Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gabi90

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    47
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    97" x17td
  • Város
    Létavértes

Legutóbbi látogatók

704 profile views

gabi90's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

3

Hírnév

  1. Üdv Uraim. A beteg 1,7 td b vectra Ha bármely sebességi fokozatban gyorsítok füstöl a gép. Mindegy az mekkora gázzal. Nem túl szolidan Erő ha lehet úgy hívni van benne szóval érzed mikor a pedálra lépsz hogy gyorsul. Mostanában pályázok vele. 100-as tempóval átlagban 5 lityi a fogyasztás. Semmi aggasztó jel nincs. Viz nem melegszik olaj nem fogy. Ami még zavaró a füst mellet folyamatos 130 as tempóra nem képes. 120 feletti tempónál emelkedik a viz. (nem forr csak olyan 90 fok fölé lövi be magát... Gondolom itt kapcsol a termosztát.) 110 fölött erőteljesen erölködős hangja van. 130 folyamatosan nem bírható hosszab távon. Gondoltam turbo-ra de akkor erőtlen lenne, (csak tipp) egy mondhatni szaki após.... volt autó szerelő. Szelephézagot mondogatja hogy ki kellene lapkázni. Nem teljesen probléma de kérdés. A 2.0 vagy 1.8 kombit érdemesebb venni. Városban szaladgálósnak nőnek kell.
  2. gabi90

    Motor

    Vectra b 1.7 td Nehezen indul. Hidegen. Gyertya cserélve. Aksi 2 hetes. Önindító teker rendesen. Nagytudásu kollegák ( vill. szerelők ) "Jártam igy... tuti hogy szelephézagot kell állítani." 2 hete elcsattintottam egy vízcsövet a pályán. Időben le vánszorogtam. Kb fele lett oda a folyadéknak. Azóta a vizem is büdös picit. De nem olajos. Tippek hogy mit nézessek át vagy hűtővizem mitöl lehet büdös? ( keverék benzin szagú vagyis arra hasonlít )
  3. gabi90

    Motor

    Érdemes e felgeneráloztatni egy x17dt motort? Isuzu! Ha erre kerülne a sor kapna felujitott turbot emelt töltéssel kb 1baron.Új coolerrel. Fogyasztás már 6 liter nyaldossa. Meg olajat csipegeti. Sőt az erejéböl is vesztett. Mostanában ontja a füstöt is. (Hidegen nincs bántva. 10e km olaj szűrő csere. ) Valami tipp hogy jobb legyen? Gondoltam turbóra meg intercooler tömődésre is. Pályán 100km/h olyan 2500 fordulaton hangtalan 130km/h kb 3000 fordulaton a motor zajos de mocsok módon. A vizem nem melegszik! Minden tippet szivesen meg hallgatok.
  4. gabi90

