Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

A fékbetétek sarkát le szokták "törni" gyárilag hogy ne csikorogjon...a tiéden ez megvan?

Köszönöm a válaszokat!

Megnéztem, a fékbetétek még vannak bő 5mm-esek.

Rájöttem közben a dologra! Poros a féktárcsa, azt vettem észre, egyenlőre most csak letöröltem ronggyal, de jövő héten veszek egy féktisztító spray-t aztán lemosom.

Valóban a por miatt képes nyikorogni?

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Megnéztem, a fékbetétek még vannak bő 5mm-esek.

Rájöttem közben a dologra! Poros a féktárcsa, azt vettem észre, egyenlőre most csak letöröltem ronggyal, de jövő héten veszek egy féktisztító spray-t aztán lemosom.

Valóban a por miatt képes nyikorogni?

Inkább a silány minőség miatt megégett a felülete és ekkor is nyikorog.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem textar betét van és brembo tárcsa 2010 októbere óta. Kussban végzik a dolgukat még mindig.

Kapható a Bárdiban Textar fékbetét is. Akkor az lesz!

A tárcsa szerintem még a gyári, van egy pici válla, lehet meg lesz szabályozva, mennyi az a vastagság ami alatt már nem szabad használni a féktárcsát?

Link to comment
Megosztás:

Kapható a Bárdiban Textar fékbetét is. Akkor az lesz!

A tárcsa szerintem még a gyári, van egy pici válla, lehet meg lesz szabályozva, mennyi az a vastagság ami alatt már nem szabad használni a féktárcsát?

Hűtöttnél 17mm alatt már nem. 3mm-t kophat. Szerintem jobb ha cserélsz tárcsát is, aztán le van róla a gond.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Olyannal találkoztatok már, hogy augusztusi felszabályozás után már februárban elkezd ütni a tárcsa?

Mert én így jártam.

Ráadásul még valami furcsa rágás hangja is van a futóműnek.

Hétvégén megnéztem és semmi sem ér bele semmibe, nem csapágyas, nem lóg semmi.

Lehet, hogy a féknyereg csapjai kopottak és néha "libeg" az ütő tárcsától a nyereg?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyannal találkoztatok már, hogy augusztusi felszabályozás után már februárban elkezd ütni a tárcsa?

Mert én így jártam.

Ráadásul még valami furcsa rágás hangja is van a futóműnek.

Hétvégén megnéztem és semmi sem ér bele semmibe, nem csapágyas, nem lóg semmi.

Lehet, hogy a féknyereg csapjai kopottak és néha "libeg" az ütő tárcsától a nyereg?

Rendesen tud csúszkálni a nyereg nincs berohadva?

Link to comment
Megosztás:

Rendesen tud csúszkálni a nyereg nincs berohadva?

Én úgy vettem észre, rendesen tud csúszkálni.

Augusztusban volt szétszedve és akkor jó volt.

Szerintem most veszek hozzá 2 garnitúra gumiperselyt és meglátjuk. Majdnem 3000 forint a kettő. Ha nem használ, nem is árt... :D

Link to comment
Megosztás:

Én úgy vettem észre, rendesen tud csúszkálni.

Augusztusban volt szétszedve és akkor jó volt.

Szerintem most veszek hozzá 2 garnitúra gumiperselyt és meglátjuk. Majdnem 3000 forint a kettő. Ha nem használ, nem is árt... :D

Az enyém is kotyog, kézzel el tudom húzni oldalra, de a munkahenger ugye középen nyom a kettő között. Ha nagyon kottyan az úgyis látszik a betéten mert ferdén kopik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nem tudom volt e már hasonló probléma itt, de én nem nagyon találtam neten.

Szóval vettem egy asztrát, 97-es szedán, 16 v16 és pár kilométer után közepes tempónál nyikorgott a fék, de nagyon, hangos magas fémes nyikorgás volt ez, és az idő múlásával egyre erősödött.

Arra gondoltam hogy elkopott a fékbetét, és új fog kelleni, de azért lekaptuk a kereket hogy megnézzük.

100%osak a fékbetétek, nem kell új, de kiderült, miután elnyomtuk a fékmunkahengert, hogy a betétek szorulnak a helyükön, ezért miután felengedem a fékpedált, nem engedik el a betétek a tárcsát.

Szét is kaptam egy szabad délelőttöm folyamán a féknyerget (7es imbuszkulcs kell hozzá!) és először arra gondoltam, hogy a csavaron lévő megvezető felület koszosodott el, és ott szorul, de annak nem volt semmi baja, megtisztogattam, viszont a fékbetétet alig bírtam kifeszíteni a helyéről. Nem is értem hogy tették bele amikor cserélték.

Meg kellett reszelnem kicsit a fékbetétet miután kivettem, így már szabadon mozog, és elenged a fék, ha felengedem a pedált :) A fogyasztásom is javult egy 0.5-1 liter körül. :)

Remélem segítek valakinek ezzel a kis leírással.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Én még mindig a fékkel bajlódom.

A következő jelenség miért lehet?

Reggeli elinduláskor nincs gond. Szépen, egyenletesen fékez. Majd néhány fékezés után(ugye városi használat) elkezdi a pumpálást. Érzem a fékpedálon, hogy üt a tárcsa. Másnap megint kezdődik elölről.

Melegedésre vetemedne már a tárcsa? Vagy a féknyergekkel van gond?

