Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

adama

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    15
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

adama névjegye

  • Születésnap 1964-06-05

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

633 profile views

adama's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. 1. Nekem 60-as rozsdamentes cső fut alatta, van középdob, lapított henger a csővég, gyönyörű a hangja, mindenki imådja. 2. Egy haverom most rakta vissza a gyári szűrőházat, biztos jó oka volt rá. 3. Nekem 1,1-et mutat meleg motornál. 4. Padlógáz után mindig kigyulladt a motor kontroll, újraindítás után elaludt, hibakódot nem tárolt, ha szembeállsz a motorral, a jobb oldalán, a tetejétől kb. 20 centire van egy vákuumcsőcsatlakozás egy gumikönyökkel, az volt kirepedve, csere után megszűnt a jelenség
  2. Megoldódott C20XE váltó klattyogó hangja. Valóban a váltótartó gumibak volt szétszakadva, billegett a motor kapcsolåskor, a rudazat adta a hangot.
  3. Szia! Ugyanezzel a problémával elmentem autóvillamossági szervizbe, le volt lazulva minden csatlakozónál a rögzítőcsavar. Az összes testkábelnél is meghúzták a csavart, azóta nem gyullad ki halványan, akár menet közben is a töltésellenőrző lámpa és nem csinál olyat az önindító sem, hogy elfordítom a kulcsot és nem történik semmi, egyszerű kontakthiba volt. Na meg az akkum sem merül már menet közben...
  4. Üdv! C20XE Calibra Valami klattyogott sebességváltáskor a bal elejénél, 1-es 2-es néha 3-asnál is. 1-es, gáz, gáz el, klatty, 2-es, gáz, gáz el, klatty, 3-as...(ez ment hónapokig, meguntam, elég idegesítő tud lenni...) Kicseréltettem a féltengely csuklót gondolván, hogy a kopásból eredő nagyobb holtjáték okozza, de a jelenség nem szűnt meg. (a csuklót mindenképp cserélni kellett, mert emelkedőn már őrlő hangot adott) Mi okozhatja ezt a klattyogó hangot? Talán a féltengely és a váltó közti bordás kapcsolat kopott meg? Váltótartó gumibak esetleg? Válaszokat köszönöm előre is...
  5. Üdv! Tavaly volt egy eset, hogy vidékről hazafelé jövet kigyulladt a motorkontroll lámpa (C20XE), a teljesítmény el is ment, szép lassan hazadöcögtünk. Miután kiraktam az utasomat, indítás után már nem világított, teljesítmény helyreállt. Utána meg is feledkeztem róla, volt tulaj szerint ha elaludt, akkor nincs hiba. Aztán jött a nyár és elkezdte csinálni, hogy félóra dugó után szűk tartományban ingadozni kezdett az alapjárat, ha nem figyeltem gázelvételnél le is állt, de nem világított a kontroll lámpa. Kaptam tőletek több tippet is, de jött az ősz, a jelenség megszűnt. Most jutott eszembe, hogy megnézzem, tárolja-e még a kódot. 31-et találtam, fordulatszám jeladó. Lehetséges, hogy a nyári jelenséget ez okozta vagy csak véletlen egybeesés. Ha tárol egý ilyen kódot, akkor a hiba csak időszakos lehetett? Merthogy azóta sem világít és szépen megy a motor...
  6. Köszönöm a válaszokat! Egy OPEL-specialista elküldött, hogy ultrahanggal tisztíttassam ki a befecskendezõ szelepeket, mert Neki is volt calija és ennél a hibânál az segített. Több oka is lehet a jelenségnek, végig kell zongorázni az összeset. :(
