátsó híd felett.

Ez az a ffh? Ez egy Espero 2.0/Kadett 2.0-é:

1191828_454_width_thumb.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 94 es 1.6 astram van, es kb ket napja elkezdett gazadaskor neha pislakolni a kezifek visszajelzo. Amugymeg mintha a labfekem se fogna ugy mint eddig. Olvastam, hogy valuszinu, hogy fekfolyadekot kell utanatolteni? Es hol ellenorizhetem a fekfolyadek szintet?

A fékfolyadék tartály a motortérben kábé a vezető előtt van , egy kupak van rajta emibe egy csati megy. Alatta egy fém henger ami egy fekete tárcsára csatlakozik az aljába 2 vagy 4 cső megy. Az oldalán max-min-jelzés a kupakon sárga cimke.

1692553-20141227-O66OaO.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 94 es 1.6 astram van, es kb ket napja elkezdett gazadaskor neha pislakolni a kezifek visszajelzo. Amugymeg mintha a labfekem se fogna ugy mint eddig. Olvastam, hogy valuszinu, hogy fekfolyadekot kell utanatolteni? Es hol ellenorizhetem a fekfolyadek szintet?

ugy magátol azért az nem szokott fogyni, sztem nézz rá e fékekere em enged vhol, hátul gyakoribb
Link to comment
Megosztás:

Udv! Hat minimum jelzesnel volt, ezert villogott a lampa. Most utanatoltottem, a villogas elmult, de a fekek meg most se valami jok :/ kb a haromnegyedeig mintha nem is fogna a pedal. Szerintetek eleg lenne legteleniteni a rendszert?

Ha a hátsó utánállítók nem működnek akkor is hosszabb a pedálút például, ha levegős a rendszer akkor meg rugózik a pedál. Ezt inkább álló autónál lehet kiszúrni ha már elment a vákum a rásegítésből. Leállítod a motort 3-4-szer lenyomod a fékpedált ekkor már fel kell keményedni a féknek. Ha van rá gyanú hogy levegő került a rendszerbe akkor jobb légteleníteni, ha nem volt mosatnában egyben féfolyadékot cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Udv! Hat minimum jelzesnel volt, ezert villogott a lampa. Most utanatoltottem, a villogas elmult, de a fekek meg most se valami jok :/ kb a haromnegyedeig mintha nem is fogna a pedal. Szerintetek eleg lenne legteleniteni a rendszert?

lehet folyadékot is kell cserélned, az sem örök életü fel is vizesedhet, hidegben megváltozhat a hatékonysága

még jo hogy müködött a visszajelződ nwm mindig szokott

Link to comment
Megosztás:

Hat megneztuk a jobb hatso fekdobot es kb masfel mm a fekpofa vastagsaga. Nameg tiszta fekfolyadek volt. Szoval ezt mindenkeppen cserelnem kell. Ez lehet ok a puha fekre?

Lehet persze ahol kiszivárgott a folyadék levegőt is szívhatott amikor visszajött a helyére a dugattyú. Vagy a főfékhengertől pumpáltad bele a lecsökkent szint miatt.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a véleményeket!

Azért kérdeztem, mert tudnék jó áron 256-os féknyergeket, csak az a kérdés, hogy beépítsem-e, amíg nincs meg hozzá a nagyobb ffh. Májusban műszaki, addig vagy beépítem csak a nagyobb fékeket előre, vagy szerzek nagyobb ffh-t is addigra.

Konkrétan milyet is kéne szereznem ABS nélküli kocsihoz?

Abs nélküli nagy ffh ritkább mint a fehér holló. (bár a kadettban pont az van, de az meg nem is opel, hanem daewoo-é /talán nagymotoros espero?/)

Szóval a legegyszerűbb megvenni az elsőt ami szembejön,és bontóból meg egy elosztót hozzá. Én eddig kettőből kettőt g astrából bontottam. Érdemes némi csövezést is elhozni vele, hogy legyen miből tenni a ffh meg az elosztó közé.

Tessék figyelni a kis-nagy méretű hollandikra, valamint ha eddig a ffh-nél voltak a patronok, akkor be kell szerezni olyanokat, amik belemenek az elosztóba.

