Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Márpedig ugrik szét minden, az összes olaj elfolyik. Eddig is raktuk össze a dobfeket, csak akkor régi használt alkatreszekkel.

Vmelyik oldali dugattyu totál kiesik, a rugojaval együtt.

Igen látszólag nincs benne levegő, de érzem , hogy marad benne egy kicsi. Az utanallito is megfelelően van beállítva.

Igazából nem tudom elképzelni, hogyan van hely az összerakott fékdobban ahhoz hogy kiugorjon a dugattyú rugóval együtt...ehhez kábé másfél-két centit kell kifele tolódnia, ehhez ott fizikailag nincs hely normáls esetben.

1880189-20150617-yWJEc7.jpg

1880188-20150617-FE9Gx5.jpg

Ezen a képen még nem lett légtelenítve ezért nem tolódik ki a dugattyú és nem ér hozzá a fékpofához.

Nem tudnál képet csinálni arról az állapotról amikor leveszed a fékdobott és szétt van esve a munkahenger?

Persze, hogy be van. Fofeket nem legtelenitettunk le, azt meg kipróbáljuk.

A főféket nem kell légteleníteni, amikor felrakod üresen és reöntöd a fékfolyadékot elkezdi kipumpálni magából a levegőt a kerékfékhengerek felé .(ugye amikor légtelenítesz) Csak akkor tud bele ismét levegő kerülni ha légtelenítés közben elfogy a folyadék, vagy talán ha az utolsó karmantyú sérült a szervódobnál és levegőt szív be.

Link to comment
Megosztás:

Valszeg az a baj (szerelő látta) hogy a másik henger nem lett még kicserelve! Az mas méretű, csak ra van rohadva a hollander, azt meg utánpótlás nélkül nem akartuk kinyirni.

Hát én itt elvesztettem a fonalat....tudomásom szerint egy adott fékdobba egyfajta fékmunkahenger, fékpofa..stb..passzol. Van keskeny és széles fékdob, a c16nz caravanba széles van. Annyit tudok elképzelni ha széles dobba keskeny pofa kerül akkor esetleg kitolódik a dugyattyú a pofa mellé, de hogy a másik oldal mennyire szól bele ( szerintem semennyire) ha a szerelő azt mondja, akkor lehet. Ahhoz hogy fejben szereljünk kéne némi info, de eddíg nem sok kérdésre válaszoltál, ha a többieknek van még türelmük hát jó szórakozást. :rolleyes: Amúgy csodálkozom hogy még senki nem dobta be a "inkább ne szerelj féket" beszólást. :D

Link to comment
Megosztás:

Hát én itt elvesztettem a fonalat....tudomásom szerint egy adott fékdobba egyfajta fékmunkahenger, fékpofa..stb..passzol. Van keskeny és széles fékdob, a c16nz caravanba széles van. Annyit tudok elképzelni ha széles dobba keskeny pofa kerül akkor esetleg kitolódik a dugyattyú a pofa mellé, de hogy a másik oldal mennyire szól bele ( szerintem semennyire) ha a szerelő azt mondja, akkor lehet. Ahhoz hogy fejben szereljünk kéne némi info, de eddíg nem sok kérdésre válaszoltál, ha a többieknek van még türelmük hát jó szórakozást. :rolleyes: Amúgy csodálkozom hogy még senki nem dobta be a "inkább ne szerelj féket" beszólást. :D

főleg hogy ABS nélkül kereszbe a fékkör

Link to comment
Megosztás:

Hát én itt elvesztettem a fonalat....tudomásom szerint egy adott fékdobba egyfajta fékmunkahenger, fékpofa..stb..passzol. Van keskeny és széles fékdob, a c16nz caravanba széles van. Annyit tudok elképzelni ha széles dobba keskeny pofa kerül akkor esetleg kitolódik a dugyattyú a pofa mellé, de hogy a másik oldal mennyire szól bele ( szerintem semennyire) ha a szerelő azt mondja, akkor lehet. Ahhoz hogy fejben szereljünk kéne némi info, de eddíg nem sok kérdésre válaszoltál, ha a többieknek van még türelmük hát jó szórakozást. :rolleyes: Amúgy csodálkozom hogy még senki nem dobta be a "inkább ne szerelj féket" beszólást. :D

Van 17-es és 19-es munkahenger, de a kérdés megválaszolásához tényleg jó lenne egy kép.