    Egyéb csevegés

    Csomagtartóba csak mélynyomót. Ízlésed szerintit. Kalaptartóba felesd el. Butaság csak bele rondít a hangzásba. Ha zene kell viszonylag olcsón nagy basszussal előre komponens szett előre 16"os hátra 13" (ajtóba) Vagy ha kevés akkor vannak ajtóba szerelhető méretü elég mély tartományban üzemelő hangkeltők. De elsőkörben egy komolyabb fejetséget ajánlanék nem fogsz hinni a fülednek hogy menyit tud majd dobni rajta. Aztán jóhetnek a szettek. Végén pedig mind a 2 szettet rápakolni erősitőre. Igazábol nem leírni akarlak. De szakira bíznám helyedben drágább mintha magad oldod meg de ők jobbak.
  5. Bocs hogy ilyen későn. Nekem komplett első féktárcsa csere nem segített de a kerékcsapágy cseréje igen! Bár a szerelő nem volt túl őszinte mosollyal mikor rá kiabáltam. De előtte még tisztáztunk pár dolgot. Nyiszogás akár a szilent akár féltengely csukló kopása is okozhatja sőt még a féknél beszoruló hő vagy por védő lemez is okozhat hasonlót. Szóval nem egyszerű a buli. A dolog ott áll vagy bukik hogy van egy jó szakid vagy nincs... Nekem nem volt így kaptam egy 20 ezres csapágy csere helyett egy 50 pár ezres fékbetét tárcsa cserét is. (szerencsémre "free" be ment a csapágy csere)
  6. Mondhatni öröm és boldogság. :D Ahogy írtam szeptemberben a hátsók is cserélve lesznek. De egy komoly kérdés. Napi használatban lesz az autó. 50-60km/nap Érdemes e beletúrni kicsit a motorba? Nyomást emelni és légszűrőt cserélni (direkt szűrőre)? Mert oké hogy páromnak sok a lóerő így is :) :P De nekem mintha lomhább lenne mostanság. Igazából fogyasztási szempont nem annyira lényeges mintsem a megbízhatósága. A vectra marad a haza ruccanós autó. (2 havonta 700km alsó hangon) Bár nagyon úgy áll a szénám hogy egy ugyan ilyen motoros asztra vagy corsa lesz a városi kis autóm :D (első szerelem ez az isuzu motor. :D megy ha kell hanem nem áll meg nem romlik el. Kap kis olajat mikor elő van írva neki. olyan mint egy jó dolgozó lány nem nyavalyog semmin ha megkapja ami neki jár. :) ) Jah és van egy komplett első tárcsa szettem otthon. Még össze szerelve kb 2 évet futott. Akit érdekel privin meg talál. Így utólag kiderült. Baráti árban meg tudunk egyezni. Egyéb apróságok is vannak. Mivel már sem időm sem helyem elomolni velük. Hajdu Bihariak előnyben. (Meg tudják nézni személyesen egyeztetett időpontban Komplett motor is van. )
  7. Big Boss megmondta a frankót. csak cirka 55 ezrembe került a mutatvány. :) Már télen is jelezte a szerelő hogy nyárra cseréltessem az első tárcsákat betéttel együtt! Nyomatékosan hangsúlyozta hogy ezt az évet nem húzom ki ezekkel ahogy ismeri a stílusom. Későn fékező típus vagyok. Feleslegesen minek tapossam. Na kérem szépen. A gépállat kapott egy vadonat új első tárcsa betét szettet és mainaptól kussban van. :) A hiba az volt az egészben. Ahogy agyaltam szerelővel. Vékony relatíve a tárcsa. Nekem avatatlannak még elmenne de megdöbbentett mennyivel vastagabb az új. A tárcsa melegedett a melegség pedig szinte ki üvegezte a betét (belső oldali) részének egy ujjnyi vastagságú ivét... Ez szinte folyamatosan hozzá ért ami keményedése miatt nem kopott rendesen. Szóval most megint gyűjtögetés van és hátsó szett is ki lesz kukázva a szilentekkel együtt de hogy kinél.... Haza kell vinnem Hajdú Biharba, Uraim ezt is megtanultam. Csere előtt fékpadon mértek egyet. Meglepőén jónak mondták a fékerőmet. Köszönöm a segítségeket.
