Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

zolpat

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    277
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Magyarország

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra F Caravan 1994.1,7TD Isuzu 17DT(TC4EE1)
  • Város
    Békés megye

Legutóbbi látogatók

1.802 profile views

zolpat's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. zolpat

    Dízel

    Üdv! Kérdésem a következő: Corsa B 1,5 Isuzu motoros(sima szívódízel) verdának az önindítója és a generátora jó lehet-e az én 1,7TD Isuzu motoros F Astrámba??? Lényeges lenne ha megtudnám,mert ha nem,akkor nem is állnék neki leszerelni a Corsáról őket..ami k..va nyűgös lenne,mert karambolos volt az autó,már vagy 2-3éve hátul van egy kertben,a gaz is benőtte már,meg sok hulladék vas van körülötte,szóval mire kibányászom onnan meg találok olyan helyet hogy meg tudjam emelni(jelenleg kerekek nélkül van az autó),na ez minimum 1 napos meló,aztán meg kiderül hogy nem is jók az én autómba a cuccok.... Na ezt a "fölösleges"munkát akarom elkerülni ha megtudom hogy kompatibilisek-e a cuccok avagy sem.... A segítséget előre is nagyon köszönöm a kedves márkatársaknak!! Üdv.Zoli
  2. zolpat

    Dízel

    Szia! Értem,akkor a relé és az izzítási időm rendben van...ez eddig oké.. Akkor az a hőpatron is vacakolhat,mert nekem fordítva működik,melegen emelkedik az alapjárat,ezt a patront már hallottam mástól is Csak nem tudom mennyire macera azt kitakarítani...nem a fagyálló leengedése a gond,hanem hogy mennyire lehet hozzáférni az adagoló babrálása nélkül?? Másik:hát az önindító már eléggé vontatottan teker,szerintem azt is szét kéne szednem,és kitakarítani,az akksim már 4.évében jár..de még ezt a telet átvészeltem veleGenerátorom szinte új,1 éves. Izzítógyertyáim tavaly ősszel lettek cserélve,Brisk gyártmány van benne,viszont a Briskek pár mm-el rövidebbek mint amik benne voltak(Bosch). A szerelő azt mondta:az nem baj ha rövidebb csak hosszabb ne legyen Hirtelen ennyi jut eszembe..akkor majd rámérek az izzítókat összekötő"hídra"hogy megkapja-e a 12 voltot? és ha nem kapja meg,akkor merre keresgéljek tovább?? Gondolom kanócok,csatik ellenőrzése stb.?? Remélem még nem az akksi cserével kell kezdenem,mert most éppen eléggé fájna egy új akksi ára... Z.
  3. zolpat

    Dízel

    Szervusz! Igen-igen,a csúcs beállítására gondoltam,az adagoló (szerintem)jól működik..Mondom,melegen meg plusz fokokban pöcc-röff indul,ráadásul nem is 3hengerezik meg ilyesmi..szépen egyenletesen jár a motor alapjáraton is.. Csak mínusz fokokban sz@rakodik,nagyon sokat kell tekerni az önindítónak,de utána szintén szépen beindul mind a négy henger..csak ez a sokáig tartó önindítózás zavar már! Izzításom úgy műkszik,hogy akármilyen hideg van,3-4mp után elalszik a visszajelző lámpa,de viszont a relé meg jóval utána kattan,7-8mp körül..Már nem is a lámpát figyelem,hanem a relé kattanását hallgatom..nem tudom ez rendben van-e így?? Illetve csinál olyat,hogy mikor bemelegszik a motor,akkor hirtelen megemelkedik az alapjáratom,olyan 750-800-ról fölugrik 900fölé...ez normális?? Nem fordítva kéne lennie,hogy hidegen jobban dúsít(ezáltal pörög a motor)és miután bemelegszik,akkor csökken az alapjárat?? Lehet hogy tényleg az izzítás vezérlőm sz@rakodik? Mi van ha a arról a kétvezetékes jeladóról lehúzom a vezetéket?? Mielőtt kipróbálom,azért megkérdezem.. Üdv.Zoli
  4. zolpat

    Dízel

    Köszi Zotya:) Lehet akkor újra átnézem az izzítási rendszert-résolaj csöveket stb..bár nekem a résolaj csövek fémből vannak és szép tiszták,de porlasztó csúcsokat is akarok cserélni,néha már hallom hogy valamelyik"bekopog"... Azokat ha megveszem,akkor mehetnek is bele egyből,vagy még be kell őket állítatni adagolóssal??? Üdv.Zoli
  5. zolpat

