Ugrás a tartalomhoz


  • Loading Countdowns
Fotó

Fék

astra astra-f fék

  • Please log in to reply
6790 válasz erre a témára

#2321 Novy

Novy

    www.novy.5mp.eu

  • Fórumlakó
  • 14.401 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 22 - 21:48

Szia!

Igen, a legnagyobb kerdes az hogy vajon okozhatja-e a tarcsaknal eszlelt szorulast gorbulest. 0.5 millimeter kulonbseg a tarcsa ket szemkoztes oldala kozott. neha beszorul picit, neha 0.5 mili a tavolsag a pofatol...

A kormany rezeg rendesen 100km/h korul fekezve, de lasabban is erzodik hogy nem egyenletes a fekezes... <_<

Motorbak ilyet nem csinal igaz?

De mi van a belso csuklokkal ha valtonal van baj, az okozhazja hogy a fektarcsak romlanak gyorsan?

2x , ilyen osszegert mint amit koltottem szerintem nem lehet gagyit venni...

Koszi!

Udv.

hát ha olyan hiba lenne a csuklóknál, ami ilyet okoz, akkor az előjönne mshol is
ropogna kopogna stb...
motorbak szerintem ilyet nem okoz...



#2322 biviel

biviel

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 112 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 22 - 21:53

hát ha olyan hiba lenne a csuklóknál, ami ilyet okoz, akkor az előjönne mshol is
ropogna kopogna stb...
motorbak szerintem ilyet nem okoz...


szia!

De menetkozben is van kis remeges, nem tudom osszefugghet e...a fekezes gonddal. <_<

Ha forgatom akormanyt neha hallok valami koppanast egyik oldalrol, plane nagyobb sebessegnel ha jobban meghuom balra pl. kis koppanasszeru.
Szilent miatt lehet ez? De feket is az ronthatja el...?

koszi!

#2323 Novy

Novy

    www.novy.5mp.eu

  • Fórumlakó
  • 14.401 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 22 - 22:07

szia!

De menetkozben is van kis remeges, nem tudom osszefugghet e...a fekezes gonddal. <_<

Ha forgatom akormanyt neha hallok valami koppanast egyik oldalrol, plane nagyobb sebessegnel ha jobban meghuom balra pl. kis koppanasszeru.
Szilent miatt lehet ez? De feket is az ronthatja el...?

koszi!

menet közben most 80 nál, vagy 50nél is?
am remegés lehet sokmindnetől
gumi szálszakadásos akár
nem tuti, de elképzelhető, hogy a szilent szétcseszi a féket is...
de azta szilentet ki kell cserélni így is úgy is, és mind a kétoldalit egyszerre.

#2324 daykiller

daykiller

    Metal \m/

  • MOTE klubtag
  • 11.624 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 22 - 22:30

Szia!

Erre en is gondoltam, de a tarcsat megnezve a fekpofa es a tarcsa kozott 0.5 millimeter van neha, amikor forgatok rajta egyet akkor pedig beszorul a tarcsa...

Menet kozben fekezes nelkul is reszketett neha az autod? Vagy csak fekezeskor, milyen sebessegnel kb.? Koramanyom raz rendesen...

De nalam menet kozben fekezes nelkul is van kis razas 70-80km/h kozott.

Koszi!

Udv

Menet közben nem, csak fékezéskor. Leginkább akkor volt nagyon durva, mikor gyorsan mentem (khm... 140-150) és erőset fékeztem.
Nekem is van rázás most 60-70 környékén, valszeg a várgesztesi talinál valamelyik kátyú odatett az egyik felninek. <_<
.:: Astra :: F :: Caravan :: '96/11 :: X16SZR :: Gyöngyház kék, Z286 :: 295000km (óracsere volt) amúgy valójában már félmillió km :: Bulbs by Tungsram ::.
Átlagfogyasztás: 2009: 7,1 l/100km :: 2010: 7,05l/100km :: 2011: 6,8l/100km (felújított motorral már) :: 2012: 6,75l/100km :: 2013: 6,69l/100km ::.