  8. Köszi a válaszokat. Hajtás már történt! Nem mult el. Fékezéskor ugyan olyan hang van.Csak akkor halkúl amikor az autó súlypontja nem a jobb oldalán van. (Pl jobbra kanyarodás.) Vagy amikor terhelés van a tengelyeken. (Mikor gyorsitok. Teljesen mindegy hogy óvatosan vagy padlógázon. Próbáltam... 1-es 2-es 3-as ig alapjáraton semmi pluszlendület nélkül váltottam fentebb míg gyorsult addig a hang nem hallatszott.)
  9. Folyamatos nyikorgás kerék felöl. Nem búg nem ráz nem kattog. Fémes surlódás. 3 szerelő szerint menjek nyugodtan amig meg nem mered valami és akkor majd tudja mi a hiba... Elegem lett a libáért vett papirokbol. 1 összesen 1 fiatal srác vette a fáradságot. Szétszedte a komplett féket. De a féken nem látott semmit. Mélyebben nem mert bele turni mert tanuló még. (Nem kért érte semmit! Adtam neki vagy 3 at mert ő legalább meg nézte.) Most járok ott hogy van előttem egy 350km es ut. Nem merek elindulni vele. Itt fehérváron pedig normális szerelőt nem tudok.
  10. Üdv Székesfehérvárom fentebb említett problémámra tudnátok ajánlani valami értelmes szerelőt? Vagyis egyáltalán Székesfehérváron egy valamire való szerelőt. Nemrég költöztem ide még senkit nem ismerek.
  11. Eközben. Váltómra gyanakodva szerelőm meg nézett egy olajszintet. kb 1 liter hiányzott pótolva lett de a hiba fent áll azóta is. Mivel helyben nem lett 50km bele rakva így nem tudta nem hallotta. Csak erre gyanakodott. Ezek után kerékcsapágy lesz a ludas vagy a váltóm haldoklik? Kerékcsapágyra azt mondta szerelő, hogy szerinte nem az mert álló helyzetben kézzel mozgatva nem érez rendellenességet. Forgatva kereket nem kopog ill. nem recseg esetleg kotyog. Váltóba ugye nem lát bele. De elutaztam menetközbe kb. 300-km re nem tudok úgy ugrálni és félek hogy egy esetleges haza utat nem fog kibírni.
  12. Sziasztok. Van egy problémám. Az auto kb 45 km utazás után. Nyekergő hangot kezd adni. (Függ az adott sebességtől. 0-30 ig horzsoló fémes hang felette hangos ciripelés) Jobb eleje adja ezt a hangot. Féket átnézettem már köszörülve lett a betétből. Ha hagyom hűlni utazás közben pl negyed óra meg állás. Akkor pár percig semmi hangja. De teszteltem 35 km-s szakaszokon nem jön ki csak mikor huzamosabb ideig haladok pl. 1-2 óra. Mi melegedhet be vagy mi tágulhat meg a hőtől? (Kerekek centrírozva vannak. Le vételkor végig néztem mindet. Egyiken sem látok rendellenességet) Kormány nem ráz motor nem zúg. Az autó tartása nem változik meg. Ja és 1.7td a gépsas. Kiegészítésnek annyit. Hogy mikor jelen van ez a fura hang a kormány mozgására reagál. Balra kormányzásnál hangosodik jobbra halkul. Remélem van tippelek.
  13. Sziasztok. Egy komoly kérdés. Igaz nem túl műszaki de annál idegesítőbb problémám van. Műszerfal tetejét mivel kezeljem? Mostani áldott napsütéses időben mindig tükröződik a szélvédőre a fény. ( a napsütés ) Fújtam le szilikonos ápolóval, úgynevezett mattító hatású ápolóval de de valahogy egyiksem érte el a várt hatást. Valami praktika van e erre a problémára?
  14. gabi90

    Egyéb csevegés

    Sziaasztok. Űlések felöl érdeklődnék. Kinek mi van bent ill. Mit mivel hogy mire tudnék cserélni. (B vectra ba rakni c omega vagy c vectra első űlés) Vagy maradja a gyárinál? Elég volt a űlés nyöszörgéséböl. Ráadásul egy kereszt tartó meg is adta magát. Mely tipusok ülése passzolhat? Kényelem lenne a fő szempont.
  15. gabi90

    Egyéb csevegés

    Am egy tipp. B és C oszlopot lefóliázod pl feketére. Tud dobni rajta. 1-2 ezre tétel. De fekete szigetelővel csinálj egy tesztet hogy tetszik e. Am szép gratula.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.