Én 1.6 16V motoros F Astrában láttam ABS nélküli nagy főfékhengert, 236-os tárcsával. Illetve egy ilyenről vettem meg bontóban az apám kocsijához.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Holnap le szeretnem cserelni a hatso ket dobfeken a fekmunkahengert. Tudnatok adni tanacsokat, hogy hogyan alljak neki, mire figyeljek stb? :)

Vidd szerelőhöz!

Ha nem tudod hogy kell, és egy fórumon kérsz hozzá tanácsot, akkor inkább NE állj neki.

Link to comment
Megosztás:

Ugy nagyjabol tisztaban vagyok vele, csak ilyen specko dolgokra gondolok, hogy nehogy kihagyjak valamit.

Úgy célszerű csinálni hogy egyszerre csak az egyik oldalt szeded szétt és a másik oldalra rá tudsz nézni összerakáskor. Érdemes lenne akkor már rögzítő szettet is cserélni ha le vannak szedve a pofák. Bár az utánállító elméletileg autómata de szerintem jobb kézzel egyformára beállítani a két oldalt bár ebben erősen megsozlanak a vélemények. Ereszt vagy miért cseréled?

Link to comment
Megosztás:

Jobb oldalt ereszt, es inkabb vettem kettot, hogy akkor mar mindket oldalt cserelve legyen :)

Fékcsőkulcs ajánlott a hollandi kitekeréséhez a munkahengerbő,l nélküle esélyes hogy elnyirja a sarkait. Csavarlazító, óvatos kocogatás segíthet. A légtelenítő csavar gumikkupakját rá tudod pattintani a fékcső végére így kevesebb fékfolyadék jön ki, amíg az új munkahengert beszereled. Ha a fékpofák két felső sarka közé be tudsz feszíteni valami úgy hogy már ne támaszkodjanak fel a munkahengeren talán ki tudod cserélni anélkül is hogy az egész féket szétbontanád. Csak nagyon ne húzd szétt a pofákat mert akkor az utánállítót csavarját elkezdi tekergetni.

Link to comment
Megosztás:

Koszonom! Es amugy igazat mondtak azzal, hogy, ha csak az egyik oldalon cserelek akkor eselyes hogy az uj "erosebb" munkahenger kinyirja a regit?

Hát szerintem ennek nincs sok valóságalapja, főleg mert két átlós fékkör van így ez a két munkahenger külön fékkörön van. Elméletileg ha az egyik fékkör enged a másikban akkor is marad folyadék egy-két fékezés erejéig. Annyiban igaza van hogy mindíg a leggyengébb alkatrész adja meg magát a nyomásnak, ha az egyiket kicseréled újra valószinűleg a másik régebbi fog következőnek ereszteni. Fékalkatrésznél meg amúgy is alap hogy a két oldalt párban egyszerre cseréljük.

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem ennek nincs sok valóságalapja, főleg mert két átlós fékkör van így ez a két munkahenger külön fékkörön van. Elméletileg ha az egyik fékkör enged a másikban akkor is marad folyadék egy-két fékezés erejéig. Annyiban igaza van hogy mindíg a leggyengébb alkatrész adja meg magát a nyomásnak, ha az egyiket kicseréled újra valószinűleg a másik régebbi fog következőnek ereszteni. Fékalkatrésznél meg amúgy is alap hogy a két oldalt párban egyszerre cseréljük.

Hat inkabb most nem eroltettem, mert a munkahenger hollander nagyon beragott, probalok holnap venni hozza fekcsokulcsot, vagy megkerdezem ismerost mennyiert vallalna :)

Link to comment
Megosztás:

Hat inkabb most nem eroltettem, mert a munkahenger hollander nagyon beragott, probalok holnap venni hozza fekcsokulcsot, vagy megkerdezem ismerost mennyiert vallalna :)

Én is elnyírtam akkor fékcsőkulcs nélkül, azt hiszem az unixban vettem 1000forint körüli áron 50-60 centis réz szerelt fékcsöveket.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.