Coldline ingyenes képfeltöltés.

#2325 brezsó

brezsó

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 2.374 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 22 - 22:48

Szia!

Erre en is gondoltam, de a tarcsat megnezve a fekpofa es a tarcsa kozott 0.5 millimeter van neha, amikor forgatok rajta egyet akkor pedig beszorul a tarcsa...

Menet kozben fekezes nelkul is reszketett neha az autod? Vagy csak fekezeskor, milyen sebessegnel kb.? Koramanyom raz rendesen...

De nalam menet kozben fekezes nelkul is van kis razas 70-80km/h kozott.

Koszi!

Udv

Nos, a menet közbeni rázás valószinűleg a rosszul/egyenetlenül kopott fékárcsától(is) van - épp úgy fékezésnél is.. Azért az is, mert lehetnek ezen kivül még további okai is a menet közbeni rázásnak. Nekem egyszerűen a gumi volt rossz - szemmel nem is észrevehető, mai napig nem tudom mi volt a baja, de a gumi csere után nem rázott ugyanaz a felni! Ugyanakkor lehet a felniben is valami hiba vagy a lengéscsillapitóban. De neked, szerintem, elsődlegesen a fékkel van baj. Azt kéne kideriteni, hogy miért kopik úgy. Nem lehetséges, hogy nem működik megfelelően a fékhenger? Szorul vagy bármi más okból - akár mert nincs rendesen kilégtelenitve, vagy valahol belevegősödik - nem mindig és nem egyenletes erővel nyomja oda a pofákat a tárcsához. Egyébként, tudtommal, a pofa és a tárcsa között nem is szabadna hézagnak lennie. Meg kéne mérni a tárcsát körben több ponton is, hogy milyen a vastagsága, hogy egyenetlenül kopott-e vagy pedig hullámosodik-e és azért van az a 0,5mm-es eltérés... A kormány tekergetésénél jelentkező koppanás miatt meg át kéne nézetni a kormányösszekötőt és a többi futómű tartozékot..pl toronycsapágy-főleg ha ropog is kanyarodáskor. Azt javaslom, hogy mindeképpen keress fel egy hozzáértő embert, egy megbizható futóművest! <_< Majd a fiúk ajánlanak valakit, ha te nem ismersz olyant! ..csak ird meg, hogy merre laksz...pl.az adatlapodon töltsd ki azt a részt és látni fogjuk! :)

#2326 Morfin

Morfin

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 135 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 23 - 07:23

Üdv! Érdeklődnék hogy kb mennyibe kerül egy teljes fékfelújítás ha nem a legócskább cuccokat veszem. Kellenének betétek meg tárcsák is mert nem lehet már szabályozni. Ja meg valami van a vákuummal is a rásegítőnél mert opelos haverok szerint gyengécske.
c14se caravan

#2327 biviel

biviel

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 112 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 23 - 07:25

menet közben most 80 nál, vagy 50nél is?
am remegés lehet sokmindnetől
gumi szálszakadásos akár
nem tuti, de elképzelhető, hogy a szilent szétcseszi a féket is...
de azta szilentet ki kell cserélni így is úgy is, és mind a kétoldalit egyszerre.


70-80nál érződik a legjobban a remegés fékezés nélkül... LEhet 50-nél is érzek, de az nagyon gyenge.

Gumik lettek vizsgálva, cserélve többször is és nem változott a dolog. De lecserélem most a hátsókra én is egy próbáútra h. változik-e valami?

Jó lenne, ha lehetne tudni, hogy a szilentek okozzák...csak félek hogy szilentek is azért mentek tönkre mert valami más hiba is van ami elrontja a kicserélt, új alkatreészeket. <_<

Üdv.

