Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

BalAstra

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    76
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

BalAstra névjegye

  • Születésnap 1985-02-07

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Tápiószentmárton

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G 1.4 twinport
  • Város
    Tápiószentmárton

Legutóbbi látogatók

1.236 profile views

BalAstra's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

6

Hírnév

  1. Sziasztok! Egy kis tanácsra szorulnék: 14XEP szelepfedél tömítés csere menetére lennék kíváncsi. Milyen márkájút érdemes venni, és ha leveszem a fedelet a csere miatt, tud-e bármi szétugorni, aminek nem kellene ? Tömítőpasztát kell-e használni ? Köszönöm a segítséget előre is!
  2. Sziasztok! Pár hete arra lettem figyelmes, hogy a kuplungot benyomva enyhe pattanás érződik, mintha a pedáltól jönne. 2006 1.4 XEP Lehet, hogy a bovdennel van gond ? Volt már valakinek ilyesmi gondja ? Tulajdonképpen nem minden kuplungoláskor csinálja, de azért az esetek nagy részében.
  3. Köszönöm a segítséget, sikerült könnyedén beszerelni és beüzemelni. Kifejezetten tetszik. Viszont ez már nem az első szett DRL, előtte kínai volt, és sajnos felfúrós. Na már most azokat a ködlámpa helyére fúrtam fel, most ott csúfoskodik a lyuk... Valakinek valami ötlet, hogy mivel tüntessem el ? Gondoltam műanyag gombokra, amit mostanság a műanyag ablak beépítésénél a csavarok letakarásához használnak. Vagy más ötlet ? Különben ködlámpát is szeretnék előbb-utóbb, az lenne a legjobb, de sok macera berakni ? Annyit tudok, hogy biztosan cserélni kell a kapcsolót első ködlámpásra, de mással jár még ? Köszi!
  4. Sziasztok! Osram DRL 401 nappali menetfény beüzemeléséhez kérnék egy kis infót. A narancs szálhoz kell gyújtás pozitívot adni, honnan célszerű legkisebb bontás és rombolás nélkül ? Köszi a válaszokat!
  5. Pontosan nem tudom, hogy minden évjáratú G astránál van-e, de elvileg lennie kell egy fagyáspont érzékelőnek a műszerfalban, a klíma hűtőnél, ami a pollenszűrőnél van, azt tudod tapogatni. Na ha az az érzékelő nem jó, akkor szintén nem indul a klíma. Hogy hogy kell kiszedni, azt sem tudom, de egy ötletnek jó. Talán már volt erről szó a forumban régebben, keress rá. Másik tipp a klíma relé, fehér színűt kell keresni, nálam a 2006-osnál az aksi környkékén van egy dobozban.
  6. Skacok! Tegnap kicseréltük öcsémmel a klímakompresszornál a mágnestekercset, az volt a ludas. Leírom a menetét, hátha ezzel másnak segítek. 1. Ékszíj leemelése a helyéről, a szíjfeszítőt kicsit "megpajszerolva" könnyen leugrik a tárcsákról. 2. T30 torx csavar kiszedése a kopresszor tengelyéből, ez fog egy tárcsát, azt a tárcsát, ami ha megy a klíma akkor forog, alap esetben nem. A levételkor óvatosan, van alatta hézagoló alátét. Megijedni nem kell, azért nem esik az ki olyan könnyen. 3. Egy nagyobb, kraftosabb zégergyűrű fogja a tárcsát, amit a szíj hajt. Csapággyal együtt lejön elég könnyen, szinte kézzel lehúzod róla ( kicsit nem árt mozgatni ). 4. Alatta van a másnestekercs, azt is egy zégergyűrű fogja, de ez már kisebb. Ezt kiszeded, és lehúzod a tekercset. ( a csatiját le kell szedni a kis lemezkéről, amire rá van tolva ). Visszafelé fordítva. 1.4 XEP-ről lévén szó, nem kellett levenni a helyéről sem a kompresszort, semmi sem lett kikötve. Kicsit macerás hozzáférni, de nem lehetetlen. Könnyebb, ha jobbra alászedve teljesen a jobb első motor felőli dobbetétet lekapja az ember, onnan nagykából kézreesik. Kell hozzá egy kis kígyó test, de megy. Egyedül csinálni szívás, egy segítő kéz nem árt. Akna nem volt, fel lett a jobb eleje emelve krokodil emelővel. Ha tutira akarsz menni, a T30as torx csavart kend meg rögzítővel, nemhogy kicsavarodjon magától. A mágnestekercset pedig itt vettem, akkor épp 12.900.- ft-os áron, utángyártott, de tökéletesen passzol, pedig féltem tőle. Hogy meddig bírja, az más kérdés. Ezek az utángyártottak már nem szerelhetők, nem tudod csak úgy kicserélni benne a hőbiztit, mint a gyárin. NX kompresszorhoz való. Remélem tudtam segíteni. B
