Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kastonoriginal

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    30
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

kastonoriginal névjegye

  • Születésnap 1988-06-27

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Corsa B Swing 1.4i (C14NZ)
  • Város
    Miskolc

kastonoriginal's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. Szia Nekem 165/65 R14 van alatta, és nem ér semmibe sem bele. Nyugodtan megveheted a nagyobbat szerintem. Amúgy nekem '95-ös 5 ajtós van.
  2. Szia Nekem igaz nincs szervó benne, de eléggé el kellett tekerni a kormányt kb 5-8 fokkal balta hogy egyenesen menjen a járgány. Elvittem beállíttatni, mint kiderült az első két teleszkópomat is cserélni kellett ,de utánna az értékek szerint, és a vezethetőség szerint is középre került a kormány egyenes menetben. Ami viszont fura, hogy még a beállítás elött is balra húzott a kormány picit, gondoltam azért hogy egyenesbe kerüljön a futómű, azonban még most is jelen van, mert nagyjából ugyanannyit elfordul a kormány balra, csak mosmtár ha elfordul nem egyenesen megy a kocsika hanem ballra. Próbálkozz azért egy futóműbeállítással mindenképpen, mert elképzelhető hogy helyre is hozz a dolgot, mint mondtam az enyémben nincs szervó. Majd írd meg hogy mi lett a végeredmény.
  3. Hát azért nem gondolkodtam villanyászban, mert május-június környékén váltani szeretnék valami nagyobb, fiatalabb kaliberre, így amit tudok elvégzek javítgatásokat magam, hogy legalább pl a duda és a rendszám-, csomagtartó világítás működjön. (Minél kevesebb apró idegesítő dolog legyen) Itt jegyezném meg hogy pl az anyós ülés billeg előre-hátra. Sikerült azt végre kitapasztalni hogy mi az eltérés a vezető és az anyós ülés között: a csúszósín elejét nem csavar fogja, hanem egy kampós részbe kell "beakasztani", és hátuljánál csavarral rögzíteni. Alap esetben így a kampó és a sín között hézag van, amit egy fém, ék-szerű alkatrész kellene hogy egakadályozzon, ami azon az oldalon hiányzik. Ilyen volt már ahogy megkaptam úgy egy éve de csak nemrég találtam rá a hiba okára. Tud esetleg ajánlani egy konkrét személyt, esetleg telefonszámmal vagy mail címmel együtt aki bont Corsá-t, és tudna nekem adni egy ilyen kis éket? Ha hazaértem melóból, és még elég világos lesz hozzá lefotózom és felteszem hogy mi a különbség a két sín között. A segítségeteket előre is köszönöm.
  4. Köszi a válszt, de vissza kell hogy kérdezzek, hogy teljesen tiszta legyen minden mielött belevágok az ellenőrizgetésnek. Más fórumokon azt olvastam, hogy a belső világítások és/vagy a szivargyújtó ugyanarró la biztosítékról működnek, és mivel azokkal minden oké, azt sejtem hogy azzal rendben van minden. Ha jól értettem a leírásodat, akkor a középső, kerek részhez kell érnie a duda nyomógombjának közepének, hogy zárjon? Ha így van, akkor az ellenőrzéshez össze kell hogy zárjam a kettőt, mondjuk egy vezetékkel, és ha úgy jó, akkor csak nem érnek össze ha nyomom a dudát. Hogyha meg úgy sem működik, akkor ott valami elektronikai baj lehet... Na és itt lesz érdekes a dolog, mert a többire nem tudom hogy kellene ellenőriznem... Egy tanácsot tudnál még adni, hogy tudnám leellenőrizni a biztosítékot? Hogy melyik az és hogy kell ellenőrizni? Előre is köszi.