#2328 biviel

biviel

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 112 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 23 - 07:39

Nos, a menet közbeni rázás valószinűleg a rosszul/egyenetlenül kopott fékárcsától(is) van - épp úgy fékezésnél is.. Azért az is, mert lehetnek ezen kivül még további okai is a menet közbeni rázásnak. Nekem egyszerűen a gumi volt rossz - szemmel nem is észrevehető, mai napig nem tudom mi volt a baja, de a gumi csere után nem rázott ugyanaz a felni! Ugyanakkor lehet a felniben is valami hiba vagy a lengéscsillapitóban. De neked, szerintem, elsődlegesen a fékkel van baj. Azt kéne kideriteni, hogy miért kopik úgy. Nem lehetséges, hogy nem működik megfelelően a fékhenger? Szorul vagy bármi más okból - akár mert nincs rendesen kilégtelenitve, vagy valahol belevegősödik - nem mindig és nem egyenletes erővel nyomja oda a pofákat a tárcsához. Egyébként, tudtommal, a pofa és a tárcsa között nem is szabadna hézagnak lennie. Meg kéne mérni a tárcsát körben több ponton is, hogy milyen a vastagsága, hogy egyenetlenül kopott-e vagy pedig hullámosodik-e és azért van az a 0,5mm-es eltérés... A kormány tekergetésénél jelentkező koppanás miatt meg át kéne nézetni a kormányösszekötőt és a többi futómű tartozékot..pl toronycsapágy-főleg ha ropog is kanyarodáskor. Azt javaslom, hogy mindeképpen keress fel egy hozzáértő embert, egy megbizható futóművest! <_< Majd a fiúk ajánlanak valakit, ha te nem ismersz olyant! ..csak ird meg, hogy merre laksz...pl.az adatlapodon töltsd ki azt a részt és látni fogjuk! :)


Szia!

Érdekes, pedig a cimemet megadtam, de nem talalom hol kell "bekapcsolni" hogy masok is lathassak?

A gumit nekem kizartak tobbszor is, de csinalok majd meg probat veluk, egy cseret a napokban...felnivel persze.

A fekhenger okozhat olyat? Es a feknyereggel mi a helyzet, az nem lehet, hogy rosszul szorul ra valamiert? Az a baj, hogy eddig csak "hozzaerto" emberekhez vittem, vagyis azt hittem. Most segit egy ember kideriteni aproblemat, de o sem teljesen biztos...

Nem is lehet, csak ha a "szerviz" ahova eddig vittem ne allitotta volna olyan biztosan hogy mi a gond akkor nem is haragudnek, de igy meglehetosen merges vagyok rajuk.

Tudnal vagy mas javasolni valakit aki tenyleg meg is nezi a feket? 3. kerületben (óbudán) lakok a Flórián tér környékén. Fékes kellene inkább mint futóműves, igaz? Padon volt, ott "csak" 1 sziletnhibát állapítottak meg...

Köszi!

Üdv-

#2329 biviel

biviel

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 112 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 23 - 07:43

Nos, a menet közbeni rázás valószinűleg a rosszul/egyenetlenül kopott fékárcsától(is) van - épp úgy fékezésnél is.. Azért az is, mert lehetnek ezen kivül még további okai is a menet közbeni rázásnak. Nekem egyszerűen a gumi volt rossz - szemmel nem is észrevehető, mai napig nem tudom mi volt a baja, de a gumi csere után nem rázott ugyanaz a felni! Ugyanakkor lehet a felniben is valami hiba vagy a lengéscsillapitóban. De neked, szerintem, elsődlegesen a fékkel van baj. Azt kéne kideriteni, hogy miért kopik úgy. Nem lehetséges, hogy nem működik megfelelően a fékhenger? Szorul vagy bármi más okból - akár mert nincs rendesen kilégtelenitve, vagy valahol belevegősödik - nem mindig és nem egyenletes erővel nyomja oda a pofákat a tárcsához. Egyébként, tudtommal, a pofa és a tárcsa között nem is szabadna hézagnak lennie. Meg kéne mérni a tárcsát körben több ponton is, hogy milyen a vastagsága, hogy egyenetlenül kopott-e vagy pedig hullámosodik-e és azért van az a 0,5mm-es eltérés... A kormány tekergetésénél jelentkező koppanás miatt meg át kéne nézetni a kormányösszekötőt és a többi futómű tartozékot..pl toronycsapágy-főleg ha ropog is kanyarodáskor. Azt javaslom, hogy mindeképpen keress fel egy hozzáértő embert, egy megbizható futóművest! <_< Majd a fiúk ajánlanak valakit, ha te nem ismersz olyant! ..csak ird meg, hogy merre laksz...pl.az adatlapodon töltsd ki azt a részt és látni fogjuk! :)


