Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Chris16v

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    14
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Chris16v's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Sziasztok! Kíváncsi vagyok, valamelyikőtök találkozott e már az alábbi érdekes jelenséggel(Z16XE): -A váltókor nehézkesebben jár, illetve a fel-le kapcsolásokkor mikor a kuplungot felngeded ránt egyet az autó. Ilyenkor nehezebben is pörög fel, olyan érzés, mint amikor lapos gumikkal mész. Ha reggel induláskor ilyen, akkor egészen estig ilyen is marad. Viszont vannak napok, amikor ennek nyoma sincs. Olyankor vajpuhán jár a váltókar, a fenti rángatásnak erőtlenségnek se híre se hamva... Előre is ksözi a válaszokat! :)
  2. Sziasztok! Astra G 1.6 16v (z16xe), elindulást követő néhány kilométer után, néhány finom rángatást követően elveszti a teljesítményét, kigyullad vele együtt a hibalámpa is. Ezt követően megállást, "pihentetést" követően ismét jó, rövidebb-hosszabb(inkább rövidebb :) ) ideig. Kivillogtattam a hibatárolót 3db hiba van benne( P1120, P1551, P1122) mindhárom a gázpedál problémára utal. Találkozott e már valaki ilyennel, illetve mi a teendő, ugyanis azt hallottam máshol, hogy a hibák nevével ellentétben nem a gázpedál cseréje a megoldás. Előre is nagyon köszi, ha valaki tud segíteni! Üdv! Chris
  3. A leírt hibákból meggyőzőésem, hogy AGR.... Attól, hogy le van falazva a csatorna, amin kersztül a kipuf.gázt visszavezetné, az elektonikája még beleavatkozik a motorvezérlésbe. (én is jártam "csak" lefalazott AGR-el és nem értettem, miért nem szűnik meg a hiba, amíg a péceli ismerőseim meg nem mutatták ahogy a TECH2-vel a szelepnek jelet adva, hogyan fulladozik, majd áll is le a motor. A legjobb megoldás a "leprogramozás" vagyis AGR-t nem kezelő szoftverrel érdemes menni. Nem minden vezérlőegység veszi fel sajnos, de érdemes megpróbálni!
  4. Akkor nem tudom... Ha csak melegen csinálja, okozhatja a Túl "vékony" olaj is, ami nagy hőmérsékleten hígabbá válik, amíg ugye a hideg olaj dermedtebb, sűrűbb... nem tudom...
  5. Lehet EGR, de akár trafósor is... Csak 2ben csinálja? Szinte bármelyik boltban, mindenkivel le lehet beszélni, hogy felpróbálj egyet a helyszínen, ha jó akkor kifizeted és elviszed, ha nem akkor visszaadod,ha dobsz egy 1.000-est a segítségért, hogy megpróbálhattad akkor is megérte...
  6. Ha megengedtek egy észrevételt, a lényeg nem a NAGYON MAGAS fordulatszám tartományon van, hanem a hosszabb távú menteken, hadd melegedjen-égjen ki minden...Lassítás-gyorsítás 3000-3500 fordulaton. Öregebb motoroknál az ilyen 5000 körüli/feletti járatás után előfordulhat hogy akár a hátsó szimmering mellett vagy bárhol elindul az olaj!
  7. A szenzornak nem volt hozzá köze, de 3000-3500-as fordulat körül az M0-n elmentem Szentendréig, ami rendbe is hozta. Más: Egyébként azóta olyan szoftverrel megyek, ami nem kezeli az AGR-t amit csak ajánlani tudok az ilyen motort(Z16XE) használó "kollégáknak". A másik, X-es 1.6-unknál nincs vele gond, de a Z-nél sztem vétek az AGR.....
  8. Hidegen nem csinálja, csak már meleg motoron, mintha elvinné vmi az előgyújtást holnap kicserélem a kopogásérzékelőt a másik astránkéval és kiderül az e...
  9. Sziasztok! Most a jó idő beálltával vettem észre, hogy a motor gyorsítás közben vagypedig emelkedőn való haladáskor csörög. Mintha a szelepek csörögnének vagy nem tudom. Állandó fordulatnál nem hallani, de gyorsításkor előjön. Van aki szerint szeleptisztító és hosszabb, magasabb fordulaton való jópár km-es túra szükséges, mások kopogásérzékelőt mondanak. Sokat ment mostanában vársoban, dugóban az autó. Találkozott már valaki hasonló szituációval? z16xe... Köszi előre is, ha valaki esetleg... Chris
  10. Ha esetleg még nem oldódott meg, illetve másnak is lehet segítség: Nekem Z16xe ugyanezt csinálta, és mivel van egy másik G-nk is(x16xe) tudtam próbálkozni csereberélni ezt-azt. Szóval: trafóhíd csere nem oldotta meg, viszont a másik autó gyerytáival már hibátlanul működött! :sneaky:
  11. Az az érdekes, hogy meleg motort leállítva, majd azonnal indítva nem csinálja...
  12. A másik problémára van esetleg ötleted? Gyertyák tudnak ilyet csinálni?
  13. Vadiúj van benn, mivel én is erre gondoltam és egyből cseréltem.
  14. Sziasztok! A következőben szeretném kérni a hozzáértők segítségét, tanácsát: Hozzám került egy 2002 1.6 16v(z16xe) motoros G astra. Alapvetően nagyon jó az autó, de van néhány probléma... A gyújtás rátétele után, indításkor mikor az önindító dolgozik, a műszerfal mutatói remegnek, ugrálnak. Ilyenkor kicsit nehezebben is indul.(ha melegen leállítom és újraindítok, már nem...) A másik, lényegesebb probléma a következő: Városban haladáskor, mikor a gázt csak finoman érintem, gurulok, majd enyhén gyorsítani kezdek, a motor enyhe rángatással felel. Lendületes haladásnál ez nem érezhető. Ezt mi okozhatja? Motorlámpa nem világít, próbaképp raktam rá egy másik trafóhidat, mivel van a családban még egy ugyanilyen G, de azzal is ugyanez a helyzet.... Akinek van hasonló tapasztalata, vagy ötlete, szívesen meghallgatom! Üdv, Chris
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.