    Dízel

    Üdv. A következő problémám van: Mínuszokban nagyon nehezen indul a dízelem(Isuzu 1,7 TD)..Van mikor vagy 15-20mp is tekertetem meg 3szor izzítok,szerintem ez nem normális dolog.. De amint bejönnek a plusz fokok,lásd ma reggel nálunk +4fok volt,egy izzítás 1 motorfordulat,és már ketyeg is.. Illetve ha reggel először beindult,utána már napközben is könnyebben indul.. Csak a mínuszokban van bajom,a reggeli hidegindításnál.. A nyomást tartja az adagoló,hiszen akkor plusz fokokban is nehezen indulna.. Gázolajszűrő,izzítógyertyák tavaly ősszel cserélve,jó minőségű gázolajjal járok,csak ÖMV kúton tankolok. Óra szerint 270000km van az autóban,a volt tulaj szerint valós,bár én kötve hiszem.:) Merre keressem a hiba okát,adagoló beállítás vagy porlasztócsúcsok cseréje??? Ezekhez még nem volt hozzányúlva mióta nálam van a verda..szűk 2 éve. Porlasztócsúcsok tudnak egyáltalán ilyen"hidegben nehezen akarok elindulni"problémát okozni??? Várom az esetleges tippeket,tanácsokat a dízeles vagy akár benzines kollégáktól is.. Üdv.Z
  6. zolpat

    Dízel

    Na igen,valóban Zotya! A kartergázcső az tényleg a nagy vastag csőbe csatlakozik bele,ami a légszűrőház,és a turbó között van,sőt összeköttetésben van az alsó csővel ami a turbót meg a coolert köti össze,így már érthető hogy a gravitációnak megfelelően miért az alsó vízszintes csőben gyűlik össze az olajos trutyi...Magyarán a kartelgáz viszi bele a trutyit a csövekbe... Csak még arra lennék kíváncsi hogy az első kérdésem amire irányult,az mi a fene lehet??? Nevezetesen hogy a blokk hátulján ami van kis öntvény ház csonkkal... amire vízcső megy.. Mi van abban a házban?? Valamis szelep??Mert hogy nem termosztát az biztos,az máshol van... Üdv.Z
  7. zolpat

    Dízel

    Üdv. Két kérdésem lenne: 1. Isuzu motornál hátul az olajszűrő házon van két vízcsonk,az egyik egy majdnem egyenes az becsatlakozik a termosztát házból a fűtőradiátorhoz menő vízcsőbe,illetve van egy"U"alakú ami rámegy az olajszűrő házról a blokk hátulján lévő csonkra,na ez a csonk érdekel engem,hogy ez mi a fene lehet,mert úgy néz ki mint egy termosztát ház,van alatta tömítés is,de nem az mert a termosztát kint van oldalt a blokk oldalán,mi van ebben a kis öntvény házban a blokk hátulján??? A 4.henger porlasztócsúcsa alatt van... 2.Levettem a légszűrőház és intercoolert összekötő csövet,és a turbót és a coolert összekötőt is,és hát meglepődtem,gyakorlatilag mindkettő olajos az alsó csőből szinte csöpögött az olaj,szerintem ezeknek a csöveknek száraznak kellene lennie belül,hiszen csak levegőnek szabad benne keringeni.....Ez normális dolog,vagy haldoklik a turbóm???? Hozzáteszem,a turbó szépen dolgozik,jól húz az autó,semmi jele hogy beadná a kulcsot a turbó.. Válaszokat köszi.. Üdv.Z
  8. zolpat

    Dízel

    Szuper! Köszi szépen... Na szóval akkor felső dekni tömítéses,az alsó meg pasztás.. Jobb ezt így szerelés előtt tisztába tenni,ne akkor derüljön ki a gubanc mikor már szétszedtem... Üdv.Z
  9. zolpat

    Dízel

    Sziasztok! Köszi Zotyának meg neked is Isti a gyors reagálást.. Akkor az alsó oké,az pasztás,de a az a baj hogy a felső deknihez sem hoz nekik semmilyen tömítést a program..hozzáteszem motorkód alapján keresik..(X17DT-TC4EE1) Akkor létezik hogy a felső is gyárilag pasztás lenne???? Mert alánéztem és igenis kilóg a tömítés pereme....vagy esetleg az előző valamelyik tulaj egyszerűen vágott rá valamilyen anyagból tömítést,azért vezet meg bennünket ,hogy most ugye van tömítés,de a gyári robbantott ábra az Unixnál sem hoz tömítést hozzá... Normálisan akarom szétszedni meg összerakni,mert már olajcsere is esedékes,aztán nem akarok görcsölni vele mégegyszer ha már benne van a friss olaj... Köszi.Z
  10. zolpat