  7. Klímakompresszornál mágnestekercset cserélt már valaki ? Remélem nem feltétlenül kell levenni a kompresszort, és a gáz nem szökik el. Ahogy elnézem hely annyi talán van, hogy ne kelljen levenni a kompresszort... Jól gondolom, hogy a tárcsát fogja egy csavar+zégergyűrű, a tekercset meg gondolom megint egy zégergyűrű. 1.4 XEP-ről van szó. Köszönöm a válaszokat!
  8. Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem: egyik napról a másik napra nem hűt a klíma. Ma voltam klímatöltősnél, 250g volt csak benne, fel lett töltve 600-ra a gyári értékre. De pofára is estem, nem megy most sem a klíma. Ez gáz, viszont mindenképp fel kellett töltetni, mert 250-től már akár nem is tud elindulni a klíma... Az kizárva, hogy kevés a gáz. Az amper elmegy a klímakompresszorig, azzal sincs gond. A mágnestekercsre gyanakszom, mivel nem húz be, hiába kapcsolom be a klímát, a tárcsa közepe nem forog. Gondolom én, a mágnestekercs lehet rossz. De ahogy itt utána olvasgattam, azt írtátok, a tekercs maga nem szokott elromlani, nem szakad meg, hanem inkább a tekercsben található bizti adja meg magát. Jól logikázom ? Ha valóban ez a gond jó eséllyel, a bizti házilagos cseréjével megoldható a probléma ? Mit kell látnom egy rossz biztin, hogyan állapítom meg, hogy az a rossz ? Magához a cseréhez remélem a gázt nem kell leengedni... Mennyire macera a csere ? Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata ? A bizti, ami esetleg tönkrement benne, mekkora, mit a pontos paramétere, hogy előre meg tudjam venni, szétszedés előtt ? Hol kapok ilyet ? -Köszi a segítséget előre is ! B
  9. Tudom nem adok veszek csoport, de hátha valaki pont erre vágyna és pont van felesleges garnitúrája: 205/55 R16 nyári garnitúrát cserélnék 195/50R16 vagy 195/55R16-ra. Választási lehetőség is van, ugyanis 3 x 2db gumim van ebben a méretben: - 2db Hankook Ventus S1 EVO bő 6mm - 2db Bridgestone ER300 bő 6mm - 2db Wanli S1063 6,3-7,2mm Kifogástalan állapotúak, nem padkázott, nem szálszakadt, nem puklis, nem félrekopott. Elsősorban cserénék, de nyilván KP is szóba jöhet.
  10. Szép jó estét mindenkinek! A mai nap arra lettem figyelmes, hogy menet közben rezeg a bal oldali tükör... Végül kiderült, nem is az egész tükör, csak a lap. Elvált attól, amire rá van ragasztva ( a külső sarka ) és így eléggé mozog, hirtelen TESA szalag oldotta meg a problémát, nem akartam elhagyni. Mivel lehetne visszaragasztanom, és hogyan kell levenni a helyéről törés nélkül ? Fűtött a tükör. Másik kérdésem pedig, a fűtésszabályzó rész bal oldala kevésbé világít, és gyanúsan az alatta lévő belső levegő keringetés gombja sem világít... Feltételezem egy izzó szolgáltatja a fényességet a kettőnek, és kiégett. Milyen izzó kell bele ? Cseréjéhez feltétlen szükséges az egész középboxot kiszedni, értem én itt ez alatt a rádióra, majd a keretre. Köszi a válaszokat!
  11. Köszönöm mindenkinek a hozzászólást, az összetett idézés gomb nálam valamiért nem működik... Szóval az olaj nem habos, minden rendben van utántöltés óta. Az áramlás megy, csak nagyon figyelnem kell, gázadásra erősödik. Az rémlett pedig, hogy azért rendesen jön az áramlás, nem kellett ennyire sasolni. De végül is megy, a motor nem melegszik túl, nem is habos hál'Istennek semmi sem. Azért most megnyugodtam! Köszi még egyszer!
  12. És ha nem látom, hogy kering ? Mi lehet a gond? A motor egyébként ugyanolyan mint régen, nem forralja a vizet. Minden a régi. Ezt leszámítva. Nem akarom,hogy gond legyen belőle, ezért kérdeztem.
  13. Sziasztok! 1.4 XEP A kiegyenlítő tartályban a víznek csak termosztát nyitás után kell keringenie, vagy állandóan ? Most vettem észre, hogy lecsökkent a vízszint, pontosabban a tartályban nem is volt, után kellett töltenem úgy 4-5decit. Nem látom, hogy menne a víz, pedig látni kellene, a felső csőbevezetésen "hugy.oznia" kellene, nem ?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.