Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

heted7

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    57
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

heted7's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Ma délután nekiveselkedtem, átlépve a lelki gátat, hogy én ezt az autót nem szerelem magam :) Siker van, bár nem 30, hanem 40 percig tartott. Igaz, másodszorra meglenne 15 alatt :) Pár tapasztalat, ami érdekes lehet annak, aki ilyesmire vetemedik: Egyrészt az Opel márkaszervizben mindössze 430 Ft volt az izzó, igaz nem pont ugyanolyan (nem volt rajta a matt sapka, meg picit hosszabb), de végül is működik. Másrészt az én autómban (Astra G, Classic II ) nem pont úgy voltak a dolgok, mint az idézett leírásban: a kormányburkolat lebontása nélkül is elérhető a műszeregység borításának alsó két csavarja, amit viszont egy-egy kis fekete lap fed. Ezek némi körömmel feszegetéssel eltávolíthatóak. Ugyanakkor a kormányburkolat tetejét mégis érdemes lebontani, mert a helye jól jön a műszeregység kiszedésénél. Én ezzel szenvedtem bő negyed órát, sehogy sem akart a műszeregység kiférni a lukon. A kormányburkolat tetejének leszedése után (a kormány hátsó, alsó helyzetben) van még egy burkolólap előtte. Ezt egy rugó tartja a helyén, amit kézzel előre nyomva és kiékelve valamivel lesz már egy kis hely a műszereknek. Innentől addig-addig cibáltam, amíg kijött. Visszafele könnyebb volt egy picit. Most jó :)
  2. Igen, a többi világít szépen. Ha van neki külön izzója, akkor persze az kiéghetett. Köszi a választ.
  3. Sziasztok! Az összes és a napi km számláló kijelzőm elsötétedett, de a középső-felső órakijelző működik. Van ötletetek, mi lehet a baj? A szervizfüzetben a biztosíték-listát átolvastam a dugóban állva, de nem találtam megfelelő biztit, és persze lehet, hogy teljesen más a baj. Köszi!
  4. Sziasztok! Látom nemrég volt téma a hátsó dobfék, de engedelmetekkel bedobnám újra. Nálam is, és a kollégámnál is az van, hogy indulás után az első pár fékezéskor olyan a hátsó fék hangja, mintha valaki beszórt volna egy marék csapágygolyót. Ezt tudja a pedállal is, és a kézifékkel is produkálni. Ettől még fog (jól berántva a kéziféket blokkol), és hamar elmúlik, de számomra bármi fék körüli anomália aggasztó. 1500 km-rel és másfél hónappal ezelőtt volt éves szervizen a verda (75000 km), amikor megpucolták a hátsó fékeket is. Most visszavittem, hogy ez van, mondták, hogy megnézik. Kitisztították újból, de semmit nem ér, pont olyan most, mint előtte. Szerintetek a szervizesek voltak bénák, vagy más a gond? Köszi, H7
  5. Sziasztok! Köszi, leszívtam a felesleget, lejött vagy fél liter. Haragszom, hogy egyrészt egy sima olajcserét nem tudtak rendesen megcsinálni, másrészt utána egy emberként mondta minden szerelő, hogy jó lesz ez így. Sőt, az volt mellé a duma, hogy 3,75 a norma, plusz az olajszűrőbe is megy még két deci, szóval alig van benne több, azt meg majd megeszi. Köszi. Igaz, hozzátették, hogy ha kérem, leengedik a felesleget, de az a fél liter kb. 2000 Ft, két ebéd, köszi azért inkább leszedem én és félreteszem. Csak akkor minek a szerviz? Autopel Kft, Kócsag utca, kár. Pedig szimpinek tűntek. Kéne egy megbízható szerviz, továbbra is várok tippeket! Köszi az eddigieket, üdv HetedHét
  6. Írtam fent. Amúgy Z14XEP a kódja asszem.
  7. Köszi a tippeket. Visszamentem (Autopel, Kócsag u, Kispest). Biztosítottak róla, hogy nem baj, ha ennyivel több van benne, úgyis megeszi, de ha kérem egy szavamba kerül és leengedik. Végül nem kértem, már csak azért sem, mert 3000 Ft volt litere ennek az olajnak, és sajnálnám kidobni a fél litert. De ezek után asszem leszívom és félrerakom. Nem igaz, hogy nem lehet egy sima olajcserét rendesen, csont nélkül megcsinálni! Nem tud valaki egy rendes, megbízható szervizt dél-pesten? Komolyan kérdezem! Köszi.
  8. Ugyanez a motor? Köszi a válaszokat, megnézem mégegyszer.
  9. Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Most voltam olajcserén és attól félek túl sokat töltöttek bele. A pálca az utolsó jel felett is olajos még hosszan, bár elég idétlenül van kialakítva, lehet hogy ha kihúzom a csövön, már attól olajos lesz. Mindenesetre pár kérdés: - egy 1,4-es láncos twinport motorba mennyi olajat kell tölteni? (ebbe kereken 4 l került) - mi van, ha több kerül bele? - hogy derül ki, hogy túl van-e töltve Köszi előre is!
  10. Olajszűrőre figyelj: min. 2 félével gyártották, gyártják az 1,4-es G Astrát. Az enyémben pl. papírszűrő van, de fémházásat vettem, volt is belőle kavar. Ekkor a szerviz a motorkód alapján hozatott egy üzletből -- szintén rosszat. Harmadik körben már sikerült.
  11. Hali! Az igazi kérdéshez nem tudok hozzászólni, de ehhez igen: tudni kell, hogy más autóhoz képest elég furán van kalibrálva a vízhőfokmérő műszere. Míg az általam ismert autók többségénél olyan 40 fok körül megmozdul a mutató, itt ez olyan 60-70 fok körül lehet. Nem túl jó, de megszokható. Viszont ebből az jön, hogy már egész jól lehet fűteni, mielőtt megmozdulna a mutató. H7
  12. :( Akkor hogy jut a feszkó a gyertyára?
  13. Nem lestem. Örültem, hogy van ilyen gép ;)
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.