    Dízel

    Szervusztok! Srácok,Isuzu TD(82LE) motorhoz keresnék olajteknő tömítéseket,a boltokban értetlenül bámulnak rám,hogy miért kell kettő tömítés?? Illetve állandóan a német dízelét akarják rámtukmálni... Namármost utánanéztem,a saját autóm alá is befeküdtem,illetve neten is találtam képeket az Isuzu olajteknőről,és lám tényleg két részből áll! (Nagyokos Unixosok) Van egy felső rész,az azt hiszem 18 db csavarral van rögzítve a blokk aljára,illetve van egy alsó része is,amit 14db csavarral fogattak fel az teknő felső részére... Most lefényképeztem ,aztán majd beviszem nekik,hogy erről beszélek... Találtam képet a teknő felső tömítéséről(a 18 lyukasról),de viszont az alsóról(a 14 lyukasról) NEM! Kérdésem,az alsó tömítés esetleg nem tömítőpasztával van megoldva Isuzuéknál???? Aki szedett már le és cserélt Isuzunál olajteknő tömítéseket,az segítsen már nekem hogy mi a túrót tettek oda alulra a japók??? Üdv.és köszi! Z.
  11. zolpat

    Karosszéria

    Üdv. Tudom hogy szinte esélytelen,de megkérdezem mégis,hogy nem tud-e valaki fényszórómosós hűtőmaszkot nekem?? Az újabb sűrű rácsos kellene... A közelmúltban volt egy koccanásom(kihajtottak elém)és a jobb első sarka az autónak kapott egy kicsit,sárvédőt-indexet-lámpát-hűtőmaszkot kellett cserélnem.. A legjobban a fényszórómosót sajnáltam,az első ami ripityára tört,az volt Nem is a funkciója miatt,hanem az legalább egy kicsit egyedivé tette a fehér Astra kombik tengerében az enyémet Szereztem egy sima hűtőmaszkot,de ha lenne egy fényszórómosós,akkor egyből kicserélném(meghagytam a mosó csöveit is a helyükön+még működött is),csak tudom ritka mint a fehér holló,nem úgy mint a fehér Astra Üdv.Z
  12. zolpat

    Motor

    Hát nem tudom srácok... Nekem az Isuzu turbós blokkal(82lovas) Caravanom(szervó,két lufi,két vill.ablak,ülésfűtés,elektr.+fűthető tükrök,elektr.áll.fényszóró,tetőablak,vonóhorog,gyári ködlámpa) a forgalmiba 1260kg van írva önsúlyra..Azt hiszem felsoroltam minden extrát ami nálam a fapadtól eltér Ez csak azért is furcsállom,mert haver 124-es Mercije,a 2000-es szívódé blokkal,az meg 1320kg...a forgalmi szerint....Pedig ránézésre jóval nehezebbnek-nagyobbnak(masszívabbnak)tűnik a Merdzsó,de akkor ezek szerint csak cirka 60kg különbség lenne köztük....én személy szerint nehezen hiszem,de ki tudja.... Vagy akkor most melyik gyár hazudik a két kocsi súlyát illetően,Opelék versus Merciék??? Üdv.Z
  13. zolpat

    Motor

    Na igen,lehet az övfeszítőt bazirgálták,bár az meg nem ott van ha jól tudom,de az is lehet hogy komolyabb gond miatt volt bontva... Mindegy is,úgyis a szemrevételezés+kipróbálás stb. a mérvadó.. Bár ha lehetne,inkább a 95utáni modellfrisítetteket vagy Classicokat nézegetem,de ugye azok meg már kicsit drágábbak... Üdv.Z
  14. zolpat

    Motor

    Nekem a dízelnél nagyon kicsit,talán 2-3mm,ha kimozdul a kékből a mutató(45km-en) Valami hasonlóra gondoltam a fentebb feltett kérdésemet illetően,bár mondom,az asszonynak elég lenne az 1,4 is,nem szokott száguldozni.. https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_gl_ritka_allapot-12537597 Ára is tűrhető,az állapota meg ha tényleg igaz a leírás,akkor az is megfelelő lenne.. Üdv.Z
  15. zolpat

    Motor

    Énis inkább az NZ felé hajlok,nem kell nekem 16 szelep+2 vezérműtengely EGR meg miegymás,csak annyival több a nyűg! Sima mezei 8 szelep kp. injektor full fapad,rohangálni rövidebb távokra szerintem elég lesz bőven Nekem anno elég volt az 1,4-es is,na nem egy erőgép valóban a maga 60lóerejével,de 90-100-as utazóval elvitt bárhova. Mondjuk az enyém 5ajtós volt,nem kombi mint a tiéd Zotya... Magamnak is csak azért vettem dízelt,mert én szinte minden nap 45km-re járok melózni,az oda-vissza már 90km! Aztán mondom ha már dízel,akkor a vélhetően jobbik Isuzura esett a választásom,annak meg külön örülök,hogy még Caravan is Szóval akkor ha nem találok megfelelő állapotú 1,4-es NZ-t,csak akkor lesz esetleg 1,6-os.. Üdv.Z
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.