Link to comment
Megosztás:

Én még mindig a fékkel bajlódom.

A következő jelenség miért lehet?

Reggeli elinduláskor nincs gond. Szépen, egyenletesen fékez. Majd néhány fékezés után(ugye városi használat) elkezdi a pumpálást. Érzem a fékpedálon, hogy üt a tárcsa. Másnap megint kezdődik elölről.

Melegedésre vetemedne már a tárcsa? Vagy a féknyergekkel van gond?

Szerintem városi fékezéskor még nem szabadna akkora hőt kapnia hogy vetemedjen. Autópáylán 130-ról 0-ra vészfékezés akkor talán igen, de városban nem. Nem szorul a nyereg vagy a külső betét?

Link to comment
Megosztás:

Én még mindig a fékkel bajlódom.

A következő jelenség miért lehet?

Reggeli elinduláskor nincs gond. Szépen, egyenletesen fékez. Majd néhány fékezés után(ugye városi használat) elkezdi a pumpálást. Érzem a fékpedálon, hogy üt a tárcsa. Másnap megint kezdődik elölről.

Melegedésre vetemedne már a tárcsa? Vagy a féknyergekkel van gond?

féklötty nem régi/vizes?
Link to comment
Megosztás:

Üdv minap városban hirtelen fékezésnél egyenesen haladva elkezdett csúszni a bal első kerekem a többi még forgott féknyom is csak azon az oldalon volt. Azóta próbálgattam de mindig a bal elejét fékezi állóra. Mitöl lehet? Mit kellene átnézni?
Féktárcsák alig vannak megkopva betétek is vannak bőven fékfolyadék 2 éve volt cserélve.

Link to comment
Megosztás:

Üdv minap városban hirtelen fékezésnél egyenesen haladva elkezdett csúszni a bal első kerekem a többi még forgott féknyom is csak azon az oldalon volt. Azóta próbálgattam de mindig a bal elejét fékezi állóra. Mitöl lehet? Mit kellene átnézni?

Féktárcsák alig vannak megkopva betétek is vannak bőven fékfolyadék 2 éve volt cserélve.

Ha nincs ABS akkor mindíg az első kerekeket blokkolja először. A másik oldalt meg lehet nézni, könnyen mozog-e a féknyereg például.

Link to comment
Megosztás:

Ha nincs ABS akkor mindíg az első kerekeket blokkolja először. A másik oldalt meg lehet nézni, könnyen mozog-e a féknyereg például.

Nincs ABS bár nem lenne rossz. Azt tudom hogy az elsőt blokkolja ezzel még nincsen baj csak meglepett hogy mindig a baloldalt majd megnézem a túloldalt hogy mozog.

Még egy gondolatom lenne, de szóljatok ha téves a gondolatmenetem. Amikor hátul cserélték a pofákat meg a dobot volt valami probléma az utánállítóval nem passzolt tökéletesen, szóval ha a bal hátsó utánállító nem működik akkor lehet hogy a jobb első fék sem fog rendesen?

Link to comment
Megosztás:

Nincs ABS bár nem lenne rossz. Azt tudom hogy az elsőt blokkolja ezzel még nincsen baj csak meglepett hogy mindig a baloldalt majd megnézem a túloldalt hogy mozog.

Még egy gondolatom lenne, de szóljatok ha téves a gondolatmenetem. Amikor hátul cserélték a pofákat meg a dobot volt valami probléma az utánállítóval nem passzolt tökéletesen, szóval ha a bal hátsó utánállító nem működik akkor lehet hogy a jobb első fék sem fog rendesen?

Valamilyen szinten beleszól, mert ugye egy fékörön van egy első meg egy hátsó fék, de ennyire nem szabadna szerintem. Fékhatás mérés mondaná meg hogy most melyik gyenge, mert lehet hogy nem is azzal van baj amelyik blokkol hanem például a másik oldallal amelyik nem.

Link to comment
Megosztás:

Valamilyen szinten beleszól, mert ugye egy fékörön van egy első meg egy hátsó fék, de ennyire nem szabadna szerintem. Fékhatás mérés mondaná meg hogy most melyik gyenge, mert lehet hogy nem is azzal van baj amelyik blokkol hanem például a másik oldallal amelyik nem.

Köszönöm a segítséget ismét :) Jövőhéten mérik meg átnézik hol lehet a baj.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem városi fékezéskor még nem szabadna akkora hőt kapnia hogy vetemedjen. Autópáylán 130-ról 0-ra vészfékezés akkor talán igen, de városban nem. Nem szorul a nyereg vagy a külső betét?

A hétvégén kicseréltem a féktuskókban a csúszkák gumiperselyét. Elmúlt a pulzálás a fékpedálból... :O

Az baloldali nagyon szorulhatott, mert a fékbetétek kb fele olyan vastagok mint a jobb oldalon. Ergo betéteket is cserélnem kell...

Link to comment
Megosztás:

A hétvégén kicseréltem a féktuskókban a csúszkák gumiperselyét. Elmúlt a pulzálás a fékpedálból... :o

Az baloldali nagyon szorulhatott, mert a fékbetétek kb fele olyan vastagok mint a jobb oldalon. Ergo betéteket is cserélnem kell...

Hm...nekem is a bal külső betét kopik el mindíg hamarabb, lehet hogy perselyt kéne cserélnem?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.