Fékhenger működését lehet "mérni"? Hogyan? Lehet hogy azt meg sem nézték a remek "szervizben"? S féknyereg nem okozhatja?

Köszi!

#2330 brezsó

brezsó

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 2.374 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 23 - 08:42

Fékhenger működését lehet "mérni"? Hogyan? Lehet hogy azt meg sem nézték a remek "szervizben"? S féknyereg nem okozhatja?

Köszi!


Én nem tudok neked senkit sem ajánlani mert, amint láthatod is, én Szlovákiából irok...
Én a tárcsát irtam, hogy megmérheted otthon is, feltéve ha van tolómércéd mert azzal elég pontosan lehet mérni, de meglehet, hogy ha ütve volt a kocsi a nyereg is kapott és valami ott el van torzulva... Budapestről többen is fórumoznak, ők biztosan tudnak majd valakit ajánlani...vagy akár személyesen is tudnak segiteni. <_<
A lakhelyedet úgy is megadhatod, ha megnyitod az adatlapodat úgy, hogy a bal felső sarokban rákattintasz a nevedre. Ott bejön a profilod és azon belül a személyes adatokban is ki lehet tölteni...vagy a vezérlőpult és szintén a személyes adatok alatt az adatok módositása menüpontban is be lehet irni.

#2331 biviel

biviel

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 112 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 23 - 11:35

Én nem tudok neked senkit sem ajánlani mert, amint láthatod is, én Szlovákiából irok...
Én a tárcsát irtam, hogy megmérheted otthon is, feltéve ha van tolómércéd mert azzal elég pontosan lehet mérni, de meglehet, hogy ha ütve volt a kocsi a nyereg is kapott és valami ott el van torzulva... Budapestről többen is fórumoznak, ők biztosan tudnak majd valakit ajánlani...vagy akár személyesen is tudnak segiteni. <_<
A lakhelyedet úgy is megadhatod, ha megnyitod az adatlapodat úgy, hogy a bal felső sarokban rákattintasz a nevedre. Ott bejön a profilod és azon belül a személyes adatokban is ki lehet tölteni...vagy a vezérlőpult és szintén a személyes adatok alatt az adatok módositása menüpontban is be lehet irni.


Help, segitseg wanted! Budapest es kornyeke! Vagy Delvidek-rol, en vajdasagi vagyok amugy :) De tobbnyire itt vagyok.

Fek-meres, hibafelderites ugyben kit javasoltok?

Koszonom elore is!

Udv.

#2332 broncse

broncse

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 150 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 23 - 13:12

Help, segitseg wanted! Budapest es kornyeke! Vagy Delvidek-rol, en vajdasagi vagyok amugy <_< De tobbnyire itt vagyok.

Fek-meres, hibafelderites ugyben kit javasoltok?

Koszonom elore is!

Udv.