Link to comment
Megosztás:

19-est vettem. De a másik oldalt jelenleg a 17-es maradt, mert a hollander belerohadt. Elvittem egy lehuzos szervizbe, mert azok tudtak fogadni egyedul a környéken, szerintük minden szar, még az uj rugók is. 40.000-et mondtak! Másik, ott ebben a szervizben azt mondtak, hogy az uj pofak is halottak, ugyanis rafolyt az olaj, es azt a ferodo beitta, igy vége a dalnak. Ez létezik? A múltkor is rafolyt az olaj, mégsem lett rosszabb es hasznaltam ugy 2 hétig! A bejáratott szerelom, aki odébb van, 12.000-ért megcsinálja asszem.

Link to comment
Megosztás:

19-est vettem. De a másik oldalt jelenleg a 17-es maradt, mert a hollander belerohadt. Elvittem egy lehuzos szervizbe, mert azok tudtak fogadni egyedul a környéken, szerintük minden szar, még az uj rugók is. 40.000-et mondtak! Másik, ott ebben a szervizben azt mondtak, hogy az uj pofak is halottak, ugyanis rafolyt az olaj, es azt a ferodo beitta, igy vége a dalnak. Ez létezik? A múltkor is rafolyt az olaj, mégsem lett rosszabb es hasznaltam ugy 2 hétig! A bejáratott szerelom, aki odébb van, 12.000-ért megcsinálja asszem.

Van egy módszer, amivel az olajos betéteket kicsit helyre lehet pofozni.

Be kell áztatni forró vízbe. Ugyanis a fékolaj vízoldható és elég szépen kijön belőle.

Sosem lesz olyan, mint új korában, de egy jó darabig elmegy. ;)

Link to comment
Megosztás:

ezt jó tudni

Az szokott a baj lenni, hogy az olajos fékbetét/pofa megég. Onnantól kezdve hiába oldjuk ki az olajat belőle sokkal jobban fog kopni(olyan mintha morzsálódna) mint a másik és mindig más lesz a hatásossága... :(

Ez tapasztalat, mert én is így jártam. Bár már több mint két éve az olajos pofák vannak hátul az egyik oldalt, csak vizsgára kellett csinálnom mert ott jött ki az eltérés.

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!
Féket kellett elől cserélnem, előre Brembo Max Tárcsákat tettem, Textar betétek, első elindulásnál a fék ugye csikorgott, ill a sugárirányú hántolás miatt darálós volt, ez kb 1-2 km után mérséklődött, de még azért súrolt picit, mentem vele összesen kb 20Km-t. Többször megálltam megnézni hogy mennyire meleg a fék, kb 10km után elég meleg, 100C fok fölött volt, majd szépen lehűlt, mire hazaértem már éppen megfogható volt a tárcsa, szépen összekopik és jó lesz nem?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Tanácsot szeretnék kérni :ma megigazítottam a pedálok felett-alatt lévő paplanszerűséget és azt tapasztalatam hogy tiszta olaj . Valakinek lenne ötlete hogy honnan kerülhet oda olaj?Én a főfekhengerre tipelnék.

Köszi a válaszokat

Laci

A főfékhengertől nem tud bejutni a folyadék az utastérben, ha az szivárog akkor a szervodob motor felőli oldalán csorog le a folyadék. Gyakorlatilag sehol nincs olaj az utastérben, lehet hogy az előző gazdi tartott olajos flakont a lábtérben ( céges autóknál láttam ilyet elég gyakori, hogy utántöltés után lusta hátrasétálni a csomagtartóhoz és bebacca a flakont a lábtérbe).

Sziasztok!

Féket kellett elől cserélnem, előre Brembo Max Tárcsákat tettem, Textar betétek, első elindulásnál a fék ugye csikorgott, ill a sugárirányú hántolás miatt darálós volt, ez kb 1-2 km után mérséklődött, de még azért súrolt picit, mentem vele összesen kb 20Km-t. Többször megálltam megnézni hogy mennyire meleg a fék, kb 10km után elég meleg, 100C fok fölött volt, majd szépen lehűlt, mire hazaértem már éppen megfogható volt a tárcsa, szépen összekopik és jó lesz nem?

