Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Mosmé'? :D FÉket meg teljesítményt is lehet otthon mérni, ha van hozzá padod. :D Minden csak felszerlés kérdése.

Ammeg, két nyomásmérő óra, illetve levegő ellátás. Az már valamit mutat. A kérdés csak az, hogy mik a gyári értékek amiket tudnia kéne.

Link to comment
Megosztás:

Igen, mert ezek még nem sebességfüggőek. ALapból ha gyorsabban mész, könnyebb lesz a kormány, ennél a szervónál meg a sebességgel(fordulattal) arányosan nő a mrásegítés mértéke is. Sajnos a kettő együtt már túl könnyűvé teszi a kormányt. Anno majdnem le is estem a pályáról emiatt az astrámmal. A vectrában ezért (se) nincs szervó azóta se, meg havernak is visszabutítottuk a kadettet.

Hát, nem is tudom, nem is értem, én a sajátomnál abszolút nem ezt tapasztalom. Igazából menet közben észre sem veszem, hogy van szervó, mintha nem is lenne, de parkoláskor jó mert álló helyzetben is ugyanolyan erővel tekerem a kormányt mint menet közben, míg szervótlannál (ilyen is van a családban) izomból kell tépni ilyenkor. Én nem tapasztaltam túl könnyű kormányzást, de vezetek újabb autót is (nem Opel) és az újabb autóknál viszont már sokkal könnyebb a kormányzás menet közben is szervóval mint ennél a régi Astránál. Gondolom az újabb szervók hatásosabbak mint régen.

Link to comment
Megosztás:

Mosmé'? :D FÉket meg teljesítményt is lehet otthon mérni, ha van hozzá padod. :D Minden csak felszerlés kérdése.

Ammeg, két nyomásmérő óra, illetve levegő ellátás. Az már valamit mutat. A kérdés csak az, hogy mik a gyári értékek amiket tudnia kéne.

Na jó, de ezek a feltételek nem sok helyen adottak. :icon1: Én próbálgatással lőttem be a fékerőszabályzót, addíg tologattam a hídon a kart, amig meg nem szűnt a hátsó kerék blokkolása. Mivel elméletilg fékhatásméréskor tesznek nyomásmérőt a pedálra, ott kiszűrnék ha nagyon más fékerő van a két tengelyen.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Még mindig fennáll a fékpedál rázásom,és most már nagyon kezd idegesítő lenni.

Ami biztos: az előző és ezzel a fékdob/betét szettel is csinálja (most Bosch fék van rajta). Első tárcsák és betétek szintén cserélve, előtte is rázott, most is ráz, de a kormányt nem rázza, kézifék húzásra is érezni. Hátsó rugók, lengéscsillapítók szintén cserélve.

További ötletek mitől lehet? Plusz az mitől van, hogy melegen iszonyat sikít a fék, és szerintem inkább a hátsó.

Köszönöm mindenkinek...

Én hasonló probléma miatt elvittem fékhatásvizsgálatra (ahol a teljes futóműtesztet megcsinálták 2000ft-ért) és ott egyértelműsödött a probléma, hogy bal hátsó. Felszabályoztattam a dobot és azóta jó. Az érdekesség az, hogy új volt a dob és a fékpofák is. kb. 3 hónap mulva kezdte el rázni a kormányt. Garanciába kellett volna visszevinnem, de felszabályztattam azóta jó, már két éve.

2000ft-os fékhatásvizsgálat nem drága (megnéztek a lengéscsillapítókat is mert azt mondta, hogy a programot végig kell futtatnia) érdemes megcsináltatni és azzal elég jól lokalizálható a probléma.

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Astra f caravan c14se hátsó hidat

szeretnék tárcsafékesre átatalakitani.

milyen hid passzol 1:1-ben?

Üdv Szabolcs

Nem kell cserélni hidat. Csak a fék cuccot. A kerékagy is maradhat. Ám ha hátra tárcsát raksz, akkor előre kell a nagyfék (256).

Néhány kép. Ne zavarjon, hogy ezeken a képeken A Vectra van, a lényeg uaz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.