Szia! Én hirtelen nem tudok javasolni, de a problémádra én is azt mondanám, hogy szilent és fék legyen az első. NEkem ugyanilyen volt, nagy sebességnél erős fékezésnél nagyon komoly rázás, és 130-as tempónál fékezés nélkül is rázott, jó kerékkel is. Lassú fékezésnél szaggatott. Nálam az első lengőkar hátsó szilent volt teljesen szétkopva, és a tárcsa volt hulladék. Nekem is 1 éves tárcsak lett szar. Mindenképpen cseréltesd ki először a szilentet, az pár ezer forint, és egy normális szerelő olcsón meg tudja csinálni. Utána meg egy jó minőségű tárcsát kell venni. Lehet, hogy te is kifogtál 2 szar tárcsát, vagy a másodikat is a szilent nyírta ki. Ezt nem tudom megmondani, mert én a szilentet a második tárcsa előtt kicseréltem, mert szerelő ezzel kezdte, addig nem is foglalkozott a tárcsával. És most új szilenttel, jó tárcsával semmi gondom!
Astra-F, 96' X14XE

#2333 biviel

biviel

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 112 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 23 - 14:10

Szia! Én hirtelen nem tudok javasolni, de a problémádra én is azt mondanám, hogy szilent és fék legyen az első. NEkem ugyanilyen volt, nagy sebességnél erős fékezésnél nagyon komoly rázás, és 130-as tempónál fékezés nélkül is rázott, jó kerékkel is. Lassú fékezésnél szaggatott. Nálam az első lengőkar hátsó szilent volt teljesen szétkopva, és a tárcsa volt hulladék. Nekem is 1 éves tárcsak lett szar. Mindenképpen cseréltesd ki először a szilentet, az pár ezer forint, és egy normális szerelő olcsón meg tudja csinálni. Utána meg egy jó minőségű tárcsát kell venni. Lehet, hogy te is kifogtál 2 szar tárcsát, vagy a másodikat is a szilent nyírta ki. Ezt nem tudom megmondani, mert én a szilentet a második tárcsa előtt kicseréltem, mert szerelő ezzel kezdte, addig nem is foglalkozott a tárcsával. És most új szilenttel, jó tárcsával semmi gondom!


Szia!

Igen, nalam is hasonlo a helyzet, kormany eleg rendesen raz am 100 felett fekezve...S mintha fokozatosan romlana a helyzet!

A fekpedalon is erezted esetleg hogy mozog kicsit fekezeskor? Lassu sebessegnel is neha erzem, neha turhetonek mondhato visoznt lassu sebessegnel, viszont SZAGGATOTTAN fog lassu sebessegnel!

Koszi!

Udv.

#2334 broncse

broncse

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 150 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 23 - 15:11

Igen, nalam is hasonlo a helyzet, kormany eleg rendesen raz am 100 felett fekezve...S mintha fokozatosan romlana a helyzet!
A fekpedalon is erezted esetleg hogy mozog kicsit fekezeskor? Lassu sebessegnel is neha erzem, neha turhetonek mondhato visoznt lassu sebessegnel, viszont SZAGGATOTTAN fog lassu sebessegnel!

Persze, dobogott rendesen. Figyi, a hullámos féktárcsa a súlyegyenetlenség miatt fékezés nélkül is rázhat szerintem nekem is ez volt. De az is lehet, hogy amikor nem fékezel, akkor is beleér a betét, és azért ráz, de ez lehet, hogy hülyeség. Biztos, hogy a tárcsád szar, az a kérdés, hogy gagyi volt és kész, vagy tényleg valami hazavágta. Én pl. a fékcsere előtt a rázás miatt elmentem gumishoz, és kiderült, hogy az egyik első felnim teljesen csálé. Nem kizárt, hogy az vágta haza a tárcsát is, mert sokáig nem vettem észre.
Astra-F, 96' X14XE

#2335 biviel

biviel

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 112 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 23 - 17:28

Szoval szilent csere eloszor, csak az elso lengokar bal oldali hatso szilentet allapitottak meg... szoval hozzad hasonloan.