  5. Sziasztok Újabb kis hiba tette már meg velem hogy kiveri a biztosítékot hogy nem működik valami, de szerencsére továbbra sem húsbavágó problémáról van szó, csak ha egy majom éppen bevág eléd, vagy egy idióta suhanc lép le az ember elé az úton, vagy a parkóban akarnak beléd tolatni, tövig nyomnátok biztos Ti is a dudát. Hát be kell hogy valljam, én mindenképpen. Csak hiába nyomom a szerencsétlent ha meg sem mukkan. Egyik nap gondoltam megnézem, amennyire merem, és lesz ami lesz, hátha nagyon egyszerű dologról van szó. Egyszerűen csak odáig jutottam, hogy leszedtem a kormányról a "gombot", vagyis kipattintottam a közepét, és kifordítottam, hogy lássam minden a helyén van-e, nem-e csúszott ki valami (mint az anyós oldali ablak emelő kapcsolóból a vezető oldalon), de meglepve tapasztaltam a következő képet: Szerintem itt valami igencsak hiányzik, mert nem hiszem el hogy ennek így kell kinéznie. Ha van valaki aki valamelyest ért a dologhoz, akkor nagyon kérem írjon már egy-két sort, mert már nagyon viszket a tenyerem egy-két izmosabb dudáláshoz. :) Előre is köszi.
  6. Sziasztok A ventillátoromat egyre sűrűbben használom a "jó idő" beköszöntével, és sajnálattal tapasztaltam hogy annyira hangos lett az utóbbi pár napban hogy szinte csak kiabálva lehet beszélgetni a kocsban, és a motor zaját sem hallom mellette. Ki szeretném cserélni, hogy élvezhető legyen az utazás. Tudtok javasolni valamit Borsod megyében akihez fordulhatok akár bontott, akár új ventillátorral kapcsolatban?
  7. Van beépítve gyárilag, csak nem működik. Egyszer szétbontottam hátul hogy a hangszórókat bekössem rendesen, akkor megvolt a helye, de nem rémlik hogy kábelezéssel találkoztam volna az izzó foglalathoz. A megszakító gomb viszont a helyén van... Majd megvizsgálom közelebbről hogyha lesz rá időm és alkalmam...
  8. Nekem 95-ös 5 ajtósom van C14NZ. A hátsó ajtókra nekem sem reagál a lámpa. Apropó lámpa! Elektronikai szmpontból van egy-két kérdésem: 1: A duda nem működik. Eredeti Corsa kormánykerék van benne, aminek a közepén van a duda, amit ki lehet venni. Kivettem, és melepődve láttam, hogy hiányzik belőle egy kábel. CSak egy van benne. De arról sem vagyok teljesen meggyőződve, hogy az is élő kábel. A másikat hova kössem be? 2: Van világítása a rendszám táblának is hátul...csak úgy néz ki hogy az sem világít. Milyen izzó kellhet bele (típusra gondolok), és azt hol leget veszerezni? 3: Ugyan ez a helyzet a csomagtér világítással is. Elég hasznos lenne, ha működne, de itt még a kábelezésben sem vagyok biztos, hogy megvannak-e. Ha nem, akkor honnan kell hátra kábelt húznom? Előre is köszönöm a válaszokat.
  9. Szia Nekem a nyári gumi van 14-esen. Nem vagyok benne biztos hogy a 15-ös elférne, de mintha már láttam volna már 15-ös felnivel is Corsa-t.
  10. Adam1 és Isi köszönöm a válaszokat. Kérdés hogy akkor mi okozhatja a légtömegmérőnek tulajdonított hibát. Rángatni nem rángat. Egészen pontosan azt csinálja, hogy mikor gázt akarok adni mondjuk elindulásnál vagy intenzívebb gyorsításnál, akkor nemhogy gyorsulna az autó, hanem lassít. Nem fulladozik, nem rángat egyszerűen lelassul. Olyankor kuplung be, nagy gáz, és csúsztatott kuplunggal megy ahogy rendesen kellene neki. Jellemzően hidegebb motornál fordul elő. Amásik ilyesmi tünet, hogy lámpához közeledve lassítok, benyomom a kuplungot, teljes megállásig fék, és ebben a szakaszban mintha le akarna fulladni, és hirtelen mintha ráléptem volna a gázra (de nem teszem) felpörög a motor és beáll a normál alapjáratra. Az utóbbi hiba annyira nem zavar mint az első, ami elég sűrűn veszélyhelyzetet is okoz, így az van a csillapítandó,megszüntetendő lista elején.