  7. Sziasztok! C20XE Calim újabban azt csinálja, hogy meleg indítás után finoman hullámzik az alapjárat 850-1200 között, gázelvételkor- ha nem figyelek a pedálra- le is áll... kb. egy km gurulás után megszûnik a jelenség... egy ismerõsöm a gyertyákra tippel...
  8. megoldódott az 1300-as alapjárat, tényleg szét volt picit csúszva az alapjárati motor csatlakozója (egy nagyon rázós útszakasz után kezdődött), a szervizben messziről zseblámpával nem vették észre és a szerelő nem nyomta rá, gondolom nehogy piszkos legyen a keze :omg: igaz csak annyit ígértek, hogy megnézik, azt nem, hogy meg is csinálják... :D betartották az ígéretet... néha halványan világít a töltésellenőrző lámpa menetközben, de az A oszlop műszere megfelelő feszültséget mutat és az akksin sem veszem észre, hogy hervadna :D aztán egy erősebb zökkenőnél elalszik, megnézetem a generátort, kontakthiba lesz ez is...
  9. megemelkedett az alapjáratom, üzemmeleg motornál fix 1300 körül pörög... volt tulaj szerint lecsúszott a csatlakozó az alapjáratiról, megnézték, nincs lecsúszva... mi okozhatja még a jelenséget? alapjárati motor új, de ha az lenne koszos, akkor ingadozna... vákuumcsövek? hidegen még 850-n van, meg mintha nem menne minden henger csak 3 (akadozik), ahogy melegszik felmegy 1300-ra és újra egyenletesen jár... menetközben minden tartományban tökéletesen húz, nem fogyaszt (ma lenyomtam egy Civicet :D, miután 2-szer elhúzott mellettem 6000-es fordulaton rájöttem mit szeretne, ...ÉGNI :D , megtettem Neki, gondoltam, lássuk azt a 8 mp-et 100 km/h-ra, tényleg annyi, ....imádom )...
  10. úgy értettem, hogy mindenképpen hasznos volt cserélni a légtömegmérőt...
  11. Találtam egy fotót a motortérről még szervíz előttről, ugyanúgy le volt csúszva a gumicső a légszűrőházról. Senki nem vette észre, még én sem. Viszont légtömegmérő csere előtt még világított a motor check controll lámpa, utána már nem. Ha a légszűrőháznál szívott falsot, az nem is befolyásolta az alapjáratot? Úgy tudtam, hogy fontos a légtömegmérő előtti szakasz tömítettsége is.
  12. Köszönöm! Na jó, mehetsz egy kört az enyémmel addig... :D
  13. http://www.carstyling.hu/car_search.php?keres_tipus=gyors&search_text=drz&type=3 Ez a spoiler már a temetőben van, előző tulajnál egy parkolóban valaki letolatta róla és otthagyta, hátha magától rendbejön :D . Cserélték a vezérlést, két ékszíjat, 3 szimmeringet, ez az oldal most egy darabig rendben lesz. Vennem kellett 3000-ért bontott radiátort (nekem is fogytán a lőszer :D ), mert szivárog a jelenlegi. A gyári lököshöz rendeltem spoilert. A hátsó spoilert, 2 küszöbtoldatot kaptam az autóval, csak fel kell dobni.
  14. Üdv mindenkinek! 3 hetes a C20XE Calim, Dondrz gépét vettem meg. Én is belekóstoltam az egyenetlen alapjáratba, légtömegmérő csere (mert előre szólt, hogy az kell majd), némi utómunka a szervízből kigurulva (lecsúszott a gumicső a légszűrőházról, pénteki zárás előtti kapkodás). Egészen a kapuig azon gondolkoztam, mi lehet a gond, amikor elvileg most javították meg az autót. Barkácskészlet mindig van a csomagtartóban, szigetelőszalaggal hermetikusan összegyógyítottam a két alkatrészt, most úgy jár a motor, mint egy svájci óra. :omg: Alsórakparti gurulásokkal lement 8,6-ra a városi fogyasztásom, persze dugókban nem kellett állnom. Végigolvastam 2003-tól a topicot, sokat tanultam már ennyiből is.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.