Amugy ma elvittem egy maszek futomuveshez, padja nem volt amin merni , rangatni szoktak, de megrangatta, alament, ment 1-2 probakort az autoval. Azt modnta szerinte 90%-os benne minden ahogy latja nem kell cserelni semmit. <_< Az hogy 100 folott rendesen raz a kormany ha fekezek azt modnta nem kell erosen fekezni es kesz, nem uj mar az auto... Erdekes hozzaallas, nem? Lehet en vagyok maniakus hogy nem tartom elfogadhatonak ha 100-nal fekezve megnyomva a feket raz a kormany, az auto, lassabban fekezve is raz a kromyan de nem oylan erosen, de az auto rangat is, szakadozva fog a fek, foleg ha lasabban megyek akkor erezni.

Masik opcio: az nem lehet hogy a nagyon szar hatso fekek meghibasodasa okozta korabban az elso tarcsak hullamossa valasat?

Koszi!

Udv.


Persze, dobogott rendesen. Figyi, a hullámos féktárcsa a súlyegyenetlenség miatt fékezés nélkül is rázhat szerintem nekem is ez volt. De az is lehet, hogy amikor nem fékezel, akkor is beleér a betét, és azért ráz, de ez lehet, hogy hülyeség. Biztos, hogy a tárcsád szar, az a kérdés, hogy gagyi volt és kész, vagy tényleg valami hazavágta. Én pl. a fékcsere előtt a rázás miatt elmentem gumishoz, és kiderült, hogy az egyik első felnim teljesen csálé. Nem kizárt, hogy az vágta haza a tárcsát is, mert sokáig nem vettem észre.



#2336 zotya975

zotya975

    Rinyálós zotya, Fejben szerelő.

  • MOTE klubtag
  • 22.416 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 23 - 17:34

Üdv! Érdeklődnék hogy kb mennyibe kerül egy teljes fékfelújítás ha nem a legócskább cuccokat veszem. Kellenének betétek meg tárcsák is mert nem lehet már szabályozni. Ja meg valami van a vákuummal is a rásegítőnél mert opelos haverok szerint gyengécske.

Nekem 45-ezer volt a tárcsák-betétek, dobok-pofák, hátsó fékmunkahenger, fékcső, fékfolyadék, rögzítőszett. És ez alsó árkategória volt.
F Astra Caravan c14nz 94'

#2337 Novy

Novy

    www.novy.5mp.eu

  • Fórumlakó
  • 14.401 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 23 - 17:35

ehhez a palihoz ne vidd többet.
nem egy wareszról, vagy egy agyonütött ezeröcsiről van szó
akármennyi idős is akkor is egy F astra, aminek 200nál sem kell remegni ha erősen fékezel.

#2338 biviel

biviel

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 112 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 23 - 18:00

Nekem 45-ezer volt a tárcsák-betétek, dobok-pofák, hátsó fékmunkahenger, fékcső, fékfolyadék, rögzítőszett. És ez alsó árkategória volt.


Ez ugye munkadij nelkul volt? S a munkadij?

udv.

#2339 biviel

biviel

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 112 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 23 - 18:03

ehhez a palihoz ne vidd többet.
nem egy wareszról, vagy egy agyonütött ezeröcsiről van szó
akármennyi idős is akkor is egy F astra, aminek 200nál sem kell remegni ha erősen fékezel.


Szia!

Van esetleg jobb otleted, hogy kihez fordulhatok?

Koszi!

Udv.

#2340 Novy

Novy

    www.novy.5mp.eu

  • Fórumlakó
  • 14.401 Hozzászólás:

Elküldve: 2009 június 23 - 18:03

Ez ugye munkadij nelkul volt? S a munkadij?

udv.

felraktuk magunk <_<





Fórumok hasonló kulcsszavakkal:

0 felhasználó olvassa ezt a témát.

0 felhasználó, 0 vendég, 0 anonim felhasználó





Google PageRank

Hosted by AZ-NET ZRT