  11. Sziasztok Tudom visszatérő téma itt a légtömegmérő mint típus betegség, és most nekem is aktuális a téma. Így ennek megfelelően el is mentem a jól bevált szervizembe. Többek között ez volt az egyik elintéznivaló a kocsin így a többivel kezdtem a tárgyalást (gumiharangok, lengéscsillapítók előre, végül futómű beállítása csak hogy oké legyen a télre) Mikor mondom hogy ha már itt vagyok hozassanak már a lengéscsillapítókkal együtt egy légtömegmérőt is, akkor ott állt meg nálik a tudomány, ugyanis a beszállító szerint a C14NZ 1.4i 1995ös évjárat esetén nincs légtömegmérő. Segítsetek kérlek hogy most én zakkantam-e meg, vagy nem, de a többetek által leírt gázadáskori kegtorpanásos tünetei vannak az autónak, hozzá teszem hogy jellemzően hideg motornál. Ha továbbra is ez a legvalószínűbb hiba ok, kérlek mellékeljetek képet hogy hol keressem azt a nem létező alkatrészt a motortérben. Előre is köszönöm.
  12. Szia Mivel ez az A és B Corsa fórum topic, aligha lesz itt jelentkező a tapasztalatokra (persze lehet hogy lesz). Azonban nagyobb sikerrel járnál, hogyha a D-s topicban tennéd el a kérdésedet, aminek az elérhetősége itt van: http://www.opelforum.hu/topic/1228-corsa-d-altalanos/
  13. Itt megtalálod a kódokat: http://www.opel-magazin.hu/technika/szereld-magad/152/427-hibakod-leolvasas.html
  14. Hogy lehet motorhiba kódot kiovastatni? Nekem egy 95-ös C14NZ van. Ezen elvégezhető otthon a motorhibakód kilovasás?
  15. Először is, szerintem a Suzuki-t felejtsd el, pláne hogyha Swift-ben gondolkodsz. Az újabbal lehet valamit kezdeni még szerintem is, de a "régi" Swift, ami a B Corsa kora körül mozog, szerintem felejtős, mégpedig a szerkezete miatt. Lehet hogy városi ide-oda mászkálásra lenne az autó de azért 1000x biztosabban érzem magam a Corsa-ban. Mégiscsak német autó, és mondásként is úgy hallottam többször, hogy "a Suzuki az papír-autó", ellenben "az Opel sosem kopel". Nekem személy szerint C14NZ motorral van szerelve a Corsám, és motorilag eddig nem volt vele gond. Amit a fórumot olvasva legsűrűbben előforduló hibaként visszatérőnek találok az a légtömegmérő cseréje. Abból is a Bosch-t ajánlják sokat, aki meg nem azt vette kis idő utáűn szintén beruházott egy Bosch-ra. Annak az árát körülbelül 35EFt-ra taksálták. Amit én tapasztalok az enyémen is mint típushibát (és már mielött meglett is hallottam több helyről is) a kasztni és az alváz rozsdásodádát mondanám. Leggyakrabban a hátsó kerékíveknél, kerékdobnál fordul elő (tapasztalatom szerint) a rozsdásodás, és nem ritka a köszöbök rozsdásodása/rohatása is. Nálam is a küszöb javítása már megvolt még a hátsó kerékív és a kerékdob van hátra, valamint van mit foltozni az alvázon is itt-ott. Olvastam más helyeken is, hogy a B oszolp is el szokott repedni, mintegy típushibának mondták a 3 ajtós változatnál. (nekem 5 ajtós változat van és nem is tapasztaltam ilyesmit) Nem említem a tipikus kopásból/használatból eredő cserélendő alkatrészeket (olajszűrő, lengéscsillapító...), de viszont összességében szerintem igaz (legfeljebb megcáfolnak) hogy ehez a típushoz - az autóalkatrész piacot tekintve - nagyon olcsón lehet alkatrészhez jutni, és szinte mindegyik bontóban beszerezhető akár egy-egy pótdarab. A másik pozitívum, hogy ez még nem egy agyonbonyolított autó, akár a motorikus részek szerelése sem egy nagy kihívás, szinte bármit ki tudsz rajta cserélni otthon. Mégegyszer kiemelném hogy ez saját tapasztalat, és utánaolvasás utáni vélemény az 5 ajtós C14NZ motorralrendelkező autómra. Összegezve, hogyha a kasztni és az alváz rendben van, nem lesz vele sok gond. Remélem segítettem.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.