Pár 100kilóméter kell a normális összekopáshoz, ez alatt ha lehetséges kerülni kell a satuféket. Mikor beraktad a betéteket gondolom visszanyomtad a dugattyút, nincs tele a kiegyenlítő tartály?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A főfékhengertől nem tud bejutni a folyadék az utastérben, ha az szivárog akkor a szervodob motor felőli oldalán csorog le a folyadék. Gyakorlatilag sehol nincs olaj az utastérben, lehet hogy az előző gazdi tartott olajos flakont a lábtérben ( céges autóknál láttam ilyet elég gyakori, hogy utántöltés után lusta hátrasétálni a csomagtartóhoz és bebacca a flakont a lábtérbe).

Pár 100kilóméter kell a normális összekopáshoz, ez alatt ha lehetséges kerülni kell a satuféket. Mikor beraktad a betéteket gondolom visszanyomtad a dugattyút, nincs tele a kiegyenlítő tartály?

Igen, tudom hogy pár száz km a teljes összekopás, de az ilyen kis hangok még elfogadottak ilyenkor?

Igen a dugattyúkat alaphelyzetbe nyomtam vissza. A tartály pont max jelölésig van fékolajjal.

Link to comment
Megosztás:

A főfékhengertől nem tud bejutni a folyadék az utastérben, ha az szivárog akkor a szervodob motor felőli oldalán csorog le a folyadék. Gyakorlatilag sehol nincs olaj az utastérben, lehet hogy az előző gazdi tartott olajos flakont a lábtérben ( céges autóknál láttam ilyet elég gyakori, hogy utántöltés után lusta hátrasétálni a csomagtartóhoz és bebacca a flakont a lábtérbe).

Pár 100kilóméter kell a normális összekopáshoz, ez alatt ha lehetséges kerülni kell a satuféket. Mikor beraktad a betéteket gondolom visszanyomtad a dugattyút, nincs tele a kiegyenlítő tartály?

Pedig az enyém is olajos! :D

Műszaki vizsga előzetes átvizsgálásán felírták hogy a pedálok feletti műanyag laza!

Megnéztem,leszedtem és felnyúlva nálam is olajos a "takaró"!

Nekem azt mondták hogy a szervós kormányműnek van ott felül egy szimeringje és ott ereszthet!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Tanácsot szeretnék kérni :ma megigazítottam a pedálok felett-alatt lévő paplanszerűséget és azt tapasztalatam hogy tiszta olaj . Valakinek lenne ötlete hogy honnan kerülhet oda olaj?Én a főfekhengerre tipelnék.

Köszi a válaszokat

Laci

Szerintem inkább a kormány szervó ,ha van, nekem is a szimering már átereszt a kormányoszlopnál, így a belső gumi is el van lágyulva az olajtól, feltételezem ott jöhet be neked is.

Link to comment
Megosztás:

Pedig az enyém is olajos! :D

Műszaki vizsga előzetes átvizsgálásán felírták hogy a pedálok feletti műanyag laza!

Megnéztem,leszedtem és felnyúlva nálam is olajos a "takaró"!

Nekem azt mondták hogy a szervós kormányműnek van ott felül egy szimeringje és ott ereszthet!

Szerintem inkább a kormány szervó ,ha van, nekem is a szimering már átereszt a kormányoszlopnál, így a belső gumi is el van lágyulva az olajtól, feltételezem ott jöhet be neked is.

Hát ezt passzolom, sosem láttam még szervós kormányművet közelről...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Tanácsot szeretnék kérni :ma megigazítottam a pedálok felett-alatt lévő paplanszerűséget és azt tapasztalatam hogy tiszta olaj . Valakinek lenne ötlete hogy honnan kerülhet oda olaj?Én a főfekhengerre tipelnék.

Köszi a válaszokat

Laci

Ha szervokormányos akkor az szervóolaj. Majd egy idő után észre fogod venni hogy nagyon lassan csökken a szint a tartályban. Az enyém is ilyen, meg ahogy olvasom másnál is. Ez úgy látszik egy típushiba a szervokormánynál. Nálam már a szőnyeg is olajos a pedáloknál, de egyelőre nem tudom kivel és hol csináltassam meg, na meg van most fontosabb javítani való így egyelőre ezt hanyagolom.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.